Economie
Românii au cumpărat mai multe mașini second-hand. Cât au crescut înmatriculările noi de la începutul anului
Românii au cumpărat mai multe mașini second-hand. Din datele Institutului Național de Statistică, înmatriculările noi la această categorie a crescut cu 4,5% față de primul trimestru al anului trecut.
Ponderea autoturismelor second-hand importate din total înmatriculări a ajuns la 71%.
În trimestrul I 2024, comparativ cu trimestrul I al anului 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile
- mopede ṣi motociclete, cu 16,1%
- autoturisme cu 4,2%
- autobuze și microbuze cu 2,8%.
Mai puține înmatriculări de autoturisme noi
Situația înmatriculărilor noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor arată că au fost înregistrate creṣteri la categoriile:
- autobuze ṣi microbuze cu 41,2%
- mopede ṣi motociclete cu 17,2%.
Au fost cumpărate mai puține autoturisme noi. Înmatriculările au scăzut cu cu 10,1%.
Comparativ cu trimestrul IV 2023, în trimestrul I 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere la:
- vehiculele pentru transportul pasagerilor, cu 2,7%
- vehiculele pentru transportul mărfurilor, cu 11,3%
Înmatriculările de camioane
La înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri:
- autotractoare cu 11,4%
- remorci ṣi semiremorci cu 9,8%
- autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 9,1%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoriile:
- autocamioane (inclusive vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 13,2%
- remorci ṣi semiremorci cu 11,5%.
Au scăzut înmatriculările la categoria autotractoare, cu 5,6%.
Situația pe norme de poluare
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului I 2024.
- vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 – 62,4%
- vehicule cu norma de poluare Non-Euro – 10,6%.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,1%.
Pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 23,6% au fost clasificate în norma Euro 3.
Pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 25,7% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 28,2%. Cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 41,4%.
Pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 23,5% au fost clasificate în norma Non-Euro.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News