Actualitate
Reguli noi pentru firmele debutanților în afaceri, aprobate de Guvern: Înscrierea în programul SRL-D se face exclusiv online şi admiterea, pe bază de punctaj
Guvernul a aprobat miercuri, printr-o hotărâre, modificarea și completarea normelor metodologice cu privire la stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri.
Actul normativ are ca scop completarea și clarificarea aspectelor de implementare practică a programului pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri.
Potrivit actului normativ adoptat miercuri, 19 august, înscrierea proiectelor în acest program se va face exclusiv online, pe bază de username și parolă, în sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, până la epuizarea bugetului alocat programului. Anterior, înscrierea on-line a proiectelor se făcea în sesiune continuă.
Solicitanții care nu au acces la un computer beneficiază pentru înscrierea on-line de asistență gratuită din partea Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație (OTIMMC) din raza teritorială a SRL-D.
Un alt element de noutate este faptul că admiterea în program se va face în ordinea punctajului obținut la evaluarea planurilor de afaceri depuse on-line, punându-se astfel accentul pe calitatea planului de afaceri. Anterior acestei modificări, admiterea în program se făcea în funcție de ordinea înscrierilor.
Punctajul minim acceptat este de 60 puncte, iar aplicația va genera automat aplicanților ce nu se înscriu în punctajul minim mesajul „nu îndepliniți criteriul de minim 60 de puncte” în momentul transmiterii planului de afaceri.
La punctaje egale, departajarea se va face în funcție de:
– numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în cadrul Programului;
– achiziția de echipamente tehnologice;
– activitatea pe care accesează programul;
– curs de anteprenoriat;
– asociatul/administratorul SRL-D este șomer sau absolvent din anul precedent la data înscrierii la Registrul Comerțului;
– data și ora înscrierii în program.
În urma admiterii, aplicația electronică va genera un număr unic electronic pentru fiecare proiect, denumit număr RUE, adică număr în Registrul Unic Electronic.
Evaluarea planurilor de afaceri se face pe baza punctajului obținut, iar verificarea veridicității și coerenței informațiilor înscrise în planul de afaceri se realizează de către Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație (OTIMMC). Avizarea verificărilor se face de către Direcția de Implementare Programe pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii.
Aplicanții ale căror planuri de afaceri se implementează cu componentă de credit și care obțin cel puțin punctaj minim în urma verificărilor efectuate vor încheia contractul de finanțare cu OTIMMC după prezentarea dovezii cofinanțării. Dovezile de cofinanțare pot fi următoarele:
– contractul de credit emis de un finanțator de credit autorizat;
– dovezile certe privind capacitatea de cofinanțare a proiectului respectiv (prezentarea scrisorii de confort, extras de cont care să demonstreze că beneficiarul dispune de suma necesară cofinanțării/contract/linie de credit, emise de un finanțator de credit autorizat din România și care vor acoperi cel puțin valoarea finanțării proprii a proiectului, respectiv procentul de cofinanțare din cheltuieli eligibile.
Aplicanții ale căror planuri de afaceri se implementează cu componență de credit vor prezenta dovada cofinanțării în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data primirii prin poșta electronică a notificării privind acordul de principiu de finanțare. În această perioadă aplicanții pot solicita pentru implementarea planului de afaceri aprobarea OTIMMC pentru înlocuirea componentei de credit cu componentă de aport propriu. În această situație se va semna contractul de finanțare în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii aprobării.
Finanțarea în perioada 2015-2020 a programului pentru acordarea de alocații financiare nerambursabile (AFN) se va face pentru cel puțin 550 de microîntreprinderi pe an și se asigură din bugetul aprobat anual al Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri.
Ordonanța de urgență a guvernului nr. 6/2011 instituie Programul pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri prin care se acordă unele facilități pentru microîntreprinderile nou înființate conduse de întreprinzătorii debutanţi, care desfășoară pentru prima dată o activitate economică. Programul este implementat de către Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri şi se derulează cu respectarea criteriilor stabilite de normele comunitare și de legislația națională în domeniu.
Programul SRL-D (Societate cu Răspundere Limitată – Debutant) vizează acordarea de sprijin oricărui cetățean român care doreşte să își deschidă o afacere (şi care nu a mai avut una până acum), prin acordarea unei alocaţii financiare nerambursabile reprezentând cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro (echivalent în lei), din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aferente planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinanţare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News