Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Raport: Starea învățământului în anul școlar 2016-2017, la Școala „Avram Iancu” din Alba Iulia


Publicat

Conducerea Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Alba Iulia a prezentat, la sfârșitul acestei luni, raportul privind starea învățământului pentru anul școlar 2016 – 2017.

Potrivit documentului, în anul școlar 2016 – 2017, în unitatea de învățământ au fost continuate acțiunile de îmbunătățire a calității învățământului atât în domeniul conținutului, cât și în cel al strategiilor didactice utilizate de întreg compartimentul didactic al învățătorilor și profesorilor.

„Din punct de vedere economic, se constată la nivel național, pe seama crizei economice, creșterea ratei șomajului pe fondul orientării tinerilor cu preponderență spre liceele teoretice și nu spre liceele tehnologice, deși cererea de locuri de muncă în domeniu depășește oferta.

Cu toate că legislația financiară permite atragerea de surse extrabugetare la nivelul unităților de învățământ, interesul agenților economici în acordarea de sponsorizări sau donații pentru școli este în continuare scăzut. De asemenea, situația materială precară a unor părinți este, în unele cazuri, cauza interesului scăzut față de școală al elevilor.

Din punct de vedere social, implicarea părinților în procesul instructiv-educativ este o problemă secundară, grija principală fiind asigurarea condițiilor materiale ale familiei. O parte dintre elevii Școlii Gimnaziale Oarda provin din casa de tip familial „Izvorul Tămăduirii”. Deși beneficiază de condiții materiale bune, efectele problemelor sociale se resimt asupra pregătirii elevilor.

În ceea ce privește tehnologicul, pe plan național și mondial, se constată o evoluție rapidă a informației și comunicării. Aceasta își pune amprenta asupra actului educațional, dar și asupra comunicării și inter-relaționării. Școala are un număr insuficient de calculatoare: s-a implementat programul AeL în anul 2007, existând 20 de calculatoare, plus un CDI dotat cu încă 5 calculatoare. Clasele, având în medie 25-30 elevi, nu pot beneficia de predare și evaluare interactivă optimă. Accesul la internet nu mai este deficitar, existând rețea WIFI în toate clădirile școlii. Dintre elevi peste 80% au calculator acasă.

Preocupările în domeniul ecologic, din grija față de generațiile viitoare, au în vedere reducerea poluării, folosirea unor materiale mai eficiente, reciclarea și refolosirea lor. În acest sens școala noastră participă la programe de educație civică și ecologică inițiate de cadrele didactice sau de partenerii sociali și are o strategie educațională pentru conștientizarea copiilor și tinerilor în vederea adoptării unei atitudini corecte față de mediul înconjurător prin educație ecologică”, se mai precizează în raport.

Țintele strategice stabilite de Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia pe baza diagnozei mediului intern și extern și având ca reper misiunea școlii sunt:

  • Creșterea calității actului educațional prin formarea continuă a cadrelor didactice în vederea dezvoltării armonioase a personalității elevilor și formarea competențelor-cheie
  • Menținerea climatului de siguranță fizică și psihică necesar derulării în condiții optime a activităților educative, școlare și extrașcolare, prin consilierea părinților și a elevilor
  • Aplicare unui management bazat pe principiile democrației și a autonomiei instituționale
  • Administrarea, protejarea și dezvoltarea bazei materiale / patrimoniului pentru un învățământ de calitate
  • Realizarea unor parteneriate interinstituționale, locale, naționale, europene pentru realizarea unor schimburi culturale și de bune practici și pentru dezvoltarea dimensiunii europene a școlii
  • Promovarea tradițiilor locale, a valorilor culturii naționale și universale în vederea păstrării identității naționale în context european

Structura Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” Alba Iulia:

  • Ciclul primar – 15 clase – 417 elevi
  • Ciclul gimnazial – 11 clase – 319 elevi

Structura Școlii Gimnaziale Oarda (arondată)

  • Ciclul primar (au funcționat în regim de simultan clasele I-III și II-IV) – 2 clase – 24 elevi
  • Ciclul gimnazial (au funcționat în regim de simultan clasele V-VII și VI-VIII) – 2 clase – 19 elevi

Potrivit raportului, se constată în ultimii ani o creștere semnificativă a numărului de elevi, ajungându-se aproape la o dublare a numărului de elevi, comparativ cu anul 2009.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

O femeie din Șpring a fost agresată de concubinul său care era sub influența alcoolului. Bărbatul s-a ales cu dosar penal

Publicat

pixabay free

Un bărbat din Șpring s-a ales cu dosar penal după ce și-a agresat iubita. Agresiunea s-a produs pe fondul unor discuții în contradictoriu și pe fondul consumului de alcool. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 18 septembrie 2021, polițiștii din Sebeș au fost sesizați, de către o femeie, din comuna Șpring, cu privire la faptul că ar fi fost agresată de către concubin.

Polițiștii ajunși la fața locului au constatat că, în urma unor neînțelegeri spontane și pe fondul consumului de alcool, bărbatul, în vârstă de 46 de ani, și-ar fi agresat concubina.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, față de acesta, a fost emis ordin de protecție provizoriu, pentru o perioadă de 5 zile.

Pe numele său, a fost întocmit dosar penal, pentru violență în familie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Autovehicule de transport persoane şi marfă, verificate de poliţiştii din Alba. 118 amenzi, dintre care 26 pentru viteză

Publicat

Poliţiştii rutieri din judeţul Alba au acţionat pentru verificarea autovehiculelor destinate transportului de persoane şi marfă, iar pentru abateri constatate au aplicat 118 amenzi. Activitatea de control s-a desfăşurat, pe parcursul a 7 zile, în cadrul acţiunii TRUCK&BUS, desfăşurată la nivel naţional.

În perioada 11 – 17 octombrie 2021, poliţiştii rutieri din judeţul Alba au acţionat pentru reducerea accidentelor produse, în special, din cauza nerespectării normelor rutiere de către conducătorii autovehiculelor destinate transportului public de persoane şi de conducătorii autovehiculelor destinate transportului de marfă.

Au fost sancţionaţi 118 conducători de asemenea vehicule, din care 29 pentru neutilizarea centurilor de siguranţă, 26 pentru viteză peste limita legală, 9 pentru nerespectarea timpilor de odihnă, 3 pentru lipsa inspecţiei tehnice periodice, doi pentru conducere sub influența alcoolului, iar 37 pentru alte abateri de la normele legale privind transporturile rutiere şi circulaţia pe drumurile publice.

Au fost reținute 3 permise de conducere și au fost retrase două certificate de înmatriculare.

La acţiune, alături de poliţiştii rutieri, au participat şi poliţiştii de ordine publică.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CERTIFICATUL VERDE: Cum se obține și ce valabilitate are pentru vaccinați și nevaccinați. În ce condiții poate fi folosit

Publicat

Certificatul verde este necesar pentru călătoriile în alte state, dar este solicitat și pe plan intern, la unele activități economice.

Este necesar certificatul verde în restaurantele sau zonele de food court din mall-uri, săli de fitness și în alte zone unde se poate forma aglomerație și care sunt considerate neesențiale pentru viața de zi cu zi.

Vezi și Modele de DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de angajator. Documente obligatorii pentru nevaccinați, după ora 20.00, în localitățile cu incidență peste 6 (weekend) și peste 7,5 (toată săptămâna)

Toate persoanele care s-au vaccinat anti-COVID, au trecut prin boală în ultimele șase luni sau au un test COVID negativ pot descărca certificatul verde COVID de aici: Generare Certificat Verde.

Generarea certificatului poate dura de la câteva secunde, până la o oră, în funcţie de numărul de solicitări, iar în momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail.

Certificatul verde atestă că persoanele care îl dețin sunt:

-vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare

-au un rezultat negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore

-între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Cum se obține Certificatul verde. Pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru generare

  • Autentificarea pe platformă se face pe baza unei adrese de e-mail.
  • Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcţiona utilizatorul în pagina principală a platformei.
  • Se accesează butonul verde „Certificat nou”.
  • Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.
  • Cetăţenii români şi cei cu CNP emis de autorităţile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă.
  • În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, iniţiala numelui, iniţiala prenumelui şi tipul certificatului dorit.
  • Cetăţenii străini selectează opţiunea „Paşaport/Act de identitate” şi completează câmpurile care cuprind: „Ţara care a emis paşaportul”, numărul „paşaportului sau al cărţii de identitate”, iniţialele numelui şi prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.

Completarea Certificatului Verde se face în funcție de categorie (vaccinat, recuperat după boală sau test negativ):

– Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, judeţul în care a fost vaccinat şi se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.

– Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.

– Pentru generarea certificatului de testare, se alege judeţul în care s-a realizat testarea şi luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

– Pentru eliberarea certificatelor în cazul minorilor cu vârsta sub 14 ani se vor solicita, în funcţie de tipul de certificat solicitat, datele menţionate, cu excepţia seriei şi numărului actului de identitate, precum şi completarea numelui şi prenumelui persoanei care exercită autoritatea părintească asupra minorului, conform legii, şi confirmarea faptului că există acordul acesteia pentru eliberarea certificatului solicitat.

-Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicaţia înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

-În secţiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Cum este verificat certificatul verde

Verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa şi vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât şi prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări.

Secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii Andrei Baciu a precizat că valabilitatea certificatului variază în funcție de motivul pentru care acesta a fost emis pentru persoana în cauză.

„Certificatul cu varianta cu vaccinare va fi valabil un an, până în iulie 2022. Lucrul ăsta trebuie să oglindească că persoana respectivă are o imunitate eficientă împotriva unei eventuale întâlniri cu SARS CoV-2 şi din punct de vedere epidemiologic va avea şi în mai şi în iunie 2022 un risc de transmitere redus motiv pentru care prin prezentarea certificatului să evite intrarea în carantină.

E posibil, dacă avem dovezi ştiinţifice în acest sens, să prelungim acest termen sau dacă va fi nevoie, să îl ajustăm. Pentru dovada unui test negativ sunt 72 de ore şi pentru dovada trecerii prin boală sunt 180 de zile de la primul test RT PCR pozitiv”, a explicat Andrei Baciu.

Cine folosește certificate verzi false poate ajunge la pușcărie

Avertizarea lui Lucian Bode, în scandalul ”vaccinării la chiuvetă”.Persoanele care facilitează obţinerea de certificate false COVID-19, dar şi cei care beneficiază de aceste documente „vor ajunge în puşcărie”.

„Pentru că am văzut foarte mulţi români – când vorbesc de sute, în opinia mea sunt foarte mulţi – care apelează la certificate de vaccinare false, avem în acest moment 362 de dosare penale în lucru, 850 de persoane cercetate pentru teste PCR false, pentru certificate COVID false, pentru adeverinţe de vaccinare false.

Le transmit tuturor, atât celor care facilitează obţinerea acestor document false, cât şi celor care cred că beneficiază de aceste certificate false, de aceste adeverinţe false: toţi vor ajunge în puşcărie”, a precizat Lucian Bode la Ministerul Afacerilor Interne.

El a adăugat că „apetitul” pentru această practică va dispărea când vor veni şi condamnările în aceste cazuri.

„Este inadmisibil să îţi baţi joc de cei din jurul tău fraudând legea şi apelând la astfel de practici.

Persoane cercetate și reținute în scandalul ”vaccinării la chiuvetă”

Sunt oameni care sunt reţinuţi, sunt oameni care sunt cercetaţi sub control judiciar, dar sunt convins că apetitul pentru o astfel de practică va scădea în momentul în care vor veni şi condamnări”, a spus Bode, citat de Agerpres.

O serie de pacienți bolnavi de COVID-19, care aveau certificate de vaccinare dar prezentau o evoluție discrepantă a bolii, l-au determinat pe Cristian Oancea, managerul spitalului ”Victor Babeș” din Timișoara, să vorbească de „vaccinarea la chiuvetă”.

Este vorba despre pacienții care ajung la spital cu forme severe, deși spun că sunt vaccinați, iar medicii au dubii în legătură cu certificatele de vaccinare obținute de aceștia.

Așa au ajuns polițiștii să întocmească dosare penale in rem și să înceapă cercetările.

Suspiciunea este legată de faptul că au apărut pacienți care au făcut forme severe de COVID-19, deși spuneau că sunt vaccinați.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Amenzi uriașe pentru şoferii care parchează pe trotuar fără a lăsa 1 metru liber pentru pietoni. Proiect adoptat tacit de Senat

Publicat

Șoferii care își parchează mașinile pe trotuar, fără a lăsa un metru liber pentru pietoni, vor risca amenzi uriașe. Acestea ar putea ajunge la câteva de mii de lei, potrivit unei propuneri legislative adoptate tacit la Senat, pe 15 octombrie. 

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice a fost înregistrată la Senat la sfârșitul lunii iunie.

Inițiatorii, un grup de parlamentari de la PNL și USR, printre care și deputatul de Alba, Florin Roman, propun introducerea unor amenzi usturătoare pentru „nerespectarea interdicției privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, atunci când nu este asigurată lățimea minimă de cel puțin un metru a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor”.

Potrivit documentului, șoferii care vor încălca aceste reguli vor primi de la 9 la 20 de puncte-amendă și 6 puncte de penalizare.

Clasele de sancţiuni sunt:

  • clasa I: 2/3 puncte-amendă;
  • clasa a II-a: 4/5 puncte-amendă;
  • clasa a III-a: 6 -8 puncte-amendă;
  • clasa a IV-a: 9 – 20 de puncte-amendă;
  • clasa a V-a: 21- 100 de puncte-amendă.

În mod normal, conform OUG nr. 195/2002, „un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotărâre a Guvernului”. Prin excepție însă, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2021, un punct-amendă are valoarea de 145 lei.

Astfel, șoferii care nu vor lăsa un metru liber pentru pietoni ar putea primi o amendă cuprinsă între 1.305 lei și 2.900 de lei.

Dacă nu am lua în calcul excepția, având în vedere că salariul minim brut pe economie a fost stabilit de către Guvern la 2.300 lei, un punct-amendă ar fi, în mod normal, de 230 de lei (10%).

Adică șoferii care parchează pe trotuar fără a lăsa un metru liber pentru pietoni vor risca amenzi cuprinse între 2.070 lei și 4.600 de lei.

„În ultimii ani, România a cunoscut o creștere accelerată a fenomenului urbanizării. Acest lucru determină în multe cazuri găsirea unor soluții „informale” pentru parcare, în fapt de-a dreptul ilegale/abuzive, vehiculele fiind parcate pe trotuare, piste pentru bicicliști, pe spații verzi etc. Acest aspect creează dificultăți pietonilor, bicicliștilor și altor utilizatori ai drumurilor și trotuarelor, și în acelagi timp accentuează și problemele legate de trafic”, explică inițiatorii, în expunerea de motive.

Guvernul nu a susţinut adoptarea acestei initiative legislative în forma prezentată.

Ca această propunre legislativă să intre în vigoare, trebuie adoptată de Camera Deputaţilor, promulgată de şeful statului şi apoi publicată în Monitorul Oficial.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate