Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Raed Arafat despre cum va fi Revelionul: Sărbători ca în alți ani nu sunt de conceput. Rezervările în străinătate, riscante


Publicat

În 2020, Revelionul și Crăciunul nu vor mai fi ca în anii trecuți. Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, a explicat vineri seara că anul acesta, în contextul pandemiei, nu mai sunt de conceput sărbători de Crăciun și Revelion așa cum au fost anii trecuți.

Cei care în perioada aceasta obișnuiau să își facă rezervări în străinătate sunt atenționați că ar putea fi un demers riscant și că vor risca să-și piardă banii. „Uitați-vă în jurul nostru, toate țările iau măsuri serioase, nu e de glumit”, a spus secretarul de stat la Digi24.

Ce măsuri se vor lua de Crăciun și Revelion 2021

Întrebat cum vor fi sărbătorile de Crăciun anul acesta, în condițiile în care de Paște nu a fost permis accesul credincioșilor în biserici, Raed Arafat a subliniat că este foarte greu de spus acum cum va fi în decembrie și că depinde cum va evolua situația epidemiologică. Cel mai probabil, deciziile vor începe să fie discutate abia în noiembrie.

„Cred că astfel de decizii trebuie să fie discutate prin noiembrie – care este situația, care vor fi măsurile, cum vor fi măsurile, unde se va face o anumită activitate sau alta. Nu uitați că e aspectul bisericilor în Crăciun și după care avem și toate restaurantele care organizează Revelion și care vor începe presiunile că vor să organizeze revelioane ca în fiecare Revelion”, a spus Arafat.

Petreceri de Revelion ca în alți ani – eu cred că n-avem să ajungem la asta. Acum ca în alți ani încă e prea devreme. O spun acum, cu toată răspunderea: acum să fie petrecerea de Revelion din 31 decembrie ca cea din 31 decembrie 2019 – nu cred! Nu cred!” – a subliniat șeful DSU.

„Regulile vor trebui să fie discutate pe baza evoluției epidemiologice, iar în orice decizie care se ia interesul principal este interesul public și interesul în domeniul sănătății publice.

Gândirea autorităților este la interesul public general, chiar dacă se supără unii sau alții, interesul public al majorității este în joc aici. Când se ia o măsură, se uită la interesul public general, nu la interesul individual.

Ne uităm la protecția generală a populației și asta va fi și în perioada care urmează, care nu va fi o perioadă ușoară”, a punctat Raed Arafat.

”Este riscant să-ți planifici acum Revelionul afară, asta e realitatea”

Raed Arafat a fost întrebat ce i-ar sfătui pe românii care în alți ani în această perioadă deja căutau oferte pentru Revelion și a spus că și-ar păstra același sfat pe care l-a dat și înainte de concediile de vară:

„Preferabil, vacanța acasă! Ca să nu te trezești în situația că trebuie să-ți anulezi biletul, că trebuie să-ți anulezi rezervarea, că nu primești banii înapoi”.

„Îmi pare rău, știu că nu toți vor fi de acord cu ce spun acum, mai ales cei care organizează excursii în exterior, dar uitați-vă și acum.

Acum e totul OK, peste 10 zile o țară vine și-ți spune: cei care vin din România – carantină 14 zile, cei care vin din Franța – carantina 14 zile etc. și te trezești în situația că nu mai poți să-ți faci concediul afară.

Este riscant să-ți planifici acum Revelionul afară, fără discuție, asta e realitatea.

Dacă n-aș zice asta ar însemna că induc oamenii în eroare, pentru că posibilitatea să fie măsuri serioase luate la momentul respectiv există și atunci va trebui să urmărim evoluția epidemiologică.

Dacă vedem că totul merge în jos și totul e perfect – ceea ce mă îndoiesc să fie așa – atunci, OK.

Dar dacă vedem că cifrele în Europa sunt ridicate, vedem că sunt situații serioase, că țările europene iau măsuri serioase – și sunt măsuri serioase care se iau, sunt țări care au început să ia măsuri de lockdown total.

E discutabil, dar se iau astfel de măsuri!” – a arătat Raed Arafat.

El a spus că totul va putea începe să se schimbe din momentul în care apare un vaccin autorizat și testat.

Șeful DSU este însă sceptic că un astfel de  vaccin ar putea apărea până în luna noiembrie, astfel încât el să fie și distribuit, dar primul trimestru al anului viitor ar fi un termen mai realist, pentru că există deja câteva variante de vaccin promițătoare.

Abia atunci, „încet-încet, se va putea ieși din situația în care suntem, dar va dura câteva luni”, a spus Raed Arafat.

sursa: digi24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Rezultate ADMITERE la școlile de poliție, jandarmi și pompieri 2021: LISTELE după proba scrisă. Notele candidaților

Publicat

Au fost publicate primele listele cu rezultate după proba scrisă la admiterea la școlile de poliție, jandarmi și pompieri 2021, sesiunea de toamnă.

Proba de evaluare a cunoștințelor este evaluată cu note de la 1 la 10, iar nota minimă de promovare este 5.

REZULTATE admitere școli de poliție, jandarmi și pompieri 2021 – sesiunea de toamnă – proba scrisă:

Materialul va fi actualizat pe măsură ce listele sunt publicate de unitățile de învățământ

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș”  Fălticeni:

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești.   AICI, toate detaliile despre rezultate după proba scrisă

Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – (în actualizare)

Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – (în actualizare)

Contestații

Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa de e-mail a unității de învățământ și se soluționează în termen de 24 de ore de la ora afișării rezultatelor. Candidații pot contesta numai rezultatul obținut la propria lucrare.

Adresele e-mail și termene pentru transmiterea contestațiilor:

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – e-mail contestații: admitere@scoaladragasani.ro

  • Model cerere_de_contestatie jandarmi Drăgășani
  • termen pentru depunerea contestațiilor: 24 octombrie ora 16.00
  • afișarea rezultatelor după soluționarea contestațiilor: 24 octombrie, ora 18.00
  • afișarea listei provizorii cu ierarhizarea candidaților după contestații: 24 octombrie, ora 22.00

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – e-mail admitere@jandarmeriafalticeni.ro; contestațiile se pot depune duminică, 24 octombrie între orele 8.00 și 16.00.

Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – e-mail contestații: admitere@cj.politiaromana.ro

Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – în actualizare

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – e-mail contestații: admitere.spapf@igpf.ro (până duminică, 24 octombrie, la ora 16.00)

Contestaţiile se formulează numai la proba de evaluare a cunoștințelor, prin completarea unei cereri care cuprinde: numele şi prenumele candidatului, codul unic de identificare, unitatea de recrutare, ce anume se contestă (rezultatul testului de evaluare a cunoştinţelor, înscrierea eronată a punctajului obţinut, la proba de evaluare a cunoştinţelor, pe lista provizorie a rezultatelor, afișată, locul ocupat eronat, la proba de evaluare a cunoştinţelor, pe lista provizorie a rezultatelor, afișată sau înscrierea eronată a mediei), data, ora transmiterii contestaţiei şi semnătura.

Rezultatele contestațiilor sunt definitive și se consemnează într-un proces-verbal, semnat de către președintele și membrii comisiei de soluționare a contestațiilor.

Rezultatele obținute după soluționarea contestațiilor se postează pe site-ul unității de învățământ.

La începutul lunii octombrie s-a desfășurat proba sportivă.

Rezultate proba sportivă, AICI.

Numărul de locuri la admiterea în școli MAI – sesiunea de toamnă, pe specializări:

  • 1.592 locuri pentru agenți de poliție
  • 225 locuri pentru agenți de poliție de frontieră
  • 551 de locuri pentru subofițeri de jandarmi
  • 275 locuri pentru subofițeri de pompieri și protecție civilă
  • 25 de locuri pentru specializarea maistru militar auto.

La școlile de poliție, au fost înscriși aproape 200 de candidați din Alba.

La școlile de jandarmi, au rămas în concurs după proba sportivă 35 de candidați din Alba.

La nivel național, pe cele 1.292 de posturi scoase la concurs în cadrul Școlii de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” – Câmpina, s-au înscris 8.232 de candidați (6,3 pe un loc), iar pe cele 300 de posturi de la Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca, s-au înscris 1.524 de candidați (5,08 pe un loc).

CALENDAR ADMITERE școli MAI – poliție, jandarmi, pompieri – sesiunea de toamnă 2021:

29 septembrie – 5 octombrie 2021: proba de evaluare a performanței fizice, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție

23 octombrie: proba de evaluare a cunoștințelor; rezultatele obținute vor fi postate pe site-ul oficial al unităților de învățământ.

25 octombrie – 14 noiembrie 2021: examinarea medicală, în ordinea descrescătoare a notelor finale

până în 18 noiembrie 2021: rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora

Nota finală

Comisiile de concurs de la nivelul unităților de învățământ centralizează rezultatele de la probele de concurs, calculează media aritmetică pentru candidații declarați promovat, afișează lista provizorie în ordinea descrescătoare a notelor finale și o postează pe site-ul unității de învățământ.

Departajarea candidaților

Departajarea candidaţilor cu note finale egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii:

a) media generală obținută la examenul național de bacalaureat;

b) nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat;

c) nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat;

d) nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat;

e) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole;

f) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole.

În situația menținerii egalității candidaților după aplicarea criteriilor de departajare, comisia de concurs de la nivelul unității de învățământ realizează departajarea după un criteriu obiectiv, stabilit de aceasta.

În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.

Departajarea este aplicabilă și pe parcursul desfășurării examinării medicale pentru determinarea candidaților eligibili.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează în perioada 25 octombrie – 14 noiembrie, potrivit prevederilor Ordinului M.A.I. nr.105/2020 pentru candidaţii care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Unităţile de învăţământ afişează, la finalul fiecărei zile, situaţia candidaţilor care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Rezultate finale

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora.

Locurile rămase neocupate în urma desfăşurării concursului de admitere sunt completate, prin redistribuire, de către comisia centrală de admitere de la celelalte unități de învățământ, pe baza propunerilor comisiilor de admitere, formulate cu respectarea opțiunilor candidaților declarați neadmis.

Comisia centrală de admitere realizează redistribuirea candidaților, în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Locurile alocate minorității rome/altor minorități, rămase neocupate, sunt ocupate de următorii candidaţi majoritari ai unității de învățământ, clasaţi în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: INCENDIU într-o gospodărie la Sebeș. A luat foc acoperișul unei case. Au intervenit pompierii cu 3 autospeciale

Publicat

Pompierii de la Garda de Intervenție Sebeș au fost chemați să acționeze, sâmbătă seara, pentru stingerea unui incendiu în municipiu.

Din primele date, este vorba despre un incendiu izbucnit la acoperișul unei case de locuit din Sebeș.

Potrivit ISU Alba, incendiul se manifestă generalizat la acoperisul unei case pe aproximativ 70 mp, cu extindere la acoperișul altei case alipite, pe aproximativ 60 mp.

Intervin echipaje de pompieri cu trei autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD.

UPDATE, ora 23.24: Incendiul a fost localizat, nu mai există pericol de propagare. Nu sunt persoane rănite.

Forțele de interventie acționează în continuare pentru lichidarea tuturor focarelor (ISU Alba).

sursă imagini: ISU Alba și cititor Alba24

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Intervenție Salvamont Alba pentru recuperarea unor turiști rămași blocați pe munte, lângă Sălciua. Au sunat la 112

Publicat

Serviciul Public Județean Salvamont Salvaspeo Alba a intervenit, sâmbătă seara, pentru recuperarea unor turiști din zona montană de lângă Sălciua. Intervenția a fost necesară în urma unui apel la 112.

Salvatorii montani din cadrul Serviciul Public Județean Salvamont Alba au intervenit în zona comunei Salciua pentru a ajuta trei turiști din Turda.

Potrivit Salvamont Alba, turiștii nu erau echipați corespunzător pentru drumeții pe timp de noapte.

Vezi și Salvamont: 50 de REGULI și SFATURI pentru drumeții în siguranță pe munte

Cele trei persoane au fost aduse în siguranță la baza muntelui.

La acțiune au participat trei salvatori montani și doi voluntari.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Autoritățile române cer sprijin internațional în pandemie. Este nevoie de medicamente, personal medical și echipamente

Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență (CNSU) a aprobat, sâmbătă, o solicitare de asistență internațională prin Mecanismul European de Protecție Civilă.

Sunt necesare medicamente, echipamente, echipaje și echipe medicale necesare în tratarea pacienților cu forme grave de COVID-19.

Vezi HCNSU privind solicitarea de asistenta internationala nr. 93 din 23 10 2021

Potrivit deciziei CNSU, Departamentul pentru Situații de Urgență prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență preia medicamentele și echipamentele medicale și le predă către C.N. Unifarm S.A, care asigură depozitarea și distribuirea acestora către spitalele care acordă asistență medicală pacienților cu COVID-19, în funcție de nevoile identificate.

Coordonarea echipajelor și echipelor medicale, precum și stabilirea locațiilor în care desfășoară activitatea, se realizează prin intermediul Centrului Național de Conducere și Coordonare a Intervenției, mai arată decizia CNSU.

Ministerul Sănătății, Colegiul Medicilor din România și Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România sunt abilitate să emită în regim de urgență documentele necesare pentru exercitarea temporară a profesiei de asistent medical și medic pe teritoriul României pentru membrii echipelor care sosesc în România.

HOTĂRÂRE nr. 93 din 23.10.2021

privind aprobarea solicitării de asistență internațională pentru asigurarea medicamentelor și echipamentelor de strictă necesitate în tratarea pacienților cu forme severe și critice de COVID -19, precum și a echipelor medicale specializate prin intermediul Mecanismului European de Protecție Civilă și al Centrului Euro-Atlantic de Coordonare a Răspunsului la Dezastre (EADRCC – Euro-Atlantic Disaster Response Coordination Centre)

Având în vedere nevoia acută de asigurare a medicației și echipamentelor necesare pentru tratarea pacienților cu forme critice și severe de COVID-19, precum și cu imposibilitatea asigurării, într-un număr suficient, a personalului medical de specialitate pentru acordarea asistenței medicale acestor pacienți,

luând în considerare creșterea exponențială a numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 care a determinat supraaglomerarea unităților sanitare și în special a unităților de primiri urgențe și secțiilor de terapie intensivă cu pacienți ce au dezvoltat forme severe sau grave și care necesită suport respirator invaziv sau neinvaziv, precum și nevoia acută de suplimentare a personalului medical din cadrul unităților sanitare,

ținând cont de propunerea șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, vicepreședinte al Comitetului Național pentru Situații de Urgență, în sensul solicitării de asistență internațională,

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) și g) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 20 lit. f) și g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și 2 componența Comitetului Național pentru Situații de Urgență, cu modificările și completările ulterioare, Comitetul Național pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

Art.1 – Se aprobă solicitarea de asistență internațională constând în medicamente, echipamente, echipaje și echipe medicale necesare în tratarea pacienților cu forme severe și critice de COVID-19, prin Mecanismului European de Protecție Civilă și Centrul Euro-Atlantic de Coordonare a Răspunsului la Dezastre (EADRCC – Euro-Atlantic Disaster Response Coordination Centre).

Art.2 – Departamentul pentru Situații de Urgență prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență preia medicamentele și echipamentele medicale și le predă către C.N. Unifarm S.A, care asigură depozitarea și distribuirea acestora către unitățile sanitare ce acordă asistență medicală pacienților cu COVID-19, în funcție de nevoile identificate.

Art.3 – Coordonarea echipajelor și echipelor medicale, precum și stabilirea locațiilor în care desfășoară activitatea, se realizează prin intermediul Centrului Național de Conducere și Coordonare a Intervenției.

Art.4 – Se abilitează Ministerul Sănătății, Colegiul Medicilor din România și Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, să emită în regim de urgență documentele necesare pentru exercitarea temporară a profesiei de asistent medical și medic pe teritoriul României pentru membrii echipelor care sosesc în România.

Art.5 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

surse: CNSU, Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate