Connect with us
Advertisement

Actualitate

Protecţia Consumatorului Alba a primit, anul trecut, reclamaţii de la peste 900 de clienţi nemulţumiţi. Amenzi de 1,3 milioane lei și mărfuri confiscate

Publicat

cjpc alba comisariatul judetean protectia consumatorilor 2 În 2016, 926 de consumatori nemulţumiţi cu privire la calitatea produselor şi serviciilor au apelat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba. Tot anul trecut au fost desfăşurate 2.377 acţiuni de control şi date amenzi de peste 1.300.000 de lei. 

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba își desfășoară activitatea în baza HG 700/2012 act. fiind în subordinea Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Centru Braşov, cu un număr de opt comisari cu atribuții de control, un comisar la compartiment analiza și sinteză şi un comisar şef adjunct.

În perioada 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2016 Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba a acţionat în sensul realizării obiectivelor, politicii şi strategiei privind politica de protecţie a consumatorilor din Programul de guvernare, aspecte ce se regăsesc implicit în strategia Europeană în domeniul Protecţiei Consumatorilor, a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba.

În anul 2016, CJPC Alba a derulat 2.377 acţiuni de control, în urma cărora s-au întocmit:

  • 1.329 procese verbale de constatare
  • 1.042 procese verbale de constatare a contravenţiei
  • 4 proces verbal de prelevare
  • 2 proces verbal de distrugere

Cele 2.377 acţiuni de control ale Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba au fost finalizate prin întocmirea unui număr de 1.042 procese verbale de constatare a contravenţiei încheiat, astfel:

  • la produse alimentare: 447;
  • la produse nealimentare: 174;
  • la produse financiare: 6;
  • servicii nealimentare: 141;
  • servicii alimentare: 210;
  • servicii financiare: 5;
  • alte segmente: 59.

O atenţie deosebită a fost acordată şi verificării operatorilor economici din localităţile aflate în afara reşedinţei de judeţ şi a celor aflaţi în mediul rural.

Măsurile luate în conformitate cu prevederile legale s-au bazat şi pe examinarea unor probe recoltate din loturi de produse asupra cărora au existat indicii că pot prejudicia viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor.

Au fost oprite definitiv de la comercializare produse periculoase şi s-a procedat la distrugerea acestora, încheindu-se în acest sens procese verbale de distrugere.

Abateri constatate şi măsuri dispuse

  • Valoarea totală a produselor si serviciilor neconforme controlate este de 3.100.276 lei.
  • Valoarea totală a produselor si serviciilor neconforme extracomunitare controlate este de 2.600.708 lei.
  • Valoarea totală a produselor cu abateri oprite temporar de la comercializare este de 174.900 lei şi totodată s-au stabilit măsuri de intrare în legalitate.
  • Valoarea totală a produselor cu abateri oprite definitiv de la comercializare este de 45.610 lei, s-a dispus măsura de eliminare din circuitul consumului.

Pentru abaterile de la prevederile legale în domeniul protecţiei consumatorilor s-a dispus operatorilor economici, şi sistarea temporară a prestării serviciilor (servicii alimentare, nealimentare, financiare) şi s-au stabilit măsuri specifice de remediere a deficienţelor sau de intrare în legalitate.

Amenzi contravenţionale

Totalul sancțiunilor aplicate în perioada raportată 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2016, prin procese verbale de constatare a contravenţiei este în număr de 1.212 din care:

  • 715 avertismente si 497 amenzi în valoare de 1.366.950 lei.
  • Valoarea vărsămintelor la buget (încasate operativ şi executări silite): 398.450 lei.

Sesizări şi reclamaţii

În perioada de raportare, respectiv 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2016, consumatorii au reclamat Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba nemulţumirea lor cu privire la calitatea produselor şi serviciilor printr-un număr de 926 reclamaţii înregistrate (față de 721 înregistrate în 2015, numărul reclamațiilor înregistrate fiind în creștere).

În perioada 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2016 au fost cercetate 841 reclamaţii, din care:

  • 231 închise cu rezolvare amiabilă;
  • 240 concluzionate ca fiind întemeiate;
  • 242 concluzionate ca fiind neîntemeiate;
  • 64 redirectionate;
  • 15 retrase;
  • 49 nesolutionabile;

Valoarea produselor înlocuite, contravaloarea achitată sau valoarea reparaţiilor de care au beneficiat consumatorii care au reclamat calitatea produselor sau serviciilor este de 159.445 lei.

Tematicile ANPC, în perioada de raportare, respectiv 1 ianuarie 2016 – 31 decembrie 2016, se referă la:

  • acțiuni tematice de control privind modul de asigurare a informării consumatorilor și a modului de afișare a preturilor conform circularei ANPC nr. 4561/ 27.09.2013, cu privire la Protocolul de colaborare pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale în domeniul depozitării și comercializării produselor cerealiere și a porduselor de panificație;
  • acţiune de control privind modul de distribuţie a produselor alimentare conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din învăţământul primar şi gimnazial de stat şi privat precum şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore, cu modificările şi completările ulterioare;
  • acţiune de verificare a respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor la comercializarea florilor, plantelor de apartament și de grădină, ornamentelor florale și a altor materiale destinate întreținerii acestora (pământ de flori, produse pentru îngrijirea plantelor, îngrășăminte etc), vândute direct și online;
  • acţiune de control privind calitatea, modul de comercializare a băuturilor spirtoase şi a berii; ape minerale, etc.
  • acţiune de verificare a respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor la comercializarea articolelor de îmbrăcăminte şi a articolelor textile purtate sau uzate, vândute direct și online;
  • acţiune tematică de control pentru a verifica modul în care se respectă prevederile legale referitoare la conformitatea, modul de prezentare, publicitate şi comercializare a peştelui şi preparatelor din peşte preambalate şi conservelor din peşte;
  • acţiune tematică de control privind modul de respectare a prevederilor legale, conformitatea, şi modul de etichetare, prezentare publicitate şi comercializare produselor alimentare specifice sărbătorilor (carne preambalată, ouă, vopsea de ouă, ciocolată şi produse din cacao, tablete şi figurine pe bază de cacao şi grasimi vegetale, produse de patiserie (cozonac, pască, chec, fursecuri …), vin;
  • acţiune de verificare a respectării prevederilor legale la comercializarea dispozitivelor medicale (proteze, orteze, cărucioare pentru persoane cu dizabilități etc).

Tematici proprii:

  • Alimentație publică și magazine alimentare în mediul rural și urban;
  • Respectarea prevederilor legale în domeniul protecției consumatorilor la comercializarea materialelor de construcții.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement