Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Registrul Comerţului va fi inclus în sistemul de interconectare din statele UE. Acces gratuit la informaţii despre agenţi economici din ţară şi din străinătate


Publicat

BGuvernul a avizat miercuri, prin proiect de lege, procedura prin care Registrul central al comerţului şi registrele comerţului de pe lângă tribunale vor face parte din sistemul de interconectare a registrului comerţului din statele membre ale Uniunii Europene, care va deveni funcţional din iulie 2017.

Sistemul de interconectare a registrelor comerţului va fi constituit din registrele comerţului din toate statele membre ale UE şi platforma centrală europeană. Acesta va deveni funcţional la 17 iulie 2017, dar, până la această dată, statele membre şi Comisia Europeană urmează să întreprindă demersurile legislative şi administrative necesare pentru operaţionalizarea sistemului.

„Interconetarea are scopul să contribuie la stimularea competitivităţii întreprinderilor europene, prin reducerea sarcinilor administrative şi creşterea certitudinii juridice şi a transparenţei mediului de afaceri”, arată Guvernul.

Conform proiectului de act normativ, punctul de acces electronic la sistemul de interconectare va fi, la nivel european, portalul european e-Justiţie (e-Justice), iar, la nivel naţional, va fi registrul central al comerţului, ţinut de către Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).

Prin sistemul de interconectare a registrelor comerţului, registrul central al comerţului va pune la dispoziţia publicului documentele şi informaţiile referitoare la operatorii economici înregistraţi în registrul comerţului din România, dar şi în alte state membre.

Următoarele informaţii vor fi disponibile gratuit, prin sistemul de interconectare, pe pagina de internet a ONRC sau pe portalul de servicii online al acestuia: denumirea şi forma juridică a persoanei înregistrate în registrul comerţului, sediul social/profesional al persoanei înregistrate în registrul comerţului şi statul membru în care este înmatriculată, numărul de ordine din registrul comerţului al persoanei înmatriculate/înregistrate, identificatorul unic la nivel european şi codul unic de înregistrare fiscal, starea firmei.

ONRC va asigura interoperabilitatea registrului central al comerţului şi a registrelor teritoriale cu sistemul european, documentele şi informaţiile fiind disponibile în format standard de mesaj, accesibile prin mijloace electronice, cu respectarea standardelor de securitate pentru transmisia şi schimbul de date.

Pentru identificare, inclusiv în comunicarea dintre registrele comerţului din statele membre prin sistemul de interconectare, persoanele fizice şi juridice înregistrate în registrul comerţului vor avea şi un identificator unic la nivel european EUID, care include elementul de identificare al României, elementul de identificare al registrului naţional, numărul persoanei din registrul respectiv şi, dacă este necesar, alte elemente pentru a evita erorile de identificare. Structura identificatorului unic la nivel european (EUID) va fi aprobată prin ordin al ministrului Justiţiei.

Potrivit proiectului de lege, ONRC va publica pe pagina sa de internet şi pe portalul de servicii online şi va transmite spre publicare pe portalul european e-Justiţie informaţii actualizate privind legislaţia naţională în ceea ce priveşte publicitatea şi opozabilitatea faţă de terţi a acetelor, faptelor şi menţiunilor persoanelor supuse obligaţiei de înregistrare în registrul comerţului. Aceste dispoziţii se preconizează a intra în vigoare după publicarea legii în Monitorul Oficial.

De asemenea, se prevede a fi de imediată aplicare dispoziţiile ce instituie un termen maxim al procedurii de înregistrare în registrul comerţului şi de publicare în Monitorul Oficial al României (21 zile de la depunerea cererii la registrul comerţului), instituţiile publice implicate în procedură fiind cele care sunt ţinute a-şi îmbunătăţi procedurile interne pentru ca acest termen să poată fi respectat.

Totodată, proiectul de lege include şi alte modificări ce vizează, în principal, îmbunătăţirea mecanismelor legale de dizolvare, lichidare şi radiere, inclusiv prin corelarea cu dispoziţiile Legii 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, facilitându-se soluţionarea cu celeritate a cererilor care privesc aceste proceduri, transferul competenţei de prelungire a perioadei de lichidare voluntară de la tribunal la oficiul registrului comerţului, aceasta fiind de natură să reducă/să simplifice formalităţile de lichidare, precum şi de a degreva instanţele judecătoreşti, radierea, din oficiu, de către registrul comerţului a societăţilor aflate în lichidare (voluntară) de mai mult de 7 ani.

Platforma centrală europeană este o platformă informatică pe care sunt stocate informaţiile cu titlu gratuit care vor fi puse la dispoziţie de toate registrele comerţului din statele membre UE şi prin care se realizează interconectarea registrelor europene ale comerţului. Tot ce se află stocat pe această platformă va fi deschis publicului prin punctul de acces e-Justiţie (e-Justice).

Această platformă este realizată de către Comisia Europeană şi finanţată din bugetul general al Uniunii Europene.

sursa: mediafax



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Recomandări ale specialiștilor pentru persoanele care s-au vaccinat anti-Covid. Ce trebuie să facă dacă resimt disconfort

Publicat

În contextul campaniilor de vaccinare anti-COVID-19 care se derulează în aproape toate ţările lumii, specialiştii oferă şi sfaturi utile pentru ca oamenii să ştie ce au de făcut după ce au fost vaccinaţi.

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă, pe site-ul său, ca persoanele care resimt durere sau disconfort după vaccin să discute cu medicul curant despre administrarea unui medicament fără prescripţie medicală, cum ar fi ibuprofen sau paracetamol.

De asemenea, pentru a reduce durerea şi disconfortul la locul administrării, poate fi aplicat un prosop curat, rece şi umed peste zonă. Este indicată folosirea sau efectuarea de exerciţii cu braţul.

Pentru a reduce disconfortul cauzat de febră, se recomandă consumul de lichide suficiente şi îmbrăcăminte lejeră.

Se impune apelarea medicului dacă roşeaţa sau sensibilitatea la locul administrării vaccinului creşte după 24 de ore şi dacă reacţiile adverse nu par să dispară după câteva zile.

De asemenea, Serviciul federal rus pentru supravegherea în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor Rospotrebnadzor recomandă ca cei cărora le-a fost administrat vaccinul să nu se expună la frig şi nici să se supraîncălzească, să evite stresul şi consumul de produse la care ştiu că au alergie, relatează TASS.

Academicianul Viktor Tutelian, consultant nutriţionist pe lângă Ministerul Sănătăţii rus, atenţionează să se evite timp de trei zile umezirea locului în care a fost injectat vaccinul, precum şi băile publice şi saunele. De asemenea, tot atâta timp ar trebui evitate activităţile fizice susţinute şi sportul.

Totodată, persoanele care au fost vaccinate împotriva COVID-19 ar trebui să acorde atenţie necesarului de vitamina D în organismul lor şi, dacă e nevoie, să elimine această deficienţă. Totodată, li se recomandă să consume alimente cu un conţinut ridicat de proteine. ‘Vaccinul se administrează pentru a stimula producerea de anticorpi specifici, iar anticorpii sunt structuri proteice. De aceea este mare nevoie de proteine, adică ouă, carne, peşte. Este important ca acestea să nu lipsească din alimentaţia zilnică’, explică Viktor Tutelian.

Întrucât alcoolul poate reduce sensibil imunitatea şi astfel poate face ca vaccinarea să fie ineficientă sau lipsită de sens, celor care se vaccinează li se recomandă să renunţe la consumul de băuturi alcoolice timp de trei zile după vaccinare.

Femeile şi tinerele sunt sfătuite să amâne cu două-trei luni după vaccin planificarea unei sarcini sau efectuarea unei ecografii. Sarcina este un factor de risc în cazul infectării cu SARS-CoV-2, conform experţilor ruşi. Sunt expuse unui risc ridicat în special femeile cu comorbidităţi.

Cu toate acestea, Ministerul Sănătăţii din Rusia – la fel ca instituţiile din domeniul sănătăţii din alte ţări – subliniază că riscurile în cazul vaccinării sunt mult mai mici decât posibilele consecinţe ale infectării cu SARS-CoV-2.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Voluntarii din Alba Iulia adună capace de plastic pentru cazuri medicale. Povestea unei campanii atipice

Publicat

Voluntarii din Alba Iulia s-au alăturat unei campanii naționale care presupune strângerea de capace de plastic, pentru cauze umanitare. 

Aceștia se organizează cu ajutorul grupului de Facebook ”Fapte bune din Alba”. Capacele strânse se adună la câteva magazine din oraș, care îi sprijină pe voluntari, lista lor fiind publică pe grupul respectiv.

Capacele sunt duse la Cluj, unde sunt preluate de Capace cu suflet și vândute, iar banii adunați din reciclarea lor sunt dublați de o persoană cu suflet mare, pe care inițiatorii campaniei o numesc ”îngerul sau păzitor” și care dorește să rămână anonimă.

Banii strânși sunt apoi donați spre diverse cazuri medicale.

  • Una dintre donațiile din anul 2020 a mers către Căsuța Blondie, un spațiu de tranzit realizat de Asociația Blondie, care oferă dreptul la viață și la dezvoltare copiilor bolnavi și singuri, celor care provin din familii cu probleme sociale, care au suferit intervenții chirurgicale complexe sau care au nevoie de un mediu atent controlat pentru o perioadă de timp, după externare.

Voluntarii strâng doar capace datorită raportului volum/greutate și a faptului că pot fi usor stocate și transportate față de alte tipuri de materiale reciclabile.

Sunt bune aproape orice de capace de plastic: de la PET-uri, sticle de lapte, iaurt, gel de duș, șampon, balsam, detergent de vase, stick-uri de lipici, tuburi de muștar, ketchup, de la borcanelele de plastic cu gumă de mestecat, de la borcanele de Nutella, de la cutiile de medicamente sau vitamine, capace de la spray-uri sau creme de față și de corp și multe altele.

Campania a început în 2013, la Cluj, iar treptat a prins amploare mare: se colecteaza acasă, la serviciu, la restaurante, la cafenele, la școli și la gradinițe și oriunde altundeva dorește lumea.

De atunci s-au strâns tone de capace, care au fost transformate în bani pentru cazuri speciale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sporuri de până la 7,5% din salariu pentru polițiști, cu impact bugetar de 119 milioane lei. Precizările ministrului de Interne

Publicat

Aproximativ 76.000 de angajați ai Poliției Române primesc din luna ianuarie sporul de titlu de specialist de clasă, care se calculează ca procent din salariul de bază și este acordat în trei trepte, de 2,5%, 5% și 7,5%.

Declarația a fost făcută de Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, pentru G4Media.ro

”Am ajuns la o soluție cu sindicatele încă din decembrie anul trecut, ceea ce înseamnă că acest spor a intrat în plată în ianuarie. Este un spor care exista în legislație, dar nu fusese acordat până acum, și noi am reușit să îl acordăm”, a spus Bode pentru G4Media.ro.

Acordarea sporului are un impact bugetar de 119 milioane de lei anual, potrivit ministrului de Interne.

El a mai spus că sindicatele din poliție, care au organizat proteste în care denunță înghețarea salariilor, ar trebui să îi informeze pe angajați despre noul spor plătit.

Mai multe sindicate ale poliției au protestat în ultimele două săptămâni, reclamând înghețarea salariilor la nivelul anului 2020, în contextul în care zeci de mii de angajați din sectorul privat fie și-au pierdut locul de muncă în pandemie, fie au veniturile scăzute.

sursă: g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concurs MAI: Peste 8000 de candidați au dat proba scrisă pentru a deveni ofițeri de poliție. Câte locuri sunt

Publicat

Peste 8.000 de candidați, subofițeri și agenți de poliție, au susținut proba scrisă pentru ocuparea a 1.317 posturi de ofițer/ofițer de poliție în Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Selecția s-a organizat pentru trecerea în corpul ofițerilor/ ofițerilor de poliție a maiștrilor militari/ subofițerilor/ agenților de poliție, a anunțat MAI, potrivit dcnews.ro.

Vezi și Ministrul de Interne: Peste 18.000 de candidaturi pentru 2.086 de locuri, la concursurile de trecere în corpul ofiţerilor

Având în vedere numărul mare de posturi scoase la concurs pentru trecerea agenților/subofițerilor în corpul ofițerilor, respectiv 2.086, s-a luat decizia susținerii probelor de concurs etapizat, începând cu 8 ianuarie, precizează MAI într-un comunicat de presă.

Dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne cărora le-a fost aprobată demararea procedurilor de concurs, un număr semnificativ de posturi pentru care s-a organizat concursuri a fost din cadrul Poliției Române (1.210), Jandarmeriei Române (220), Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (304), Poliției de Frontieră (147).

O pondere importantă a acestor posturi au avut-o cele din cadrul structurilor operative.

În situația posturilor din aceeași specialitate pentru care s-a organizat concurs,  au fost constituite comisii centrale de concurs, care au elaborat subiectele și grilele de corectare în mod centralizat, în condiții de confidențialitate, măsuri care au fost adoptate și în ceea ce privește distribuirea lor la nivelul unităților organizatoare.

Totodată, au fost dispuse măsuri care vizau identificarea și prevenirea unor situații de conflict de interese, în scopul evitării vicierii procedurilor de concurs și al asigurării tratamentului egal al candidaților, fără discriminări.

Conducerea ministerului a solicitat structurilor organizatoare să ia toate măsurile pentru desfășurarea concursurilor în cele mai bune condiții astfel încât să fie respectate atât regulile de protecție sanitară, cât și toate condițiile de legalitate. În acest context, inclusiv Corpul Național al Polițiștilor, Direcția Generală Anticorupție și Direcția Generală de Protecție Internă au acordat sprijin de specialitate pentru a garanta transparența și corectitudinea procedurilor de concurs.

La nivelul structurilor organizatoare, atât pe parcursul desfășurării probei scrise, cât și ulterior, nu au fost semnalate situații de nerespectare a procedurilor legale privind confidențialitatea subiectelor și a grilelor de corectare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate