Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

REGULAMENT pentru PARCĂRI publice CU PLATĂ la Alba Iulia, APROBAT în Consiliul Local. Tarife modificate la abonamente


Publicat

parcari publice

Regulamentul pentru introducerea parcărilor publice cu plată la Alba Iulia a fost aprobat, marți, în ședința Consiliului Local. Comparativ cu varianta propusă inițial, a fost propusă și aprobată o modificare privind tarifele pentru abonamente.

Persoanele fizice vor putea plăti abonament pe an, în valoare de 300 de lei, iar abonamentul pentru parcare pe spațiile publice pentru persoanele juridice va fi de 600 de lei pe an, potrivit amendamentului aprobat în Consiliul Local.

Inițial, propunerea era de 50 de lei pe lună (abonament general) pentru persoane fizice, respectiv 75 lei (abonament transmisibil), respectiv 100 lei pe lună pentru persoane juridice (abonament general) sau 150 lei pe lună, abonament transmisibil.

În același regulament, a mai fost aprobată propunerea ca în spațiile din centrul orașului, în zilele de sâmbătă și duminică, parcarea să fie gratis.

Vezi integral Regulament MODIFICAT pentru PARCĂRI publice CU PLATĂ la Alba Iulia. În weekend va fi GRATIS doar în centrul orașului

De asemenea, proprietarii mașinilor electrice vor avea gratuitate la abonamente pe spațiile publice de parcare din Alba Iulia, iar cei ai autovehiculelor hibride vor avea reducere de 50%. Anterior la abonamentul ”Vehicul cu propulsie electrică” se oferea discount 75% pentru mașini electrice și 50% pentru hibride. Aceste abonamente oferă categoriilor amintite drept de staţionare pe timp nelimitat în orice zonă tarifară, cu excepţia parcărilor special amenajate, cu acces controlat și a parcărilor de reședință.

O altă reglementare nouă este rezervarea a cel puțin 4% din totalul spațiilor publice de parcare din oraș pentru persoane cu dizabilități. Acestea vor trebui să obțină o legitimație în acest sens de la primărie și să o afișeze pe geamul mașinii, pentru acces pe aceste locuri rezervate.

În ceea ce privește parcarea din centru, de la Electrica, doar partea dinspre Cetatea Alba Carolina va fi cu locuri de parcare publice. Cealaltă parte, dinspre blocuri, va fi rezervată pentru parcare de reședință, spații destinate locatarilor din imobilele învecinate.

Modificările au fost operate atât în urma dezbaterii publice din 19 iulie, la care au participat cetățeni din oraș, cât și a obiecțiunilor Prefecturii privind legalitatea documentației.

După aprobarea regulamentului parcărilor cu plată, urmează perioada de licitații pentru serviciile de taxare. Vor fi sisteme de taxare cu tichete răzuibile (ce vor putea fi cumpărate de la unele magazine și/sau de la automate de parcare) sau prin SMS, în prima fază. Ulterior, vor putea fi dezvoltate sisteme de plată pe platforme online sau prin aplicații mobile.

Dacă nu vor fi alte probleme administrative, vom putea avea parcări cu plată la Alba Iulia, la sfârșitul acestui an sau la începutul anului 2020.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

6 Comentarii

6 Comments

  1. Io

    marți, 30.07.2019 at 22:25

    Ce vrea sa spuna articolul?

  2. pilu

    marți, 30.07.2019 at 22:38

    Ce fac cei care nu au primit loc de parcare din lipsa ? Se pot adresa organelor competente pentru discriminare ?

    • Albu Alexandra

      miercuri, 31.07.2019 at 18:17

      Pot doar sa primeasca amenzi pentru „parcare neregulamentara”, se pare ca. Daca intrebi politistul unde totusi ai putea sa iti parchezi masina nu stie sa iti dea un raspuns, altul decat „nu aici”, stiu sa dea doar amenzi si nu observa si ca nu sunt locuri de parcare disponibile. E mai usor sa se dea amenzi decat sa se rezolve problema. Nu se gasesc solutii si noi, oamenii de rand, suntem vinovati mereu.

  3. Laurențiu Suciu

    miercuri, 31.07.2019 at 09:20

    Nu ar fi mai bine ca taxa de parcare in municipiul Alba Iulia sa se se includă in impozitul anual al autovehiculului? Și sa lăsam toate parcările libere? Chiar așa foame de bani are Primăria Alba Iulia ? Ai mașina înmatriculata pe adresa de Alba , la impozit mai pui o taxa de 100 lei sa spunem …

    • Daniel

      miercuri, 28.08.2019 at 23:06

      Bine punctat. Pana acum am avut loc de parcare fara nicio problema. Dupa ce se scot locurile de parcare la inchiriat o sa apara numai probleme, animozitati, dusmanii intre vecini. Sunt de acord si eu cu marirea impozitului pentru auto si sa lase locurile de parcare la liber, daca tot vor bani de la noi pentru primarie, desi nu este corect absolut deloc. Ce alternativa au cei care nu merg cu doua nopti inainte la primarie si nu ,,castiga” un loc de parcare sau familiile care au cel putin 2 masini? Unde isi vor parca masiniile?!

  4. Albu Alexandra

    miercuri, 31.07.2019 at 18:07

    Deci aproape se tripleaza suma care trebuie platita pentru parcari. Dar am si eu o intrebare…. Ce ne ofera primaria pentru aceasta suma platita in plus fata de anul precedent? Ne pun camere video la parcari sau pentru ce s-a majorat tariful?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Spania își redeschide granițele pentru turiștii străini, din iulie. Anunțul autorităților

Publicat

Spania își va deschide graniţele pentru turiştii străini în luna iulie, a anunţat sâmbătă premierul spaniol Pedro Sanchez, transmite agenţia DPA.

”Începând din iulie primirea turiştilor străini va fi reluată, în condiţii stricte de siguranţă” pentru a preveni răspândirea noului coronavirus, a precizat premierul socialist spaniol într-un discurs. ”Vom asigura ca turiştii să nu fie expuşi vreunui risc şi de asemenea ca ei să nu reprezinte un risc pentru noi”, a adăugat el.

Prin acest anunţ premierul spaniol a zădărnicit speranţele pentru o deschidere mai rapidă a sezonului turistic în Spania, una dintre ţările cele mai afectate de pandemia de COVID-19 şi care în timpul acesteia şi-a transformat numeroase hoteluri în spitale.

Italia, ţară care a fost un alt focar de coronavirus, a anunţat recent că-şi va deschide graniţele pentru turiştii străini începând din 3 iunie.

De asemenea, și Portugalia a anunțat că își redeschide granițele pentru turiști. Detalii, AICI.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2020: Calendarul de concurs în acest an. Etapele de mobilitate, din 27 mai

Publicat

examen profesor

Ordinul 4.302 al ministrului Educației, publicat în Monitorul Oficial, cuprinde calendarul pentru Mobilitate şi Titularizare 2020. Potrivit acestuia, etapele de mobilitate încep în 27 mai.

Proba scrisă în cadrul concursului de Titularizare ar urma să fie organizată în 15 iulie.

Vezi și TITULARIZARE 2020: Modele de subiecte și bareme de corectare pentru examen. Detalii pentru candidați

Calendar Mobilitate și Titularizare 2020 (sursă edupedu.ro):

1.Transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare ori prin desființarea unor unități de învățământ:

a) Până la 27 mai 2020: soluționarea contestațiilor la punctajele acordate, în consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea punctajelor finale şi a rezultatelor la probele practice la sediul inspectoratului școlar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar;

b) 27-28 mai 2020: soluționarea cererilor de restrângere de activitate în ședință de repartizare şi înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar privind soluționarea restrângerilor de activitate;

Notă: Contestațiile privind soluționarea restrângerilor de activitate pot fi transmise şi prin poştă electronică până la ora 23:59 în data de 27 mai 2020, situaţie în care cadrul didactic anexează la contestaţia transmisă şi cartea/buletinul/adeverinţa de identitate.

c) 29 mai 2020: Soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;

d) 29 mai-9 iunie 2020: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare.

Notă: Cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate care nu au susţinut probele orale eliminatorii până la data de 13 martie 2020, pot suţine aceste probe în etapa de pretransfer la cerere. Aceste cadre didactice participă la şedinţa pentru soluționarea cererilor de restrângere de activitate, iar în situaţia în care vor fi repartizate pe posturi care necesită probe orale, vor primi decizia de repartizare după evaluarea acestor probe, în condiţiile în care obţin calificativul „Admis”.

2. Modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, dacă acestea au promovat examenul de definitivat și concursul național de titularizare cu nota/media de cel puțin 7 (șapte), în condițiile Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare și dacă postul este vacant:

a) depunerea, înregistrarea cererilor, însoțite de documentele justificative, la secretariatele unităților de învățământ, analizarea cererilor în consiliile de administrație ale unităților de învățământ și comunicarea acordului/refuzului motivat privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului;

b) transmiterea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administrație ale unităților de învățământ privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei la inspectoratele școlare;

Până la 27 mai 2020

c) verificarea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administrație ale unităților de învățământ privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei de către comisia de mobilitate constituită la nivelul inspectoratului şcolar şi înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele școlare şi remedierea eventualelor abateri constatate de inspectoratul şcolar;

Până la 28 mai 2020

d) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar şi validarea listelor finale cuprinzând cadrele didactice pentru care se propune modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

Termen: 29 mai 2020

e) emiterea și comunicarea deciziilor privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei.

Perioada: 29 mai-9 iunie 2020

3. Pretransferul la cerere al personalului didactic titular. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învăţare-evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră:

a) 29 mai 2020: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete;

b) 29 mai-3 iunie 2020: transmiterea prin poşta electronică, la unităţile de învăţământ, a cererilor însoțite de buletin/carte de identitate/adeverinţă de identitate, documente doveditoare privind schimbarea numelui, dacă este cazul, de către cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învățare-evaluare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră şi solicită modificarea repartizării.”

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Fenomene meteo extreme. Când este sezonul tornadelor în România. Explicațiile meteorologilor

Publicat

În ultimii ani, au fost semnalate mai multe fenomene meteo extreme. Vijelii puternice au produs pagube și în Alba, iar în țară au fost cazuri în care s-au format tornade, cum a fost cel de anul trecut, când un autocar s-a răsturnat pe autostradă, la Călărași, din cauza frontului de vânt puternic. Meteorologii spun că sezonul tornadelor în România este în perioada mai-iunie.

Specialiştii români lucrează de ani buni la o bază de date despre tornade, pentru a înţelege mai bine riscul asociat acestor fenomene meteorologice. Aproape 200 de tornade au avut loc în România în ultimii 400 de ani. Cele mai multe au fost raportate după anul 2006, aproape o sută, potrivit digi24.ro.

„De la al Doilea Război Mondial și până la Revoluție tornadele nu au fost considerate ca fiind un fenomen sever în România și au fost, practic, ignorate. Chiar dacă ele s-au produs, au fost raportate ca o vijelie sau ca un vânt sever”, a explicat Bogdan Antonescu, expert fenomene meteo extreme, pentru sursa citată.

Înainte de cel de-al Doilea Război Mondial, au fost raportate peste 50 de tornade în România, inclusiv una care a avut loc în București, a precizat acesta

„După 1989, în special după 2006, a crescut interesul publicului față de tornade, nu doar în România, ci și în Europa. Nu avem date suficiente să spunem dacă a crescut sau nu intensitatea acestor fenomene. Există câteva indicii care ne spun că a crescut frecvența de apariție”, a spus Antonescu.

Cele mai multe raportări de tornade sunt în zona de sud-est a României, în județele Ialomița, Călărași și Constanța.

Antonescu spune că și în România au apărut „vânătorii de tornade”, oameni care urmăresc și merg să fotografieze și să filmeze fenomene meteo extreme, iar specialiștii se bazează pe raportările acestora pentru a stabili harta tornadelor din România.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Au crescut vânzările de autoturisme ecologice, în primele 4 luni ale anului. Mărcile preferate de români

Publicat

masini electrice

Vânzările de autoturisme ecologice din România au crescut 4,6% în primele patru luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Ponderea autoturismelor electrice şi hibrid în totalul pieţei auto locale a ajuns la 5,7%, în perioada analizată, peste nivelul din intervalul similar al anului trecut, când aceasta era de 4%.

Potrivit sursei citate, din ianuarie până în aprilie 2020 au fost cumpărate 1.822 de autoturisme ecologice, mai multe cu 4,6%, comparativ cu primele patru luni din anul precedent, perioadă în care s-au înregistrat 1.742 de achiziţii.

Datele centralizate de APIA evidenţiază faptul că majoritatea autoturismelor prietenoase cu mediul sunt hibride – respectiv 1.335 de unităţi, în scădere cu 4,2%, în comparaţie cu perioada ianuarie – aprilie 2019, în timp ce vânzările de autoturisme electrice înregistrează 315 de exemplare (+27,5%) şi cele plug-in un număr de 172 de unităţi (+70,3%).

„Deşi după primele 3 luni din 2020, piaţa auto este în scădere puternică, această categorie de autoturisme, înregistrează un volum în creştere totală de 7,2%, comparativ cu primul trimestru al anului trecut. Pe subcategorii, consemnăm o creştere importantă de 27,7% la autoturismele full electrice şi una mult mai consistentă, de 75%, la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează, după primele 3 luni din 2020, o scădere conjuncturală (posibil, ca urmare a aşteptării demarării Programului Rabla Clasic) de 1,4%. În acest context, cu un început favorabil, este de aşteptat ca, în acest an, achiziţiile de autoturisme „verzi” să înregistreze volume semnificativ mai mari decât cele din anul anterior, acestea fiind, în mare parte stimulate de Programului Rabla Plus, care a avut o contribuţie importantă la creşterea extrem de puternică a vânzărilor de autoturisme electrice în perioada derulării Programului multianual 2017-2019″, se arată în analiza APIA.

Statistica de specialitate relevă că, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, conduce, după primele patru luni, Renault – cu 132 de unităţi, urmat de BMW (54), Volkswagen (32), Nissan (31), smart (20), Hyundai (13), Mercedes Benz (10), Jaguar şi Tesla (câte 7) şi Audi (4).

Totodată, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota – cu 1.081 de unităţi, Lexus (70), Honda (52), Ford şi Suzuki (câte 30), Volvo (23), Hyundai (20), Land Rover (12), Mini (8) şi Mitsubishi (4).

De asemenea, în clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in conduce BMW – cu 44 de exemplare, urmată de Volvo (33), Porsche (31), Mitsubishi (15), Hyundai (13), Kia (8), Land Rover şi Mercedes Benz (câte 7), Mini şi Toyota (câte 4).

Statistica APIA indică faptul că, la nivelul lunii aprilie, s-au vândut 247 de autoturisme „verzi”, în scădere cu 21,8%, comparativ cu luna aprilie a anului anterior, când s-au comercializat 316 unităţi.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate