Economie
Raport Brand Finance: Companiile Transavia și Albalact din Alba, în TOP 10 cele mai valoroase portofolii de branduri românești
Companiile Transavia și Albalact din județul Alba se află în TOP 10 cele mai valoroase portofolii de branduri românești, potrivit raportului anual Brand Finance România 50 2017. De asemenea, Fragedo, brandul premium sub care consumatorii pot găsi produsele Transavia, se află printre cele mai valoroase branduri românești, aflându-se pe locul 17 în clasament
Brand Finance a calculat valoarea brandurilor din clasament folosind metoda “economiei de redevență”. Această abordare implică estimarea veniturilor viitoare care sunt atribuibile brandului și calcularea unei rate de redevență care ar fi pretinse pentru folosirea brandului – adică ceea ce ar trebui să plătească proprietarul pentru dreptul de folosire a brandului, dacă nu l-ar avea în proprietate.
Potrivit analizei, producătorul românesc de automobile Dacia este considerat cel mai valoros brand românesc din anul 2017, fiind estimat la o valoare de 1,2 miliarde de euro. Autorii clasamentului susţin că piaţa distribuţiei produselor de larg consum (FMCG) are o valoare de brand semnificativă în România.
Topul celor mai valoroase zece branduri româneşti includ companii din domenii diverse precum auto, retail, bănci, IT sau telecom.
“Valoarea brandului raportată la valoarea întregului business variază destul de mult, atât între industrii, cât şi în interiorul fiecărei industrii. Valoarea brandului este într-adevăr semnificativă în FMCG , dar şi în industriile care au o proporţie mare de active necorporale, cum ar fi tehnoligia, asigurări sau media”, a spus Mihai Bogdan, managing director, Brand Finance Romania.
Cele mai valoroase 50 de branduri românești:
- Dacia Auto – 1,216 mil. euro
- eMAG Retail – 361 mil. euro
- Dedeman Retail – 206 mil. euro
- Petrom Petrol și gaze – 162 mil. euro
- DIGI / RCS&RDS Telecom – 150 mil. euro
- Banca Transilvania Bănci – 130 mil. euro
- Bitdefender Tehnologie – 112 mil. euro
- BCR Bănci – 111 mil. euro
- BRD Bănci – 102 mil. euro
- Electrica Utilități – 80 mil. euro
- Arctic
- Pro TV
- CEC Bank
- Altex
- Tiriac
- Timisoreana
- Fragedo
- Tinmar
- Rompetrol
- Catena
- Ciucas
- Tarom
- Cris-Tim
- TVR
- Neumarkt
- Ursus
- Bancpost
- Fan Courier
- Antena 1
- Blue Air
- Delaco
- Agricover
- Sensiblu
- Azomures
- Akta
- Golden Brau
- Bergenbier
- Dero
- Arabesque
- CFR
- Omniasig
- Agricola
- Flanco
- Network One Distribution (NOD)
- Helpnet
- Bucegi
- Terapia
- Borsec
- Mobexpert
- Siveco
În plus față de analizarea brandurilor individuale, Brand Finance a inclus în studiu și cele mai valoroase 10 portofolii de branduri, evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piață. Aceste 10 portofolii cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase au fost incluse individual în clasamentul România 50 2017.
Cele mai valoroase 10 portofolii de branduri românești:
- Ursus Breweries – 114,8 mil. euro
- Altex – 81.8 mil. euro
- Heineken – 79,2 mil. euro
- Transavia – 50,5 mil. euro
- Cris-Tim – 33,0 mil. euro
- Farmec – 24,9 mil. euro
- Bergenbier – 24,6 mil. euro
- Romaqua Group Borsec – 20,6 mil. euro
- Albalact – 20,4 mil. euro
- Vel Pitar – 15,2 mil. euro
Firma de evaluare şi strategie Brand Finance evaluează branduri globale şi naţionale, cele mai valoroase branduri româneşti din 2017 fiind incluse în raportul Brand Finance România 50.
Vezi AICI raportul Brand Finance România 50 2017.
Sursa: brandfinance.com
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News