Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

PROTEST la Curtea de Apel Alba Iulia: Grefierii au întrerupt activitatea instituției din cauza eliminării pensiilor de serviciu


Publicat

Grefierii din Alba au început protestele pentru a trage un semnal de alarmă, împotriva eliminării pensiilor speciale de serviciu.

Miercuri între orele 10 – 12 grefierii și personalul auxiliar al Curții de Alba Iulia au activitatea întreruptă, iar forma de protest va fi susținută și joi.

Momentul critic pentru activitatea instanței va fi luni, când magistrații și personalul auxiliar își vor întrerupe activitatea.

Într-un comunicat de presă, grefierii au transmis că își arată ”indignarea împotriva ”eliminării” pensiilor de serviciu, denumite ”pensii speciale” de către parlamentari pentru a câștiga simpatia electorală a unei mase de oameni dezinformați, spunându-le că ajută bugetul statutului, când, în fapt, eliminarea acestui drept poate avea consecințe negative tocmai în rândul electoratului ce poate deveni oricând justițiabil.

Înțelegem să aducem la cunoștință că, prin aceste decizii populiste, calitatea actului de justiție va avea de suferit, întrucât o atare modificare legislativă este de natură să afecteze siguranța activității desfășurate în sistemul de justiție prin atingerea adusă garanțiilor sociale recunoscute personalului din justiție, fără de care activitatea “autorității judecătorești” nu poate fi organizată și desfășurată.

Mai mult decât atât, abrogarea numai a unora dintre pensiile de serviciu nu va mai avea impactul financiar anunțat de către inițiatori asupra bugetului statului, întrucât potrivit datelor oficiale ale Casei Naționale de Pensii Publice, în anul 2019, beneficiari ai pensiei de serviciu din rândul categoriei noastre profesionale erau 1800 de persoane, în scădere cu 14 persoane față de anul 2018 (1814 beneficiari), astfel că putem spune că suntem ”eliminați” pe cale naturală.

Prin urmare, haosul creat în justiție nu se justifică. Să înțelegem că acești 1800 de pensionari căpușează atât de mult bugetul statului prin pensiile de serviciu de care beneficiază și e absolut necesar să le tăiați, în raport de cele peste 100 de mii pe care le păstrați? ” au transmis reprezentanții grefierilor.

Mai mult, aceștia au transmis că începând cu data de 27 ianuarie va fi întreruptă activitatea în instanțe și parchete, la nivel național, pe o perioada ce va fi stabilită în cadrul adunărilor locale sindicale, ce vor avea loc joi, 23.01.2020. 

sursă foto: arhiva alba24.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    miercuri, 22.01.2020 at 11:24

    Mai nesimtitilor, voi nu traiti in Romania ? Nu respectati legile tarii ? Pai atunci,nu-i normal sa luati pensie dupa contributie ? Nu ! Ca PSD-ul va imbuibat ca sa le dati voturile. Mare nesimtire !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ludovic Orban anunță noi RESTRICȚII: Ce se întâmplă cu persoanele care vin în România din zonele cu număr mare de îmbolnăviri

Publicat

Autoritățile nu exclud măsuri de carantinare a unor localități, dacă va fi cazul. Premierul Ludovic Orban a dublat, miercuri seară, mesajul președintelui Klaus Iohannis. De asemenea a anunțat noi restricții pentru personele care vin România.

Premierul a fost însă vizibil încurcat de unele întrebări ale jurnaliștilor. Nu a știut spre exemplu să explice cum se poate proteja o familie care locuiește într-un apartament mic, dacă în clasa unui copil apar cazuri e COVID.

De asemenea, a ignorat datele INS legate de populația Bucureștiului și a oferit un procent mai mic al infectărilor prin raportarea cazurilor la o populație mai mare decât cea de la ultimul recensământ.

Premierul Ludovic Orban a mai spus că de săptămâna viitoare, se vor reintroduce restricții pentru personele care vin România.

Măsuri pentru persoanele care sosesc în România din zonele roșii: 

”Am discutat cu colegii. Știți că nu am mai acutualizat stuația din alte țări pentru că am așteptat să fie ceva unitar la nivelul UE.

Vom decide luni, în CNSU, să reintroducem restricții pentru țările care au un nivel de îmbolnăviri mai mare decât cel din România.

Nu se va impune carantinarea dacă vin cu un test COVID și stau până în 3 zile pe teritoriul României.

Pentru ceilalți, care vor să stea mai mult, se va impune carantină pe 14 zile. În cazul în care nu doresc, în a 5-a zi vor putea face un test și vor ieși din carantină” a spus Orban.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Familie din Alba Iulia, cu COVID-19, purtată două zile prin spitale. Situația revoltătoare prin care a trecut

Publicat

Problemele mari de la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, supraîncărcarea unităților medicale cu pacienți infectați cu noul coronavirus, numărul mare de persoane confirmate pozitiv zilnic duc rapid la o serie de sincope și neînțelegeri în relația dintre pacienți și cadre medicale. 

Este și cazul unei familii din Alba Iulia, o tânără și cei doi părinți ai ei, care au fost confimați cu COVID-19. Aceștia au fost ținuți ore întregi în ambulanță și plimbați de la un spital la altul timp de două zile până să ajungă să primească un tratament de specialitate. 

Întreaga poveste a fost relatată pentru alba24.ro de către un prieten al familiei, Andrei G.

Sâmbătă, 26 septembrie, A. B, o tânără de 21 de ani din Alba Iulia, alături de mama și tatăl ei, care au în jur de 50 de ani, au început să aibă simptome ale infectării cu COVID. Din acest motiv au mers și și-au făcut testul la Spitalul Județean din Alba Iulia.

De sâmbătă și până la venirea rezultatului, luni, cei trei s-au autoizolat la domiciliu, însă se simțeau rău. Rezultatul pozitiv pentru COVID-19 a venit luni în jurul orei 15.00 – 15.30 și a fost anunțat familiei de către un angajat DSP Alba.

Însă, potrivit unui apropiat al familiei, Andrei G., nu a venit nimeni timp de ore bune să îi ia de acasă și să îi ducă la o unitate medicală.

Ținuți în ambulanță

Timp de câteva ore, aceștia au sunat de mai multe ori la 112 pentru a solicia o ambulanță, și chiar și prietenul familiei a sunat de la București, la 112, pentru a solicita să fie duși la spital.

În jurul orei 20.00, a ajuns o ambulanță la locuința familiei, care i-a transportat pe cei trei la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, însă aceștia nu au fost duși pe o secție, ci au fost ținuți timp de aproape 2 ore în ambulanță, în curtea spitalului, a precizat Andrei G.

Alexandru Sinea, directorul DSP Alba, a precizat pentru alba24.ro că aceștia au fost ținuți în ambulanță deoarece nu mai erau locuri pentru a fi aduși în unitatea medicală și evaluați. Când un pacient este confirmat cu coronavirus, acesta este evaluat pentru i se afla starea, dacă este asimptomatic, are simptome medii sau are nevoie urgentă de asistență medicală de specialitate.

De la Alba Iulia la Sebeș

După două ore în care au fost ținuți în ambulanță, medicii de la Alba Iulia au luat decizia de a-i trimite pe cei trei la Sebeș. În jurul orei 22.00, au ajuns la Spitalul Municipal Sebeș, dar unitatea medicală nu i-a internat pe cei trei.

După alte două ore petrecute în ambulanță, cei trei au fost trimiși la Secția de Boli Infecțioase a Spitalului din Sebeș, unde au ajuns în jurul orei 24.00.

Acolo, la ora respectivă, în unitatea medicală s-ar fi aflat doar o asistentă, fără nici un medic de gardă. Au fost internați, dar nici măcar o porție de mâncare nu li s-ar fi asigurat.

Directorul DSP a declarat că cei trei nu au putut fi internați la Spitalul Municipal Sebeș deoarece toate paturile pentru pacienții COVID-19 erau ocupate.

Marți dimineață, au fost vizitați de un doctor de la Sebeș care a luat hotărârea ca aceștia să facă un CT, dar la Secția de Boli Infecțioase nu exista aparatura necesară, așa că au fost duși la Spitalul Municipial Sebeș.

În urma CT-ului, s-a descoperit că plămânii celor trei erau afectați de COVID 19.

De la Sebeș la Blaj

După investigațiile de la Sebeș, familia a fost transferată la spitalul din Blaj abia miercuri, 30 septembrie, în jurul orei 11.00, unde medicii au început să le administreze tratament de specialitate.

Starea de sănătate a celor trei s-a mai ameliorat.

Situația de la Spitalul Județean

În ultimele două săptămâni, 30 de cadre medicale și alte tipuri de angajați ale Spitalului Județean de Urgență din Alba Iulia au fost confirmate pozitiv cu COVID-19.

Dincolo de asta, instituția este copleșită de lipsa locurilor pentru pacienții Covid, în condițiile în care în județ sunt 526 de cazuri active.

Doar miercuri, au fost confirmate 45 de noi cazuri de coronavirus.

Reprezentanții DSP Alba au anunțat că la nivelul județului mai sunt libere doar 43 de locuri destinate pacienților COVID.

”În prezent, la nivelul județului Alba avem 193 persoane pozitive Covid-19 internate în unități sanitare și un număr de 43 de locuri disponibile. Dacă va fi nevoie, spitalele vor suplimenta locurile destinate Covid-19”, au transmis reprezetanții instituției.

De menționat că, pe lângă cei din spitale, restul pacienților cu simptome ușoare sau asimptomatici sunt în izolare la domiciliu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO Președintele Iohannis: Restricții ar putea fi introduse local sau regional, dacă numărul cazurilor de COVID crește

Publicat

Este posibilă reintroducerea de restricții pe plan local, regional, dacă va crește numărul cazurilor de COVID-19, astfel încât situația să nu scape de sub control, a declarat miercuri seară președintele Klaus Iohannis, într-o conferință de presă.

Acesta a fost întrebat ce măsuri vor lua autoritățile și dacă sunt posibile noi restricții, în contextul creșterii numărului de noi cazuri de COVID-19.

Principalele declarații pe acest subiect, ale președintelui: 

”Opinia aproape unanimă a specialiștilor e că în Europa un al doilea val al pandemiei e iminent

Deja cele mai multe țări au zilnic cifre mai mult decât îngrijorătoare. Nici la noi situația nu este bună. Azi am avut record negativ de infectări.

Trebui să găsim soluții care să ne permită să avem o societate și o economie funcționale. Prioritar e ca sistemul sanitar să nu fie copleșit de un număr mare de bolnavi cu Covid. Fiți prudenți, evitați aglomerațiile și deplasările inutile.

Măsurile care trebuie luate sunt cele individuale: mască, distanță, igienă. Dar sunt persoane care nu vor să respecte toate normele și trebuie intervenit.

Eu nu doresc să reintroducem restricții, dar este evident că în anumite localități și pe anumite segmente este posibil să se reintroducă anumite restricții. Altfel, lucrurile scapă de sub control.

Chiar astăzi am discutat cu premierul, cu ministrul de Interne, ministrul Sănătății și sunt hotărâți să facă totul pentru ca lucrurile să nu scape de sub control.

Repet, nu-mi doresc să introducem restricții, dar dacă numărul de infectări crește, atunci e foarte posibil să se reintroducă local, regional, anumite restricții”, a spus Iohannis.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ultrajul asupra unui polițist local, tratat la fel ca și cel asupra unui polițist MAI. Implicațiile unei decizii a Înaltei Curți

Publicat

Ultrajul asupra unui polițist local va fi tratat la fel ca ultrajul asupra unui polițist din MAI. Este concluzia care se poate desprinde dintr-o decizie a Curții Supreme, care a judecat o asemenea speță și a dat o soluție în consecință. 

Practic instanța a judecat cazul unui polițist local bătut de proprietarul unei mașini la a cărei ridicare de pe domeniul public participa acesta, în timpul serviciului. 

Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ)- Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept prin Decizia nr.19/ 22.06.2020  a  admis  sesizarea formulată de Curtea de Apel Oradea – Secţia penală şi pentru cauze cu minori în dosarul nr.13613/271/2018 și în consecință a stabilit că:

În interpretarea dispoziţiilor art.257 alin.(4) din Codul penal, noţiunea de „poliţist” are în vedere şi persoana care exercită funcţia de poliţist local în temeiul Legii poliţiei locale nr. 155/2010.

Decizia ÎCCJ nr. 19/ 22.06.2020 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 874/24.09.2020  și menţionăm faptul că, potrivit  art. 477 alin. (3) din Codul de procedură penală, dezlegarea dată chestiunilor de drept este obligatorie pentru instanţa care a solicitat dezlegarea de la data pronunţării deciziei, iar pentru celelalte instanţe, de la data publicării deciziei în Monitorul Oficial al României, Partea I (adică de la data de 24.09.2020).

Ce a declanşat litigiul principal în discuţie?

Prin Sentința penală nr. 1.247/18.10.2019 a Judecătoriei Oradea a fost condamnat inculpatul T.A.G. la 6 luni închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de ultraj prevăzute de art. 257 alin. (1) raportat la art. 193 alin. (1) din Codul penal.

În baza art. 83 alin. (1) și art. 84 alin. (1) din Codul penal s-a dispus amânarea aplicării pedepsei pe un termen de supraveghere de 2 ani de la data rămânerii definitive a sentinței.

În baza art. 85 alin. (1) din Codul penal s-a dispus ca inculpatul să respecte, pe durata termenului de supraveghere, următoarele măsuri de supraveghere:

a) să se prezinte la Serviciul de Probațiune de pe lângă Tribunalul Bihor, la datele fixate de acesta;

b) să primească vizitele consilierului de probațiune desemnat cu supravegherea sa;

c) să anunțe, în prealabil, schimbarea locuinței și orice deplasare care depășește 5 zile, precum și întoarcerea;

d) să comunice schimbarea locului de muncă;

e) să comunice informații și documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existență.

În baza art. 86 alin. (1) din Codul penal, pe durata termenului de supraveghere, datele prevăzute în art. 85 alin. (1) lit. c)-e) din Codul penal se comunică Serviciului de Probațiune de pe lângă Tribunalul Bihor.

În baza art. 404 alin. (3) din Codul de procedură penală s-a atras atenția inculpatului asupra consecințelor nerespectării măsurilor de supraveghere și ale săvârșirii de noi infracțiuni în cursul termenului de supraveghere.

În baza art. 397 alin. (1), art. 19 și art. 25 alin. (1) din Codul de procedură penală raportat la art. 1.357 din Codul civil a fost obligat inculpatul la plata sumei de 1.000 euro daune morale în echivalent în lei la data plății în favoarea părții civile F.A.I.

În baza art. 274 alin. (1) din Codul de procedură penală a fost obligat inculpatul la plata sumei de 1.000 lei cu titlu de cheltuieli judiciare în favoarea statului.

Prima instanță a reținut în fapt că, la data de 7.06.2018, în jurul orei 14,30, în timp ce persoana vătămată F.A.I., polițist local în cadrul Poliției Locale Oradea, era în exercitarea atribuțiilor de serviciu în municipiul Oradea, str. S, în dreptul imobilului cu numărul X și încerca ridicarea unui autoturism abandonat, inculpatul T.A.G. l-a bruscat pe acesta prin lovirea cu palma în zona pieptului, prinderea cu mâna de cămașă și ținerea cu forța.

În cursul cercetării judecătorești, prima instanță a admis cererea procurorului și a schimbat încadrarea juridică din infracțiunea de ultraj prevăzută de art. 257 alin. (1) și (4) din Codul penal raportat la art. 193 alin. (1) din Codul penal, reținută în actul de sesizare, în infracțiunea de ultraj prevăzută de art. 257 alin. (1) din Codul penal raportat la art. 193 alin. (1) din Codul penal, întrucât, conform art. 4 din Legea nr. 155/2010, poliția locală se organizează și funcționează prin hotărâre a autorității deliberative a administrației publice locale ca un departament funcțional în cadrul aparatului de specialitate al primarului, în timp ce polițistul la care se referă alin. (4) al art. 257 din Codul penal privește persoana angajată în cadrul Poliției Române, care face parte din Ministerul Afacerilor Interne și este o instituție specializată a statului; or, activitatea polițistului local nu este reglementată de Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române.

Împotriva acestei sentințe au declarat apel Parchetul de pe lângă Judecătoria Oradea și inculpatul T.A.G., criticând-o pentru nelegalitate și netemeinicie.

Prin motivele de apel, Parchetul de pe lângă Judecătoria Oradea a criticat schimbarea de încadrare juridică dispusă de prima instanță, arătând, în esență, că dispozițiile art. 257 alin. (4) din Codul penal nu fac în niciun mod distincție între polițistul local sau polițistul din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, astfel încât, în condițiile în care legea nu face nicio diferențiere, nici instanța de judecată nu trebuie să o facă.

Prin varianta agravată de la art. 257 alin. (4) din Codul penal se urmărește sancționarea mai aspră a celor care ultragiază o persoană învestită cu exercitarea forței publice, așa cum sunt ambele categorii de polițiști, iar împrejurarea că poliția locală se organizează prin hotărâre a administrației publice locale ca un compartiment funcțional în cadrul aparatului de specialitate al primarului nu are nicio relevanță, având în vedere atribuțiile poliției locale și domeniile în care aceasta acționează.

În ședința publică din 05.03.2020, instanța de apel a pus în discuție, din oficiu, sesizarea Înaltei Curți de Casație și Justiție în vederea pronunțării unei hotărâri prealabile având ca obiect următoarea chestiune de drept:

“Dacă noțiunea de polițist prevăzută de art. 257 alin. (4) din Codul penal are un sens restrâns și se referă doar la polițiștii a căror activitate și statut sunt reglementate de Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române și Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului sau are un sens larg, general, care cuprinde și polițiștii locali a căror activitate și statut sunt reglementate de Legea poliției locale nr. 155/2010 și Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici.”

Prin Încheierea de ședință din data de 05.03.2020, pronunțată în Dosarul nr. 13.613/271/2018, Curtea de Apel Oradea – Secția penală și pentru cauze cu minori a dispus sesizarea Înaltei Curți de Casație și Justiție în vederea dezlegării chestiunii de drept mai sus prezentate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate