Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Reprezentanţi din 25 de GAL-uri din ţară participă la o întâlnire la Alba Iulia. Se discută probleme de contractare a proiectelor


Publicat

La Alba Iulia se desfăşoară în această perioadă întâlnirea reprezentanţilor din cadrul a 25 de Grupuri de Acţiune Locală (GAL) din Regiunea 7 Centru. Aceştia dezbat şi analizează principalele probleme cu care se confruntă pe parcursul implementării planurile de dezvoltare locală, AXA IV Leader, din Planul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR).

Întâlnirea este inclusă într-o serie de conferinţe regionale pe care Federaţia Naţională a Grupurilor de Acţiune Locală din România (FNGAL) le organizează împreună cu GAL-urile din judeţul Alba (Ţara Secaşelor Alba, Sibiu, Pe Mureş şi pe Târnave şi Valea Ampoiului – Valea Mureşului).

Alături de reprezentanţii celor 25 de GAL-uri din Regiunea 7 Centru, dar şi din celelalte regiuni de dezvoltare, participă şi preşedintele Federaţiei Naţionale a GAL-urilor din România, Alexandru Potor şi directorul general adjunct al Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, Nicolae Popa.

Se discută principalele probleme din funcţionarea acestor asociaţii, în contractarea proiectelor, cu reprezentanţii Direcţiilor şi Oficiilor Judeţene pentru Dezvoltare Rurală din Regiunea Centru, precum şi cu reprezentanţi ai Centrului de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit 7 Centru Alba Iulia.

Alături de reprezentanţii Autorităţii de Management din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, se dezbat propunerile pentru îmbunătăţirea ghidurilor, manualelor de procedură aferente AXEI IV Leader.

La eveniment participă şi Consiliul Judeţean Alba, prin Direcţia de Dezvoltare Rurală, precum şi Prefectura judeţului Alba, dat fiind interesul privind strategia de dezvoltare rurală a teritoriului, din perspectiva oportunităţilor de atragere de fonduri nerambursabile prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR).

În total, se reunesc aproximativ 100 de participanţi, iar rezultatele întâlnirilor se concretizează în propuneri adresate Ministerului Agriculturii şi Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Florin Cîțu: Vaccinarea pentru toată populația va începe în 15 martie. Ținta lunii septembrie: 10.5 milioane de români vaccinați

Publicat

Premierul Florin Cîțu a anunțat că din data de 15 martie va începe vaccinarea generală în România. Anunțul a fost făcut miercuri. Până la sfârșitul lui septembrie, ținta este ca aproape 10,5 milioane de români să fie vaccinați.

”Un moment la care pe 27 decembrie ne uitam și ne doream să vină cât mai repede. A venit și am ajuns la persoana vaccinată cu numărul un milion.

Veți vedea că lucrurile vor merge mult mai rapid de acum încolo. Ținta inițială era să avem un milion până la sfârșitul lunii martie, am fost mai aproape.

Doar în martie o să primit 2,6 milioane de doze de vaccin, ceea ce înseamnă că vom putea porni cu faza a treia (…) pe 15 martie. Deci vom porni vaccinarea generală. Rămâne în continuare ținta de a avea 10,4 milioane de români vaccinați la sfârșitul lui septembrie”, a declarat Florin Cîțu.

În același context, președintele CNCAV Valeriu Gheorghiță a anunțat marți că singura opțiune de programare pentru vaccinarea anti-COVID va fi pe listele de așteptare, începând din 15 martie, iar fiecare persoană va avea 24 de ore să confirme programarea după ce este notificată, dar nu va ști pentru ce tip de vaccin.

Va exista câte o listă de așteptare pentru fiecare centru de vaccinare, iar pe acestea se vor putea înscrie și persoanele din populația generală, care se regăsesc în etapa a treia în strategia de vaccinare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Curățenie de primăvară pe străzile din Alba Iulia. Programul si zonele în care angajații primăriei vor face curățenie

Publicat

Primăria Alba Iulia transmite într-un comunicat de presă că angajații instituției se ocupă de curățirea străzilor și a zonelor de agrement. 

Potrivit acestora până la acest moment a fost făcută ecologizarea malurilor râului Ampoi și o bună parte dintre străzile municipiului au fost curățate, lucrările derulându-se conform programului de mai jos.

Curățarea străzilor se face mecanizat, iar în locurile în care utilajele nu pot interveni, curățenia se face manual, cu angajații de la salubritate și cu beneficiarii ajutorului minim garantat.

Programul activităților de curățare a străzilor: 01.03-07.03 – Zona Centru – Zona industrială; 08.03-14.03 – Zona Centru; 15.03-21.03 – Zona Centru – Cartier Ampoi; 22.03-04.04 – Zona Cetate; 05.04-11.04 – Zona Cetatea istorica – Micești – Bărăbanț.

Primele lucrări de pietruire a străzilor incluse în campania „Alba Iulia fără noroaie“, sunt finalizate. Astfel, străzile E. Racoviță, A. Odobescu, P. Ispirescu și G. Antipa sunt deja pietruite, iar în lucru este strada A. Vlahuță. Conform graficului, în zilele următoare, dacă vremea permite, se va interveni pe străzile S. Mândrescu, Hațeg, Streiului, Retezat și Parâng. Toate aceste lucrări de pietruire sunt executate doar cu utilajele Primăriei.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Monitorul Oficial va fi accesibil gratuit integral online. Noul format va permite inclusiv căutarea în interiorul documentelor

Publicat

Camera Deputaților a adoptat miercuri un proiect de lege care prevede că formatul electronic al Monitorului Oficial, Partea I și a II-a, este disponibil în mod gratuit și liber, permanent, acesta fiind accesibil tuturor utilizatorilor.

Accesul va fi disponibil în aceeași zi cu publicarea actelor, inclusiv pentru căutare, salvare, distribuire și imprimare.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea art.18 din Legea pentru organizarea Monitorului Oficial al României, în sensul instituirii gratuității accesului la formatul electronic al Monitorului Oficial al României, Partea I și Partea a II – a, document portabil, fără filigran sau inscripții suplimentare formatului tipărit, accesibil pentru citire, căutare, salvare, distribuire și imprimare de către orice utilizatori.

Formatul electronic va fi disponibil gratuit

„Regia Autonomă „Monitorul Oficial” editează Monitorul Oficial al României atât în format tipărit, cât și în format electronic. Formatul tipărit este pus la dispoziția tuturor utilizatorilor contra cost.

Formatul electronic al Monitorului Oficial al României, Partea I și a II -a, este disponibil în mod gratuit și liber, permanent.

Formatul electronic gratuit și liber este de document portabil, fără filigran sau inscripții suplimentare formatului tipărit; acesta devine accesibil tuturor utilizatorilor în aceeași zi cu publicarea, inclusiv pentru căutare, salvare, distribuire și imprimare”, mai prevede textul adoptat.

Ministrul Economiei, deputatul USR PLUS Claudiu Năsui, inițiator al proiectului, a spus că această lege este o „dovadă de normalitate”, menționând că speră ca mai multe dintre instituțiile statului să meargă în direcția „datelor deschise, a transparentizării”.

„Am crede că în 2021 nu este nevoie de o lege ca Monitorul Oficial să fie în format deschis, prietenos, PDF, dar iată că este nevoie de o astfel de lege. Este normal ca românii să aibă ușor acces la lege, fără îngrădiri, fără o platformă, cum este acum, în care nu se pot face căutări, nu se poate salva, să se facă scanări de pe document. Nu este normal. Și de aceea mă bucur că am avut o susținere transpartinică pentru acest proiect”, a spus Năsui.

Actele normative, accesibile pentru fiecare cetățean

Liderul deputaților PNL, Gabriel Andronache, a arătat că toate actele normative pe care Monitorul Oficial le publică trebuie să fie accesibile fiecărui cetățean român.

„Monitorul Oficial este un serviciu public. Pe cale de consecință, toate actele normative pe care Monitorul Oficial le publică trebuie să fie accesibile fiecărui cetățean român. În formatul actual, este evident că nu avem de a face cu accesibilitate și este aproape o imposibilitate de a citi Monitorul Oficial”, a adăugat Andronache.

AUR critică publicarea actelor și în maghiară

Deputatul AUR Dan Tanasă a criticat faptul că în Monitorul Oficial se publică actele și în limba maghiară.

„În anul 2021, cetățenii României trebuie să aibă acces neîngrădit liber la legislația pe care o avem noi aici, care apare și în alte instituții publice. În același timp, AUR atrage atenția tuturor colegilor din Parlament (…) cu privire la o situație halucinantă.

România este singurul stat din lume care editează publicația oficială de stat în altă limbă decât limba oficială de stat. (…) Să corectăm această ticăloșie. Am înțeles jocurile politice, am înțeles negocierile, dacă edităm în limba maghiară, edităm în limba tuturor minorităților. (…)

România este unica țară din lume care editează publicația oficială de stat și în altă limbă decât limba oficială de stat. Dacă domnii de la UDMR vor editarea în Monitorul Oficial în limba maghiară, să modifice, mai întâi, să obțină modificarea Constituției, să pună limba maghiară ca limbă oficială de stat”, a spus Tanasă.

În replică, deputatul UDMR Szabo Odon a spus că Monitorul Oficial funcționează în acest fel de 30 de ani și nu este cazul de a face un pas înapoi.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia caută doi influenceri care să promoveze un proiect pe fonduri UE destinat persoanelor de etnie romă

Publicat

sediu primarie drona

Primăria Municipiului Alba Iulia caută doi influenceri care să promoveze un proiect pe fonduri europene ce are ca scop integrarea romilor în societate și combaterea sărăciei.

Pentru cei doi influenceri, două campanii de conștientizare, dar și alte servicii de promovare, din banii UE alocați proiectului, bugetul este de aproape 80.000 de lei.

Prin proiectul ”IRIS Integration of Roma through Innovative Skills”, finanțat din fonduri UE, se propune să fie furnizate servicii de integrare socială, medicale, dar și incluziune pe piața muncii pentru 500 de persoane din categorii defavorizate, din Alba Iulia. Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni.

Pentru implementarea proiectului, Alba Iulia a primit suma de 1.073.848 lei, iar contribuția de la bugetul local este de 161.078 lei.

Din această sumă, trebuie plătite și salariile angajaților pe proiect. Vezi mai multe detalii legate de salariile acestora pe link-ul de mai jos.

CITEȘTE ȘI: Angajări la Primăria Alba Iulia în mandatul lui Gabriel Pleșa. Ce salarii încasează bugetarii care lucrează în proiecte europene

Promovarea proiectului

Pentru promovarea proiectului, Primăria Alba Iulia, în data de 24 februarie 2021, a lansat o invitație de participare pentru contractarea unor servicii.

Valoarea estimată a serviciilor cerute de primărie se ridică la 78.468.91 lei fără TVA.

Ce caută Primăria Alba Iulia pentru promovarea proiectului: realizarea unui site web cu diferite informații despre proiect, organizarea a două conferințe de deschidere și închidere de proiect cu minim 50 de persoane prezente, organizarea unei campanii de conștientizare pentru grupul țintă cu minim 500 de persoane, închirierea a doi influenceri, materiale promoționale, spoturi video, postări pe Facebook și comunicate de presă.

Pe site-ul web, potrivit fișei postului, trebuie încărcate regulat diferite materiale cu activități din cadrul proiectului.

Vor fi organizate două conferințe de deschidere și de închidere de proiect cu minim 50 de persoane care să asiste la prezentare.

De asemenea se va organiza o campanie de conștientizare pentru 500 de persoane, campanii la care vor participa și cei doi influenceri.

”Cei doi influenceri trebuie să fie:

  • persoane autentice, care au experiența în lucrul cu grupuri vulnerabile în special cu persoane de etnie roma, sau sunt de etnie roma sau aparțin grupurilor vulnerabile sau dezavantajate.
  • persoane care promovează egalitatea de șanse și luptă împotriva oricărei forme de discriminare.
  • persoană recunoscută în comunitate drept o persoană sonoră care luptă sau se implică în obținerea de drepturi pentru persoane defavorizate”, se arată specificat pe site-ul primăriei.

În costuri vor intra și materiale promoționale – flyere, pixuri, tricouri, un spot de informare, dar și șase comunicate de presă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate