Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

RADARELE de weekend în ALBA: Locațiile în care Poliția Rutieră monitorizează circulația. Recomandări pentru șoferi


Publicat

Polițiștii din Alba monitorizează traficul rutier și în acest weekend și atenționează șoferii să respecte regulile rutiere. Până duminică, inclusiv, este organizată o acțiune pentru reducerea numărului de accidente rutiere produse pe fondul nerespectării vitezei legale.

Sunt folosite, la capacitate maximă, 12 aparate radar, care sunt amplasate pe principalele artere rutiere ale judeţului, în locurile identificate cu risc de producere a accidentelor datorate excesului de viteză.

Acţiunea se desfăşoară în cadrul săptămânii T.I.S.P.O.L. Speed, simultan în toate statele membre ale Uniunii Europene.

Conducătorilor auto le este recomandat să ţină cont de limitele de viteză, să nu conducă obosiţi sau sub influenţa alcoolului şi să manifeste respect în trafic.

Amplasarea radarelor în perioada 24 – 26 aprilie 2021:

Drumul Naţional 1: Alba Iulia – Sântimbru – Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1: Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7: Săliştea – Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C: Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74: Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75: Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75: Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia: Bulevardul Încoronării – Bulevardul Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Sebeş: strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir: strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Pot fi amplasate radare și în alte locații, astfel că șoferii sunt atenționați să respecte regulile rutiere pe tot parcursul deplasării. De asemenea, vor putea fi organizate acțiuni și filtre în trafic.

Potrivit Codului Rutier, limitele maxime de viteză sunt de:

– 50 km/oră în localităţi (în unele cazuri, limita este mai mare, dar de maximum 80 km/oră sau mai mică, dar minimum 30 km/oră);

– 90 km/oră pe drumuri naţionale, judeţene, comunale

– 100 km/oră pe drumuri expres sau drumuri naţionale europene

– 130 km/oră pe autostrăzi.

Dacă depăşiţi aceste limite maxime admise de viteză riscaţi sancţiuni, astfel:

– pentru depăşirea limitei cu 10-20 km/oră, se calculează 2 sau 3 puncte-amendă, plus două puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 21-30 km/oră: 4 sau 5 puncte-amendă plus trei puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 31-40 km/oră: între 6 şi 8 puncte-amendă, plus patru puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 41-50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, plus sase puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu mai mult de 50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, dar şi suspendarea permisului pentru 90 de zile.

Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere de către o persoană care, la momentul prelevării mostrelor biologice, are o îmbibație alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge se pedepsește cu închisoare de la unu la 5 ani sau cu amendă – art. 336 Cod Penal.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ABRUD

Cum și-a schimbat culoarea iazul de la Valea Șesii-Geamăna. Directorul SGA Alba, despre poluarea istorică din zona Roșia Montană

Publicat

Directorul Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Alba, ing. Sorin Vlad a vorbit recent, într-un interviu, despre poluarea istorică a solului şi a apelor de suprafaţă din zona Roșia Montană.

Acesta a explicat și cum s-a schimbat culoarea apei din iazul de decantare de la Valea Șesii – Geamăna, din roșu-cărămiziu în albastru-turcoaz, în urma unor măsuri luate pentru îmbunătățirea calității apelor. 

Vezi și VIDEO REPORTAJ: Geamăna, povestea satului fericit din Apuseni, devorat de un gigant de steril. Amintirile unui localnic

Poluare istorică a zonei, în urma metodei de exploatare a minereului

„Activitatea desfășurată în principal în decursul anilor în Roșia Montană a fost exploatarea auriferă. Aceasta a început încă din secolul II d. Hr., ceea ce înseamnă că de 2.000 de ani la Roșia Montană se face minerit.

Metoda de exploatare a minereului care a fost în decursul anilor a dus din păcate la o poluare istorică a zonei”, a precizat directorul SGA Alba, ing. Sorin Vlad, într-un interviu acordat pentru postul Agro TV.

Cum s-a schimbat culoarea apei în iazul de decantare de la Valea Șesii, din roșu-cărămiziu în albastru-turcoaz

„Un exemplu de minerit este la Valea Șesii. Aici administrează Cupru Min Abrud, este exploatarea de zăcământ de la Roșia Poieni, cel mai mare zăcământ de cupru din țară. Unitatea administrează trei iazuri de decantare, cel mai mare fiind cel de la Valea Șesii.

Execuția lui a început în 1977, când s-a luat decizia de a evacua cei 1.000 de locuitori, respectiv 400 de familii din satul Geamăna și s-a început decantarea sterilului, în momentul de față satul fiind acoperit de steril. În prezent se mai vede doar o parte din turnul bisericii.

În 2017 iazul de decantare avea o culoare roșu-cărămizie. În prezent iazul are o culoare albastră, apa are o culoare albastru – turcoaz.

Asta se datorează faptului că unitatea a executat un hidro-transport a substanței de var în proporție de 10%, de neutralizare a apelor acide la ieșirea lor, ceea ce a dus la o îmbunătățire substanțială. Aici pot să fac o paralelă între anul 2009, când pH-ul apelor a fost de 4, iar anul trecut a avut un pH de 7.

Unitățile, obiectivele industriale aflate în funcțiune, autorizate din punct de vedere al gospodăririi apelor, au ajuns la o îmbunătățire a calității apelor evacuate, prin întreprinderea anumitor măsuri. Au fost multe imagini, în mass-media și în social media, devastatoare. Acum apa din iaz are o culoare albastru-turcoaz. Zăcământul duce înspre o culoare cenușie, ceea ce e normal și e înspre bine”, a mai explicat directorul SGA Alba, Sorin Vlad.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Certificatul european de vaccinare a intrat în faza testărilor tehnice. Va putea fi utilizat din iunie

Publicat

Certificatul sanitar european, menit să faciliteze călătoriile în interiorul blocului comunitar în condiţiile pandemiei şi care încă face obiectul negocierilor politice în cadrul UE, a intrat luni într-o fază de teste care ar trebui să-i permită să fie operaţional din punct de vedere tehnic în luna iunie, înaintea începerii sezonului estival, a anunţat luni Comisia Europeană, relatează AFP.

Franţa şi Malta sunt primele două ţări care testează interoperabilitatea acestui sistem. Este vorba despre capacitatea statelor membre de a se conecta la ”pasarela” europeană creată. Această etapă pilot, care se va desfăşura timp de două săptămâni, priveşte în total 18 state din UE plus Islanda, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei Europene, Johannes Bahrke.

Această etapă nu implică folosirea datelor reale şi nici participarea cetăţenilor. Dar, începând cu 1 iunie, statele membre vor putea începe să folosească acest sistem în condiţii reale dacă sunt pregătite, a precizat purtătorul de cuvânt.

Acest certificat sanitar, denumit ”certificat verde digital” european, are rolul de a oferi un cadru armonizat care să faciliteze libera circulaţie în interiorul UE în vara aceasta.

El va cuprinde un cod QR care să arate că titularul său a fost vaccinat împotriva COVID-19, că fost testat negativ în urma unei probe PCR recente sau că este imunizat în urma unei infectări de care s-a vindecat. Certificatul (în format fizic sau digital) va fi prevăzut şi cu o semnătură electronică pentru atestarea autenticităţii. La controlul efectuat de o autoritate competentă, cum ar fi poliţia de frontieră, codul QR este scanat şi este verificată semnătura electronică.

Sistemul este dezvoltat de companiile germane T-Systems şi SAP.

Statele membre pot folosi pe plan intern aplicaţii distincte dacă doresc acest lucru, unele având deja în dezvoltare astfel de aplicaţii.

În paralel cu pregătirile tehnice, regulamentul privind ”certificatul verde digital” european încă face obiectul negocierilor între Parlamentul European şi Consiliul UE, ce reuneşte reprezentanţii statelor membre.

Unul dintre subiectele de divergenţă este legat de solicitarea Parlamentului European privind plafonarea preţurilor testelor sau suportarea costurilor acestora de către statele membre.

Eurodeputaţii mai cer ca guvernele să nu poată impune restricţii suplimentare deţinătorilor certificatului, cum ar fi carantina. Însă statele membre doresc să-şi rezerve această posibilitate.

O nouă sesiune de negocieri va avea loc marţi. Eventualul compromis va trebui apoi aprobat de Consiliul UE şi votat de Parlamentul European. Comisia Europeană speră ca regulamentul să fie gata până la sfârşitul lunii iunie.

Cancelarul austriac Sebastian Kurz a declarat sâmbătă că ţara sa va încheia cu alte state din UE acorduri bilaterale de mobilitate dacă la summitul european din 25 mai nu se va ajunge la un acord cu privire la acest certificat. Multe locuri de muncă depind de libertatea de mişcare şi călătoriile sunt un pilon esenţial al economiei, a explicat el.AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Instanța trebuie să pronunțe decizia în cel mult 120 de zile, odată cu motivarea. Codul de Procedură Penală, modificat

Publicat

tribunal-justitie-decizie-instanta-e

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, luni, propunerea de modificare a Codului de procedură penală (Cpp) în acord cu decizia Curţii Constituţionale, potrivit căreia hotărârea judecătorească trebuie să fie motivată la data pronunţării.

Au votat „pentru” 244 de deputaţi, trei au fost „împotrivă”, iar 40 s-au abţinut.

„Deliberarea, redactarea şi pronunţarea hotărârii se fac într-un termen de maximum 60 de zile de la închiderea dezbaterilor.

În cazuri temeinic justificate, dacă deliberarea, redactarea şi pronunţarea hotărârii nu pot avea loc în termenul prevăzut, instanţa poate amâna succesiv pronunţarea, fiecare amânare neputând depăşi 30 de zile. În toate cazurile, deliberarea, redactarea şi pronunţarea hotărârii nu pot avea loc mai târziu de 120 de zile de la închiderea dezbaterilor”, prevede proiectul adoptat de Camera Deputaţilor, care este for decizional în acest caz.

Prin propunerea legislativă au fost reglementate şi situaţiile în care judecători, membri ai completului, sunt împiedicaţi – de exemplu, prin pensionare – să semneze motivarea hotărârii.

„Dacă vreunul dintre membrii completului de judecată este împiedicat să semneze, hotărârea se semnează în locul acestuia de preşedintele completului. Dacă şi preşedintele completului este împiedicat a semna, hotărârea se semnează de preşedintele instanţei”, menţionează propunerea legislativă.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Radare în mașini inscripționate și parcate la vedere. Proiect pentru modificarea Codului Rutier, la Senat

Publicat

politia radar amenzi

Polițiștii ar putea fi obligați să folosească aparatele radar doar din mașini inscripționate și „poziționate vizibil”, potrivit unui proiect de lege pentru modificarea Codului Rutier, depus recent la Senat. De asemenea, autovehiculele pe care sunt instalate dispozitivele radar vor putea fi utilizate staționar sau în mișcare.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art. 109 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare, a fost înregistrată pentru dezbatere la Senat în data de 6 mai. Printre inițiatori se numără mai mulți parlamentari de la PNL, UDMR, PSD și AUR, între care și deputatul PNL de Alba, Florin Roman. Acesta din urmă a inițiat în urmă cu trei ani un proiect similar, ce a fost adoptat de Parlament, însă ulterior o parte din prevederi au fost declarate neconstituționale de către CCR, proiectul fiind respins de către Senat.

Mașinile de poliție cu radar vor fi poziționate vizibil și vor avea înscrisurile și însemnele distinctive

Potrivit noului proiect de lege, autovehiculele destinate controlului traficului, care utilizează dispozitive destinate măsurării vitezei vor fi poziționate vizibil și vor prezenta înscrisurile și însemnele distinctive ale poliției rutiere.

Se interzice astfel utilizarea dispozitivelor de măsurare a vitezei din autovehicule care nu prezintă înscrisurile și însemnele distinctive, de către politiști care nu poartă uniforme, cu înscrisuri și însemne distinctive.

De asemenea, autovehiculele pe care sunt instalate dispozitivele radar vor putea fi utilizate staționar sau în mișcare.

„Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 reprezintă actul normativ cadru care stabilește reglementările cu privire la circulația pe drumurile publice, inclusiv reglementările referitoare la limitele de viteză pentru circulația autovehiculelor pe teritoriul României, precum și cadrul contravențional pentru nerespectarea acestora. Scopul principal al legii trebuie să rămână respectarea regulilor și conformarea conducătorilor la normele dorite de legiuitor, fapt ce nu se reflectă în comportamentul autorităților abilitate să vegheze respectarea acestor norme.

Lucrătorii de poliție rutieră acordă o importanță mai mare constatării contravențiilor și aplicării de sancțiuni, astfel că de cele mai multe ori, utilizează aparate fixe sau mobile instalate pe autovhehicule fără însemnele politiei rutiere și nu poartă, așa cum îi obligă legislația specifică, uniforma de polițist, cu înscrisuri și însemne.

Modificările propuse urmăresc să readucă în prim plan caracterul de prevenție al legii și să îndrume spre un comportament responsabil și adecvat din partea conducătorilor auto, corectând practica actuală de vânătoare de amenzi, din mașini neinscripționate, poziționate în zone cu vizibilitate redusă”, explică inițiatorii, în expunerea de motive.

Proiectul de lege care prevedea presemnalizarea radarelor rutiere, declarat neconstituțional de CCR

Reamintim faptul că în urmă cu trei ani, Parlamentul a adoptat un proiect de lege inițiat de către deputatul Florin Roman care, prevedea printre altele, presemnalizarea radarelor instalate pe autovehicule staționare, pe suporții amenajărilor rutiere sau a dispozitivelor radar tip pistol. Presemnalizarea urma să se facă în zona drumului public prin panouri de atenţionare, postate mai înainte pe sensul de mers, „cu minimum 500 m în localitate şi cu minimum 2.000 m în afara localităţii, dar nu mai mult de 1.000 m în localitate şi 4.000 m în afara localităţii faţă de radar”.

De asemenea, potrivit legii, utilizarea dispozitivelor mobile de tip pistol nu se putea face la o distanță mai mare de 10 metri de vehiculul din dotarea poliției rutierei.

Legea a fost adoptată în iulie 2018. În aceeași lună președintele Klaus Iohannis a sesizat Curtea Constituțională a României, reclamând neconstituționalitatea actului normativ în integralitatea sa, pe considerente de conținut cât și de tehnică legislativă. Președintele reclama atunci că „activitățile poliției rutiere de aplicare a normelor privind respectarea vitezei legale de circulație nu trebuie să se rezume la acțiuni vizibile și presemnalizate, în caz contrar polițiștii rutieri, respectiv polițiștii de frontieră, aflându-se în imposibilitatea de a-și îndeplini obligațiile și atribuțiile prevăzute de lege”.

Judecătorii CCR i-au dreptate lui Klaus Iohannis în mai multe privințe, inclusiv în ce privește presemnalizarea radarelor. Astfel, Parlamentul a trebuit să reexamineze legea, însă și nouă formă a legii a fost contestată la CCR de președinte, care a reclamat că la reexaminare au fost făcute și alte modificări ale legislației, pe lângă cele declarate neconstituționale.

Șeful statului a avut din nou câștig de cauză astfel că legea a ajuns a treia în procedură legislativă. În iunie 2020, Senatul a respins legea cu totul.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate