Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Raport Brand Finance: Companiile Transavia și Albalact din Alba, în TOP 10 cele mai valoroase portofolii de branduri românești


Publicat

brand financeCompaniile Transavia și Albalact din județul Alba se află în TOP 10 cele mai valoroase portofolii de branduri românești, potrivit raportului anual Brand Finance România 50 2017. De asemenea, Fragedo, brandul premium sub care consumatorii pot găsi produsele Transavia, se află printre cele mai valoroase branduri românești, aflându-se pe locul 17 în clasament

Brand Finance a calculat valoarea brandurilor din clasament folosind metoda “economiei de redevență”. Această abordare implică estimarea veniturilor  viitoare care sunt atribuibile brandului și calcularea unei rate de redevență care ar fi pretinse pentru folosirea brandului – adică ceea ce ar trebui să plătească proprietarul pentru dreptul de folosire a brandului, dacă nu l-ar avea în proprietate.

Potrivit analizei, producătorul românesc de automobile Dacia este considerat cel mai valoros brand românesc din anul 2017, fiind estimat la o valoare de 1,2 miliarde de euro. Autorii clasamentului susţin că piaţa distribuţiei produselor de larg consum (FMCG) are o valoare de brand semnificativă în România.

„Modelul de evaluare a valorii brandurilor aplicat cuprinde în principal analiza şi estimarea veniturilor financiare aferente brandului respectiv, forţa acelui brand, dar şi aplicarea altor metode de evaluare financiară conform standardelor internaţionale”, se arată în raportul Brand Finance.

Topul celor mai valoroase zece branduri româneşti includ companii din domenii diverse precum auto, retail, bănci, IT sau telecom.

“Valoarea brandului raportată la valoarea întregului business variază destul de mult, atât între industrii, cât şi în interiorul fiecărei industrii. Valoarea brandului este într-adevăr semnificativă în FMCG , dar şi în industriile care au o proporţie mare de active necorporale, cum ar fi tehnoligia, asigurări sau media”, a spus Mihai Bogdan, managing director, Brand Finance Romania.

top 50 branduri romanestiCele mai valoroase 50 de branduri românești:

  1. Dacia Auto – 1,216 mil. euro
  2. eMAG Retail – 361 mil. euro
  3. Dedeman Retail – 206 mil. euro
  4. Petrom Petrol și gaze – 162 mil. euro
  5. DIGI / RCS&RDS Telecom – 150 mil. euro
  6. Banca Transilvania Bănci – 130 mil. euro
  7. Bitdefender Tehnologie – 112 mil. euro
  8. BCR Bănci – 111 mil. euro
  9. BRD Bănci – 102 mil. euro
  10. Electrica Utilități – 80 mil. euro
  11. Arctic
  12. Pro TV
  13. CEC Bank
  14. Altex
  15. Tiriac
  16. Timisoreana
  17. Fragedo
  18. Tinmar
  19. Rompetrol
  20. Catena
  21. Ciucas
  22. Tarom
  23. Cris-Tim
  24. TVR
  25. Neumarkt
  26. Ursus
  27. Bancpost
  28. Fan Courier
  29. Antena 1
  30. Blue Air
  31. Delaco
  32. Agricover
  33. Sensiblu
  34. Azomures
  35. Akta
  36. Golden Brau
  37. Bergenbier
  38. Dero
  39. Arabesque
  40. CFR
  41. Omniasig
  42. Agricola
  43. Flanco
  44. Network One Distribution (NOD)
  45. Helpnet
  46. Bucegi
  47. Terapia
  48. Borsec
  49. Mobexpert
  50. Siveco

În plus față de analizarea brandurilor individuale, Brand Finance a inclus în studiu și cele mai valoroase 10 portofolii de branduri, evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piață. Aceste 10 portofolii cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase au fost incluse individual în clasamentul România 50 2017.

Cele mai valoroase 10 portofolii de branduri românești:

  1. Ursus Breweries – 114,8 mil. euro
  2. Altex – 81.8 mil. euro
  3. Heineken – 79,2 mil. euro
  4. Transavia – 50,5 mil. euro
  5. Cris-Tim – 33,0 mil. euro
  6. Farmec – 24,9 mil. euro
  7. Bergenbier – 24,6 mil. euro
  8. Romaqua Group Borsec – 20,6 mil. euro
  9. Albalact – 20,4 mil. euro
  10. Vel Pitar – 15,2 mil. euro

Firma de evaluare şi strategie Brand Finance evaluează branduri globale şi naţionale, cele mai valoroase branduri româneşti din 2017 fiind incluse în raportul Brand Finance România 50.

Vezi AICI raportul Brand Finance România 50 2017.

Sursa: brandfinance.com



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Grindină și ploaie torențială la Răhău. SVSU a intervenit pentru a scoate apa din gospodăriile oamenilor

Publicat

Luni seara a fost ploaie torențială însoțită de grindină, la Răhău – Sebeș.

Potrivit reprezentanților Primăriei, apa a intrat și în curțile oamenilor, astfel încât voluntarii de la SVSU au intervenit unde a fost nevoie.

Județul Alba s-a aflat sub Cod Portocaliu de furtună, însă nu și zona Alba Iulia – Sebeș, chiar dacă aici a plouat torențial, luni seara.

La Răhău, grindina ar fi făcut și pagube în gospodăriile oamenilor.

sursă foto: Facebook (Dorin Nistor)

 

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

UPDATE FOTO: ACCIDENT MORTAL în Lunca Mureșului. Un bărbat a murit prins sub un tractor care s-a răsturnat

Publicat

Un bărbat de aproximativ 43 de ani a murit, luni seara, după ce un tractor s-a răsturnat, în Lunca Mureșului. A rămas prins sub utilaj, iar forțele de intervenție au constatat decesul, bărbatul având leziuni incompatibile cu viața.

UPDATE 1, ora 21.42: Bărbatul, de aproximativ 43 de ani, nu a mai putut fi salvat. Avea leziuni incompatibile cu viața, transmite ISU Alba. Acesta a fost scos de localnici, înainte să ajungă forțele de intervenție, de sub tractorul ce era răsturnat într-un șanț colector.

Știrea inițială

O persoană a fost rănită într-un accident de tractor, la Lunca Mureșului, luni seara.

Din primele date, potrivit ISU Alba, aceasta este prinsă sub utilaj.

La fața locului s-au deplasat echipaje ISU (Detașamentul Aiud) cu modul de descarcerare și de la Ambulanță (SAJ Alba).

UPDATE: Potrivit ISU Alba, este vorba despre un bărbat, care ar fi rănit grav.

sursă foto: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

LISTA actualizată a țărilor ”zonă verde” pentru care nu este nevoie de carantină sau izolare, la sosirea în România

Publicat

vama

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat luni  Hotărârea nr. 34 privind stabilirea listei țărilor membre U.E și ale Spațiului Economic European și a listei țărilor terțe pentru care nu se aplică recomandarea de instituire a măsurii de izolare/carantină asupra persoanelor care sosesc din acestea în România.

Statele care sunt exceptate de la recomandarea măsurii de izolare/carantină sunt stabilite în funcție de rata cumulată de incidență a cazurilor noi de îmbolnăvire din ultimele 14 zile raportată la 100.000 de locuitori, potrivit Grupului de Comunicare Strategică.

Zborurile suspendate către și dinspre statele aflate pe listele anexate Hotărârii nr. 34 se reiau începând cu data de 7 iulie.

LISTA țărilor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European pentru care nu se recomandă intrarea în izolare/carantină a persoanelor (asimptomatice) care sosesc în România din acestea:

1. BULGARIA

2. MONACO

3. CROAȚIA

4. REGATUL UNIT AL MARII BRITANII ȘI AL IRLANDEI DE NORD

5. CEHIA

6. POLONIA

7. AUSTRIA

8. ISLANDA

9. ELVEȚIA

10. SPANIA

11. FRANȚA

12. BELGIA

13. GERMANIA

14. SLOVENIA

15. DANEMARCA

16. ȚĂRILE DE JOS

17. ITALIA

18. NORVEGIA

19. SLOVACIA

20. IRLANDA

21. LIECHTENSTEIN

22. GRECIA

23. CIPRU

24. FINLANDA

25. MALTA

26. LITUANIA

27. UNGARIA

28. ESTONIA

29. LETONIA

30. ANDORRA

31. INSULELE FEROE

32. VATICAN

Lista țărilor terțe pentru care nu se recomandă intrarea în izolare/carantină a persoanelor (asimptomatice) care sosesc în România din acestea

1. CANADA

2. MAROC

3. ALGERIA

4. AUSTRALIA

5. RWANDA

6. URUGUAY

7. JAPONIA

8. COREEA DE SUD

9. GEORGIA

10. NOUA ZEELANDĂ

11. TUNISIA

12. THAILANDA

surse: Grupul de Comunicare Strategică, cnscbt.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șoferii vor putea compara ofertele RCA pe o platformă online oficială, pentru a alege cea mai potrivită asigurare

Publicat

Prețurile RCA vor putea fi comparate în curând printr-o platformă online oficială cu toate ofertele din piață, gestionată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), a anunțat luni asociația. Noul instrument de informare va furniza nivelul estimativ al primelor de asigurare RCA la oricare dintre asigurătorii autorizați care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României.

În piață sunt mai multe platforme online de comparare a ofertelor RCA, dar surse din industrie spun că aceste instrumente private nu ar afișa toate informațiile privind ofertele existente.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) a anunțat luni că a consultat de curând atât Autoritatea de Supraveghere Financiară, cât și Consiliul Concurenței și va proceda la operaționalizarea unui sistem de informare a consumatorilor de asigurări RCA cu privire la nivelul estimativ al primelor de asigurare RCA la oricare dintre asigurătorii autorizați care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României.

Prin intermediul acestui nou instrument, asigurații vor putea obține on-line informații privind prețul poliței RCA, având, în același timp, siguranța respectării legislației în vigoare și criteriile de securitate a informațiilor.

„Am pornit de la constatarea că, în prezent, la stabilirea primei de asigurare RCA, riscurile luate în considerare pot fi destul de segmentate, iar informațiile publice nu sunt întotdeauna disponibile în mod transparent pentru un potențial asigurat. Astfel, diferențele de primă pot fi înțelese mai greu, uneori, nu numai de la o persoană la alta, ci și în cazul în care o persoană deține mai multe autovehicule cu caracteristici diferite. Un comparator de asigurări RCA reprezintă o soluție pentru o mai ușoară, corectă și completă informare a consumatorilor de asigurări RCA”, a declarat Mădălin Roșu, Președintele BAAR.

Scopul acestui comparator este acela de a veni în sprijinul consumatorilor, prin facilitarea accesului acestora la informații corecte și obiective.

În comunicatul transmis luni, 6 iulie, BAAR mai spune că „stabilirea prețului poliței RCA depinde de o multitudine de factori, dintre care amintim doar câțiva, cum ar fi: clasa de bonus/malus (istoricul daunalității) în care se încadrează persoana respectivă, vârsta acesteia, capacitatea cilindrică a vehiculului. Toți acești parametri vor fi luați în calcul la implementarea proiectului, astfel încât, prima de asigurare afișată prin intermediul comparatorului RCA să fie aceea la care persoana interesată ar putea încheia polița RCA cu un anumit asigurător”.

Pentru a respecta legislația GDPR în vigoare, în cadrul comparatorului RCA, datele de identificare ale persoanei vor fi protejate printr-un sistem criptat, care asigură confidențialitatea informațiilor. BAAR precizează că această inițiativă nu intră în contradicție cu principiile Directivei Europene privind distribuția in asigurări așa cum acestea sunt transpuse în legislația românească, comparatorul RCA neavând scop comercial, ci doar de informare, oferind posibilitatea consumatorilor de a “compara produse de asigurare RCA disponibile pe piață”. Totodată, modul de funcționare al comparatorului și mijloacele tehnice de securitate vor asigura respectarea principiilor și regulilor de concurență privind schimbul de informații.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) este o asociatie profesională care are ca membri toate societățile de asigurare autorizate să practice, pe teritoriul României, asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și de tramvaie (RCA).

sursa: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate