Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Reguli noi la grădiniță: educatorii vor trebui să facă raport de evaluare a copiilor, pentru înscrierea la clasa pregătitoare

Publicat

Reguli noi la grădiniță: educatorii vor trebui să întocmească un raport de evaluare a copiilor, ce va fi util pentru înscrierea la clasa pregătitoare. Detaliile se regăsesc într-un proiect pus în dezbatere de Ministerul Educației.

Potrivit sursei citate, raportul descriptiv de evaluare va fi completat pentru copii, la finalul grupei mari de grădiniță.

Acesta include date referitoare la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socio-emoționale ale copilului.

Raport descriptiv de evaluare se completează pentru toți copiii din grupele mari din cadrul unităților de învățământ cu grupe de nivel preșcolar.

Obiectivul documentului este orientarea și optimizarea procesului de predare-învățare a copiilor în etapa școlară următoare, respectiv în clasa pregătitoare.

Acesta este menit să sprijine profesorul pentru învățământ primar/învățătorul, în procesul de personalizare a abordării didactice în funcție de interesele, nevoile și potențialul fiecărui copil.

Raport de evaluare a copiilor. Când este completat raportul

La finalul grupei mari de la grădiniță, procesul de evaluare a copiilor se desfășoară pe tot parcursul anului școlar. Acesta se încheie în lunile mai-iunie, dar nu mai târziu de ultima zi de grădiniță.

În acest interval se completează Raportului descriptiv de evaluare. Documentul include aspecte privind nivelul realizării/dobândirii comportamentelor stabilite în:

  • Profilul de formare al absolventului
  • Curriculumul pentru educație timpurie
  • Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani
  • sau în urma înregistrărilor consemnate în caietul de observații și în Fișa de apreciere a progresului.

Raport de evaluare a copiilor. Ce informații conține

Raportul descriptiv de evaluare este un document-tip, structurat pe următoarele secțiuni:

  • date de identificare ale preșcolarului
  • conținutul raportului, cu următoarele delimitări:
    • Dezvoltare fizică
    • Competențe cognitive (în care se realizează consemnări ale indicatorilor comportamentali realizați/îndepliniți de copil, specifici Domeniului cognitiv și cunoașterea lumii, Dezvoltarea limbajului, comunicării și a premiselor citirii și scrierii)
    • Competențe socio-emoționale (în care se realizează consemnări ale indicatorilor comportamentali realizați/îndepliniți de copil, specifici Domeniului socio-emoțional și Capacități și atitudini în învățare) din Curriculumul pentru educație timpurie din Profilul de formare al absolventului și din Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani
  • observații, aprecieri si recomandări

Raport de evaluare a copiilor. Procedura

La începutul anului școlar, educatorul informează familia fiecărui preșcolar din grupa mare, despre raportul descriptiv de evaluare, despre utilitatea și structura acestuia.

Educatorii consemnează în Caietul de observații și în Fișa de apreciere a progresului copilului, înainte de intrarea în învățământul primar, informații privind comportamentele manifestate de copii pe durata parcurgerii învățământului preșcolar.

Raportul este completat de către educatorul de la grupa respectivă, în colaborare cu consilierul școlar (angajat al unității sau desemnat de CJRAE/CMBRAE). Va apela la informațiile colectate din Caietul de observații și din Fișa de apreciere a progresului copilului, precum și la cele colectate în urma discuțiilor cu părinții copilului.

Raportul de evaluare este tipărit, semnat de cadrul didactic, de profesorul consilier școlar, de părinți. Este înregistrat în unitatea de învățământ și, ulterior, la unitatea de învățământ unde copilul frecventează clasa pregătitoare.

Raport de evaluare a copiilor. Cine are acces la informațiile din document

Raportul descriptiv de evaluare poate fi consultat de către:

  • conducerea unității de învățământ cu grupe de nivel preșcolar
  • cadrele didactice care desfășoară activități cu copilul la grupă
  • profesorul consilier școlar
    • pe toată durata frecventării grupei mari a grădiniței de către copil, pentru coordonarea demersurilor de urmărire și sprijin acordat acestuia pentru a-și atinge potențialul propriu

Mai poate fi consultate de către:

  • conducerea unității de învățământ cu clase de nivel primar
  • cadrul didactic care a preluat copilul la clasa pregătitoare
    • pe toată durata frecventării clasei pregătitoare de către copil/elev, pentru coordonarea demersurilor de cunoaștere a copilului, de adaptare a acestuia la cerințele școlare și de proiectare a demersului didactic corespunzător nevoilor acestuia
  • părintele copilului preșcolar, în momentul înmânării acestuia de către educatorul de la grupă
    • cu mențiunea obligativității transmiterii acestuia unității de învățământ la care este înscris elevul pentru a frecventa clasa pregătitoare, respective învățătorului/profesorului pentru învățământul primar, în prima săptămână de școală
  • reprezentanți ai inspectoratului școlar/ME, în vederea monitorizării și analizei performanțelor preșcolarilor

Raportul de evaluare a copiilor. Ce trebuie să facă părinții

Raportul este utilizat pentru optimizarea procesului educativ și fundamentarea deciziilor de orientare și consiliere educațională. Va fi la baza întocmirii/actualizării planului individualizat de învățare, pentru fiecare copil.

O copie a raportului este înmânată părinților/ reprezentanților legali ai copilului, cu mențiunea că aceștia au primit un exemplar și că raportul reprezintă un document obligatoriu, care vine în completarea dosarului de înscriere a copilului în clasa pregătitoare.

Părintele înmânează cadrului didactic din învățământul primar care a preluat copilul, în prima săptămână de școală, Raportul descriptiv de evaluare.

Raportul descriptiv de evaluare se încarcă pe platforma informatică dedicată, conform unei proceduri elaborate de către CNPEE.

Acesta face parte integrantă din portofoliul educațional al copilului.

Conținutul raportului este confidențial. Unitatea școlară are obligația de a respecta Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea privește prelucrarea datelor cu caracter personal.

Vezi integral: Proiect_Raport_evaluare_gradinita

Anexa_1_Raport evaluare grădiniță

Anexa_2_Instructiuni_completare

foto: arhivă, rol ilustrativ

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. popa emilia

    vineri, 09.08.2024 at 13:34

    evaluarea sa inceapa cu evaluarea celor care evalueaza….

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate