Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

(FOTO-VIDEO) UPDATE: Razie de amploare în Alba Iulia, Sebeş şi Cugir. Amenzi de peste 100.000 de lei şi 20 de permise de conducere reţinute


Publicat

Inspectoratul de Poliţie Alba, în colaborare cu Jandarmeria au iniţiat sâmbătă seara acţiuni de verificare de amploare în municipiul Alba Iulia, Sebeş şi Cugir.

Au fost urmărite respectarea legislaţiei privind ordinea şi liniştea publică, circulaţia rutieră, prevenirea şi combaterea faptelor comise prin violenţă şi cele la regimul economic.

Echipajele de poliţie au fost poziţionate pe principalele artere din oraşele amintite, pentru a verifica actele şoferilor şi ale maşinilor. De asemenea, au fost efectuate testări cu alcooltest.

În Alba Iulia, poliţiştii de la Serviciul Rutier au fost văzuţi pe Bd. 1 Decembrie, în dreptul sediului UPC, pe Bd. Republicii – zona Ampoi şi la ieşire din oraş spre Sebeş.

Au fost razii şi în cluburile şi localurile din cele trei oraşe, fiind desfăşurate controale de ordin economic.

UPDATE: Vă prezentăm precizările IPJ Alba: “În perioada 06-08.07.2012, pe raza întregului județ Alba, polițiștii din cadrul polițiilor municipale, orășenești și secțiilor de poliție, au desfășurat două acțiuni cu efective mărite, una în mediul urban și una în mediul rural.

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba, sprijinit de către Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Alba, a continuat activităţile pe linia prevenirii, descurajării şi combaterii fenomenului infracţional şi menţinerii unui climat de ordine şi linişte publică, organizând şi desfăşurând două acţiuni cu efective mărite, în Municipiul Alba Iulia, Municipiul Sebeș și Orașul Cugir din judeţulul Alba, precum și în toate satele și comunele de pe raza județului Alba, pe parcursul a trei zile, în intervale orare diferite, atât în cursul zilei cât și în cursul nopții.

Prima acțiune s-a desfășurat în mediul rural, în perioada 6-07.07.2012, pe raza întregului județ Alba, având ca scop menținerea unui climat de siguranță civică în mediul rural, la care au participat 134 de cadre ale poliţiilor municipale, orășenești și ale secțiilor de poliție, iar a doua acțiune s-a desfășurat în noaptea de 7 spre 8 iulie 2012, în mediul urban, pe raza de competență a polițiilor municipiului Alba Iulia, municipiului Sebeș și a orașului Cugir, unde, au fost organizate şi desfăşurate acţiuni în sistem integrat, în scopul asigurării unui climat de siguranţă civică, prevenirii fenomenului infracţional, combaterea evaziunii fiscale şi creşterii siguranţei cetăţenilor, la care au participat 105 agenți și ofițeri de poliție din cadrul serviciilor operative ale Inspectoratului de Poliție Județean Alba, Poliției Municipiului Alba Iulia, Poliției Municipiului Sebeș și Poliției Orașului Cugir şi 34 de jandarmi.

Cu ocazia desfășurării celor două acțiuni, au fost controlate 41 de societăți comerciale și 20 de obiective asigurate cu pază, polițiștii constatând 41 de infracțiuni, din care 1 de natură judiciară, 3 economico-financiare și 6 infracțiuni rutiere, restul infracțiunilor fiind constatate pentru alte încălcări ale normelor legale în vigoare.

Pentru diverse încălcări ale normelor legale, polițiștii au aplicat 476 de sancțiuni contravenționale, din care menționăm: 98 de sancțiuni la Legea nr. 61 din 1991 republicată, pentru sancţionarea faptelor de încălcare a normelor de convieţuire socială şi a liniştii publice, 32 de sancțiuni la Legea nr. 12/1990 privind activitatea de comercializare a bunurilor, 2 sancțiuni  la Legea nr. 333 din 2003, privind paza bunurilor, 328 de sancțiuni contravenționale la Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, iar 16 sancțiuni pentru alte încălcări ale normelor legale în vigoare.

În cursul celor două acțiuni, polițiștii au reținut 20 de permise de conducere și au fost retrase 10 certificate de înmatriculare.

Valoarea totală a sancțiunilor contravenționale a fost de 102.760 lei, fiind confiscate totodată și bunuri în valoare de 79.980 lei.”

FOTO: Cătălin CRĂCIUN





Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății: Relaxări pentru vaccinați, restricții pentru nevaccinați, dacă cifrele pandemiei cresc

Publicat

Ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă, este de opinie că relaxările pot continua pentru persoanele vaccinate, însă pentru cei neimunizați trebuie să existe restricţii, dacă cifrele vor creşte semnificativ. Ea a mai spus că medicii de familie vor fi stimulați să meargă să vaccineze la domiciliul pacienților, iar spitalele vor oferi vaccinare în ambulatoriu.

„Cred că, având în vedere evoluţia pandemiei, relaxările pentru vaccinaţi pot să continue şi mi se pare normal ca vaccinaţii să stea în continuare în birouri fără mască, dacă toţi cei din biroul respectiv sunt vaccinaţi, dar, pentru persoanele nevaccinate, care sunt cele mai expuse riscului, dacă cifrele cresc semnificativ, să existe restricţii. Ce am făcut a fost să prezentăm, de fapt, în coaliţie măsuri care au funcţionat în alte state. Acestea au fost ipoteze de lucru, nu s-a luat încă o decizie, urmează ca săptămâna viitoare să reluăm fiecare dintre aceste măsuri şi să vedem care vor fi considerate oportune”, a declarat ministrul Sănătății vineri seară la B1 Tv, potrivit Agerpres.

Ea spune că medicii de familie trebuie să se implice mai mult în campania de vaccinare, prin facilitarea vaccinării la domiciliul pacientului, activitate care ar urma să fie plătită mai mult.

„Avem în lucru o campanie prin care ţintim să implicăm mai mult medicii de familie, atât a-i face mai abili în comunicarea directă cu pacienţii, cât şi a le facilita inclusiv vaccinarea la domiciliul pacientului şi urmează, probabil săptămâna viitoare, să promovăm o ordonanţă de urgenţă prin care să stabilim şi un tarif mai mare pentru vaccinarea la domiciliu. Şi, de asemenea, definim acest serviciu de vaccinare în ambulatoriile spitalelor. Astfel putem să fim mai aproape şi să facem vaccinarea mai facilă pentru acele persoane care se află la risc mai mare, şi anume pacienţii cronici care se prezintă în mod obişnuit în ambulatoriu”, a mai declarat Ioana Mihăilă.

Întrebată unde va lovi mai tare valul patru al pandemiei, aceasta a opinat că probabil în comunităţile cu o rată scăzută a vaccinării.

„Avem acorduri semnate cu Comisia Europeană pentru noi doze de vaccin, dacă ele vor fi necesare, vorbim de doza a treia, vorbim de anii 2022, 2023, acorduri care sunt făcute cu mult în beneficiul statelor membre, în sensul că aceste vaccinuri vor fi adaptate cu noile tulpini. Dozele, chiar dacă sunt cumva agreate de pe acum, contractul va veni pentru noi doze cu noi tulpini”, a precizat aceasta.

Ea a avertizat că 87% din cazurile de infectare cu SARS-CoV-2 apărute în ultimele patru săptămâni și 91% din decesele cauzate de COVID-19 au fost înregistrate în rândul persoanelor nevaccinate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Ursul care a omorât un cioban și a rănit grav un altul va fi ELIMINAT. Bărbatul desfigurat de urs, operat timp de 7 ore

Publicat

Ursul care a omorât un cioban vineri seară va fi eliminat, a anunțat ministrul Mediului, Tanczos Barna. Acesta a precizat că autoritățile locale au elaborat documentația pentru emiterea acordului de extragere a animalului.

Reamintim faptul că trei ciobani au fost atacați vineri de un urs în apropierea unei stâne din Harghita: unul dintre ei a fost găsit mort, iar altul a trecut printr-o operație de șapte ore pentru a-i fi salvată viața. 

Citește și VIDEO ATENȚIE: Patru urși, văzuți lângă Alba Iulia. O ursoaică cu doi pui și un mascul mare, filmați pe raza comunei Ciugud

„Noi victime ale urșilor au fost înregistrate în România după ce, noaptea trecută, un urs a atacat trei persoane în zona montană a județelor Suceava și Harghita. Un bărbat de 26 de ani a decedat iar altul este internat în spital în stare critică. Încă mai așteptăm ca autoritățile abilitate să finalizeze investigațiile, însă un lucru este clar: ursul reprezintă un pericol real astăzi în România.

În cursul nopții Jandarmeria, Garda de Mediu și Agenția de Mediu Harghita au elaborat documentația necesară emiterii acordului de extragere a animalului care a cauzat decesul persoanei”, a scris ministrul Mediului sâmbătă pe Facebook.

Tanczos Barna spune că este nevoie de măsuri pentru reducerea „la minimum” a riscului producerii unor astfel de evenimente.

„Ministerul Mediului va continua să facă toți pașii necesari pentru a soluționa problema urșilor în România. Am pregătit cadrul legal pentru intervenția imediată în intravilanul localităților și vom lua toate măsurile necesare reducerii contactelor (întâlnirilor) om-urs pentru a asigura atât siguranța cetățenilor cât și protejarea speciei.

Transmit sincere condoleanțe familiei îndurerate și cred, în continuare, că nimic nu poate fi mai presus de viețile oamenilor.

Trebuie să fim raționali și să aplicăm măsuri prin care să reducem la minimum riscul producerii unor asemenea evenimente în viitor”, a mai arătat Tanczos Barna.

Trei bărbați au fost atacați de urs, vineri seară, la o stână din județul Harghita, la granița cu Suceava. Unul dintre ei a ajuns în stare gravă la spital, iar un altul, care a fost dat dispărut, a fost găsit mort în pădure.

Ciobanul rănit a ajuns la Spitalul Sfântul Spiridon din Iaşi, unde a fost operat timp de şapte ore de echipe mixte de medici ORL şi de chirurgi maxilo-faciali, potrivit Agerpres.

Coordonatorul SMURD Iaşi, prof. univ. dr. Diana Cimpoeşu, a informat că el avea traumatism cranio-cerebral sever, parieto-temporal drept, plăgi muşcate cu amputaţie de degete şi leziuni la nivel abdominal, precum şi fracturi faciale multiple.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Proiect ambițios pentru revitalizarea Parcului Arini din Sebeș. Documentațiile tehnice sunt în lucru

Publicat

Spațiu îndrăgit de promenadă și de petrecere a timpului liber, Parcul Arini din municipiul Sebeș va fi reabilitat și revitalizat prin intermediul unui amplu proiect pe care îl susține Primăria Municipiului Sebeș.

Acest proiect presupune amenajarea mai multor spații cu destinații utile: alee ecologică în suprafață de peste 4200 mp, amfiteatru, pistă de biciclete de 2.000 mp, locuri de joacă, skate park, o suprafaţă generoasă dedicată animalelor de companie, pavilioane de şah, foișor pentru fanfară.

Potrivit reprezentanților Primăriei Sebeș, vegetația și cursurile de apă se vor împleti armonios. Pe o suprafață de 900 mp se vor amenaja parcări cu dale înierbate, iar parcul va fi dotat cu mobilier urban adecvat.

Vor fi create spații funcționale destinate tuturor categoriilor de vârstă și diferitelor preocupări ale vizitatorilor, prin realizarea unor sectoare pentru odihnă, sectoare pentru mișcare, sectoare pentru copii. O atenție specială va fi acordată accesului persoanelor cu dizabilități.

 

Obiectivul de investiții ”Reabilitare și revitalizare Parc Arini” se află momentan în faza de proiectare (etapele PAC și PT+DE), încheindu-se contractul de servicii de proiectare pentru aceste faze cu asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor.

Valoarea contractului este de 272.510 lei.

Termenul de proiectare pentru prima etapă care include proiectul pentru autorizarea lucrărilor de construire este de 120 zile (data limită fiind 10.09.2021). După obținerea autorizaţiei de construire, se va emite ordinul de începere a serviciilor pentru etapa a doua (faza proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie). Termenul de proiectare pentru această a doua etapă este de 30 zile.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Comisie de Acord Unic pentru eliberarea autorizațiilor de construcții în Alba. Înființare și procedură, la aprobat în ședința CJ

Publicat

Consilierii județeni din Alba au de aprobat, în ședința de joi, 29 iulie, înființarea Comisiei de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii.

Aceasta va funcționa în structura Direcției amenajarea teritoriului și urbanism din cadrul aparatului de specialitate a Consiliului Județean Alba.

La cererea solicitantului, comisia va furniza contracost avizele și acordurile necesare autorizării executării lucrărilor de construcții prin emiterea acordului unic, în baza documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construire/desființare, însoțită de documentațiile tehnice de avizare, depuse în format electronic.

Potrivit proiectului, Comisia de Acord Unic, în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii are caracter permanent și își desfășoară activitatea, de regulă, prin procedură scrisă electronică, prin intermediul punctului unic de contact http://www.edirect.e-guvernare.ro, iar în situațiile în care se impune, prin reuniuni de lucru la sediul Consiliului Județean Alba. Se întrunește ori de câte ori este nevoie pentru emiterea acordurilor unice, cu respectarea termenelor legale.

În prezent, obținerea avizelor și acordurilor necesare emiterii autorizației de construire se face prin obligația investitorului în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții republicată, cu modificările şi completările ulterioare, situație care prezintă desfășurarea dificilă a procedurii și unele necorelări între măsurile și condițiile impuse de avizatori, potrivit documentației prezentate consilierilor.

Comisia de Acord Unic va fi formată din:

– specialiști provenind din structura proprie a aparatului de specialitate al Consiliului Județean Alba, care asigură și secretariatul comisiei;

– reprezentanții delegați ai tuturor administratorilor/furnizorilor de utilități publice urbane – avizatori;

– reprezentanți împuterniciți ai serviciilor descentralizate ale administrației publice centrale în domeniile prevenirii și stingerii incendiilor, apărării civile și sănătății populației, prevăzute de lege;

– reprezentanți ai altor instituții emitente de avize și acorduri relevante, după caz.

Atribuții ale Comisiei de Acord Unic:

– primește prin intermediul secretariatului comisiei, documentațiile tehnice de avizare specifice, depuse în format electronic;

– analizează documentațiile în conformitate cu legislația specifică în vederea emiterii avizelor / acordurilor;

– în situațiile în care emitenții de avize/acorduri consideră necesare completări sau modificări ale documentației, Comisia de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii analizează solicitările în cauză și modul în care acestea infuențează condițiile tehnice impuse prin alte avize/acorduri și conduc la modificarea soluției, comunicând aceste aspecte atât solicitantului, cât și avizatorilor afectați;

– transmite secretariatului atât avizele obținute prin Comisia de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii, cât şi propunerea de acord unic, în vederea informării solicitantului și continuării procedurii de autorizare a executării lucrărilor de construire.

Secretariatul Comisiei de Acord – atribuții principale:

– preia documentațiile și verifică respectarea condițiilor impuse în certificatul de urbanism depus de solicitanți. În situația în care documentația depusă nu respectă cerințele urbanistice care să permită continuarea procedurii de avizare-autorizare, returnează solicitantului documentația neconformă. În situația respectării condițiilor urbanistice, transmite documentațiile de avizare, prin intermediul punctului unic de contact http://www.edirect.e-guvernare.ro, către fiecare reprezentant al avizatorilor menționat în certificatul de urbanism;

– urmărește emiterea avizelor în termenul prevăzut de lege, iar în cazul depășirii acestora sesizează Inspectoratul de Stat în Construcții în vederea aplicării sancțiunilor, conform legislaţiei în vigoare;

– transmite solicitantului avizele obținute prin intermediul Comisiei de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii, în vederea continuării procedurii.

Comisia de Acord Unic va funcționa în baza unui Regulament de organizare și funcționare aprobat prin Dispoziție a președintelui Consiliului Județean Alba, după aprobarea Hotărârii privind înființarea acesteia. Regulamentul de organizare și funcționare al C.A.U. va include și Protocolul de colaborare cadru încheiat cu autoritățiile, instituțiile și alte entități avizatoare

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate