Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

RADARE de WEEKEND în ALBA: Locațiile în care Poliția monitorizează traficul rutier. Atenționări pentru șoferi


Publicat

Șoferii aflați în trafic în acest weekend sunt atenționați să țină cont de regulile rutiere, și pentru că polițiștii din Alba vor monitoriza circulația. Vor fi radare pe mai multe tronsoane de drumuri din județ.

Conducătorilor auto le este recomandat să ţină cont de limitele de viteză, să nu conducă sub influenţa alcoolului şi să manifeste respect în trafic.

Vezi și MESAJE de Sfânta Maria. Felicitări pentru familie, prieteni și cunoscuți. Urări în versuri, haioase sau serioase

Amplasarea radarelor în perioada 15-17 august 2020:

Drumul Naţional 1: Alba Iulia – Sântimbru – Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1: Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7: Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C: Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74: Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75: Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75: Baia de Arieş – Lupşa

Radare în localități din Alba:

Alba Iulia: Bulevardul Încoronării – Bulevardul Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Calea Moţilor

Sebeş: strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir: strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Pot fi amplasate radare și în alte locații, astfel că șoferii sunt atenționați să respecte regulile rutiere pe tot parcursul deplasării. De asemenea, vor putea fi organizate acțiuni și filtre în trafic.

Potrivit Codului Rutier, limitele maxime de viteză sunt de:

– 50 km/oră în localităţi (în unele cazuri, limita este mai mare, dar de maximum 80 km/oră sau mai mică, dar minimum 30 km/oră);

– 90 km/oră pe drumuri naţionale, judeţene, comunale

– 100 km/oră pe drumuri expres sau drumuri naţionale europene

– 130 km/oră pe autostrăzi.

Dacă depăşiţi aceste limite maxime admise de viteză riscaţi sancţiuni, astfel:

– pentru depăşirea limitei cu 10-20 km/oră, se calculează 2 sau 3 puncte-amendă, plus două puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 21-30 km/oră: 4 sau 5 puncte-amendă plus trei puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 31-40 km/oră: între 6 şi 8 puncte-amendă, plus patru puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 41-50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, plus sase puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu mai mult de 50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, dar şi suspendarea permisului pentru 90 de zile.

Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere de către o persoană care, la momentul prelevării mostrelor biologice, are o îmbibație alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge se pedepsește cu închisoare de la unu la 5 ani sau cu amendă – art. 336 Cod Penal.

Din 25 iulie, parcarea altor mijloace de transport pe locurile de parcare adaptate, rezervate și semnalizate prin semn internațional pentru persoane cu dizabilităţi se sancționează cu amendă de la 2.000 de lei la 10.000 de lei și ridicarea mijlocului de transport de pe locul de parcare respectiv.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Lucrările la Autostrada Transilvania, pe tronsonul Ungheni – Târgu Mureș avansează bine. Când trebuie să fie gata

Publicat

Lucrările pe cei 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum de legătură cu 4 benzi ai tronsonului Ungheni-Tg. Mureș din Autostrada A3 Transilvania avansează într-un ritm bun, transmit reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, care au vizitat șantierul.

Lucrările au început în luna iulie și au progresat considerabil în special pe zona de săpături și terasamente, dar și la podețe sau coloane forate pentru viitoarele structuri.

”Cel mai probabil în această toamnă vom vedea sectoare întinse cu asfalt pus în operă. Dacă menține ritmul bun de lucru și numeroasele rețele de utilități electrice vor fi relocate în timp util, constructorul Strabag are șanse bune să finalizeze șantierul până la finalul anului 2021, conform termenului contractual.

Solicităm CNAIR să se implice activ în operațiunile de relocare a utilităților problematice și să recepționeze cu prioritate studiul de fezabilitate pentru continuarea acestui proiect cu primul tronson al Autostrăzii A8 Tg. Mureș- Iași- Ungheni, cei 10 km dintre Tg. Mureș și Acățari” au scris reprezentanții Asociației, pe contul lor de Facebook.

Surse foto/video: Asociația Pro Infrastructură – Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Românii care au cumpărat mașini cu motoare proaste pot primi banii înapoi. Precizări de la Protecția Consumatorilor (ANPC)

Publicat

itp service

Mașinile cu motoare nefiabile pe care Dacia, Renault și Nissan le-au vândut românilor pot fi reparate, înlocuite, sau banii pot fi dați înapoi clienților, arată Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Legislația română nu prevede noțiunea de “despăgubire”, însă garanția comercială prevede restituirea prețului plătit de consumator pe un produs, repararea sau înlocuirea acestuia în cazul în care acesta nu funcționează în parametrii tehnici, potrivit ANPC citat de Libertatea.ro

Renault a vândut în țara noastră peste 10.000 de mașini dotate cu motoarele de 1,2 litri TCe, recunoscute la nivel internațional ca având probleme cu consumul de ulei.

Peste 600.000 de automobile Renault, Dacia și Nissan au fost vândute, la nivel global, cu acest motor, la care se adaugă unele modele Mercedes.

ANPC a transmis cadrul legislativ în care se pot repara, înlocui sau returna banii clienților care au cumpărat autoturisme cu probleme tehnice sau nefiabile, la cererea ziarului Libertatea care a semnalat în mai multe rânduri cazuri ale unor proprietari de autoturisme din România care au avut probleme după achiziționarea autoturismelor.

Libertatea.ro a precizat că o parte dintre românii care au cumpărat astfel de mașini cu probleme de la Renault au devenit vocali în ultimii ani și au prezentat în presă necazurile cu care se confruntă din cauza motoarelor nefiabile.

Acestea variază de la consumul prea mare de ulei la faptul că mașinile stau prea mult în service și nu le pot folosi.Unii dintre aceștia au avut probleme atât de mari încât Renault a trebuit să înlocuiască motoarele. În alte cazuri, Renault a răscumpărat mașinile.

În conformitate cu Legea 449/2003, garanția comercială este definită ca fiind orice angajament asumat de vânzător față de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, în cazul în care acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă.

Atenționarea ANPC: Instanțele pot elimina clauzele abuzive

ANPC mai spune legea nu se prevede noțiunea de “despăgubire” şi nici nu face referire la încheierea vreunei convenții ulterioare între comerciant şi consumator. Există însă riscul ca atunci când se întocmesc actele privind răscumpărarea mașinii sau înlocuirea acesteia să fie introduse clauze abuzive în contracte.

“Constatarea caracterului abuziv al unei clauze contractuale se face de către instanțele de judecată”, precizează instituția în documentul transmis ziarului Libertatea.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Verdict privind impozitarea pensiilor speciale cu 85%: CCR discută sesizările făcute de Avocatul Poporului și ÎCCJ

Publicat

curtea constitutionala

Curtea Constituțională se poate pronunța miercuri privind legea care prevede taxarea pensiilor speciale cu 85%. Actul normativ a fost contestat de către Avocatul Poporului și de către Secții Reunite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție.

Legea care prevede taxarea cu la 85% a pensiilor speciale de peste 7.001 de lei și cu 10% a celor între 2001 și 7001 lei a fost adoptată de Camera Deputaților în iunie.

Potrivit actului normativ va fi taxată diferenţa între pensia specială şi cea realizată pe baza contributivităţii. O decizie privind constituționalitatea legii a fost amânată în mai multe rânduri.

Potrivit Europa Liberă, raportorul pentru această lege este judecătorul Gheorghe Stan, fost șef al secției speciale. El a justificat amânarea pe motiv că nu a primit încă toate răspunsurile solicitate de la instituțiile ai căror foști angajați sunt beneficiari de pensii speciale

Avocatul Poporului spune că legea de impozitare a pensiilor speciale, așa cum a fost adoptată de parlament, încalcă două articole din Constituție: articolul 16, privind nerespectarea principiului unei juste aplicări a sarcinii fiscale și articolul 56 din legea fundamentală, în baza căruia Avocatul Poporului a identificat o discriminare prin dubla impozitare a pensiilor de serviciu.

.Judecătorii Curții Supreme au atacat la Curtea Constituțională legea adoptată de parlament privind impozitarea pensiilor speciale, pe motiv că este discriminatorie și contravine principiului egalității.

Curtea supremă reproșează legii adoptate de parlament că, ​sub aspect extrinsec, modifică dispozițiile unei legi organice, privind statutul judecătorilor și procurorilor, că nesocotește decizii succesive ale Curții Constituționale în acest domeniu și că a încălcat normele constituționale la sesizarea camerelor parlamentului, legea în cauză fiind supusă dezbaterii și adoptării Senatului, ca primă Cameră sesizată, iar Camera Deputaților a fost Cameră decizională, contrar normelor constituționale invocate, care stabilesc o altă procedură în privința reglementărilor referitoare la statutul judecătorilor și al procurorilor și, nu în ultimul rând, că legea a fost adoptată fără avizul CSM.

Anterior, CCR a admis pe 6 mai, cu unanimitate de voturi, obiecțiile de neconstituționalitate ale Curții Supreme și Avocatului Poporului şi a constatat că legea de abrogare a pensiilor speciale este neconstituţională, în ansamblul său, încălcând inclusiv decizii adoptate anterior de CCR.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Olanda, Islanda, Danemarca şi Ungaria intră pe lista roșie a ECDC, din cauza exploziei de cazuri de COVID-19

Publicat

Olanda, Islanda, Danemarca şi Ungaria înregistrează din ce în ce mai multe noi cazuri de COVID-19, iar Centrul European de Prevenire şi Control al Bolilor (ECDC) a decis să le plaseze pe lista roşie.

Olanda, Islanda, Danemarca şi Ungaria au fost adăugate pe lista roşie a noului coronavirus, după ce aceste state europene au trecut pragul de 120 de îmbolnăviri de COVID-19 la 100.000 de locuitori, în ultimele două săptămâni.

Olanda a înregistrat peste 2.900 de noi îmbolnăviri în ultimele 24 de ore şi a introdus o serie de măsuri suplimentare pentru a combate un al doilea val, inclusiv închiderea tuturor barurilor şi restaurantelor la orele 22.00.

Islanda a raportat peste 80 de noi cazuri de COVID în weekend, dar din cauza populației reduse a ţării, chiar şi cea mai mică creştere a îmbolnăvirilor poate avea un impact semnificativ asupra ratei de infecţie.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate