Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ridicarea de numerar de pe card, de la magazine. Procedura pentru comercianţi în vigoare de astăzi


Publicat

Dacă ai nevoie de numerar de pe card te poţi adresa şi comercianţilor care folosesc terminale de plată (POS). Această opţiune a fost introdusă în legislația românească din 2017, însă nu s-a aplicat. De astăzi au intrat în vigoare normele de aplicare pentru magazinele ce vor acorda avansuri de numerar.

Prevederile referitoare la acordarea avansurilor de numerar stabilite prin HG 949/2017 au fost programate să se aplice efectiv din 5 iulie 2018.

Potrivit acestora, clienţii pot obţine cel mult 200 de lei, avans numerar, de la comercianţii cu POS. Condiţia este să aibă card bancar și să cumpere ceva de la comercianții respectivi. Aceștia din urmă transmit persoanei care solicită avansul care e suma maximă pe care i-o pot furniza, dacă nu au în casă suma cerută de client.

Avansul de numerar trebuie introdus în baza de date a aparatelor de marcat electronice fiscale sub formă de articol, cu denumirea „avans în numerar”. Se va emite bonul fiscal pe care se evidenţiază, alături de bunurile și/sau serviciile achiziționate, avansul în numerar acordat utilizatorului de card și, dacă este cazul, comisionul perceput, ce poate fi de maximum 1%, scrie avocatnet.ro.

Clientul își va primi suma de bani solicitată, iar comerciantul va emite un document pe care va fi evidențiat avansul acordat, respectiv suma de bani extrasă din unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Acest document va fi atașat chitanței de plată și va trebui păstrat de comercianți.

Tranzacţiile privind avansul în numerar sunt asimilate retragerii de numerar din bancomat, iar comisioanele aferente tranzacţiilor se stabilesc conform contractelor în vigoare între părţi.

sursă: avocatnet.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Dacian Cioloș merge luni în Parlament cu programul de guvernare și numele pentru fiecare minister. LISTA posibililor miniștri

Publicat

Dacian Cioloș va merge luni în Parlament să prezinte programul de guvernare USR și lista de miniștri cu care încearcă să formeze un guvern.

Biroul Național al USR s-a întrunit, vineri, la solicitarea premierului desemnat Dacian Cioloș și a stabilit calendarul pentru zilele următoare, potrivit comunicatului.

Sâmbătă va fi finalizat programul de guvernare, iar duminică se vor întruni Biroul Național și Comitetul Politic pentru aprobarea programului și a listei de miniștri.

Luni va avea loc depunerea programului de guvernare și a listei de miniștri în Parlament, se mai precizează într-un comunicat de presă.

Negocierile cu PNL și UDMR au eșuat înainte de a începe, după ce liderii celor două formațiuni, Florin Cîțu și Kelemen Hunor au declarat că nu vor susține un guvern condus de Dacian Cioloș.

O listă probabilă a propunerilor lui Cioloș, ar putea fi, potrivit unor surse politice, aceasta:

Dan Barna – vicepremier

Vlad Voiculescu / Ioana Mihăilă – Ministru al Sănătății

Cătălin Drulă – Ministrul Transporturilor

Cristian Ghinea – Ministrul fondurilor Europene

Cristina Prună – Ministrul Economiei/Energiei

Stelian Ion – Ministrul Justiției

Dragoș Pâslaru / Oana Țoiu – Ministrul Muncii

Claudiu Năsui / Anca Dragu – Ministrul Finanțelor

Ștefan Pălărie – Ministrul Educației

Dragoș Tudorache – Ministrul Administrației și Internelor

Ionuț Moșteanu – Ministrul Dezvoltării

Iulian Bulai – Ministrul Culturii

George Cățean – Ministrul Agriculturii

Foto: Arhivă – Cioloș la Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

PSD Alba: Proiectul USR legat de scăderea facturilor la energie reprezintă plata cu bani publici a eșecului liberalizării pieței

Publicat

PSD Alba consideră proiectul USR depus la Parlament legat de scăderea facturilor la electricitate și gaze naturale, reprezintă de fapt plata, cu bani publici, a eșuării liberalizării pieței de energie.

”Propunerea PSD – plafonarea prețurilor la electricitate și gaze naturale la nivelul mediei ultimelor 6 luni (perioada martie-septembrie 2021) este soluția viabilă pentru ca atât Statul, cât și consumatorii, să nu fie afectați” precizează reprezentanții formațiunii, într-un comunicat de presă.

Reprezentanții PSD spun că guvernul PNL și USR s-a grăbit să liberalizeze de la începutul acestui an tarifele pieței de energie, deși nu existau suficiente capacități de producție interne, concurență reală pe piață și nici prevederi pentru consumatorii vulnerabili.

Proiect ”fantomă”

”Efectul acestei decizii pripite este creșterea galopantă a prețurilor la energie și gaze până la valori care nu pot fi suportate de majoritatea dintre noi.

Acum, USR vine cu un proiect ”fantomă” prin care nu va tăia răul din rădăcină, dar va afecta bugetul de stat, mediul de afaceri și sustenabilitatea proiectelor privind energia verde.

În primul rând, USR solicită reducerea TVA la electricitate și gaze naturale, de la 19% la 5%, dar și abrogarea accizei, măsuri care vor afecta colectarea la bugetul de stat, dar nu și pe producătorii de energie, care au făcut ca prețurile la MWh să explodeze (și o vor face în continuare, în lipsa plafonării).

În al doilea rând, USR susține că va acorda ajutor centralelor termice de termoficare (care nu mai există în multe dintre orașele României.

În al treilea rând, USR vorbește despre exceptarea de la obligația de achiziție a certificatelor verzi (care apar pe factură).

Această măsură afectează fie bugetul de stat (dacă diferența e suportată de Stat), fie investitorii în energie verde (regenerabilă), care sunt sprijiniți prin intermediul certificatelor verzi.

Nu în ultimul rând, proiectul prevede credite fiscale pentru întreprinderi. Acestea vor împovăra antreprenorii pe termen mediu și lung )” se precizează în comunicat.

”La Alba Iulia, spre exemplu, nu mai funcționează sistemul centralizat de încălzire din anul 2011, oamenii optând pentru centralele de apartament (și în cazul acestei măsuri, care creează inechități, banii provin de la bugetul de stat).

În schimb, prin legea propusă de PSD, nivelul de trai al românilor este protejat în următoarele 6 luni. De asemenea, plafonarea prețurilor la electricitate și gaze naturale salvează și multe afaceri mici și mijlocii.

În acest moment ofertele de preț pentru energie electrică variază între 406 lei/MWh și 670 lei/MWh (față de 341 lei, în decembrie 2020). Legea PSD introduce un preț maxim de 380 lei/MWh. În cazul gazelor naturale, în acest moment, ofertele de preț variază între 211 lei/MWh și 250 lei/MWh (față de 135 lei în urmă cu un an) Prețul maxim impus prin Legea PSD va fi de 192 lei/MWh.

Astfel, prețurile din facturile de energie electrică vor fi reduse imediat cu un procent de până 43%, în funcție de contractul pe care îl are fiecare consumator. La gaz, reducerea ajunge până la 23%, în funcție de contractele pe care le are fiecare consumator.

Solicit parlamentarilor responsabili de la USR să susțină soluțiile PSD care vor evita producerea unei adevărate explozii sociale în această iarnă, menținând facturile populației la un nivel suportabil, fără a afecta bugetul de stat.” a transmis Bogdan Medrea, consilier local al PSD Alba Iulia.

Reprezentanții PSD consideră în schimb că propunerea lor este cea care protejează majoritatea consumatorilor casnici de situația iminentă a dublării facturilor cu utilitățile – electricitate și gaz.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Pandemia nevaccinaților pe secția de ATI COVID a Spitalului din Aiud: 9 din 10 pacienți ajunși în stare gravă sunt nevaccinați

Publicat

9 din 10 persoane care au ajuns în stare gravă pe secția ATI COVID a Spitalului din Aiud nu erau vaccinate. La spitalul din Aiud, pe secția de Terapie Intensivă ajung pacienți din tot județul.

Potrivit managerului spitalului, Bogdan Popa, costul unei zile de tratament pe ATI COVID, pentru un pacient în stare gravă ajunge la aproximativ 10.300 de lei. 

În costurile de 10.300 de lei pe zi, intră tratamentul pacienților, dar și sporurile salariale ale medicilor și asistenților care se luptă pentru salvarea celor ce ajung pe secție.

Din 20 septembrie de când secția ATI COVID a fost reactivată la Aiud, cele 20 de paturi destinate persoanelor au fost mereu ocupate.

Au fost și situații în care au fost chiar și 24 de pacienți pe secție.

CITEȘTE ȘI: Costurile cu un pacient COVID internat la ATI, la spitalul din Alba Iulia. Sumele cheltuite pentru recuperare și forme ușoare

Dintre toți cei care au ajuns la ATI la AIUD, procentul celor nevaccinați este imens: 9 din 10 pacienți erau nevaccinați, a precizat Bogdan Popa.

Situația la nivel județean a celor care ajung cu forme severe de COVID la spital este una sumbră: La fel și pe secția ATI a spitalului din Alba Iulia, din 11 octombrie, din 44 de persoane care au ajuns pe secția ATI, doar 4 erau vaccinate.

CITEȘTE ȘI: Pandemia nevaccinaților la Alba Iulia: 91% dintre pacienții cu forme grave de COVID ajunși pe secția ATI erau nevaccinați

Dintre cei 44 internați pe secția ATI a Spitalului Județean din Alba Iulia, 26 au decedat.

sursă foto: Arhiva alba24.ro, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Renovare la Curtea de Apel Alba Iulia. Precizările instituției: programul ședințelor ar putea fi afectat

Publicat

Sala de ședințe ”Constantin Hamangiu” (201) situată la etajul al II-lea al Palatului Justiției din Alba Iulia, unde se judecă de regulă dosare aflate pe rolul secției a I-a civilă și secției contencios administrativ și fiscal din cadrul Curții de Apel Alba Iulia, va intra în renovare pe o perioadă estimată de 30 de zile, începând de luni, 18 octombrie, anunță instituția.

Ședințele de judecată, care au termen stabilit începând cu data de 18.10.2021 în sala ”Constantin Hamangiu”, se vor desfășura într-una din celelalte săli de judecată ale Curții de Apel Alba Iulia, conform programării și disponibilității zilnice. Curtea de Apel Alba Iulia va publica zilnic pe portalul instanței (accesibil pe Portalul instanțelor de judecată http://portal.just.ro) la rubrica Anunțuri Importante categoriile de cauze la care se modifică locul desfășurării ședinței de judecată.

”Recomandăm justițiabililor să verifice pe portalul Curții de Apel Alba Iulia în ziua anterioară termenului stabilit, sala de judecată în care este relocată cauza ce fusese anterior programată la sala ”Constantin Hamangiu”.

Precizăm că în această perioadă este posibil să fie afectată programarea orară a ședințelor de judecată, care se pot prelungi după ora estimată inițial, având în vedere supraaglomerarea parțială a cauzelor în sălile de judecată disponibile.

În acest context, dar având în vedere și situația pandemică actuală reiterăm recomandarea către toți justițiabilii, avocații și ceilalți participanți la actul justiție să limiteze prezența la sediul instanței strict la situațiile în care prezența este obligatorie pentru înfăptuirea justiției și doar pentru timpul necesar îndeplinirii obligațiilor judiciare sau profesionale și să respecte toate recomandările de conduită esențiale pentru limitarea riscurilor de îmbolnăvire:

Respectarea pe durata prezenței în instanță a măsurilor de igienă și protecție recomandate de Ministerul Sănătății și afișate în spațiile publice ale instanței;

Folosirea exclusiv a mijloacelor electronice de comunicare cu instanța, de transmitere a documentelor și de informare disponibile permanent la nivelul instanței:

  • e-mail (ca-albaiulia@just.ro – Registratură; cosmin.muntean@just.ro – Biroul de informare și relații publice)
  • fax (0258810286)
  • telefon (0258810289 – Arhivă, Registratură; 0258819877, 0746100207 Biroul de informare și relații publice)

Utilizarea aplicației informatice DOSAR ELECTRONIC pentru informare sau studierea dosarului și limitarea deplasării fizice la Arhiva instanței sau la celelalte compartimente publice;

Exprimarea acordului pentru citarea și comunicarea actelor de procedură în format electronic prin intermediul aplicației „TDS” (Trimitere Document Securizat) și eliminarea astfel integral a contactului fizic cu documentele de procedură comunicate de instanță prin intermediul serviciilor poștale;

Justițiabilii care se află în carantină sau izolare la domiciliu să înștiințeze în scris în cel mai scurt timp completul de judecată prin mijloacele tehnice disponibile: fax sau e-mail” se arată într-un comunicat al instituției.

Lucrările de restaurare și renovare care debutează luni 18.10.2021 fac parte dintr-un proiect mai amplu care vizează principalele săli de judecată ale Curții de Apel Alba Iulia, situate la etajul al II-lea al clădirii monument istoric: sala de ședințe ”Constantin Hamangiu” (201) și sala de ședințe Vintilă Dongoroz (213).

Principalele obiective ale lucrărilor sunt: refacerea finisajelor celor două săli, restaurarea ferestrelor și a căptușelilor acestora, pozarea ascunsă, pe cât posibil a cablajelor aparaturilor montate pe pereți, reabilitarea parchetului și a binelor (podiumurile completelor de judecată).

Pentru a limita pe cât posibil impactul asupra activității de judecată pe timpul derulării proiectului de restaurare, lucrările de reparații la sala de ședințe ”Vintilă Dongoroz” vor fi realizate doar după finalizarea renovării sălii de ședințe ”Constantin Hamangiu”.

Sursă: Biroul de Informare al Curții de Apel Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate