Eveniment
Raportul MAI în cazul de la Caracal. Toate greșelile polițiștilor și operatorilor 112 prezentate în CSAT
Noi detalii din raportul MAI prezentat în CSAT pot conduce la unele concluzii privind cine sau ce a greșit în gestionarea cazului Alexandra, de la Caracal. Ar fi fost încălcate mai multe proceduri, atât de operatorii 112, cât şi de poliţiştii din teren.
Din documentul citat, reiese că tatăl Alexandrei a anunţat dispariţia fetei, miercuri, 24 iulie, la 20.30, însă poliţistul a raportat situaţia abia a doua zi dimineaţă, la 8:30, potrivit digi24.ro.
Apoi, șeful Poliţiei Caracal, deşi a aflat de dispariţie la ora 8:30, iar la 11:45 și despre apelul dat de Alexandra la 112, abia la ora 12:15 a apelat pe reţeaua internă MAI pe adjunctul şefului IPJ Olt, însă secretara i-a transmis că acesta este plecat la bilanţul Poliţiei Oraşului Scorniceşti.
Adjunctul şefului IPJ Olt a aflat de situaţie, de la un alt agent de poliţie, în jurul orei 11:44. Însă a continuat să participe la bilanţul Poliţiei Oraşului Potcoava între 11:00 şi 13:00 şi mai apoi la bilanţul Poliţiei Oraşului Scorniceşti între 13:00 şi 16:00.
Au fost luate măsuri abia la ora 20:00.
Au rezultat deficienţe în actul managerial al conducerii IPJ Olt care denotă o lipsă de implicare în coordonarea efectivelor din subordine.
Documentele de planificare a activităţii poliţiştilor din subordinea IPJ Olt au fost făcute după metoda copy-paste din anii anteriori.
Capacitate restrânsă a operatorilor 112 de a obţine de la victime date, precum şi oferirea unor indicaţii privind comportamentul acestora şi folosirea mijloacelor aflate la îndemână.
Cu ocazia discuţiei telefonice cu Alexandra, deşi aceasta dădea semne de teamă şi pericol, încercând totodată să ofere detalii, operatorul 112 prezintă un interes scăzut pentru aflarea acestora, cerându-i Alexandrei să lase linia liberă.
Poliţistul nu manifestă un rol activ în sensul de a o conduce cu întrebări pentru a afla amănunte care să ducă la identificarea locului unde se află Alexandra şi nu îi oferă sfaturi pentru a o scoate din zonă şi a o pune la adăpost de infractor.
Aceeaşi atitudine arogantă, superioară şi autosuficientă a avut-o poliţistul şi în momentul în care o vecină a criminalului a sunat la 112 pentru că a sesizat pe stradă două maşini suspecte.
Poliţistul care a răspuns la apelul 112, de la IPJ Olt, îşi desfăşoară activitatea singur pe o tură de 24 de ore, ceea ce îi poate reduce capacitatea de a gestiona eficient diverse situaţii de risc, indicate de potenţiale victime.
Vezi integral pe digi24.ro
În CSAT, au fost prezentate următoarele măsuri:
– cursuri de pregătire, inclusiv prin exersarea unor scenarii pe situaţii prestabilite, pentru operatorii 112
– dotarea cu mijloace de comunicaţii şi tehnică din domeniul IT
– analiză care să evalueze obiectiv dimensiunea structurilor operative precum şi necesarul de pregătire
– pregătirea personalului theoretic și practic, pentru: cunoaşterea zonei de competenţă, intervenţia pe scenarii prestabilite, situaţia operativă, etc.
– constituirea unui grup de lucru care să identifice dotările necesare pentru operaţionalizarea unui punct de comandă în vederea situaţilor de criză şi a intervenţiei operative în situaţii limită.
sursa: digi24.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News