Connect with us
Publicitate

Eveniment

România încheie 2022 cu mai puțin de 1.000 de km de autostradă. Analiza optimistă a Asociației ”Pro Infrastructură”

Publicat

România va încheia anul 2022 cu mai puțin de 1.000 de kilometri de autostradă, mai precis 994,6 kilometri, dar, potrivit Asociației ”Pro Infrastructură”, în următorii 10 ani există posibilitatea de a dubla acest număr. 

„Pentru o rețea decentă (chiar dacă nu completă), mai avem nevoie de aproximativ 2000.

În următorii 10 ani trebuie și putem construi măcar 900 kilometri, chiar dacă ținem cont de bâlbele și poticnelile legendare ale autorităților, provocările tehnice și riscurile la trecerile Carpaților și lălăiala și lenea unor antreprenori generali” au scris pe Facebook, cei de la asociație.

Există nu mai puțin de 14 autostrăzi și multă lume care circulă spre exemplu pe A10, Sebeș-Turda, funcțională, se întreabă unde sunt celelalte.

Răspunsul este simplu: majoritatea sunt în faza de proiect. Doar două sunt date complet în folosință: A10 Sebeș Turda și A2 Autostrada Soarelui.

De asemenea, este deshisă integral și centura ocolitoare a municipiului Constanța, denumită A4.

Autostrăzile de hârtie, mai lungi decât cele de asfalt. Cum a ajuns România la A14, când de fapt are doar două deschise integral

”Pro Infrastructură” a făcut și o analiză a proiectelor aflate în diferite stadii.

„Avem 444 kilometri de autostradă în licitație. Astăzi vă prezentăm monitorizarea noastră independentă a tuturor proiectelor de autostradă aflate momentan în procedură de achiziție publică.

Sunt 18 segmente de pe 4 autostrăzi (A0, A3, A7 și A13), puțin peste 444 km cu o valoare estimată totală de 6,54 miliarde euro.

Unele merg neașteptat de bine (A7 unde UMB a ofertat extrem de agresiv și a speriat competitorii), iar altele își continuă epopeile halucinante începute acum mai bine de 3 ani (A0 Nord).

Cei 444 în licitație se adaugă celor 451 kilometri de autostradă și drum expres care au contracte de lucrări semnate în acest moment.

Împreună sunt 895 km care pot fi livrați în următorii 10 ani, într-un scenariu realist-optimist, inclusiv secțiunile teribile de pe A1 Sibiu-Pitești (69 km prin creierii munților) și A3 Poarta Sălajului-Nușfalău (include Tunelul Meseș lung de aproape 3 km).”

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    joi, 01.12.2022 at 10:46

    La tot ce scrie mai sus există un singur răspuns,am avut şi avem cei mai proşti şi necalificaţi guvernanţi din Europa. Şi nu sunt şanse de schimbare.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate