ACTUALITATE
RISC de INCENDIU la mai multe autoturisme vândute în România. Ce maşini sunt rechemate în service
O serie de autovehicule sunt rechemate în service, în această perioadă, pentru operaţiuni de remediere a unor defecţiuni depistate de producători. Intervenţiile în service sunt gratuite. Printre pericolele identificate sunt cele de izbucnire a unor incendii.
Model: Ford Focus, C-MAX, Kuga, Mondeo, Galaxy si S-MAX, 3.070 unităţi.
Defecţiunea vizată: fisuri placă de presiune ambreiaj
„O serie de vehicule Ford Focus, C-Max, Transit Connect, S-Max, Galaxy, Mondeo si Kuga echipate cu un motor EcoBoost 1.0, 1.5 sau 1.6 şi cu transmisie manuala cu 6 trepte ar putea suferi o fractură a placii de presiune a ambreiajului. (…) În situaţia puţin probabilă în care placa de presiune a ambreiajului se fractureaza, un zgomot poate fi auzit din aproprierea transmisiei, în cazuri extreme ducând la eliberarea de fragmente de ambreiaj/transmisie care lovesc componentele de sub capotă, creând un risc de producere a fumului şi focului sub capotă”.
Durata reparaţiei: între 0,6 şi 5,7 ore.
Model: Ford – 462 de vehicule echipate cu motor 1.6 EcoBoost – Fiesta ST, Kuga, Focus, C-Max, Transit Connect.
Defecţiunea vizată: „Supraîncălzirea localizată a chiulasei motorului poate cauza fisurarea chiulasei, provocând o scurgere de ulei sub presiune, care poate duce la incendii în compartimentul motorului. Reteaua de dealeri autorizaţi Ford va îmbunătăţi sistemul de răcire cu un senzor de nivel lichid de răcire şi va actualiza software-ul vehiculului, oferind avertizări vizuale şi sonore dacă nivelul lichidului de răcire scade sub limita necesară”.
Durata intervenţiei la service: între 2,7 ore şi 4,6 ore.
Model: Land Rover-Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Evoque, Range Rover Velar, Discovery si Discovery Sport, anii 2018-2019
Defecţiunea vizată: problemă de fabricaţie la rampele de combustibil
„A fost identificată o problemă de fabricaţie la rampele de combustibil montate pe motorul Ingenium de 2 litri benzină. În cazul în care combustibilul scurs vine în contact cu o suprafaţă suficient de fierbinte, exista un risc crescut de izbucnire a unui incendiu”.
Model: Jaguar F-Type, XF, XE, E-Pace şi F-Pace, anii 2018-2019
Defecţiunea vizată: pierdere combustibil în compartimentul motor
„Jaguar Land Rover a primit rapoarte privind calitatea de la dealerii/service-urile autorizate, conform cărora la anumite vehicule F-Type, XE, XF, E-PACE si F-PACE, cu an model 2018 – 2019, a fost identificata o problemă de fabricaţie la rampele de combustibil montate pe motorul Ingenium cu 4 cilindri în linie, de 2,0 litri, pe benzină. Unele rampe de combustibil nu au fost fabricate corect şi există riscul să apară pierderi de vapori şi de combustibil lichid în compartimentul motor. Este posibil ca pasagerii să simtă un miros persistent şi excesiv de combustibil, iar, dacă este deschisă capota motorului, s-ar putea să se observe combustibil lichid. În cazul în care combustibilul scurs vine în contact cu o suprafaţă suficient de fierbinte, există un risc crescut de izbucnire a unui incendiu”.
Model: Range Rover şi Range Rover Sport – an 2018-2019, 2 maşini, fabricate în Marea Britanie
Defecţiunea vizată: problemă la senzorul pentru nivelul combustibilului
“Jaguar Land Rover a primit informații conform cărora exista o problema la anumite vehicule Land Rover Range Rover cu propulsie hibridă (PHEV) și Range Rover Sport PHEV, cu an model 2018, privind nivelul incorect afișat de indicatorul pentru nivelul combustibilului. Prin urmare, este posibil ca vehiculul să rămână în pană de combustibil, fără avertizare prealabilă. Dacă nivelul de încărcare a bateriei este de cel puțin 10%, motorul electric va prelua funcția de propulsie, până la descărcarea completă a bateriei.
Dacă nivelul de încărcare a bateriei este mai mic de 10%, motorul electric nu poate prelua funcția de propulsie”.
Model: Mercedes V/Vito, 89 de unităţi, fabricate în perioada 2016-2018
Defecţiune vizată: “Decuplarea automată a aibagului de însoţitor nu este afişată correct, prin intermediul indicatorului de avertizare. În eventualitatea unei astfel de defecţiuni, indisponibilitatea airbagului de însoţitor nu ar mai fi afişată prin intermediul indicatorului de avertizare Airbag însoţitor dezactivat. În consecinţă, în cazul producerii unui accident, ar putea creşte riscul de rănire al însoţitorului”.
Model: Mercedes Benz 217, 222 – 19 unităţi
Defecţiunea vizată: este posibil să nu fie montate două piuliţe la barele colectoare în cutia de siguranţă preliminară din portbagaj; ar putea prezenta risc de incendiu; întreruperea contactului electric la barele colectoare ar putea genera defecţiuni funcţionale; rularea motorului, funcţiile centurilor şi panoul de instrumente s-ar putea număra printre componente afectate, ceea c ear putea creşte riscul de producere a unui accident şi eventual riscul de rănire
Durata intervenţiei la service: o oră
Model: Mercedes Benz 907, 910 Sprinter – 109 autovehicule
Defecţiunea vizată: iluminatul de fundal al butonului de avarie de dezactivează după circa 20 de minute; acesta trebuie să fie activ în permanenţă în timpul cursei; fără iluminatul de fundal, este limitată vizibilitatea butonului de avarie, în condiţii de întuneric, deci nu ar putea fi găsit rapid; ar putea creşte riscul de producere a unui accident
Intervenţia la service: seactualizează calculatorul cu o versiune software corectată
Model: Mercedes Benz 907, 910 Sprinter – 18 autovehicule
Defecţiunea vizată: la anumite vehicule Sprinter, funcţia de drânare post-coliziune nu a fost activată şi implicit nu este disponibilă; în cazul unui accident, există risc mărit de producere a unui impact secundar
Model: Mercedes-Benz, 207, 212 si 204– 273 autovehicule fabricate în perioada 2011-2016
Defecţiunea vizată: „Daimler AG a constatat faptul că s-ar putea scurge o cantitate redusă de ulei hidraulic din rezervorul instalaţiei sistemului de asistenţă activa la virare (Active Curve System). Prin urmare, poate exista risc de incendiu, în eventualitatea in care uleiul hidraulic ajunge în contact cu componentele fierbinţi”.
Intervenţia la service: inlocuire joja de ulei rezervor alimentare. Durata reparaţie: 0,5 ore.
Model: Mercedes-Benz 166 – 5 unităţi
Defecţiunea vizată: „La modelul 166, conductele radiatorului de răcire ulei la cutia de viteze ar putea să nu corespundă specificaţiilor standard. (…) Vehiculul ar putea pierde din tracţiune. Uleiul evacuat din cutia de viteze poate ajunge în contact cu componente încălzite ale instalaţiei, putându-se astfel aprinde”.
Intervenţie service: verificare şi, după caz, înlocuire conducte de ulei spate pentru cutia de viteze automată
Model: Audi – 3007 unităţi
Defecţiunea vizată: „Audi a constatat ca la autovehiculele dintr-un anumit interval de fabricatie, se poate produce defectarea elementului suplimentar de incalzire al instalatiei de climatizare. In cazuri rare aceasta poate duce la deteriorari provocate prin ardere, pana la incendiu”.
Durata intervenţiei la service: 2 ore pentru adaptarea software a unităşii de comandă a instalaţiei de climatizare şi înlocuirea elementului suplimentar de încălzire
Model: Audi – A6 (4G), A4 (8K), Q5 (8R), A5 (8T), A5 Cabrio (8F) – 4 unităţi
„Exista posibilitatea ca patrunderea umiditatii in electronica componentei sa produca supraincalzirea si defectarea pompei auxiliare de lichid de racire. Pot aparea avarii locale prin ardere mocnita. In cazuri izolate, aceasta situatie poate genera incendierea autovehiculului”.
Intervenţie la service: o oră, pentru înlocuirea pompei auxiliare de lichid de răcire.
Model: Audi A3 – 55 de unităţi
Defecţiunea vizată: „Exista posibilitatea ca demarorul sa fie in permanenta activat. Drept urmare, se poate produce supraincalzirea componentei, pana la incendierea autovehiculului”.
Intervenţie la service: o oră pentru înlocuirea bobinei de cuplare de pe demaror
Model: Audi A4, A5, Q5 – 3366 autoturisme
Defecţiunea vizată: „Se poate produce defectarea elementului suplimentar de incalzire al instalatiei de climatizare. In cazuri rare, acesta poate duce la deteriorari provocate prin ardere, pana la incendiu”.
Intervenţie la service: înlocuire element de încălzire
Model: Seat Ibiza /Arona, 175 autoturisme
Defecţiunea vizată: catarama centurii de siguranţă pentru locul stânga spate se poate desface accidental dacă pe bancheta din spate sunt ocupate locurile stânga şi cel central. În cazul unui accident sau frânări bruşte, pasagerul nu mai este protejat prin sistemul de reţinere încprporat, existând pericol sporti de accidentare. Se solicită să nu mai fie utilizat locul spate central până la repararea cataramei duble a centurii de siguranţă.
Model: Seat – Ibiza 6J, Leon 1P, Altea 5P, Alhambra 7N.
Defecţiunea vizată: „Exista posibilitatea ca arcul bobinei de cuplare al demarorului sa fie intr-o pozitie incorecta si astfel bobina de cuplare sa fie in permanenta alimentata, ceea ce produce supraincalzirea componentei care poate provoca incendierea autovehiculului”.
Intervenţia la service: 30 min – 1,5 ore pentru verificarea demarorului şi dupa caz inlocuirea bobinei de cuplare
Model: Volkswagen 27F9 – 1444 autoturisme Scirocco, EOS, Jetta, Touran, Passat, Golf, Tiguan, Polo, Sharan..
Defecţiunea vizată: „La autovehiculele cu motor diesel si sistem Start-Stop, este posibil ca, din cauza pozitiei oblice sau a ruperii arcului de revenire, demarorul sa fie alimentat permanent. Drept urmare se poate produce supraincalzirea componentei, pana la incendierea autovehiculului”.
Intervenţia la service: verificare demaror si inlocuire bobina de cuplare afectata; 30 de minute – 1,5 ore.
Model: Volkswagen Polo – 1971 autoturisme
Defecţiunea vizată: catarama centurii de siguranţă pentru locul spate stânga se poate desface accidental dacă pe bancheta din spate sunt ocupate locurile stânga şi cel central. În cazul unui accident sau frânări bruşte, pasagerul nu mai este protejat prin sistemul de reţinere încorporat, existând pericol sporti de accidentare. Se solicită să nu mai fie utilizat locul spate central până la repararea cataramei duble a centurii de siguranţă.
Model: Volkswagen Tiguan Allspace – 19 autoturisme.
Defecţiunea vizată: există posibilitatea ca pe punea spate să fie montate amortizoare pneumatice cu o sudură incorrect efectuată pe ochiul inferior de fixare a amortizorului; fixarea inferioară se poate desprinde şi poate afecta stabilitatea la rulare
Durata intervenţiei la service: 120 de minute
Model: Honda HR-V, 166 de unităţi, modele produse în perioada 2015-2018, în Mexic.
Defecţiunea vizată: Clips fixare cablaj electric la compartiment motor se poate desprinde şi se poate freca de suportul de tampon cutie viteze. Cablajul se poate deteriora şi se pot aprinde martori defecţiune în bord.
Durata intervenţiei la service, o oră.
Model: Motociclete Honda CRF1000, fabricate în 2018, în Japonia.
Defecţiunea vizată: Cricul de sprijin al motocicletei poate ceda.
Durata operaţiunilor în service, o oră.
Model: Hyundai Ioniq (AE-HEV), 20 de autovehicule fabricate în Coreea de Sud
Defecţiune: actuator hidraulic ambreiaj; se poate aprinde martorul de avertizare pentru eroarea P17EB la sistemul DCT.
Durata intervenţiei la service: 0,2 ore pentru vrificare, 0,4 ore pentru reparare, 0,8 opre pentru înlocuire.
surse: anpc.gov.ro, wall-street.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.