EDUCAȚIE
Rezultate ADMITERE 2023 la Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, sesiunea de toamnă. Listele, pe facultăți
Reprezentanții Universității ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia au anunțat duminică, 17 septembrie, că au fost afișate rezultatele la admitere, sesiunea de toamnă.
AICI, rezultate admitere UAB 2023, sesiunea toamnă – licență.
AICI, rezultate admitere UAB 2023, sesiunea toamnă – masterat.
Listele sunt publicate anonimizat, cu numărul dosarelor de concurs.
Candidații admiși sunt așteptați să se înmatriculeze, începând de luni, 18 septembrie.
Înmatricularea candidaților
Înmatricularea la toate programele de studii (ZI și ID) se poate face numai la sediul UAB din Alba Iulia, la comisiile admiterii din fiecare facultate.
Comisiile Admiterii vor funcționa pentru sprijinirea celor care doresc să se înscrie online de la sediul Universității, pentru verificarea și validarea dosarelor înscrise în concurs și pentru situații speciale întâmpinate de candidați (imposibilitatea tehnică de accesare a platformei online, lipsa de acces la aparatura necesară, probleme administrative ș.a.). Comisiile vor putea fi contactate și telefonic, pentru consultanță, potrivit UAB.
Comisiile admiterii funcționează de luni până vineri, între orele 9.00-15.00 și sâmbăta, în intervalul 9.00-13.00, în următoarele locații:
- Comisia FACULTĂȚII DE ISTORIE, LITERE ȘI ȘTIINȚE ALE EDUCAȚIEI – Sala S7, Corpul C, et. I
- Comisia FACULTĂȚII DE ȘTIINȚE ECONOMICE – Aula Mică a UAB, Corpul C, et. I
- Comisia FACULTĂȚII DE INFORMATICĂ ȘI INGINERIE – Sala Bosch, Corpul C, parter
- Comisia FACULTĂȚII DE DREPT ȘI ȘTIINȚE SOCIALE – Sala LMN, Corpul C, parter
- Comisia FACULTĂȚII DE TEOLOGIE ORTODOXĂ – sediul Facultății, et. I
- Comisia pentru români de pretutindeni, Rep. Moldova și diaspora – Centrul de Relații Internaționale, Rectorat, parter
Acte necesare pentru înmatriculare
Dosarul candidaților declarați admiși și înmatriculați fie pe locurile finanțate de la buget, fie pe locurile cu taxă conține următoarele documente:
- diploma de bacalaureat sau echivalentă acesteia, în original (adeverința eliberată anterior obținerii diplomei de bacalaureat este valabilă doar pentru candidații care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile anului școlar 2022-2023)
- foaia matricolă care însoțește diploma de bacalaureat sau echivalenta acesteia, în original
- cartea de identitate, în copie; (originalul este prezentat comisiei de admitere iar în dosar se păstrează copia certificată conform cu originalul de către comisia de admitere
- certificatul de naștere, în copie (originalul este prezentat comisiei de admitere iar în dosar se păstrează copia certificată conform cu originalul de către comisia de admitere)
- certificatul de căsătorie, acolo unde este cazul, în copie (originalul este prezentat comisiei de admitere iar în dosar se păstrează copia certificată conform cu originalul de către comisia de admitere)
- adeverință medicală, în original, eliberată de Cabinetul școlar sau de medicul de familie
- fișa de consultații medicale – Anexa 8, în original, pentru candidații la specializarea Educație fizică și sportivă și la specializarea Kinetoterapie și motricitate specială. Aceasta constituie document obligatoriu pentru înmatricularea candidaților admiși la cele două specializări
- binecuvântarea scrisă a ierarhului, Certificatul de botez și Recomandarea preotului paroh, în original, pentru candidații la specializările teologice
- situația școlară corespunzătoare anilor de studiu efectuați, în original pentru candidații studenți ai altor instituții de învățământ de stat sau particulare, care se înscriu pentru continuarea studiilor în Universitate
- 2 fotografii dimensiune 3/4
- dosar tip plic.
Candidații admiși pe locuri cu taxă sau la învățământul la distanță (ID) trebuie să achite, la înmatriculare, 25% (o pătrime) din taxa anuală de școlarizare de la specializarea la care au candidat.
Alte documente, în situații speciale
- diploma de licență (copie, pentru studenții care au absolvit anterior un alt program de licență)
- adeverința în original de la facultatea unde a absolvit un alt program de licență, în care să fie specificat regimul studiilor (buget sau taxă), forma de învățământ (zi, ID sau FR) și numărul semestrelor în care a beneficiat de bursă (după caz).
- recomandare, în original, eliberată de o organizație a romilor legal constituită, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă și nu faptul că este membru al organizației în cauză. În perioada de validare a dosarului comisia de admitere va verifica statutul organizației care a eliberat recomandarea
- adeverința care atestă că persoana provine din sistemul de protecție socială, în original, în cazul candidaților care se înscriu pe locurile destinate acestei categorii sau sunt scutiți de taxa de înscriere
- certificatele de deces ale părinților, în copie, în cazul în care candidații menționează situația specială : orfani de unul sau de ambii părinți și nu au depășit 26 de ani; (originalul este prezentat comisiei de admitere iar în dosar se păstrează copia certificată conform cu originalul de către comisia de admitere)
- decizia de încadrare a persoanei în grad de handicap, în copie, pentru candidații care menționează situația specială și sunt scutiți de taxa de înscriere (originalul este prezentat comisiei de admitere iar în dosar se păstrează copia certificată conform cu originalul de către comisia de admitere)
- adeverința, în original, emisă de o instituție de învățământ din care să rezulte calitatea de personal didactic sau didactic auxiliar (sau pensionari din aceleași categorii) a unuia dintre părinți, în original, precum și copiii orfani de unul sau ambii părinți ce au activat în sistemul de învățământ, în cazul candidaților care solicită scutire de plata taxei de înscriere
- adeverința eliberată de Biroul Personal Salarizare al UAB în cazul candidaților al căror părinți sunt angajații UAB, în original, în cazul candidaților care solicită scutire de plata taxei de înscriere
- diploma de acordare a premiului, în copie, în cazul absolvenților de liceu cu diplomă de bacalaureat, care au obținut distincții la olimpiade și care pot să fie admiși fără concurs de admitere
Candidații declarați admiși pe locurile cu taxă și care urmează în același timp un alt program de studiu pe locuri finanțate de la bugetul de stat pot fi înmatriculați pe locul cu taxă în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, pe baza unei adeverințe eliberată de instituția la care se află originalul diplomei de bacalaureat, din care să rezulte calitatea de student, confirmarea că originalul diplomei de bacalaureat se află la instituția respectivă și menționarea faptului că studentul ocupă un loc un loc finanțat de la bugetul de stat la acea instituție. O astfel de adeverință este obligatoriu de prezentat de către student pentru fiecare an de studiu în care acesta este student în regim cu taxă la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, iar originalul diplomei de bacalaureat se găsește la o altă instituție de învățământ.
AICI, acte necesare pentru înmatricularea candidaților admiși la masterat.
Calendar admitere UAB 2023, sesiunea a doua
- 4 – 15 septembrie: înscrierea candidaților
- 16 septembrie: susținerea interviului motivațional și a probelor de aptitudini, doar la specializările unde este cazul. Proba de competență lingvistică, doar la specializările unde este cazul. Susținerea testului grilă pentru specializarea Asistență medicală generală
- 18 septembrie: afișarea rezultatelor admiterii
- 18 – 22 septembrie: înmatricularea candidaților admiși pe locuri finanțate de la buget și pe locuri cu taxă
- 25–29 septembrie: înmatricularea candidaților admiși pe locuri cu taxă (realizată la nivel de secretariate ale facultăților, în zilele lucrătoare)
În actualizare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.