Connect with us
Publicitate

AIUD

Restricțiile ”la limita CARANTINEI” de la Aiud au fost REVOCATE. NOILE MĂSURI adoptate de CJSU Alba

Publicat

Autoritățile din Alba au emis joi o hotărâre prin care au modificat restricțiile adoptate miercuri la Aiud, din cauza incidenței ridicate de COVID. 

Inițial, CJSU Alba a hotărât instituirea unor restricții temporare, în intervalul luni – vineri între orele 18:00 – 22:00, iar sâmbăta și duminica între orele 05:00 – 22:00, pe o perioadă de 14 zile.

Acum, după nouă hotărâre, adoptată joi, 25 martie, potrivit CJSU noile restricții la nivelul municipiului Aiud, se aplică începând cu data de 26.03.2021, ora 00:00:

  1. organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
  2. se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
  3. se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
    se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

CITEȘTE NOUA HOTĂRÂRE INTEGRAL AICI

  1. se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
  2. se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:
  3. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  4. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  5. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  6. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
  7. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
  8. activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
  9. măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;
  10. pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  11. prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
  12. nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
  13. activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
    se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
  14. se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;
  15. se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;
  16. se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;
  17. operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior;
  18. instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

Hotărârea prin care s-a revocat măsura de miercuri

”Având în vedere faptul că propunerile formulate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba nu au fost concretizate prin ordin al comandantului acțiunii, fiind solicitată reanalizarea în cadrul CJSU Alba a măsurilor propuse, se revocă Hotărârea CJSU Alba nr. 72 din 24.03.2021, privind propunerea de instituire a unor măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor epidemiei de COVID-19 în municipiul Aiud, județul Alba;

HOTĂRÂREA DE REVOCARE POATE FI VIZUALIZATĂ AICI

Revocarea intră în vigoare începând cu data adoptării și publicării prezentei hotărâri pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba”, se arată în documentul citat.

 

Citește și: VIDEO Primarul Oana Badea, despre posibila CARANTINARE a orașului: Ceea ce este valabil la București, să fie valabil și la Aiud



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2022 în ALBA: 571 de candidați au depus dosare de înscriere. Jumătate sunt pentru posturi de educatori sau învățători

Publicat

examen profesor

În județul Alba, 571 de candidați s-au înscris la concursul de Titularizare 2022. Aproape jumătate sunt pentru posturi de educatori sau învățători.

Din datele IȘJ Alba, comunicate pentru alba24.ro de către inspector școlar Constantin Negucioiu, dintre cele 571 de dosare de înscriere, 269 sunt pentru posturi de educatori la grădiniță și învățători.

Celalte domenii de interes sunt educație fizică (46 candidați), limba și literatura engleză (31), limba și literatura română (29), matematică (27), psihopedagogie specială (17), istorie și religie ortodoxă (câte 12 dosare), chimie (11). Pentru alte specializări sunt înscriși mai puțin de 10 candidați.

Vezi LISTA posturi pentru Titularizare 2022 în Alba, actualizată de IȘJ în 6 mai.

Comparativ, anul trecut au fost 570 candidați înscriși.

Titularizarea este concursul național de ocupare a posturilor didactice, de angajare în învățământ.

Candidații care iau medii peste 7 se pot angaja pe perioadă nedeterminată și cei care iau peste media 5, pe perioadă determinată, dacă există posturi disponibile, scoase la concurs.

În perioada 24 mai-30 iunie se desfășoară probele practice/orale și inspecțiile speciale la clasă. Rezultatele vor fi afișate în 4 iulie.

Proba scrisă se organizează în 13 iulie, iar rezultatele sunt comunicate în 19 iulie. Rezultatele după contestații vor fi comunicate în 27 iulie, iar în august vor fi ședințele de repartizare.

Titularizare 2022 – calendar

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

9-17 mai: înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2022

10-20 mai: verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs.

10-20 mai 2022; 6-8 iulie 2022: validarea înscrierii – pentru absolvenții promoției 2022/absolvenţii 2022 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic/ candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2022-2023

23 mai: afișarea, la avizierele inspectoratelor şcolare, a:

  • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă;
  • listei cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice

24 mai-30 iunie: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

Notă: (1) În perioada 24 mai-30 iunie 2022 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2022.
(2) Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada
24 mai – 3 iunie 2022.

4 iulie: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

13 iulie: proba scrisă

19 iulie: comunicarea rezultatelor iniţiale

19-20 iulie: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

21-26 iulie: soluţionarea contestațiilor

27 iulie: comunicarea rezultatelor finale

29 iulie: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art.74 alin. (3), lit.a) sau 80 alin.(9) din Metodologie, după caz

1 august: ședință de repartizare, în ordine, a:

  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art.74 alin. (3), lit. b) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie;
  • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie;
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz;
  • repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2022, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz

2 august: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

2-22 august 2022: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat al deputatului Radu Tuhuț: România, alături de Republica Moldova! Frații noștri de peste Prut merită mai mult!

Publicat

Am participat, în aceste zile, alături de o delegație din România, la întâlniri oficiale dar cordiale cu președintele Parlamentului din Republica Moldova, Igor Grosu, președintele comisiei de administrație publica și amenajarea teritoriului, Larisa Voloh, secretarul general al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării, Lidia Dabija și secretarul general adjunct al guvernului, Svetlana Țurcanu.

Cu această ocazie, a fost semnat un acord de cooperare între comisiile parlamentare permanente ale Parlamentului Republicii Moldova și a Camerei Deputaților din Parlamentul României.

Documentul a fost semnat de către președinții comisiilor de administrație publică și amenajarea teritoriului (din care fac parte), mai exact de către parlamentarii Simona Bucura Oprescu și Larisa Voloh

Între altele, acordul prevede că cele două state vor pleda pentru modernizarea administrației publice, vor coopera în vederea îmbunătățirii cadrului normativ și celui de reglementare vizând organizarea și funcționarea administrației publice, planificarea spațială și dezvoltarea regională.

De asemenea, România și Moldova vor sprijini colaborarea și vor contribui la stabilirea relațiilor de fraternitate între colectivitățile noastre locale.

Nu în ultimul rând, vom sprijini realizarea prevederilor Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană cu referire la administrația publică ce are ca finalitate ajustarea sistemului administrativ din Republica Moldova la Spațiul Administrativ European.

Îmi reiterez, cu această ocazie, susținerea necondiționată pentru parcursul european al Republicii Moldova, pentru continuarea reformei administrative și, nu în ultimul rând, a efortului nostru comun pentru asigurarea securității regiunii și sprijinirii refugiaților ucraineni.

Oamenii din Republica Moldova sunt frații noștri de peste Prut! Avem același idealuri și credințe, vorbim aceeași limbă, iar inimile noastre bat la fel. Doar uniți, împreună, putem fi mai puternici!

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Concurs de ghicitori și atelier de rimă, vineri la Muzeul Principia. S-au înscris peste 100 copii de la școlile din Alba Iulia

Publicat

Vineri, de la ora 17.30, Muzeul Principia din Alba Iulia este gazda unui atelier de lectură în rime și concurs de inventat ghicitori pentru copiii de la școlile din municipiu. Invitata specială a Clubului de carte Cu copiii la povești, este scriitoarea Simona Epure, autoare de cărți pentru copii. În concurs s-au înscris 9 clase primare din Alba Iulia.

În cadrul evenimentului, organizatorii au provocat elevii claselor primare din oraș să își pună talentul și creativitatea la treabă, creând cele mai năstrușnice ghicitori pentru concursul de inventat ghicitori.

Vezi: ”Dialoguri sincere”, prima carte pentru copii a Laurei Iviniș, lansată la Alba Iulia. Despre emoție, limite și libertăți

Potrivit organizatorilor, 9 clase primare din oraș s-au înscris în concurs, după cum urmează:
  • Clasa pregătitoare Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ștefan”, învățătoare Ioana Vlad
  • Clasa pregătitoare Waldorf Liceul Tehnologic „Dorin Pavel”,  învățătoare Flavia Năznean
  • Clasa I-a B Școala Gimnazială „Vasile Goldiș”,  învățătoare Adriana Toma
  • Clasa I Waldorf Liceul Tehnologic „Dorin Pavel”, învățătoare Florina Tudor
  • Clasa I Liceul de Arte „Regina Maria”,  învățătoare Georgeta Mărginean
  • Clasa a II-a Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Ștefan”,  învățătoare Maria Bolea
  • Clasa a II-a C Școala Gimnazială „Vasile Goldiș”,  învățătoare Delia Vîlceanu
  • Clasa a II-a Școala Gimnazială „Avram Iancu”,  învățătoare Virginia Muntean
  • Clasa a IV-a A Școala Gimnazială „Avram Iancu”, învățătoare Sorina Mărginean

115 copii au reușit, în decurs de o săptămână, să creeze peste 150 de ghicitori despre Lumea necuvântătoarelor, iar 9 dintre acestea vor fi spuse pe scenă vineri, în compania Simonei Epure.

De asemenea, toate ghicitorile inventate și-au găsit loc bun într-o cărticică special editată de către organizatori, care va fi oferită gratuit participanților la eveniment.

Participarea la eveniment este gratuită.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia a cumpărat grătare de grădină pentru zona de recreere Panoramic, aflată pe Dealul Mamut. Cât au costat

Publicat

pavilion, panoramic, mamut, restaurant, alba

Primăria Alba Iulia a cumpărat recent patru grătare de grădină tradiționale, pentru dotarea filigoriilor din zona de recreere Panoramic, aflată pe Dealul Mamut, în imediata vecinătate a Parcului Dendrologic. 

Achiziția a fost făcută prin cumpărare directă pe platforma SEAP, valoarea totală a celor patru grătare fiind de 940 de lei, fără TVA.

Fiecare grătar este realizat manual, din fier și tablă rezistentă de 2 mm grosime.

Grătarele de grădină au o dimensiune de 60 x 40 cm și dispun de picioare demontabile, din cornier.

Înălțimea cuvei este de 10 cm iar înălțimea totală a grătarului montat este de 59 cm.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax