Connect with us
Publicitate

Actualitate

Raport Protecţia Consumatorului Alba pe 2014: Reclamaţii de la peste 500 de clienţi nemulţumiţi, amenzi de 1,5 milioane lei și mărfuri confiscate

Publicat

Comisariatul judeţean pentru Protecţia Consumatorului Alba

Comisariatul judeţean pentru Protecţia Consumatorului Alba

Anul trecut, 576 de consumatori nemulţumiţi de prestarea serviciilor anumitor societăţi comerciale au apelat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba. Tot în 2014 au fost desfăşurate 3.463 acţiuni de control şi date amenzi de peste 1.500.000 de lei. Au fost scoase din comercializare mărfuri în valoare de 1.849.571,56 de lei.

În perioada 1 ianuarie 2014 – 31 decembrie 2014, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului Alba a întreprins un număr de 3.463 actiuni de control, întocmind:

1776 procese verbale de constatare a contravenției, din care :

– 766 la produse alimentare ;

– 343 la produse nealimentare;

– 51 servicii alimentare;

– 206 la servicii nealimentare;

– 3 servicii financiare;

– 407 la alte segmente;

1665 procese verbale de constatare;

17 procese verbale de prelevare;

5 procese verbale de distrugere.

Totodată s-au aplicat 2.049 sancțiuni contravenționale, din care:

– 841 amenzi contravenționale ;

– 1208 avertismente.

Valoarea amenzilor aplicate a fost de 1.581.750 lei, fiind încasate amenzi în valoare de 359.800 lei.

Valoarea produselor și serviciilor neconforme controlate este de 1.849.571,56 lei, din care extracomunitare de 1.515.667,28 lei.

S-au înregistrat 576 reclamații, toate finalizate, fiind închise astfel:

– 109 amiabil;

– 72 întemeiate;

– 26 clasate;

– 16 retrase;

– 38 nesoluționabilă;

– 74 redirecționate;

– 241 neîntemeiate.

Valoarea despăgubirilor a fost de 28.855,48 lei.

În cadrul actiunilor de control s-au avut în vedere verificarea privind:

– conformitatea produselor comercializate: existenţa documentelor de provenienţă; starea ambalajelor (integritate, etanşeitate); încadrarea în cantitatea netă declarată; proprietăţile organoleptice ale produselor, prezenţa semnelor organoleptice de alterare, modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, gustului, mirosului, prezenta corpurilor străine etc.; încadrarea în data durabilităţii minimale/data limită de consum declarată de producători; condiţiile de transport (mijloace de transport, dotare, temperatură); condiţii de depozitare (dotarea spaţiilor de depozitare, asigurarea temperaturilor în spaţiile de depozitare).

– informarea consumatorilor: modul de respectare a prevederilor referitoare la informarea consumatorilor în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 106/2002 privind etichetarea alimentelor; afişarea preţului, în mod vizibil şi într-o formă neechivocă; se va verifica concordanţa dintre preţurile afişate la raft şi cele din gestiunea stocurilor, care se marchează pe bonurile de casă; lipsa afişării la loc vizibil a unei plachete INFOCONS, contrar prevederilor Ordinului Preşedintelui ANPC nr.72/2010, modificat prin Ordinul nr. 473/2012.

– modul de respectare de către operatorii economici a prevederile Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate