Connect with us
Publicitate

Actualitate

Regulamentul pentru protecția datelor personale, în vigoare din 25 mai. Obligaţii pentru firme şi instituţii

Publicat

Regulamentul general pentru protecția datelor (GDPR) se aplică în toatele statele membre UE, din 25 mai, deci şi în România. Firmele mai au la dispoziție câteva zile pentru a se pregăti în respectarea noilor norme impuse. Ele sunt nevoite să pregătească angajați sau să apeleze la specialiști care să se ocupe de protecția datelor cu caracter personal din cadrul unităților.

Din 25 mai se vor produce schimbări importante în legislația privind protecția datelor personale în Europa, odată cu intrarea în vigoare a Regulamentului (UE) 679/2016, cunoscut drept Regulamentul General privind Protecția Datelor Personale sau prescurat GDPR. Specialiștii spun că asistăm chiar la o adevărată revoluție în domeniu, dacă analizăm magnitudinea la care schimbările din legislație vor afecta bunul mers al afacerilor mici și mari din Europa și nu numai.

Primăriile, administrațiile fiscale, oficiile de registru a comerțului, spitalele de stat, inspectoratele de poliție, toate instituțiile de stat cu excepția instanțelor de judecată sunt nevoite să aibă persoane desemnate, care să lucreze cu datele personale ale angajaților. Vizați sunt și marii operatori privaţi de date cu caracter personal, printre care se numără: băncile, societățile de asigurări, furnizorii de servicii de telecomunicații, dar și societăţile de IT, mai ales dacă administrează aplicaţii care colectează şi folosesc informaţii cu caracter personal ale utilizatorilor.

DPO (data protection officer) sau în română ofițer de protecție a datelor cu caracter personal, potrivit prevederilor GDPR,  este cel care veghează la respectarea procedurilor de prelucrare a datelor caracter personal din instituţie sau companie.

Cu alte cuvinte, el  trebuie să știe nu doar ce este GDPR, ci și cum să-l implementeze. El are nevoie de cunoștințe juridice, de IT, dar și de administrare a unei societăți sau instituții.

În cazul în care angajatorul dă aceste responsabilităţi unui salariat aflat deja pe statele de plată, acesta nu va putea să ocupe în același timp o funcție de conducere.

 

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate