Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

REZULTATE finale TITULARIZARE 2022: Au fost publicate notele după contestații. Condiții pentru repartizare pe posturi

Publicat

Rezultate finale Titularizare 2022: Ministerul Educației a publicat miercuri, 27 iulie, rezultatele finale la Titularizare 2022. Ședințele de repartizare pe posturi se vor desfășura din 29 iulie.

AICI, rezultate finale Titularizare 2022 – situația după contestații pe țară (harta județe).

AICI, rezultate finale Titularizare 2022 din județul Alba.

AICI: Rezultate finale Titularizare la nivel național ( harta) ( apasă pe hartă pe județe)

AICI: Rezultate finale Titularizare județul Alba

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în ARGES

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în ARAD

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în București

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în BACĂU

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în BIHOR

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în Bistrița – Năsăud

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în BRĂILA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în BOTOȘANI

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în BRAȘOV

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în BUZĂU

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în CLUJ

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în CĂLĂRAȘI

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în CARAȘ SEVERIN

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în CONSTANȚA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în COVASNA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în DÂMBOVIȚA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în DOLJ

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în GORJ

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în GALAȚI

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în GIURGIU

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în HUNEDOARA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în HARGHITA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în ILFOV

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în IALOMIȚA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în IAȘI

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în MEHEDINȚI

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în MARAMUREȘ

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în MUREȘ

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în NEAMȚ

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în OLT

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în PRAHOVA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în SIBIU

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în SĂLAJ

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în SATU MARE

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în SUCEAVA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în TULCEA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în TIMIȘ

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în TELEORMAN

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în VÂLCEA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în VRANCEA

AICI: rezultatele la Titularizare 2022 în VASLUI

În Alba, 108 candidați au contestat rezultatul la proba scrisă, majoritatea educatori, învățători sau candidați care au dat proba scrisă la Educație fizică și sport.

Înainte de contestații, rata de promovare a examenului era de 47,6%. Erau două note de 10. În 2021, după rezultate finale, rata de promovare crescuse de la 42,7% la 47,42%.

În județul Alba, în acest an, sunt 139 de posturi titularizabile, din totalul de 239 de posturi vacante complete. Dintre acestea, 53 sunt pentru educatori și învățători (9 pentru educatori creșe).

LISTA posturilor titularizabile 2022 în Alba

LISTA posturi vacante și rezervate Titularizare Alba 2022

Examenul a fost susținut la 49 de discipline. Au fost 455 candidați prezenți (79,68%), din cei 571 înscriși. 216 candidați au luat note între 7 și 9,99 (47,6%), 140 candidați – note între 5 și 6,99 (30,83%) și 96 candidați cu note între 1,01 și 4,99 (21,14%) – rezultate înainte de contestații.

Titularizare 2022 – vizualizare lucrări

După afişarea rezultatelor finale, candidaţii pot solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului să îşi vadă lucrarea, fără ca, în urma vizualizării, să obţină reevaluarea lucrării şi/sau modificarea notelor acordate.

Pentru a organiza vizualizarea lucrării unui candidat/unor candidaţi, preşedintele comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului în care candidatul a susţinut proba scrisă solicită preşedintelui comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului la nivelul căruia şi-a desfăşurat activitatea centrul de evaluare o copie conform cu originalul a lucrării/lucrărilor, în format scanat, transmisă prin suport digital, cu informarea Direcţiei Generale Management Resurse Umane şi Reţea Şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei.

Pe durata vizualizării lucrărilor scrise, candidaţilor li se aduce la cunoştinţă că scopul procedurii este acela de a constata aspecte privind integritatea lucrării în formatul predat de aceştia şi asumat prin semnătură în procesul-verbal şi că, în timpul şi după parcurgerea acestei proceduri, nu li se permite fotografierea/fotocopierea lucrării, nu li se eliberează copii ale lucrării şi nu li se modifică nota obţinută.

Condiții pentru Titularizare 2022 – repartizări pe posturi

Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate pentru concurs se repartizează în şedinţă de repartizare organizată de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului.

Repartizarea posturilor/catedrelor se realizează în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare obţinute la concurs, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afişată pentru concurs.

În cadrul şedinţelor de repartizare, opţiunea fiecărui candidat se exprimă în scris, conform cererii tip şi se consemnează în procesul verbal al şedinţei, cu certificare prin semnătura solicitantului sau împuternicitului, acesta din urmă prezentând procura notarială în original.

După consemnarea în procesul verbal a opţiunii făcute, comisia de organizare şi desfăşurare a concursului eliberează adresa de repartizare pe postul didactic/catedra solicitat(ă). În cazul în care candidatul nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţa de repartizare, cererea acestuia nu se soluţionează.

Repartizarea candidaţilor se realizează în ordine, astfel:

  • repartizarea candidaţilor care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte) la concursul naţional, sesiunea 2022, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare; situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației
  • repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante
  • repartizarea prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată a cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate
  • repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă
  • repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante complete indiferent de viabilitatea acestora, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, a candidaţilor cu statut de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar de stat sau particular acreditat anterior înscrierii la concurs, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular şi a cadrelor didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat sau particular acreditat care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2022, şi au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), la concursul naţional, sesiunea 2022, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare; situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației
  • repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), la concursul naţional, sesiunea 2022, pe posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora.

În învăţământul particular, validarea concursurilor şi angajarea pe post se fac de către conducerea unităţii de învăţământ particular şi se comunică, în scris, inspectoratului şcolar.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială la clasă în profilul postului sau cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2022, pe parcursul anului şcolar 2021-2022.

  • Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisa)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4

Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială în profilul postului sau cel puțin media5 (cinci) la inspecțiile la clasă în profilul postului sau în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2022, pe parcursul anului şcolar 2021- 2022.

  • Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisă)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate au, în ordine:

  • candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate;
  • candidaţii cu domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra solicitat(ă)
  • candidaţii care au dobândit gradul didactic I
  • candidaţii care au dobândit gradul didactic II
  • candidaţii care au dobândit definitivarea în învăţământ
  • candidaţii cu media de departajare cea mai mare calculată
  • candidaţii cu media cea mai mare obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media cea mai mare obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice

Cadrul didactic titular în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care se prezintă la concursul naţional pentru ocuparea unui alt post didactic/unei alte catedre declarat(e) vacant(e)/rezervat(e) în învăţământ preuniversitar şi nu ocupă post/catedră sau obţine o notă mai mică de 5 (cinci), îşi păstrează calitatea de titular în unitatea/unităţile de învăţământ din care provine.

Cadrul didactic cu statut de angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, anterior înscrierii la concurs, care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2022 şi obţine media de repartizare minimum 7 (şapte), poate solicita repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care este angajat, în condiţiile în care consiliul de administraţie/consiliile de administraţie al/ale unităţilor de învăţământ confirmă, prin adresă scrisă, că postul didactic/catedra respectiv(ă) are o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani şcolari şi poate fi ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată. Adresa se depune la dosarul de înscriere la concursul naţional de către candidat.

În situaţia în care cadrul didactic angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei nu obţine media de repartizare minimum 7 (şapte), dar obţine cel puţin media de repartizare minimum 5 (cinci) rămâne angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform deciziei de repartizare pe post/catedră.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar pierde această calitate în situaţia în care obţine o notă mai mică de 5 (cinci) la proba scrisă din cadrul concursului naţional, sesiunea 2022, la disciplina/una dintre disciplinele corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care este angajat, conform deciziei de repartizare.

Posturile didactice/catedrele vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, prin concurs, sunt posturi didactice/catedre vacante, complete, selectate dintre posturile/catedrele vacante care au o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani, constituite din discipline în concordanţă cu Centralizatorul, de regulă, într-o singură unitate de învăţământ.

În situaţia în care unităţile de învăţământ sunt constituite în consorţii şcolare se pot constitui şi catedre vacante/rezervate din ore existente la mai multe unităţi de învăţământ din cadrul consorţiului şcolar. În mediul rural se pot constitui catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată din ore existente la cel mult 3 (trei) unităţi de învăţământ şi catedre vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată la două sau mai multe unităţi de învăţământ.

În unităţile de învăţământ de nivel gimnazial, în liceele şi în seminariile teologice şi în unităţile de învăţământ din mediul rural se pot constitui catedre vacante/rezervate formate din ore compuse din două discipline (limba română-limbă străină, limbă străină A-limbă străină B, geografie-limbă străină, istorie-limbă străină, matematică-fizică, fizică-chimie, chimie-biologie, istorie-geografie, geografie-istorie etc.), în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs.

Pentru disciplinele din învăţământul gimnazial, profesional şi liceal pentru care este prevăzută o oră/săptămână în planurile-cadru de învăţământ se pot constitui catedre vacante/rezervate pentru concurs în două sau mai multe unităţi de învăţământ sau din două sau mai multe discipline, pentru orice nivel de învăţământ, în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs.

Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate constituite din două discipline sau mai multe discipline, candidaţii trebuie să aibă specializarea/specializările corespunzătoare posturilor didactice/catedrelor respective şi susţin în cadrul concursului proba scrisă la disciplina care are ponderea cea mai mare de ore în catedră.

În învăţământul special gimnazial, catedrele vacante pentru concurs de activităţi de pre-profesionalizare se publică doar pentru angajare pe perioadă determinată.

Titularizare 2022 – angajare pe posturi

În baza situaţiei privind repartizarea candidaţilor, transmisă inspectoratului şcolar de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului, inspectorul şcolar general emite decizia de repartizare, începând cu data de 1 septembrie 2022.

În baza deciziei de repartizare emisă de inspectorul şcolar general, directorul unităţii de învăţământ încheie cu candidaţii repartizaţi contracte individuale de muncă pe perioadă nedeterminată sau determinată, după caz, începând cu data de 1 septembrie 2022, după cum urmează:

  • contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată care au dobândit definitivarea în învăţământ sau care au promovat examenul naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2022, pentru candidaţii cu statut de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar sau cu statut de cadre didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, anterior înscrierii la concurs, repartizaţi conform prevederilor art. 74 alin. (3) lit. a), e) sau f).
  • contract individual de muncă pe perioadă determinată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate şi care nu au dobândit definitivarea în învăţământ, indiferent de statutul postului pe care au fost repartizaţi
  • contract individual de muncă pe perioadă determinată pentru candidaţii repartizaţi pe posturi vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată.

Pentru candidaţii debutanţi, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care au fost repartizaţi modifică durata contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată, după promovarea examenului pentru obţinerea definitivării în învăţământ, în situaţia în care acești candidaţi acumulează o vechime efectivă la catedră de cel mult 6 (şase) ani, de la ocuparea postului didactic/catedrei vacant(e) până la promovarea examenului pentru obţinerea definitivării în învăţământ, fără a lua în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă şi de rezervare a postului didactic/catedrei.

Candidaţii repartizaţi au obligaţia de a se prezenta la post/catedră până cel târziu la data de 31 august 2022, în vederea încheierii contractului individual de muncă. În cazul neprezentării la post în termen de maximum 3 (trei) zile lucrătoare, de la data de 31 august 2022, pentru încheierea contractului individual de muncă, se revocă repartizarea. Sunt exceptate situaţiile de neprezentare la post din motive neimputabile candidaţilor: motive medicale, calamități naturale etc., care pot fi justificate cu documente.

Directorul unităţii de învăţământ transmite inspectoratului şcolar lista posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate şi lista candidaţilor care s-au prezentat la post pentru încheierea contractului individual de muncă.

Candidaţii rămași nerepartizați se repartizează, în ședințele de repartizare organizate ulterior, la nivel judeţean/București. Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase neocupate se ocupă în etapele ulterioare ale mobilităţii personalului didactic de predare.

Titularizare 2022 – calendar

24 mai-30 iunie: organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

4 iulie: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

13 iulie: proba scrisă

19 iulie: comunicarea rezultatelor iniţiale

19-20 iulie: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

21-26 iulie: soluţionarea contestațiilor

27 iulie: comunicarea rezultatelor finale

29 iulie: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art.74 alin. (3), lit.a) sau 80 alin.(9) din Metodologie, după caz

1 august: ședință de repartizare, în ordine, a:

  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art.74 alin. (3), lit. b) din Metodologie (repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante)
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie (repartizarea prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată a cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate)
  • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. d) din Metodologie
  • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz (repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante complete indiferent de viabilitatea acestora, a candidaţilor cu statut de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar de stat sau particular acreditat anterior înscrierii la concurs, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular şi a cadrelor didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat sau particular (cel puțin media 7)
  • repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2022, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9) din Metodologie, după caz (cel puțin media 7, pe posturi pe care sunt angajate)

2 august: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

2-22 august 2022: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Numărul firmelor din Alba ce și-au suspendat activitatea în primul trimestru din 2022 a crescut cu 160%. Situația din țară

Publicat

birou gol

Numărul firmelor din județul Alba care și-au suspendat activitatea în primele șase luni din 2022 a fost de 112, în creștere cu 160,47 % comparativ cu aceeași perioadă din 2021, conform datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). 

Județul Alba se află astfel pe primul loc pe țară după dinamica creșterilor, la mare distanță de locul al doilea, ocupat de județul Botoșani, unde a fost înregistrată o creștere cu 55,56% a numărului de firme care și-au suspendat activitatea în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2022 comparativ cu perioada similară din 2021.

La nivel național, în primele şase luni din 2022 şi-au suspendat activitatea 7.190 de companii, în creştere cu 18,98% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, potrivit datelor ONRC.

Cele mai multe companii care şi-au suspendat activitatea în intervalul menţionat au fost din Bucureşti, respectiv 740 (în creştere cu 12,29% faţă de primul semestru din 2021), Capitala fiind urmată de judeţele Cluj, cu 355 firme suspendate (în creştere cu 8,56%), Iaşi – 326 firme (+34,16%) şi Neamţ – 290 (+27,19%), scrie Agerpres.

La polul opus, cele mai puţine suspendări au fost consemnate în judeţele Ialomiţa – 41 (în scădere cu 8,89% faţă de prima jumătate a anului trecut), Tulcea – 55 (+22,22%) şi Covasna – 58 (-3,33%).

Pe domenii de activitate, cel mai mare număr de suspendări s-a înregistrat în primele şase luni în comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, repararea autovehiculelor şi motocicletelor, respectiv 2.075 (+22,20%), alte activităţi de servicii – 730 suspendări (+7,04%) şi în activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice – 642 suspendări (+34,31%).

sursa: onrc.ro, agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Gest emoționant făcut de un polițist din Alba, la Mănăstirea Nicula. Și-a cedat geaca pentru a proteja două femei de ploaie

Publicat

Mihai Lazăr, un polițist originar din Ocna Mureș, aflat la praznicul Adormirii Maicii Domnului de la Mănăstirea Nicula, și-a cedat geaca reflectorizantă unor femei, pentru a le proteja de ploaia torențială.

„Începuse codul roșu de furtuni și vijelii. Ploua torențial și la un moment dat unul dintre corturile care adăposteau enoriașii a fost luat de vânt.

Mihai, colegul nostru, le-a pus la dispoziție autospeciala de poliție unor bunicuțe pentru a se adăposti. Au refuzat elegant spunând că sunt murdare cu noroi pe încălțăminte.

În cele din urmă, Mihai și-a scos geaca reflectorizantă și le-a așezat-o deasupra capului pentru a încerca să le protejeze de ploaia torențială.

Ne înclinăm în fața lui Mihai Lazăr pentru gestul său”, au scris reprezentanții Sindicatul Europol, pe pagina de Facebook.

sursa, foto: Facebook, Sindicatul Europol

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

20 de blocuri din Alba Iulia vor fi reabilitate termic și modernizate. Sisteme inteligente de umbrire și stații de încărcare

Publicat

Primăria Alba Iulia se pregătește pentru modernizarea, reabilitarea și creșterea eficienței energetice a mai multor blocuri din municipiu. Este vorba despre 6 blocuri aflate pe Bulevardul Transilvaniei, 8 blocuri aflate în zona Dedeman și alte 6 blocuri aflate în cartierul Ampoi II. 

Potrivit temei de proiectare, pe lângă reabilitarea termică, clădirile ar urma să beneficieze de sisteme de management energetic integrat, sisteme inteligente de umbrire pentru sezonul cald, sisteme alternative de producere a energiei electrice și/sau termice pentru consumul propriu și stații de încărcare pentru mașini electrice.

Primăria Alba Iulia a lansat marți, 16 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare, actualizare expertiză tehnică, audit energetic și DALI – pentru obiectivul de investiții „Creșterea eficienței energetice a clădirilor rezidențiale din municipiul Alba Iulia”. Finanțarea obiectivului urmează să fie solicitată în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Valoarea totală estimată a licitației este de 606.630 de lei, fără TVA.

Contractul este împărțit pe trei loturi, astfel:

Lotul 1 – servicii de proiectare – actualizare expertiză tehnică, audit energetic și DALI inclusiv avize, acorduri și verificările conform HGR nr. 925 /1995 pentru:

  • Bloc 23 – Bulevardul Transilvaniei, nr. 2A
    • scara A+B
    • 32 apartamente
    • anul construirii 1971
    • P+4 etaje
  • Bloc 24 – Bulevardul Transilvaniei, nr. 4
    • scara A+B
    • 32 apartamente
    • anul construirii 1971
    • P+4 etaje
  • Bloc 25 – Bulevardul Transilvaniei, nr. 6
    • scara A+B
    • 32 apartamente
    • anul construirii 1971
    • P+4 etaje
  • Bloc 26-27 – Bulevardul Transilvaniei, nr. 10 – 12
    • 4 scări
    • 59 apartamente
    • anul construirii 1971
    • P+4 etaje
  • Bloc 28 – Bulevardul Transilvaniei, nr. 14
    • o scară
    • 20 apartamente
    • anul construirii 1971
    • P+4 etaje

Lotul 2 – servicii de proiectare – actualizare expertiză tehnică, audit energetic și DALI inclusiv avize, acorduri și verificările conform HGR nr. 925 /1995 pentru:

  • Bloc M1, M2 – strada Gheorghe Șincai, nr. 23 – 25
    • 2 scări
    • 38 apartamente
    • anul construirii 1982
    • P+4 etaje
  • Bloc C1, C2, C3 – Bulevardul Republicii nr. 25, strada Gheorghe Șincai nr. 17 – 21
    • 4 scări
    • 80 apartamente
    • anul construirii 1981 – 1982
    • P+4 etaje
  • Bloc 71, 72, 73 – strada Gheorghe Șincai, nr. 27 – 31
    • 3 scări
    • 53 apartamente
    • anul construirii 1986
    • P+4 etaje

Lotul 3 – servicii de proiectare – actualizare expertiză tehnică, audit energetic și DALI inclusiv avize, acorduri și verificările conform HGR nr. 925 /1995 pentru:

  • Bloc A3 – A8 – strada Ampoiului nr. 9 – 17, strada Orizontului nr. 2
    • 6 scări
    • 180 apartamente
    • anul construirii 1984
    • P+4 etaje până la P+9 etaje

Potrivit documentației, având în vedere sistuația existentă a acestor imobile și date fiind activitățile eligibile în ghid, pentru creșterea eficienței energetice a acestora, se solicită actualizarea documentației tehnice pentru următoarele tipuri de lucrări, dar fără a se limita la acestea:

  • Reabilitarea termică a elementelor de anvelopă a clădirii
  • Instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de climatizare și/sau ventilare mecanică pentru asigurarea calității aerului interior
  • Reabilitare/modernizare a instalațiilor de iluminat în clădiri
  • Sisteme de management energetic integrat , respectiv modernizarea sistemelor tehnice ale clădirii, inclusiv în vederea pregătirii clădirilor pentru soluții inteligente
  • Sisteme inteligente de umbrire pentru sezonul cald
  • Sisteme alternative de producere a energiei electrice și/sau termice pentru consumul propriu, utilizarea surselor regenerabile de energie
  • Echiparea clădirilor cu stații de încărcare pentru mașini electrice
  • Alte tipuri de lucrări

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2022 sesiunea a doua: Miercuri, proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie. Modele de subiecte și reguli

Publicat

Bacalaureat 2022 sesiunea a doua: proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie este susținută miercuri, 17 august. Candidații au la dispoziție trei ore pentru a rezolva subiectele.

Bacalaureat 2022: reguli la proba scrisă

Probele încep la ora 9.00. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8.30.

Pentru redactarea unei lucrări scrise/rezolvarea subiectelor, sunt prevăzute trei ore, calculate din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor în sala de examen.

Pentru rezolvarea subiectelor, candidații vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor, vor utiliza numai creion negru.

Pentru probele scrise la Matematică și Geografie, candidații pot apela doar la instrumente de desen. La probele scrise, hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de examen.

Toate sălile de examen au în dotare camere funcționale de supraveghere video și audio.

Candidații care doresc să corecteze o greșeală taie fiecare rând din pasajul greșit cu o linie orizontală. În cazul în care unii candidați, din diferite motive, doresc să-și transcrie lucrarea, fără să depășească timpul stabilit, primesc alte coli tipizate.

Acest lucru este consemnat de către asistenți în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite inițtial se anulează pe loc de către asistenți, menționându-se pe ele „Anulat”, se semnează de catre asistenți și se păstrează în conditiile stabilite pentru lucrările scrise.

Candidații care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidații primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfășurării probelor scrise.

După ce își încheie lucrările, candidații numerotează foile, sub îndrumarea asistenților, numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colțul din dreapta, indicând pagina curentă și numărul total de pagini; de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, dacă elevul a scris în total cinci pagini. Se vor numerota toate paginile pe care elevul a scris, inclusiv acelea pe care sunt scrise doar câteva rânduri, partea nescrisă fiind barată de către asistenți. Dupa încheierea numerotării, candidații predau asistenților lucrările și semnează pentru confirmarea predării lucrării și a numărului de pagini.

La expirarea celor trei ore acordate, candidații predau lucrările în faza în care se află, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Trei candidați rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.

Vezi BACALAUREAT 2022: modele de subiecte la MATEMATICĂ și ISTORIE – proba obligatorie a profilului

Bacalaureat 2022 – recomandări pentru rezolvarea subiectelor de examen

Proba scrisă la Matematică

  • citiți de la început toate enunțurile
  • porniți să rezolvați, cu atenție, exercițiile pe care le știți
  • nu stați mult timp la un exercițiu pe care nu știți să-l rezolvați “din prima”; lăsați ultimul de rezolvat
  • abordați fiecare subiect, chiar dacă la prima vedere nu știți să-l finalizați; nu trebuie abandonată abordarea exercițiului
  • nu lăsați idei pe ciornă, chiar dacă nu sunt finalizate
  • aveți grijă la gestionarea timpului; ar fi cam o oră pentru fiecare subiect; lăsați câteva minute la finalul examenului pentru o verificare
  • nu vă impacientați dacă ați greșit, reluați exercițiu, se poate încerca și altă metodă de rezolvare
  • fracțiile zecimale se transformă în fracții ordinare atunci când sunt calcule de efectuat
  • încercați să detaliați modul în care ați rezolvat exercițiile, scriind toți pașii de rezolvare, cu spațiu suficient între exerciții
  • la geometrie, atenție să faceți desenele corect, ajută la demonstrație
  • atenție la enunțurile “arătați că / demonstrați că”; acestea presupun o finalitate a exercițiului cu valoarea de adevăr, adevărul care trebuie justifica

Vezi și BACALAUREAT 2022: Subiectele la Matematică – proba obligatorie a profilului. Cerințele pentru absolvenții de liceu

“Și la matematică, orice rezolvare de problemă are trei pași: condiții de existență, rezolvarea problemei și verificarea soluțiilor în condițiile de existență (am comparat cu limba româna –introducere, cuprins și încheiere)”, spune profesoara de Matematică Mihaiela Doinaru, pentru edupedu.ro

”Dacă nu ne aducem aminte o formulă de calcul, putem încerca să o deducem. În cazul unei sume vedem dacă nu puteam scrie toți termenii sumei pentru a o calcula. La problemele de numărare putem încerca să scriem toate cazurile posibile. Amintim definițiile și teoremele pe care le utilizăm”, – profesoara de Matematică Alina-Elena Grecu (Liceul Pedagogic “Anastasia Popescu“).

Bacalaureat 2022: Proba scrisă la Istorie – recomandări pentru candidați

”Nu ajunge să rezolvi primele două subiecte pentru a te asigura că vei promova examenul. Cele mai multe greșeli de la Subiectul I și Subiectul II au legătură cu textul.

Citește și Bacalaureat 2022: SUBIECTE la Geografie, Chimie, Fizică, Anatomie, Biologie, Informatică

Spre exemplu: Neînțelegerea unor concepte simple precum: spațiu istoric, stat medieval, formațiune politică, organizație politică, practică politică, proiect politic, acțiune diplomatică, acțiune militară duce la rezolvare greșită a cerințelor” – profesoara Andreea Laura Martinescu – Liceul Tehnologic Energetic “Regele Ferdinand I” din Timișoara, pentru edupedu.ro.

  • textele trebuie citite cu atenție
  • o bună parte din răspunsuri se regăsesc punctual în sursele istorice date
  • se recomandă rezolvarea primilor 5 itemi de la Subiectul I și a primilor 4 itemi de la Subiectul al II-lea direct pe varianta primită, prin sublinierea răspunsurilor, urmată în mod logic de formularea și transcrierea acestora pe foaia de examen
  • a doua parte a acestor subiecte vizează verificarea conținutului istoric însușit.

Subiectul I cuprinde două surse istorice referitoare la un anumit eveniment și presupune:

Analiza celor două surse:

  • Numirea, precizarea, menționarea, identificarea unor elemente din sursele date, conform cerințelor.
  • Selectarea unei informații de tip cauză-efect din sursa dată prin preluarea ei cu ghilimele, specificând care este cauza, respectiv efectul.

Conținutul istoric însușit:

  • Prezentarea unor elemente date (ex. acțiuni politice, practici politice, proiecte politice).
  • Identificarea unei asemănări între două elemente/specificarea unei caracteristici specifice unei noțiuni, în funcție de cerință

Dozare timp: 30-40 min

Recomandări:

  • Formularea în propoziție a răspunsurilor: denotă seriozitate și capacitatea de a stăpâni limba română
  • Informațiile din text se preiau cu ghilimele
  • Când trebuie să realizăm o prezentare a unor elemente, prima dată le menționăm și doar apoi le detaliem prin definire, explicare și exemplificare. Întotdeauna când avem de realizat o prezentare trebuie să oferim cel puțin 2 informații istorice despre elementul prezentat pentru a obține punctajul maxim.

Subiectul II cuprinde o sursă istorică referitoare la un anumit eveniment și presupune:

Analiza sursei:

  • Numirea documentului/domnitorului/evenimentului prezentat în sursă.
  • Identificarea secolului la care face referire sursa
  • Menționarea unui element din sursă și preluarea din text a unei informații, în funcție de cerință
  • Preluarea din sursă a două informații, conform cerinței
  • Formularea unui punct de vedere și susținerea acestuia cu două informații din sursa dată

Conținutul istoric însușit:

  • Argumentarea unei afirmații și susținerea ei printr-un fapt istoric relevant

Dozare timp: 30-40 min

Recomandări:

  • Formularea în propoziție a răspunsurilor: denotă seriozitate și capacitatea de a stăpâni limba română
  • Informațiile din text se preiau cu ghilimele
  • Formularea unui punct de vedere: menționăm o idee folosind propriile noastre cuvinte, iar apoi transcriem din text, folosind ghilimelele, informațiile pe care le-am folosit pentru a extrage acea idee.
  • Argumentarea presupune realizarea unui scurt text despre problema dată, ținând cont că faptul istoric relevant este orice informație istorică pe care o putem aduce în sprijinul afirmației făcute. Faptul istoric ales va fi prezentat, iar în încheiere vom folosi o frază argumentativă care dă răspunsul la afirmația de la care am pornit, folosind conectorii: Din cauză că…, atunci… /De aceea…, așadar… / Pentru că…, prin urmare…

Subiectul III evaluează conținutul istoric însușit și modul prin care elevul știe să operaționalizeze informația prin intermediul unui eseu structurat.

Se urmărește:

  • modul în care acesta face apel la contextul istoric;
  • prezența elementelor de tip cauză-efect în discursul istoric;
  • menționarea, precizarea sau specificarea unor caracteristici;
  • prezentarea unor noțiuni;
  • formularea unui punct de vedere și susținerea sa printr-un fapt istoric relevant care urmează a fi prezentat;
  • încadrarea corectă în timp și spațiu;
  • respectarea cerințelor;
  • respectarea succesiunii cronologice/logice;
  • încadrarea eseului în limita de spațiu precizată

Dozare timp: 70-90 min

Recomandări:

  • destructurarea eseului prin realizarea pe ciornă a unei schițe simple (realizată în 2-3 minute), reprezentând rezolvarea cerințelor pentru fiecare
  • întotdeauna eseul trebuie să aibă o introducere, cuprins (rezolvarea cerințelor), încheiere

Introducere: prezentarea în 2-3 fraze a contextului istoric dat, a ipotezei de la care se pleacă

Cuprins: rezolvarea propriu-zisă a cerințelor din cadrul eseului structurat, folosindu-se în elaborare de schița făcută în prealabil pe ciornă

Încheiere: revenirea la ideea din introducere cu o frază concluzivă

  • Prezența conectorilor care exprimă cauza-efectul în modul de exprimare a ideii: conectori care exprimă cauzalitatea: pentru că, fiindcă, deoarece, căci, având în vedere, dat fiind faptul că, din cauză că etc. / conectori care exprimă efectul: prin urmare, rezultă, așadar, astfel etc.
  • Punctul de vedere se formulează la fel ca argumentația de la punctul 6, subiectul II
  • Formularea unor enunțuri scurte; evitarea frazelor lungi de foarte mare întindere
  • Existența unor fraze de tranziție când se realizează trecerea de la o cerință la cealaltă

Vezi și BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte, teste de antrenament și bareme din ultimii ani. Matematică, Română, Istorie, Fizică, Anatomie și celelalte discipline

Bacalaureat 2022: obiecte interzise

Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte (ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete etc.), precum și a oricărui mijloc electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).

De asemenea, elevii vor fi informați că nu este permis accesul în săli cu manuale, dicționare, notițe, însemnări etc.

În același timp, candidaților le este interzis să comunice între ei sau cu exteriorul, să transmită ori să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul.

Cei surprinși în aceste situații vor fi eliminați din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise. Drept urmare, acești candidați nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni.

Bacalaureat 2022 – afișarea rezultatelor și contestații

Afișarea primelor rezultate va avea loc în data de 31 august (până la ora 12:00). Contestațiile pot fi depuse/transmise în aceeași zi, în intervalul orar 12:00 – 18:00, inclusiv prin mijloace electronice.

În această situație, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Afișarea rezultatelor finale este prevăzută în data de 3 septembrie.

Afișarea rezultatelor se efectuează prin anonimizarea numelui și a prenumelui candidatului.

Pentru a promova examenul, un absolvent de liceu trebuie să parcurgă, cumulat, următoarele etape/condiții:

  • recunoașterea/echivalarea/susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;
  • susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
  • media notelor obținute la probele scrise trebuie să fie 6 (cel puțin).

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea august-septembrie

  • 18-25 iulie: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august: Proba obligatorie a profilului – prova E.c) – proba scrisă
  • 18 august: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 22-23 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26-29 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 26 august – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 29 august – proba orală pentru toate limbile de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal
  • 31 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 1-2 septembrie: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax