Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Protocolul de testare rapidă pentru elevi și profesori în școli. Care este procedura, scenariile și excepțiile de la testare


Publicat

Protocolul de testare rapidă a elevilor și profesorilor în unităților de învățământ, realizat de Ministerul Sănătății, a fost transmis școlilor. Acesta include detalii despre testarea cu teste antigen rapide, scenariile posibile, procedura și măsurile de aplicat, precum și excepțiile de la testare.

Documentul a fost transmis unităților de învățământ la zece zile după redeschiderea școlilor, potrivit edupedu.ro.

Ce prevede protocolul de testare rapidă, antigen Covid-19, în unitățile de învățământ, realizat de Ministerul Sănătății

Testarea cu teste antigen rapide se recomandă:

Elevilor simptomatici a căror simptomatologie de boală debutează în timpul orelor de curs

Colegilor cazurilor confirmate din unitatea de învățământ (inclusiv celor asimptomatici), imediat după confirmarea primului caz

Cadrelor didactice și altor angajați ai unității școlare, simptomatici, a căror simptomatologie de boală debutează în timpul orelor de curs, precum și contacților persoanelor confirmate pozitiv (cadre didactice din cancelarie sau alt personal angajat al instituției cu care acesta a stat în apropiere, la mai puțin de 2 m, fără mască, cel puțin 15 min)

Utilizarea testelor antigenice rapide:

• Se vor utiliza teste antigenice rapide conform cerințelor pct 10 din Ord. MS 1819/2020. • Se vor urmări indicațiile producătorului, urmând pașii recomandați în prospectul fiecărui tip de test antigenic rapid utilizat.

• Personalul medical al unității de învățământ va fi informat de către DSP asupra modului de recoltare corectă, a prelucrării și interpretării testului

• Toate testele rapide efectuate în cabinetul medical școlar de la nivelul unității de învățământ vor fi raportate catre DSP, în vederea înregistrării lor în Coronaforms, utilizând formatul de machetă din Anexa 2.

Testele rapide vor fi puse la dispoziția unităților de învățământ de către DSP-urile județene și a Municipiului București

Atitudinea față de cazul suspect sau pozitiv

Scenariul I – elev identificat cu temperatura mai mare de 37,3 grade C sau cu simptome sugestive COVID-19 (tuse, febră, scurtarea respirației, dureri în gât, coriză, dispnee, astenie, mialgii, cefalee, ageuzie sau disgeuzie sau simptome digestive: vărsături, diaree, greață, fără o altă cauză confirmată)

• Se anunță responsabilul desemnat de unitatea de învățământ și personalul medical al unității de învățământ

• Elevul este îndrumat în încăperea desemnată ca izolator, unde se izolează și este monitorizat.

• Se verifică existența acordului informat al părintelui/ reprezentantului legal al elevului minor, pentru testare rapidă antigen și sunt anunțați părinții/ reprezentanții legali ai elevului

• Dacă există un acord din partea părintelui/reprezentantului legal al elevului minor, sau acordul scris al elevului peste 18 ani, se efectuează testarea pentru COVID -19, utilizând un test antigenic rapid.

• Testarea se efectuează de către asistentul medical, la recomandarea medicului unității de învățământ/al reprezentantului DSP județean, sau de către medicul unității de învățământ, după caz, conform instrucțiunilor din Anexa 3.

În cazul în care rezultatul testului este:

A. Negativ

Medicul sau asistentul medical al unității de învățământ:

• Anunță părinții/ reprezentantul legal al elevului minor.

• Completează pe formularul de testare anexat (Anexa 1) cu maximă acuratețe, toate câmpurile necesare și raportează cazul testat la DSP, pentru a fi introdus in Coronaforms. O copie a formularului de testare este transmisă părintelui/ reprezentantului legal.

• Recomandă anunțarea medicului de familie de către părinți/ reprezentantul legal al elevului.

B. Pozitiv

Medicul sau asistentul medical al unității de învățământ:

• Anunță părinții sau reprezentantul legal al elevului minor.

• Recomandă anunțarea medicului de familie de către părinți/ reprezentantul legal al elevului pentru stabilirea conduitei optime.

• Completează pe formularul de testare anexat (Anexa 1) cu maximă acuratețe, toate câmpurile necesare și raportează cazul la DSP, pentru a fi introdus în Coronaforms. O copie a formularului de testare este transmisă părintelui/ reprezentantului legal.

Atitudinea față de colegii cazului pozitiv (elevii din clasă, elevii din alte clase cu care elevul confirmat a venit în contact direct și profesorul/profesorii care au predat la clasă în ziua confirmării cazului și cu 2 zile anterior confirmării acestuia):

Colegii care au consimțământ semnat, inclusiv cei asimptomatici, se vor testa utilizând teste antigenice rapide, prin deplasarea ordonată, eșalonată, supravegheați de un reprezentant al unității de învățământ, către spațiul alocat testării.

