Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

REZULTATE ADMITERE LICEU 2016, a doua repartizare computerizată, publicate de Ministerul Educaţiei. Lista cu locuri neocupate din Alba


Publicat

elevi

elevi liceu1Ministerul Educaţiei a publicat joi rezultatele după a doua repartizare computerizată în cadrul admiterii la liceu 2016. În această etapă au participat peste 20 de elevi din judeţul Alba, cu media la admitere între 8,01 și 4,33, care nu au fost repartizaţi în 19 iulie, fie pentru că şi-au trecut pe fişe prea puţine opţiuni, fie din alte motive. 

VEZI AICI, rezultatele celei de-a doua etape de repartizare pe locuri la liceu.

Vezi AICI lista locurilor libere din judeţul Alba.

Din datele IŞJ Alba, în a doua etapă de repartizare computerizată au participat 24 de elevi, cărora li s-au alăturat alţi 6 care au optat pentru profil vocaţional. Potrivit centralizării MECŞ, sunt 9 candidaţi repartizaţi, cu excepţia profilului vocaţional, astfel că au mai rămas libere 180 de locuri la licee din Alba.

În urma primei repartizării computerizate, din 19 iulie, în cazul învățământului profesional (de stat și particular), dintr-un număr total de 616 locuri, au rămas libere pentru etapa a II-a un număr de 339 locuri. În ceea ce privește învățământul vocațional, în urma repartizării computerizate au rămas libere un număr de 55 de locuri, dintr-un total de 224 locuri.

Citește și ULTIMA MEDIE cu care s-a intrat la cele mai importante LICEE din ALBA. REZULTATE REPARTIZARE computerizată 2016, pe EDU.RO

Conform statisticii publicate pe EDU.RO, în urma primei repartizări computerizate, din cele 1.988 de locuri pentru admitere liceu 2016 în Alba mai erau libere 189 de locuri, majoritatea la Colegiul Tehnic „I.D. Lăzărescu” Cugir (30), Colegiul Național „David Prodan” Cugir (28) și Liceul German Sebeș (23).

Vezi AICI lista elevilor nerepartizați după prima etapă.

Vezi AICI LISTA locurilor libere din județul Alba, după prima repartizare computerizată.

Înscrierea în clasa a IX-a, la învăţământul de zi, a absolvenţilor de gimnaziu (cu excepţia celor care candidează pentru licee/clase pentru care se susţin probe de aptitudini, a celor care solicită înscrierea în învăţământul special şi a celor care candidează pe locurile speciale pentru romi, pentru care se aplică prevederile specifice menţionate în prezenta metodologie) se face prin repartizare computerizată, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în baza opţiunii candidatului pentru filiera, profilul, specializarea sau domeniul respectiv şi în limita locurilor aprobate, prin planul de şcolarizare, pentru unităţile şcolare finanţate de la bugetul de stat.

Înscrierea în clasa a IX-a în liceele de stat se face fără examen, pe baza mediei de admitere, care este media ponderată între media generală obţinută la Evaluarea Naţională, cu o pondere de 75 la sută şi media generală de absolvire a claselor din gimnaziu, cu o pondere de 25 la sută.

CALENDARUL admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2016-2017

A DOUA ETAPĂ de admitere

28 iulie: a doua repartizare omputerizata a candidaţilor şi afişarea in unitatile de invatamant gimnazial/in centrul special de inscriere a listelor cu absolvenţii proveniti din scolile respective/ din alte judete, repartizaţi în a doua etapă şi a listei cu locurile neocupate in unitatile de invatamantul liceal de stat Afisarea de catre fiecare unitate de invatamant liceal de stat a listei candidatilor repartizati in acea unitate in a doua etapa

28-29 iulie 2016: depunerea dosarelor de inscriere la scolile la care au fost repartizaţi candidaţii din etapa a doua

29 iulie 2016: transmiterea de catre unitatile din invatamantul liceal de stat a situatiei locurilor ramase libere in urma neinscrierii candidatilor admisi in cele doua etape ale admiterii

1-4 august 2016: rezolvarea de catre comisia judeteana de admitere a situatiilor speciale ivite dupa cele doua etape de repartizare computerizata, a repartizarii candidatilor care nu si-au depus dosarele de inscriere in termen si a candidatilor care nu au participat la primele doua repartizari computerizate

A TREIA ETAPĂ de admitere in invatamantul liceal de stat, pentru candidatii din seria curenta, precum si pentru cei din seriile anterioare care nu implinesc 18 ani pana la data inceperii cursurilor anului scolar 2016-2017

1 august 2016: afişarea locului de desfăşurare si a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunostintelor de limba moderna ori materna

29 august 2016: înscrierea candidatilor la liceele care organizeaza probe de aptitudini sau probe de verificare a cunostintelor de limba moderna sau materna

30-31 august 2016: desfăşurarea probelor de aptitudini sau de verificare a cunostintelor de limba moderna sau materna

1-2 septembrie 2016: repartizarea absolvenţilor clasei a VIII-a care nu au participat la nicio repartizare sau nu au fost repartizati in etapele anterioare, care nu s-au inscris in perioada prevazuta demetodologie sau care si-au incheiat situatia scolara ulterior etapelor anterioare

5 septembrie 2016: transmiterea catre Centrul National de Admitere a rezultatelor repartizarii

Admiterea candidaților pentru ÎNVĂȚĂMÂNTUL SERAL și pentru cel cu frecvență redusa

27-29 iulie 2016: repartizarea candidatilor din seriile anterioare care au implinit varsta de 18 ani pana la data inceperii cursurilor anului scolar 2016-2017 pe locurile de la invatamantul seral si cu frecventa redusa

CALENDARUL ADMITERII în ÎNVĂȚĂMÂNTUL PROFESIONAL de STAT cu durata de 3 ani pentru anul școlar 2016-2017

ETAPA a DOUA de admitere in invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani

Înscrierea candidatilor in vederea admiterii

16-17 august 2016: eliberarea de catre unitatile de invatamant gimnazial a fiselor de inscriere pentru invatamant profesional cu durata de 3 ani pentru candidatii care nu au participat la etapa I de admitere sau care au participat, dar nu au fost repartizati/admisi la liceu sau invatamantul profesional, si care solicita sa participe la admiterea in invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani in etapa a II-a La solicitarea candidatilor care au sustinut si au promovat probele de verificare a cunostintelor de limba moderna sau materna, unitatile de invatamant gimnazial elibereaza, impreuna cu fisa de inscriere, si anexa fisei de inscriere completata cu rezultatul la proba/probele de verificare a cunostintelor de limba moderna sau materna.

16-17 august 2016 (in 17 august pana la ora 15,00): Înscrierea elevilor la unitatile de invatamant profesional pe baza fiselor de inscriere in invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani

17 august 2016, dupa ora 16,00: afisarea listei candidatilor inscrisi la invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani si a graficului de desfasurare a probei de preselectie si/sau a probei suplimentare de admitere, dupa caz La unitatile de invatamant care organizeaza preselectie se vor afisa precizari detaliate privind organizarea probei de preselectie (data, locul de desfasurare, ora, acte necesare de identitate
a candidatilor, alte detalii organizatorice). Transmiterea catre comisia judeteana de admitere a situatiei cu numarul de candidati inscrisi la invatamantul profesional, pe fiecare calificare

Preselectia candidatilor

18 august 2016: derularea probei de preselectie in unitatile de invatamant in care s-a decis derularea acesteia

19 august 2016: afisarea rezultatelor sesiunii de preselectie la sediul unitatii de invatamant care a organizat sesiunea de preselectie Acolo unde numarul celor admisi in urma preselectiei este mai mare decat numarul locurilor disponibile, afisarea rezultatelor sesiunii de preselectie va fi insotita de precizarea ca urmeaza o proba suplimentara de admitere, in urma careia se va definitiva lista candidatilor admisi in invatamantul profesional.

19 si 22 august 2016   : ridicarea de catre candidatii respinsi la preselectie, a fiselor de inscriere la invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani de la unitatea de invatamant care a organizat sesiunea de preselectie

22-23 august 2016 (in 23 august pana la ora 15,00): înscrierea elevilor respinsi la sesiunea de preselectie pentru alte calificari sau la o alta unitate de invatamant care scolarizeaza elevi in invatamant profesional cu durata de 3 ani la care nu s-a organizat proba de preselectie

23 august 2016, dupa ora 16,00: actualizarea si afisarea, la sediul unitatilor de invatamant care au oferta pentru invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani, a listelor candidatilor inscrisi la invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani, dupa inscrierea la alte calificari sau unitati de invatamant la care nu s-a organizat preselectie a candidatilor respinsi la proba de preselectie Afisarea informatiilor (data, locul de desfasurare, ora, acte necesare de identitate a candidatilor, alte detalii organizatorice) privind organizarea probei suplimentare de admitere, la unitatile de invatamant profesional unde numarul de candidati inscrisi este mai mare decat numarul locurilor oferite de unitatea de invatamant

Proba suplimentara de admitere (in cazul in care numarul de candidati este mai mare decat numarul locurilor oferite de unitatea de invatamant)

25 august 2016: desfasurarea probei suplimentare de admitere

26 august 2016: afisarea rezultatelor la proba suplimentara de admitere, la sediul unitatilor de invatamant care au organizat proba Depunerea contestatiilor la proba suplimentara de admitere

27 august 2016: afisarea rezultatelor la proba suplimentara de admitere in urma rezolvarii contestatiilor, la scolile care au organizat proba

Admiterea candidatilor si afisarea rezultatelor

27 august 2016: calcularea de catre comisiile de admitere din unitatile de invatamant a mediilor finale de admitere, conform precizarilor de calcul din metodologia de admitere in invatamantul profesional. Transmiterea la comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti pentru invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani a listei candidatilor declarati admisi si a celor respinsi la admiterea in invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani, de catre toate unitatile de invatamant, indiferent daca au desfasurat sau nu proba de preselectie/admitere, precum si a situatiei locurilor libere pentru repartizarea in etapa a III-a de admitere. Listele transmise vor fi realizate pe baza unei machete stabilite de comisia judeteana de admitere in invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani si va cuprinde informatii referitoare la: numele, initiala tatalui si prenumele candidatului, codul numeric personal al acestuia, scoala si judetul de provenienta, rezultatul la proba de preselectie (dupa caz), elementele de calcul al mediei de admitere (media de absolvire a claselor V-VIII, media la evaluarea nationala si, dupa caz, nota la proba suplimentara de admitere) a candidatilor declarati admisi.

29 august 2016: validarea de catre comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti pentru invatamant profesional cu durata de 3 ani a listei candidatilor declarati admisi in invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani Afisarea la sediul unitatilor de invatamant profesional a listei candidatilor declarati admisi in invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani, in ordinea descrescatoare a mediilor de admitere, si a celor respinsi la admiterea in invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani

Afisarea rezultatelor va fi insotita de precizari privind depunerea dosarelor de inscriere de catre candidatii admisi si de informatii privind repartizarea candidatilor respinsi in a treia etapa.

29-30 august 2016 (in 30 august pana la ora 15,00): candidatii declarati admisi depun la unitatile scolare la care au fost declarati admisi dosarele de inscriere.

30 august 2016, dupa ora 16,00: afisarea la sediul unitatilor de invatamant profesional a listei candidatilor inmatriculati si a listei cu locurile ramase libere in invatamantul profesional dupa depunerea dosarelor de inscriere in etapa a II-a de admitere

Transmiterea de catre comisia de admitere in invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani din unitatea de invatamant, in format electronic si in scris, catre comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti a listelor finale cu candidatii inmatriculati si a situatiei locurilor neocupate la invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani

31 august 2016: ISJ/ISMB afiseaza si publica pe pagina sa de internet lista locurilor libere pentru etapa a III-a de admitere in invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani din judet/municipiul Bucuresti.

ETAPA A TREIA de admitere in invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani

1-2 septembrie 2016: repartizarea de catre comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti a absolventilor clasei a VIII-a care nu au participat la nicio repartizare sau nu au fost repartizati in etapele anterioare, care nu s-au inscris in perioada prevazuta de metodologie sau care si-au incheiat situatia scolara ulterior etapelor anterioare

NOTA: Unitatile scolare care au organizat preselectie si mai au locuri libere in urma preselectiei, de comun acord cu partenerii de practica, pot decide si comunica in scris comisiei de admitere judetene/a municipiului Bucuresti, pana la data de 2 septembrie 2016, daca si in ce conditii sunt de acord cu repartizarea de catre Comisia judeteana a unor candidati pe locurile libere.

5 septembrie 2016: transmiterea catre Centrul National de Admitere a rezultatelor repartizarii

5-6 septembrie 2016 : depunerea de catre absolventi a dosarelor de inscriere la unitatile scolare la care au fost repartizati

7 septembrie 2016: afisarea la sediul unitatilor de invatamant profesional a listei candidatilor inmatriculati in invatamantul profesional dupa repartizarea din etapa a III-a si depunerea dosarelor de inscriere. Transmiterea de catre comisia de admitere din unitatea de invatamant, in format electronic si in scris, catre comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti a listelor finale cu candidatii inmatriculati.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

CFR Cluj a învins Universitatea Craiova și este CAMPIOANA României! Va fi singura echipă din LIGA 1 în UEFA Champions League

Publicat

CFR Cluj a reușit să învingă pe terenul celor de la Universitatea Craiova în finala campionatului, scor 3-1. Trupa din Gruia își trece în cont al treilea titlu consecutiv în Liga 1, ajungând la șase astfel de trofee.

CFR Cluj este campioana României și va fi singura reprezentată din Liga 1 în UEFA Champions League.

https://www.facebook.com/cfr1907/

Vezi golurile din meciul Universitatea Craiova – CFR Cluj pe Cluj24.ro

Chiar dacă Universitatea Craiova a reușit să deschidă rapid scorul, în minutul 10, după șutul fantastic trimis de Dan Nistor, elevii antrenați de Dan Petrescu au pus repede stăpânire pe joc și au fost echipa mai solidă pe tot parcursul partidei.

CFR Cluj a reușit egalarea chiar înainte de pauză, pe fondul unui joc mai consistent.

Craiovenii egalează prin Vinicius, care a trimis o lovitură de cap imparabilă, scorul de la pauză fiind egal, 1-1.

A doua repriză a început tot cu CFR Cluj în atac, oaspeții reușind să înscrie prin celălalt fundaș central, Kevin Boli, după o altă lovitură de cap.

Elevii antrenați de Dan Petrescu nu au foarte mult timp la dispoziție să sărbătorească acest succes, deoarece în perioada 18-19 august vor începe o nouă aventură europeană. CFR Cluj va juca în primul tur preliminar din UCL și va fi cap de serie. Tragere la sorți va avea loc pe 9 august.

foto: https://www.facebook.com/cfr1907/

ECHIPELE DE START

Universitatea Craiova: Pigliacelli (p) – Vlădoiu, Cosic, Acka, Văteljelu – Nistor, Mateiu, Cicâldău – Bărbuț, Koljic, Mihăilă.
Rezerve: Popescu (p) – Mitran, Bălașa, Ivanov, Qaka, Ivan, Vangenin, Baiaram, Nițu.

Antrenor: Cristiano Bergodi

CFR Cluj: Arlauskis (p) – Burcă, Vinicius, Boli, Camora – Itu, Bordeianu, Deac – Omrani, Rondon, Joca.
Rezerve: Rus (p) – Cestor, Denis Ciobotariu, Hoban, Luis Aurelio, Chipciu, Pereira, Petrlia, Costache.

Antrenor: Valeriu Bordeianu

Au marcat: Dan Nistor (’10) / Vinicius (’36), Boli (’56), Deac (’77)

Stadion: „Ion Oblemenco” (Craiova)

Arbitru: Ovidiu Hațegan (Arad) / Asistenți: Octavian Șovre (Satu Mare) și Vasile Marinescu (București)

CFR Cluj este campioana României pentru a șasea oară în istorie. 2008, 2010, 2012, 2018, 2019 și 2020 sunt anii în care trupa din Gruia a câștigat cel mai important trofeu din Liga 1.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Se schimbă buletinele: Cardul de sănătate, inclus în noua carte electronică de identitate. Legea, promulgată de Iohannis

Publicat

carte-de-identitate

Legea prin care vor putea fi eliberate cărți de identitate electronice a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis. După introducerea cărții electronice de identitate nu va mai fi folosit cardul de sănătate.

Actul normativ prevede modificarea mai multor acte normative referitoare la evidenţa persoanelor şi actele de identitate ale cetăţenilor români, în sensul asigurării condiţiilor necesare pentru ca titularul unui document electronic să se autentifice online, pentru a beneficia de diverse servicii electronice – bancare, fiscale, sociale, financiare, educaţie etc.

Legea mai prevede instituirea unei excepţii de la regula eliberării actului de identitate începând cu vârsta de 14 ani. Astfel, opţional, numai la solicitarea părinţilor/reprezentanţilor legali se poate elibera o carte de identitate simplă sau o carte electronică de identitate, indiferent de vârsta copilului.

O altă prevedere a legii este punerea în circulaţie a unui nou document de identificare, astfel încât să asigure cetăţenilor garanţii suplimentare de securitate, iar instituţiilor de drept public sau privat certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe respectivul document.

Ce date vor fi eliminate din cip

Actul normativ mai prevede modificarea conceptului anterior privind conţinutul de date al cărţii electronice de identitate, prin eliminarea din cip a informaţiilor referitoare la calitatea de asigurat în sistemul public al asigurărilor sociale de sănătate, astfel încât în viitorul document electronic de identitate să fie înscrise numai datele de identificare ale titularului, certificatul emis de MAI, înscris într-un singur cip, va asigura “funcţionalitatea” de card de sănătate.

Legea stipulează şi posibilitatea de a opta pentru eliberarea unei cărţi electronice de identitate sau a unei cărţi de identitate simple, care nu va conţine niciun cip, precum şi stabilirea unor termene de valabilitate a actelor de identitate, în funcţie de vârsta titularului, în scopul surprinderii modificărilor fizionomiei titularului.

Perioada de valabilitate a cărţii de de identitate provizorie este de 45 de zile, mai prevede proiectul.

Părinţii pot solicita un act de identitate pentru copii, indiferent de vârstă

Potrivit legii, “prin act de identitate se înţelege cartea de identitate, cartea de identitate simplă, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie şi buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate”.

Opţional, se poate elibera carte de identitate simplă sau carte electronică de identitate înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, la solicitarea unuia dintre părinţi, a reprezentantului legal, a persoanei desemnate din cadrul serviciului social, public sau al unui organism privat acreditat, destinat protecţiei speciale a copilului, separat temporar sau definitiv de părinţi, unde se află minorul, sau a persoanei căreia i-a fost dat în plasament copilul.

Cartea electronică de identitate permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi în sisteme informatice ale altor instituţii publice sau private, precum şi utilizarea semnăturii electronice, în condiţiile legii.

Prin autentificare se înţelege procedura prin care i se permite unei persoane ce posedă legal un anumit set de date create în acest scop să se identifice într-un sistem informatic, în interes propriu sau în relaţia sa cu persoane juridice de drept public ori de drept privat.

De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:

* cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;

* cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;

* cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;

* cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.

De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cetăţenii români pot opta pentru eliberarea: unei cărţi electronice de identitate sau a unei cărţi de identitate simple, se arată în lege.

Cartea de identitate simplă conţine date în format tipărit şi în format inscripţionat prin tehnici speciale, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă.

După personalizarea şi transmiterea cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple la autoritatea competentă să le elibereze toate datele stocate în bazele de date de producţie se şterg imediat prin procedură automată şi ireversibilă.

Cetăţenii români cu domiciliul în România aflaţi temporar în străinătate pot depune cerere pentru eliberarea actului de identitate la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, în cazul în care, din motive obiective, nu se pot deplasa la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, cu excepţia cererii pentru eliberarea unei cărţi de identitate provizorii, precum şi la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, prin împuternicit, pe bază de procură specială autentificată la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din ţara respectivă.

Sursă: Agerpres

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noile reguli de acordare a concediului medical pentru persoanele aflate în carantină sau izolare. Detalii de la CNAS

Publicat

Noile reguli de acordare a concediului medical pentru persoanele aflate în carantină sau izolare au fost puse în dezbatere publică de Casa de Asigurări de Sănătate.

Proiectul prevede că persoanelor pentru s-a instituit măsura carantinei sau izolării până la data intrării în vigoare a Legii nr. 136/2020, dar pentru care nu au fost emise certificatele de concediu medical în această perioadă, acestea li se pot acorda, potrivit reglementărilor: „pentru persoanele care se află în carantină sau izolare instituită până la data intrării în vigoare a prezentei legi, certificatele de concediu medical se acordă potrivit actelor normative în vigoare la data acordării”.

Pentru persoanele aflate în carantină, indiferent de locul în care aceasta a fost instituită, cât și pentru persoanele pentru care s-a impus măsura izolării, certificatele de concediu medical se eliberează de medicul de familie, pe baza documentelor eliberate de direcțiile de sănătate publică în care sunt menționate și perioadele pentru care au fost instituite măsurile de carantină sau izolare.

Începând cu data de 21 iulie 2020, după intrarea în vigoare a Legii nr. 136/2020, persoana asigurată pentru care a fost instituită măsura izolării într-o unitate sanitară beneficiază de concediu medical eliberat de medicul curant la externarea din spital. Medicul curant poate elibera concediu medical la externare până la împlinirea termenului maxim al perioadei de izolare, care decurge de la momentul internării sau pe o perioadă stabilită de acesta.

În situația în care, după expirarea concediului medical acordat la ieșirea din spital, starea de sănătate a persoanei nu permite reluarea activității, medicul de familie poate prelungi concediul medical pentru aceeași afecțiune, pe durata recomandată în scrisoarea medicală eliberată de medicul curant din spital.

În situația în care medicul curant nu a eliberat concediu medical la externare, pentru perioada în care persoana asigurată este izolată la domiciliu sau la locația declarată de aceasta, certificatul de concediu medical pentru aceeași afecțiune se acordă de medicul de familie care monitorizează starea de sănătate a persoanei prin intermediul consultațiilor medicale la distanță. În această situație, certificatul de concediu medical se eliberează după ultima zi a încetării perioadei de izolare, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la această dată.

Pentru persoanele asigurate pentru care s-a instituit măsura carantinei, în condițiile Legii nr. 136/2020, certificatele de concediu medical pentru carantină se eliberează de medicii de familie, după ultima zi a încetării perioadei de carantină, pe durata stabilită prin documentul eliberat de direcția de sănătate publică, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încetării perioadei de carantină. Dacă perioada de carantină depășește 90 de zile, nu este necesar avizul medicului expert al asigurărilor sociale pentru  acordarea concediului medical.

sursă: cnas.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Biblioteca Județeană din Alba Iulia își reia activitatea. Angajații au avut rezultate negative la testele COVID

Publicat

Reprezentanții Bibliotecii Județene ”Lucian Blaga” din Alba Iulia anunță că vor fi reluate, de marți, serviciile de împrumut de cărți, după ce toți angajații instituției au avut rezultate negative la testele COVID. Reamintim că vineri, activitatea bibliotecii a fost suspendată, după ce o angajată a fost depistată pozitiv cu noul coronavirus.

Managerul Bibliotecii, Silvan Stâncel, a transmis că întreaga echipă a bibliotecii noastre a fost testată pentru COVID-19 și că rezultatul a fost negativ pentru fiecare dintre angajați.

”Suntem bine și abia așteptăm să redeschidem porțile și activitățile de împrumut. Ne este foarte dor de toate proiectele de animație culturală pentru cei mici și cei mari și regretăm că pentru moment frumoasele întâlniri în cadrul bibliotecii nu mai pot avea loc. Privim cu realism întreaga situație, ne adaptăm și luăm cele mai bune și pragmatice decizii pentru comunitatea pe care o deservim, atât cât ne este posibil. Marți, 4 august 2020, redeschidem serviciile de împrumut și prin urmare vă așteptăm cu drag la bibliotecă pentru a împrumuta cărți frumoase, dar mai ales valoroase”, a spus Silvan Stâncel.

A fost făcută dezinfecție, vineri, în toate spațiile bibliotecii.

”Spațiile sunt dezinfectate, procedura de deservire a publicului respectă toate normele posibile și imposibile de prevenție și protecție anti-Covid, colegele bibliotecare sunt extrem de atente în acest sens, cărțile restituite intră în carantină conform legii pentru a elimina orice risc, deci totul este pregătit și vă așteptăm”, a mai spus managerul bibliotecii.

Angajata depistată pozitiv se simte bine și ”va reveni la serviciu la momentul potrivit”, a precizat Stâncel.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate