Connect with us
Publicitate

Actualitate

Românii nu şi-au pierdut interesul pentru maşinile Volkswagen şi aşteaptă reduceri de preţ. Ce pregăteşte producătorul auto

Publicat

volkswagen Românii nu par să fie mai puţin interesaţi de mașinile Volkswagen, în urma scandalului legat de fasificarea nivelului de emisii poluante. Dimpotrivă, interesul acestora pentru autoturismele respective chiar a crescut uşor. Între timp, Grupul auto german Volkswagen AG a anunțat că va reduce cheltuielile cu investițiile la VW, principala sa marcă de automobile, cu un miliard de euro pe an și de asemenea va trece la o nouă tehnologie diesel pentru Europa și America de Nord.

Interesul românilor pentru mașinile Volkswagen a crescut imediat după debutul scandalului, chiar dacă vânzările mărcii au scăzut în septembrie.

„Deși românii își doresc cel puțin la fel de mult un Volkswagen ca și înainte de scandal, ei se așteaptă ca prețurile să scadă pentru a-și putea cumpăra unul mai ieftin”, se arată într-un raport realizat de site-ul VeziCatFace.ro.

La aproape o lună de la debutul scandalului Diesel Gate, analiza arată că interesul românilor pentru Volkswagen nu a fost afectat, ci, dimpotrivă, a crescut ușor.

Conform datelor, Volkswagen este marca pe care românii o caută cel mai mult pe internet. În prima parte a lunii septembrie, din 30.000 de mașini evaluate pe VeziCatFace.ro, 16% au fost pentru modele Volkswagen.

Pe locurile următoare s-au clasat Opel (11.1%), Ford (8.2%), Audi (7.2%) și BMW (7.1%). În săptămâna care a urmat imediat după dezvăluirea Diesel Gate (21-27 septembrie), interesul românilor pentru Volkswagen a crescut cu 21% față de perioadă anterioară (1-20 septembrie) de la 16% la 19.4%.

„Cel mai probabil, interesul crescut al românilor pentru mașinile Volkswagen a fost unul speculativ. Cumpărătorii au sperat că prețul mașinilor va scădea și că își vor putea cumpără astfel un Volkswagen mai ieftin. Din calculele noastre însă, nu se vede absolut nicio scădere de preț pentru vreun model Volkswagen”, a spus Alexandru Govoreanu, Director de Dezvoltare VeziCatFace.ro.

La nivel de modele, căutările pentru Volkswagen Golf au crescut de la 8.1% la 9.8%. în cazul lui Volkswagen Passat, creșterea a fost de 27%, de la 4.8% la 6.1%, depășind astfel modelul Opel Astra și trecând pentru o săptămâna pe locul doi în topul celor mai căutate mașini din România.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, face obiectul unor investigații în mai multe țări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Într-un comunicat de presă difuzat marți, noul director pentru marca VW, Herbert Diess, a informat că pentru a face față efectelor scandalului motoarelor trucate s-a luat decizia ca programul actual de reducere a costurilor să fie accelerat, iar investițiile să fie reduse cu un miliard de euro pe an. De asemenea, Diess a informat că VW va trece ‘cât mai rapid posibil’ la o nouă tehnologie diesel în Europa și America de Nord, urmând să instaleze tehnologia denumită AdBlue, un produs aditiv pe bază de uree care reduce substanțial emisiile poluante ale motoarelor diesel.

Potrivit unor surse interne, VW ar putea înregistra pierderi pe ansamblul acestui an deoarece va suporta cea mai mare parte a costurilor provocate grupului Volkswagen de scandalul falsificării testelor de poluare. Volkswagen a pus deoparte 6,5 miliarde de euro pentru a face față costurilor acestui scandalul, însă potrivit surselor citate de Reuters cea mai mare parte a acestor costuri vor fi trecute în conturile VW.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.

surse: realitatea.net, agerpres.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate