Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Restricții la Baia de Arieș, Daia Română, Noșlac și Livezile: masca obligatorie, școli online și alte măsuri decise de CJSU


Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis o hotărâre privind măsurile pentru localitățile Baia de Arieș, Daia Română, Noșlac și Livezile, unde incidența cazurilor COVID a depășit pragul de 3 la mia de locuitori sau este între 1 și 3. 

Mai jos, redăm hotărârea CJSU: 

HOTĂRÂREA nr. 47 din 22.10.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza localităților Baia de Arieș, Daia Română, Noșlac și Livezile

Luând în dezbatere incidența cazurilor de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-COV-2 de la nivelul localităților din județul Alba din perioada 07 – 20.10.2020 și situațiile de risc epidemiologic înregistrate, transmisă de Direcția de Sănătate Publică Alba;

Văzând solicitarea consiliului de administrație a Liceului „Dr. Lazăr Chirilă” din Baia de Arieș transmisă prin adresa cu nr. 3183 din 20.10.2020, privind supendarea cursurilor la clasa a VII-a, ca urmare a îmbolnăvirii unui elev cu noul coronavirus SARS-COV-2, avizată de către ISJ Alba și DSP Alba;

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19;

H.G. nr. 856/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 octombrie 2020;

O.U.G. nr. 141/2020 privind instituirea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011;

Ordinului comun al MEC/MS nr. 5487/1494/ 2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-COV-2;

Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 49/2020 privind propunerea prelungirii stării de alertă și a măsurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia, pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 20.10.2020,

HOTĂRĂŞTE:

(1) Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate, de peste 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, la nivelul unitățiilor administrativ-teritoriale Daia Română și Noșlac, începând cu data de 22.10.2020, se suspendă temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față în toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura exclusiv online, în scenariul 3 – roșu.

(2) Trecerea în alt scenariu se va face în funcție de analiza epidemiologică la nivelul localităților, după scăderea ratei de incidență sub limita de alertă (3 cazuri /1000 locuitori din ultimele 14 zile).

(1) La nivelul unitățiilor administrativ-teritoriale Daia Română și Noșlac, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS –COV-2 a depășit 3 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 23.10.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise;

Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;

Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, este permisă doar pentru persoanele cazate în aceste unități;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(1) La nivelul unității administrativ-teritoriale Comuna Livezile, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1000 de locuitori, începând cu data de 23.10.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, prezente în spațiile publice deschise, cum ar fi piețele, târgurile, zonele de așteptare (stații de autobuz, peroane şi altele asemenea), zonele în care se desfășoară serbări publice sau pelerinaje, exteriorul obiectivelor turistice, zonele pietonale comerciale și în proximitatea instituțiilor de învățământ până la o distanță de 50 m de intrarea în perimetrul școlii;

Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;

Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);
Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

Pentru perioada în care activitatea operatorilor economici este restricționată este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice, care nu se consumă în spațiile respective;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Se suspendă cursurile școlare care presupun prezența fizică a elevilor și cadrelor didactice în sălile de curs, la clasa a VII-a, de la Liceul „Dr. Lazăr Chirilă” Baia de Arieș, pentru o perioadă de 14 zile de la data confirmării ultimului caz, activitățile desfășurându-se exclusiv online;

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului județean pentru situații de urgență Alba, UAT-urilor Baia de Arieș, Daia Română, Livezile și Noșlac, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție.

De asemenea, prezenta Hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al judeţului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 22.10.2020

PREŞEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

Nicolae ALBU

Prefectul Județului Alba



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Doar 100 de persoane din Alba care s-au vindecat de COVID-19 au donat plasmă. Centrul de transfuzie: Situația este critică

Publicat

100. Este numărul de persoane din Alba care au avut coronavirus și au donat plasmă pentru ai ajuta pe cei din spitale aflați în stare gravă din cauza infectării cu COVID-19. 

Potrivit datelor transmise de DSP Alba, de la începutul pandemiei și până în prezent, 6.373 de persoane din județ au fost infectate și s-au vindecat.

Însă, din luna iunie, mai exact din data de 12, când a avut loc prima donare de plasmă din județ, doar 128 de posibili donatori au trecut pragul Centrului de Transfuzie Sanguină Alba. 

Din cei 128 de donatori, doar 100 au donat, potrivit datelor transmise luni, 23 noiembrie, de reprezentanții centrului, pentru Alba24.ro.

Însă din cele 100 de unități donate, doar un sfert dintre ele au trecut testele de laborator și au ajuns să fie administrate pacienților critici infectați cu COVID-19.

Situația este critică, au spus reprezentanții Centrului de Transfuzie Alba. Un număr mic de oameni vin săptămânal și donează sânge, dar unul și mai mic donează plasmă, în condițiile în care este mare nevoie de aceasta, în spitalele care tratează cazurile grave de COVID-19.

De la centrul din Alba Iulia, plasma recoltată până în prezent și care a trecut toate testele a fost trimisă către secția ATI a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, dar și către alte unități medicale din țară care au avut nevoie urgentă de plasmă.

Reprezentanții Centrului de Transfuzie Sanguină Alba fac un apel către pacienții vindecați de coronavirus să meargă și să doneze plasmă, deoarece tratamentul cu aceasta poate salva viața unui pacient în stare critică.

Cum poți să donezi plasmă dacă ai avut COVID-19 și acte necesare:

1. Bilet de externare / scrisoare medicală cu diagnosticul COVID-19 (confirmat prin RT-PCR); se poate dona la minimum 14 zile de la confirmarea vindecării (RT-PCR-Negativ)

sau

2. Bilet de externare / scrisoare medicală cu diagnosticul COVID-19 (confirmat prin RT-PCR), cu menționarea perioadei de izolare ulterioară externării; se poate dona la cel puțin 14 zile de la încetarea perioadei de izolare

sau

3. Test RT-PCR pozitiv pentru infecția cu SARS Cov-2 și un document eliberat de DSP ce atestă încetarea perioadei de izolare, în condițiile în care nu a fost internat; se poate dona la cel puțin 14 zile de la încetarea perioadei de izolare

sau

4. Test RT-PCR  pozitiv, pentru infecția cu SARS -Cov-2 efectuat în urmă cu cel puțin 28 de zile, în condițiile în care nu a fost internat sau înscris în evidența DSP; se poate dona la minimum 28 zile de la efectuarea testului.

sau

5. Rezultat pozitiv la o testare serologică (cantitativă) de anticorpi anti-SARS CoV-2 Ig G, efectuata voluntar, în cazul persoanelor asimptomatice care nu au fost confirmate printr-un test RT-PCR pozitiv. Se poate dona la minimum 14 zile de la efectuarea testului.

Pentru a dona plasmă, persoanele vindecate de COVID-19 trebuie să îndeplinească și condițiile donării de sânge obișnuite.

Cele mai importante dintre condițiile cerute: să fie persoane sănătoase (fără afecțiuni acute sau cronice), care nu fac tratament medicamentos, grupa de vârstă 18-60 ani; fără intervenții chirurgicale, tatuaje, piercing, acupunctură – în ultimele 6 luni; greutate minimă – femei 57 kg; bărbați 60 kg.

Program: Luni – vineri orele 7.30 – 12.00

Informații la telefon: 0258.834.050

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Captură de droguri a procurorilor DIICOT Alba Iulia. Metoda prin care trei bărbați au adus cannabis din Spania

Publicat

La data de 24 noiembrie, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Alba Iulia au dispus reținerea pe o perioadă de 24 de ore a unui număr de 3 inculpați, pentru săvârșirea infracțiunilor de introducere în țară de droguri de risc, fără drept și de oferire, punere în vânzare, vânzare, distribuire, livrare cu orice titlu, trimitere, transport, procurare, cumpărare, deţinere ori alte operaţiuni privind circulaţia drogurilor de risc, fără drept.

În cauză s-a reținut faptul că, în cursul lunii noiembrie 2020, în baza unor înțelegeri prestabilite, cei 3 inculpați au introdus în România, prin intermediul unei societăți de transport, un colet expediat de pe teritoriul Spaniei care conținea cantitatea de aproximativ 3 kilograme de cannabis.

La data de 23.11.2020, procurorii DIICOT – Serviciul Teritorial Alba Iulia împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul BCCO Alba au efectuat un număr de 4 percheziții domiciliare, în urma cărora au fost ridicate 1,9 kilograme de canabis, precum, cântare electronice, pungi destinate comercializării drogurilor și mai multe înscrisuri cu valoare probatorie.

În cursul zilei de astăzi, cei 3 inculpați urmează să fie prezentați Tribunalului Alba cu propunere de arestare preventivă, pentru o perioadă de 30 de zile.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul ofițerilor de poliție judiciară din cadrul BCCO Timișoara.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale.

Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecții și inculpații beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Tablete, laptopuri și sisteme all-in-one, la școlile și liceele din Aiud. Proiect de peste 10 milioane de lei, depus de Primărie

Publicat

Primăria Aiud a depus spre finanțare, din fonduri europene, un proiect care prevede dotarea celor șase unități de învățământ din municipiu cu tablete pentru elevi, laptopuri pentru profesori, sisteme all-in-one, desktop-uri, monitoare și table interactive. Valoarea totală a investiției este de peste 10,1 milioane de lei.

Potrivit reprezentanților primăriei, proiectul „Dotări TIC pentru un învățământ modern” prevede dotarea Colegiului Național „Bethlen Gabor”, Colegiului Național „Titu Maiorescu”, Liceului Tehnologic Agricol „Alexandru Borza” Ciumbrud, Liceului Tehnologic Aiud, Școlii Gimnaziale „Axente Sever” Aiud și Școalii Gimnaziale „Ovidiu Hulea” Aiud cu:

  • Tablete pentru elevi;
  • Laptop-uri pentru profesori;
  • Sistem all-in-one;
  • Camere web conferință;
  • Table interactive;
  • Sisteme desktop + monitor.

Cu o valoare totală a investiției de 10,198,145.72 lei, în cazul finanțării de pe urma proiectului vor beneficia 3.336 elevi și 245 cadre didactice și vor fi echipate cu dispozitive IT un număr de 175 de săli de clasă.

Proiectul a fost depus în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014 – 2020, Acţiunea 2.3.3 – Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educație, e-incluziune, e-sănătate și e-cultură – SECŢIUNEA E-EDUCAŢIE.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cum va putea dispune Poliția Locală ridicarea mașinilor parcate pe domeniul public, în afara spaţiilor marcate. Lege promulgată

Publicat

politia locala alba iulia

Poliţia locală va putea să dispună ridicarea vehiculului parcat pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, în afara spaţiilor marcate în acest scop.

Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale, care se referă la obligaţiile pe care le au instituţiile, persoanele fizice şi juridice în gospodărirea localităţilor, a fost promulgată, marți, de președintele Klaus Iohannis.

Potrivit legii promulgate, instituţiile şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să nu ocupe domeniul public cu vehicule în afara spaţiilor marcate expres de administratorul domeniului public.

În caz contrar, dacă un vehicul staţionează pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, Poliţia locală poate dispune măsura tehnico-administrativă a ridicării vehiculului.

Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public şi se realizează pe durata a 24 de ore. Totodată, ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane.

Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situaţia în care prezenţa unor persoane fizice şi juridice în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii.

Ridicarea vehiculului se dispune, în scris, prin dispoziţie de ridicare, care trebuie să cuprindă cel puţin informaţiile privind data, ora şi locul ridicării vehiculului, gradul profesional, numele şi prenumele poliţistului local care poate dispune măsura, precum şi unitatea din care acesta face parte, indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată, menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului, menţiuni privind avarii vizibile pe vehicul, date privind numărul de înmatriculare/înregistrare şi marca vehiculului.

Operaţiunile executate pentru ridicarea vehiculului constau în ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului, fiind exclus deplasarea pe propriile roţi a vehiculului ridicat.

Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate, respectiv contravaloarea operaţiunii de ridicare. Depozitarea se face numai în spaţii corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau de administraţia publică locală, sub paza administraţiei publice locale.

Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operaţiunii/operaţiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea ori deţinerea legală a acestuia. Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spaţiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Alte prevederi din legea promulgată

Autorităţile şi instituţiile publice, precum şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să efectueze lucrările de întreţinere şi curăţenie a clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea sau în folosinţa lor, a anexelor acestora, a incintelor, împrejmuirilor, precum şi a oricăror alte spaţii utilizate de acestea.

Persoanele fizice şi juridice au obligaţia să asigure îngrijirea clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea sau în folosinţa lor, a anexelor gospodăreşti, curţilor, împrejmuirilor şi să păstreze ordinea şi curăţenia pe străzi, drumuri, în pieţe, parcuri şi grădini, în celelalte locuri publice, precum şi în mijloacele de transport în comun.

Instituţiilor publice, persoanelor fizice şi juridice le revin următoarele obligaţii: să întreţină în stare corespunzătoare clădirile pe care le au în proprietate, anexele gospodăreşti, curţile şi împrejmuirile acestora, precum şi instalaţiile aferente acestora, prin efectuarea lucrărilor de reparaţii, amenajări şi a altor lucrări specifice; să asigure curăţarea faţadelor locuinţelor şi a altor construcţii amplasate la frontul străzii, tencuirea şi zugrăvirea periodică a acestora, potrivit măsurilor stabilite de consiliile locale; să asigure repararea, spălarea geamurilor şi a vitrinelor, înlocuirea celor sparte, întreţinerea firmelor şi a faţadelor imobilelor pe care le au în proprietate, inclusiv spălarea, curăţarea şi zugrăvirea periodică a acestora; să asigure curăţenia pe terenurile şi locurile de depozitare aflate în proprietate, precum şi pe căile de acces; să asigure curăţenia şi igiena în imobilele şi incintele deţinute sub orice formă, inclusiv prin activităţi de curăţare, dezinsecţie şi deratizare, potrivit normelor stabilite de consiliile locale.

Alte obligaţii ale instituţiilor publice şi persoanelor fizice şi juridice sunt: să depoziteze corespunzător reziduurile menajere, industriale, agricole, precum şi materialele refolosibile, numai în locurile special amenajate sau autorizate de autorităţile administraţiei publice locale; să menţină curăţenia trotuarelor, a părţii carosabile, a locurilor publice şi a locurilor de parcare pe care le folosesc; să îndepărteze zăpada şi gheaţa de pe trotuarele din dreptul imobilelor pe care le au în proprietate şi de pe locurile de parcare pe care le folosesc, potrivit normelor stabilite de consiliile locale; să respecte măsurile stabilite pentru asigurarea igienei publice şi curăţeniei în localităţi; să asigure curăţarea mijloacelor de transport şi a utilajelor la intrarea acestora pe drumurile publice; să cureţe şi să întreţină şanţurile, rigolele şi podeţele aferente proprietăţii; să finalizeze construcţiile începute, pe baza autorizaţiilor eliberate de primari, în condiţiile şi în termenele stabilite de acestea.

Dacă aceste obligaţii nu sunt respectate în termenele notificate de primar, de 30 de zile, sau de persoanele împuternicite de acesta, primarul poate aproba executarea de către autoritatea administraţiei publice locale a acţiunilor de curăţare şi igienizare, dar pe cheltuiala proprietarilor notificaţi.

Legea a fost adoptată în 3 noiembrie, de Camera Deputaților, în calitate de for decizional.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate