Connect with us
Advertisement

Eveniment

Protest spontan la CFR: Unele trenuri au întârzieri. O parte dintre angajați au întrerupt lucrul. Situaţia din Alba

Publicat

tren_resizeO parte dintre angajații CFR au declanșat un protest spontan miercuri dimineața, începând cu ora 7.00, graficul de circulație al trenurilor fiind afectat, informează compania, într-un comunicat.

Călătorii sunt sfătuiți ca înainte de călătorie să solicite informații despre întârzierile care se înregistrează în traficul feroviar la stațiile și agențiile CFR din București și din țară și la numărul de telefon 021/9521.

Potrivit datelor de pe site-ul CFR Călători, sunt mai multe trenuri cu întârzieri în Gara CFR Alba Iulia. Vezi AICI.

UPDATE: Din cauza protestului, 36 de trenuri erau oprite în Regionala Cluj, 40 la Brașov, 20 de trenuri la Iași și Timoșoara, patru în București și trei la Craiova. Printre cele cu întârzieri au fost şi două trenuri internaționale, unul spre Budapesta şi unul care dinspre Viena. În jurul orei 12.00, 114 trenuri erau afectate de greva spontană a angajaților CFR

Protestul spontan vine după ce sindicatele au cerut majorări salariale, iar compania a refuzat. Sindicatele din CFR au cerut majorări salariale de 25%.

calatori tren gara locomotiva Conducerea companiei și federațiile sindicatele reprezentative se află deja în negocieri pentru semnatare noului Contractul Colectiv de Muncă 2017-2018, negocieri în cadrul cărora conducerea CFR SA a anunțat că în bugetul companiei pentru anul 2017 este inclusă o creștere a fondului de salarii cu 22,5%, creștere care se va regăsi, în urma negocierilor cu partenerii sociali, în salariile angajatilor, arată compania feroviară.

CFR a transmis, într-un comunicat, că „menține deschis dialogul social și negocierile transparente cu reprezentanții federațiilor sindicale pe marginea definitivării Contractului Colectiv de Muncă pentru perioada 2017-2018”. Miercuri la ora 15:00 este programată o nouă rundă de negocieri între reprezentanții companiei și sindicate.

CFR susține, de asemenea, că „această formă de protest încalcă procedurile legale, aduce grave prejudicii companiei, prin înregistrarea de pierderi financiare, și afectează transportul pasagerilor care și-au procurat deja biletele pentru efectuarea călătoriei, conform graficului de circulație din Mersul Trenurilor” și cere scuze pasagerilor pentru disconfortul creat, asigurând că „se depun toate eforturile astfel încât să asigurăm condiții optime de reluare a circulației trenurilor”.

Întrucât actualul Contract Colectiv de Muncă (CCM) expiră miercuri, 22 martie, compania a propus încheierea unui Act Adițional pe o perioadă de minimum 30 zile și maximum 90 de zile, astfel încât salariații să nu-și piardă anumite drepturi, cum ar fi acordarea sporurilor, plata orelor festive, acordarea bonurilor de masă sau a ajutoarelor sociale.

Negocierile purtate între administrație și federațiile sindicale reprezentative (semnatare ale Contractului), în vederea încheierii unui nou CCM, s-au desfășurat cu respectarea prevederilor Legii Dialogului Social 62/2011. În cadrul acestor întâlniri au fost analizate cu prioritate aspectele privind drepturile salariale și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru angajații companiei.

Contractul de mandat al directorului general al CFR Călători, Iosif Szentes, a fost prelungit, marți, prin decizia Consiliului de Administrație.

locomotive UPDATE 1: „Am văzut liderii de sindicat care au intrat pe post și spun că nu suntem mulțumiți de salarii și că vrem să ni se mărească salariile, nu asta vrem noi. Noi dorim să se reintroducă coeficientul K, pe care l-am avut înainte și cu ajutorul liderilor de sindicat și a experților sociali care sunt plătiți cu 5.000 de lei pe lună de administrație și care zic că ne reprezintă pe noi, am pierdut acest coeficient. E un coeficient de ierarhizare în funcție de clasă, care se aplică la salariu minim de economie. Nu e spor, e un coeficient de ierarhizarea claselor. De ce l-am pierdut? Pentru că așa au vrut liderii de sindicat și administrația”, a spus un mecanic de locomotivă, citat de digi24.ro.

De asemenea, mecanicul a atras atenția că s-a ajuns în situația în care nu au locomotive să tragă trenurile.

„Am ajuns la ultima picătură, Am văzut o doamnă care vorbea la dumneavoastră la știri că nu poate ajunge la serviciu. Părerea mea e că ar trebui să se mulțumească că încă mai poate merge cu trenul, motivul fiind lipsa pieselor de schimb la locomotivă. Am ajuns noi ca mecanici să ne cumpărăm becuri, șuruburi”, a mai spus acesta.

surse: hotnews.ro, digi24.ro

sursa foto: CFR Călători (Facebook)

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement