Connect with us
Publicitate

Administrație

Rezumatul întâlnirii dintre Primărie și specialiștii Băncii Mondiale: Modificarea legislației în materie de corecții financiare

Publicat

Reprezentanții Primăriei Alba Iulia au făcut publice principalele subiecte abordate de administrația locală cu specialiștii Băncii Mondiale prezenți la Alba Iulia în urmă cu câteva zile. Autoritățile au discutat cu aceștia problemele cu care s-au confruntat în punerea în aplicare a proiectelor europene derulate prin Programul Operațional Regional, în speranța că acestea vor fi soluționate favorabil de actualul Guvern.

Unul dintre aspectele tratate a fost acela al corecțiilor financiare, în ideea ca acestea să fie însușite ca finale și exigibile la plată, abia după ce instanța s-a pronunțat definitiv și irevocabil. Potrivit administrației locale, reprezentanții Băncii Mondiale au apreciat procesul de planificare și tipologia documentelor strategice care au condus la materializarea unor proiecte de investiții la Alba Iulia, orașul nostru fiind nominalizat de către aceștia ca unul dintre puținele din România, care s-a călăuzit după o strategie de dezvoltare bine definită și coerentă în alcătuirea proiectelor din POR.

Vă prezentăm mai jos rezumatul problemelor discutate cu delegații Băncii Mondiale:

– Modificarea unilaterală a regimului prefinațărilor (plăților în avans) făcute de către AMPOR, prin reducerea procentului contractat inițial la 30 %, respectiv a modalității de acordare și recuperare a sumelor cu regim de prefinanțare.

– Regimul TVA aplicabil contractelor de finanțare și impactul creșterii TVA de la 19 – 24 %, respectiv a recunoașterii TVA ca o cheltuială eligibilă abia după 4 ani de la debutul implementării proiectelor finanțate. Cei prezenţi au precizat ca ar fi fost de preferat să fie o cheltuială eligibilă încă de la începutul implementării proiectelor pe POR.

– Necesitatea standardizării procedurilor de achiziții pentru contracte de lucrări pe tipuri de infrastructuri și suprastructuri, servicii de proiectare, servicii de dirigenție de șantier, management de proiect, informare și publicitate sau audit.

– Modificarea legislației naționale în materie de corecții financiare. Acestea să fie însuşite ca finale, definitive și exigibile la plată a corecțiilor financiare abia după ce instanța s-a pronunțat definitiv și irevocabil. Această măsură este de dorit să vizeze exclusiv proiectele în care nu există indicii de fraudă.

-Respectarea de către autoritățile de management a calendarului de rambursare a cheltuielilor efectuate de beneficiari fără întârzieri nejustificate.

– Utilizarea sumelor de bani rămaşi necheltuiţi din POAT pentru pregătirea unor proiecte de impact regional concurente cu principiile de finanțare ale UE și care pot fi finanțate din viitoarea alocare bugetară a CE 2014 – 2020.

– Lipsa unui plan de control unic care să vizeze beneficiarii de proiecte și lipsa unor ierarhii și responsabilități între instituțiile de control. Multitudinea instituțiilor de control și existența unor puncte de vedere diferite ale persoanelor cu atribuții de control față de o problemă a beneficiarului.

– Idei de proiecte de investiții care să fie cuprinse de municipiul Alba Iulia pentru alocarea CE 2014 – 2020.

– Necesitatea elaborării de către Municipiul Alba Iulia a unui plan de mobilitate urbană.

– Posibilități de finanțare pentru punerea în valoare a Palatului Principilor.

„Sperăm ca acest raport pe care Banca Mondială îl va întocmi să fie cu adevărat un element de lucru pentru guvern. Altfel constatarea celor care au fost la Alba Iulia, privitoare la modul exemplar în care noi ne-am achitat de toate obligațiile și am înteles să ne facem treaba, este de prisos. Consider că toate lucrurile discutate în cadrul acestei întâlniri sunt situaţii similare în care se regăsesc majoritatea administrațiilor publice din țară și că absolut toți putem invoca neajunsuri și probleme în felul în care am fost trataţi. Degeaba am calculat și plănuit modul în care realizăm investițiile, dacă suntem permanent blocați şi urecheaţi pentru lucruri și situații închipuite. Guvernul și cei implicați ar trebui să înţeleagă că ne dorim mai degrabă funcționari care să coordoneze și să sprijine, decât zapcii care să adune bani pentru bugetul de stat din ceea ce ni s-a garantat”, a declarat  Mircea Hava.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate