Uncategorized
Protecţia Consumatorului Alba: Controale la chioșcurile și magazinele de la ștranduri, piscine, bazine de înot. Amenzi de peste 130.000 de lei
Inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba au verificat, în luna iulie, respectarea prevederilor legale în unitățile de alimentație publică, comercializarea legumelor și fructelor proaspete în magazinele alimentare, verificarea prestării serviciilor și condițiilor de comercializare a alimentelor în chioșcurile și unitățile alimentare din incinta ștrandurilor, piscinelor, bazinelor de înot și a zonelor de agrement, conformitatea și modul de etichetare, prezentare şi publicitate a băuturilor răcoritoare, a sucurilor și a nectarurilor de fructe.
În total, în luna iulie 2014, inspectorii au derulat 292 acţiuni de control şi au întocmit 134 procese verbale de constatare a contravenţiei şi 158 procese verbale de constatare. Dintre contrevenţii, 39 au fost constatate la produse alimentare, 6 la produse nealimentare, 44 la servicii nealimentare şi 45 la alte segmente.
Valoarea totală a produselor si serviciilor neconforme controlate este de 29.616,95 lei. Valoarea totală a produselor si serviciilor neconforme extracomunitare controlate în perioada raportată este de 6.857,19 lei.
Restul mărfurilor depistate cu abateri au fost oprite temporar de la comercializare şi s-au stabilit măsuri de intrare în legalitate, oprite definitiv de la comercializare şi eliminate din circuitul consumului.
Pentru abaterile de la prevederile legale în domeniul protecţiei consumatorilor s-a dispus operatorilor economici şi sistarea temporară a prestării serviciilor (servicii alimentare, nealimentare, financiare) şi s-au stabilit măsuri specifice de remediere a deficienţelor sau de intrare în legalitate.
Valoarea totală a amenzilor aplicate prin 131 procese verbale de constatare a contravenţiei este de 130.250 lei.
De asemenea, s-a încasat din operaţiuni şi executări silite suma de 37.250 lei.
Consumatorii au reclamat Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba nemulţumirea cu privire la calitatea produselor şi serviciilor în 50 reclamaţii înregistrate. În luna iulie, 46 dintre acestea au fost cercetate, iar 9 au fost închise cu rezolvare amiabilă. Trei au fost concluzionate ca fiind întemeiate, 22 neîntemeiate, 8 redirecţionate, 2 retrase, 2 nesoluționabile şi 4 în curs de cercetare.
Valoarea produselor înlocuite, contravaloarea achitată sau valoarea reparaţiilor de care au beneficiat consumatorii care au reclamat calitatea produselor sau serviciilor este de zero lei.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News