De asemenea, vor fi testați și profesorii de la clasă (așa cum au fost definiți mai sus). Excepție de la testare vor face persoanele vaccinate complet și cele care au trecut prin boală și nu au trecut > 90 de zile de la vindecare.

Testarea se efectuează de către asistentul medical, la recomandarea medicului unității de învățământ/al reprezentantului DSP județean, sau de către medicul unității de învățământ, după caz, conform instrucțiunilor din Anexa 3.

Scenariul II – Cadru didactic care are temperatura >37,3 grade C sau simptome sugestive COVID -19

• Cadrul didactic va merge în spațiul alocat testării

• Testarea pentru COVID -19, utilizând un test antigenic rapid, se efectuează de către asistentul medical, la recomandarea medicului unității de învățământ/al reprezentantului DSP județean sau de către medical unității de învățământ, după caz, conform instrucțiunilor din Anexa 3

În cazul în care rezultatul testului este:

A. Negativ

Medicul sau asistentul medical al unității de învățământ:

• Recomandă cadrului didactic anunțarea și consultarea medicului de familie.

• Recomandă izolare la domiciliu pana la remiterea simptomatologiei.

• Completează pe formularul de testare anexat (Anexa 1) cu maxima acuratete, toate campurilenecesare și raporteaza cazul testat la DSP, pentru a fi introdus în Coronaforms.

B. Pozitiv

Medicul școlar sau medicul responsabil de unitatatea școala și /sau asistentul medical școlar:

• Recomandă cadrului didactic anunțarea și consultarea telefonică a medicului de familie.

• Completează pe formularul de testare anexat (Anexa 1) cu maximă acuratețe, toate câmpurile necesare și raportează cazul la DSP, pentru a fi introdus în Coronaforms.

Contacții cazului cadru didactic detectat pozitiv (cadre didactice din cancelarie sau alt personal angajat al instituției cu care acesta a stat în apropiere, la mai puțin de 2 m, fără mască, cel putin 15 min) vor fi testați utilizând teste antigenice rapide în scopul identificării altor eventuale cazuri, prin deplasarea eșalonată a acestora în spațiul alocat testării.

Excepție de la testare vor face persoanele vaccinate complet și cele care au trecut prin boală și nu au trecut > 90 de zile de la vindecare.

Echipamentul de protecție individuală a personalului medical care efectuează testarea antigen rapidă este asigurat de angajator și este format din: mască FFP2/chirurgicală, vizieră, mănuși și halat de protecție de unică utilizare.

Personalul medical al unității școlare va fi instruit asupra procedurii de echipare și dezechipare a echipamentului de protecție individuală.

Echipamentul de protecție utilizat se va arunca în coșuri de gunoi prevăzute cu capac și pedală, prevăzute cu sac galben.

Această procedură va fi încheiată cu dezinfecția corectă a mâinilor.

Testele folosite reprezintă deșeuri medicale de tip pericol biologic și vor fi colectate conform legii în vigoare referitoare la colectare, depozitare, transport și eliminare a deșeurilor, respectiv OMS 1226/2012.

Fiecare unitate de învățământ va identifica un spațiu care va funcționa ca izolator, cf Ordinului comun 3235/2021, în care se vor asigura: dezinfectant de mâini, dezinfectanți pentru suprafațe agreați, o aerisire optimă, confort termic și coșuri de gunoi cu capac și pedală și saci galbeni pentru colectarea deșeurilor (batiste utilizate, echipament de protecție individuală).

Vezi integral: Protocol-de-testare-rapida-in-scoli

Formular testare rapida_Anexa

surse: dspalba.ro, edupedu.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Comunicat de presă: PNL Alba nu negociază funcții. Posturile din deconcentrate trebuie ocupate prin concurs

Publicat

pnl alba iulia, sediu pnl alba iulia

După cum am afirmat încă din timpul campaniei electorale, PNL Alba nu negociază funcţii, ci susţine ocuparea, pe baza principiului meritocraţiei, în urma organizării de concursuri, a poziţiilor de conducere din serviciile şi instituţiile publice deconcentrate.

Dacă ne dorim o Românie normală, o Românie europeană, avem nevoie de competenţă, responsabilitate, profesionism şi integritate.

Partidul Naţional Liberal (cât şi celelalte partide, cu siguranţă) are în interior oameni care să corespundă criteriilor de mai sus. Însă simpla simpatie pentru o formaţiune politică sau faptul că cineva este membru al unui partid politic, aflat într-o alianţă de guvernare, nu trebuie să fie motivul pentru care respectiva persoană să ocupe o funcţie publică de conducere.

Este nevoie de organizarea de concursuri, cu o maximă transparenţă, în urma cărora cei mai buni, cei mai pregătiţi, să ocupe posturile de conducere.

Toate persoanele care se prezintă la un concurs trebuie să plece în cursă cu şanse egale, iar departajarea să se facă pe baza pregătirii, a aptitudinilor şi nu a influenţelor sau afinităţilor politice.

Totodată, pentru a creşte nivelul de performanţă, este obligatoriu ca toţi conducătorii din sistemul public să fie evaluaţi periodic, pe baza unor criterii clare, a unor indicatori obiectivi.

Doar în acest fel vom reuşi depolitizarea administraţiei, lucru despre care vorbim de foarte mulţi ani. PNL şi-a propus reformarea administraţiei şi, cu oricât scepticism ar privi unii acest lucru, va reuşi să îşi ducă la îndeplinire angajamentul luat faţă de români.

Biroul de presă al PNL Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

5 – 8 martie, reduceri la Alba Mall. Alegeți un cadou minunat pentru femeile dragi din viața dumneavoastră (P)

Publicat

Shopping nu e la feminin.

Cadou nu e nici el …

Însă ambele se potrivesc perfect cu EA!

Din 5 până-n 8 martie te așteptăm la Alba Mall să alegi un cadou minunat pentru fiecare ea dragă din viata ta.

Doar reducerile sunt la feminin, pentru că nimic nu merge mai bine cu un cadou de 8 martie pentru ea.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

10.000 de euro pe lună, costul minim pentru un parlamentar, în România. Sumele defalcate, încasate de la stat

Publicat

parlament

Un parlamentar în România dispune de circa 10.000 de euro, sub formă de indemnizație și sume forfetare, au calculat jurnaliștii de la Europa Liberă.

Deși a doua cea mai săracă țară din UE, România își tratează parlamentarii la același nivel cu țările cele mai înstărite.

Președintele Iohannis a promulgat legea care elimină pensiile speciale pentru parlamentari, după ce Legislativul, controlat de PNL-USR PLUS a decis pe 17 februarie să elimine pensiile speciale ale parlamentarilor. Acestea reprezintă însă numai 1,38% din sumele plătite pentru pensiile speciale în plată. Adică circa 1 milion de euro lunar față de 1,6 miliarde de euro pe lună, total pensii speciale.

Peste 800 de parlamentari au încasat până acum pensii speciale fără ca aceatea să se bazeze pe contributivitate, iar valoarea lor era de 53 de milioane de lei anual. Pensiile parlamentarilor variază în funcție de numărul de mandate și de funcția deținută, cea mai mare fiind în jurul a 12.000 de lei, circa 5000 lei, în medie.

Cheltuiala cu un parlamentar român

Deputatul USR Iulian Bulai a detaliat pentru Europa Liberă care sunt sumele de care beneficiază un parlamentar pe lângă indemnizația lunară (parlamentarii nu pot primi salariu din cauza faptului că, potrivit principiilor constituționale, ei nu pot fi salariați, nu pot fi considerați subordonații nimănui, cu excepția alegătorilor pe care îi reprezintă).

„Un parlamentar primește în mână la sfârșitul lunii 10.500 de lei (circa 2000 euro n.r.). Cei care sunt în Biroul Permanent sau conduc comisii parlamentare permanente mai primesc în plus 1.000 de lei în plus față de suma de bază.

La salariul net de bază de 10.500 de lei se adaugă suma forfetară sau diurna pentru ședere în București pe zi de 260 de lei pentru zilele de lucru în Parlament.

Apoi se mai adaugă o sumă forfetară pentru cazarea în București dacă nu ai o proprietate a ta, aici. Dacă nu ești proprietarul unei locuințe, casă, apartament primești 4.400 de lei pentru chirie. La acestea se adaugă o sumă forfetară pentru deplasarea lunară în circumscripția electorală de 1.400 de lei.

Pentru fiecare drum din București în circumscripție se acoperă transportul în trei formate diferite: ori cu autoturismul și se acoperă numărul de kilometri, fie printr-un un carnețel de tren pentru CFR care-ți permite călătoria în circumscripție și în țară, fie un transport dus-întors o dată pe săptămână cu avionul la cel mai apropiat aeroport de circumscripția în care ai fost ales.

Mai există suma dată la dispoziție pentru cabinetul parlamentar de 25.000 de lei, din care se plătesc absolut toate cheltuielile cabinetului: personal, chirii, contracte de colaborare, consumabile, tot ce înseamnă facturi.

Toți acești bani se folosesc în chestiunea strictă de organizare, amenajare și funcționare a cabinetului parlamentar ca instituție, nu ca spațiu fizic, că poți să ai și două și a angajaților care lucrează acolo”, a declarat deputatul USR.

Așadar, circa 46.200 de lei pe lună, fără a pune la socoteală diurna pentru zilele de lucru în comisii și decontarea transportului cu trenul /autoturismul/avionul în raport de distanță și de pachetul de transport ales.

Totalul: în jur de 10.000 de euro

Sau mai mult pentru că indemnizația lunară depinde de cât de înaltă este funcția deținută.

Astfel un președinte de Cameră are o indemnizație brută de 23.920 lei, iar vicepreședinții câte 22. 256 lei, potrivit site-ului Camerei Deputaților.

Secretarii și chestorii au o indemnizație brută de 21.840 de lei, liderii de grup 20.800, șefii de comisi permanente 20.176, vicepreședinții de comisii 19.552 iar secretarii de comisii 19136.

Toate, sunt indemnizații brute, dar lor li se adaugă sumele forfetare amintite și deconturile pentru transport.

Sursă: romania.europalibera.org

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Dinamic Exclusiv Auto – noul partener service Toyota din Alba Iulia (P)

Publicat

Începând cu luna februarie 2021, Exclusiv Auto a devenit oficial, partener service autorizat pentru marca Toyota în județul Alba, obținând certificarea importatorului Toyota România pentru reparații service.

Exclusiv Auto este o companie cu o experiență de peste 13 ani în domeniul auto din județele Constanța și Alba Iulia, experiență care ne-a ajutat să tratăm cu profesionalism fiecare marcă nou venită în portofoliul nostru. Businessul este foarte bine pregătit pentru partea de after sales, service-ul fiind dotat cu aparatură nouă, de ultima generație.

Serviciile noastre sunt construite pe baza nevoilor diverse ale clienților. Indiferent de situație, identificăm întotdeauna opțiunile potrivite și ne ajutăm clienții să aleagă cea mai bună soluție. Profesionalismul echipei este demonstrat de rezultate, numărul clienților devenind tot mai mare, crescând de la an la an.

Exclusiv Auto anunță totodată că, începând cu 1 februarie 2021, domnul Sorin Alion este noul Director General în cadrul Exclusiv Auto Alba Iulia. Experiența sa de peste 20 de ani în domeniul auto acoperă departamente diverse, incluzând vânzări, service sau dezvoltarea rețelei la importatori sau dealeri.

“Am preluat aceasta funcție cu mult entuziasm la începutul lunii februarie 2021, in plină criză sanitară ce pune la grea încercare normalitatea din piața auto și în general în societate. Perioada plină de provocări, care a reprezentat și reîntoarcerea mea la brandul care mi-a marcat cariera, este totodată și o perioadă plină de oportunități pentru grupul Exclusiv Auto. Compania a decis să investească și sa pună la dispoziția clienților din Alba Iulia, în prima faza, un service modern aliniat la ultimele standarde Toyota. În cea de-a doua etapă ne pregătim să devenim și distribuitor Toyota care va fi parte a celui mai mare proiect auto din Alba Iulia, centru de retail auto Exclusiv Auto, ce va reuni într-un singur loc șase showroom-uri de marcă cu cele mai puternice branduri auto ale momentului.

Clientul s-a aflat întotdeauna în atenƫia mea şi doresc să vă asigur că orice solicitare sau sugestie va fi tratată constructiv şi considerată oportunitate de dezvoltare de către echipa noastră.” – a declarat Sorin Alion, Director General Exclusiv Auto Alba Iulia.

Posesorii mărcii Toyota sunt așteptați la sediul Exclusiv Auto din Alba Iulia, Strada Alexandru Ioan Cuza, nr 40, pentru a beneficia de calitatea serviciilor noastre complete: mecanică, electrică, lucrări garanție și reparații daune, dar și de prețuri și pachete de service foarte avantajoase!

Exclusiv Auto este dealer și service autorizat în județele Constanța și Alba Iulia pentru brandurile auto: Jaguar, Land Rover, Volvo, Mitsubishi, Hyundai, Subaru, ŠKODA, Seat, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale și Das Welt Auto.

În Alba Iulia reprezentăm brandurile ŠKODA, Volkswagen Autovehicule Comerciale și Toyota.

Exclusiv Auto,

Str. A.I. Cuza nr 40, Alba Iulia

Tel: 0341.407.000

Email: service@albaiulia.toyota.ro

Site: https://www.toyota.ro/retailersite/ToyotaAlbaIulia/

www.exclusivauto.ro

Facebook: https://www.facebook.com/Toyota.ExclusivAuto

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate