Connect with us
Publicitate

Actualitate

Protecţia Consumatorilor Alba: Reclamaţii privind echipamente IT, servicii de internet, şedinţe foto sau curierat. Despăgubiri de peste 1.700 de lei

Publicat

echipamente IT La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba au fost înregistrate în aprilie 54 reclamaţii, cele mai multe fiind la bunuri nealimentare, respectiv echipamente IT, piese auto, electrocasnice. Luna trecută au fost derulate 230 de controale.

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au aplicat prin 109 procese verbale de constatare a contravenţiei, 63 avertismente şi 46 amenzi în valoare de 108.100 lei.

O atenţie deosebită a fost acordată şi verificării operatorilor economici din localităţile aflate în afara reşedinţei de judeţ şi a celor aflaţi în mediul rural.

Măsurile luate în conformitate cu prevederile legale s-au bazat şi pe examinarea unor probe recoltate din loturi de produse asupra cărora au existat indicii că pot prejudicia viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor.

Acţiunile au vizat împiedicarea punerii pe piaţă a unor produse nesigure sau neconforme şi reducerea controalelor la operatorii economici care vând aceste produse.

Astfel, au fost oprite definitiv de la comercializare produse periculoase şi s-a procedat la distrugerea acestora, încheindu-se în acest sens procese verbale de distrugere.

În luna aprilie, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba au fost înregistrate un număr de 54 reclamaţii, astfel:

Bunuri alimentare – 6 (privind condiții necorespunzătoare de comercializare, calitate)

Bunuri nealimentare – 23 din care:

– cinci privind echipamente IT (tablete, laptop, încărcător modem defecte în termen de garanţie, scoase din garnație)

– un telefon mobil defect în termen de garanţie

– o piesă auto

– 9 produse nealimentare de folosință îndelungată (autoturism, foreză, mașină de spălat, incubator electric, frigider, motosapă, pompă grădină, pompă reciclare)

– 7 alte produse nealimentare (ceas, încălțăminte, bicicletă, lampioane, racord gaz, butelie GPL)

Produse financiare – două reclamaţii din care: un contract de credit (cesionat) şi un contract de credit (renegociere)

Prestări servicii nealimentare – 21 de reclamaţii, din care:

– 13 reclamaţii privind contractele de furnizare de servicii de telefonie/internet/ televiziune (reziliere contract, facturare, servici cu abateri calitative, etc)

– o reclamaţie privind deficienţe la servicii de deratizare

– 3 reclamaţii privind serviciile de furnizare utilităţii (apă, energie electrică, gaz –privind facturarea)

– 4 reclamaţii privind servicii ca ședințe foto, curierat, imobiliare, jocuri de noroc

– o reclamaţie privind reparaţii auto

Alte segemente – două reclamaţii pentru etichete necorespunzătoare, lipsă traducere în limba română şi împotriva unei persoane fizice

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba au cercetat 49 reclamații, iar rezultatele sunt:

– 15 încheiate cu soluţionare amiabilă

– 9 întemeiate

– 12 neîntemeiate

– 5 redirecţionate

– 4 clasate

– 4 retrase

În luna aprilie, ca urmare acţiunilor de soluţionare a reclamaţiilor consumatorii au beneficiat de despăgubiri în valoare totală de 1797,41 lei.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate