Actualitate
Românii şi gadgeturile. Cel puţin un smartphone, la peste 70% dintre gospodăriile din ţară şi tabletă, la 36%. Preferinţele pentru internetul mobil
În 73% dintre gospodăriile din România există cel puţin un smartphone, media fiind de 1,5 per gospodărie, iar în 36% dintre acestea este cel puțin o tabletă, media fiind de 1,1 tablete/gospodărie. De asemenea, 55% dintre gospodării dețin laptopuri.
Sunt datele un studiu realizat de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
Potrivit ANCOM, 50% dintre români au acces la internet mobil prin telefon, pe baza unui abonament de telefonie ce are inclus și internet, 35% prin telefon pe baza unei cartele preplătite cu o extraopțiune de internet mobil, iar 25% au acces prin intermediul unui stick sau card USB cu abonament. 67% dintre abonamente/ extraopțiuni, 70% dintre cartelele preplătite, respectiv 45% dintre tablete/carduri USB pentru acces la internet mobil dispun de trafic limitat.
În general, 55% dintre utilizatorii de internet mobil cu trafic limitat au răspuns că sunt atenți la modul în care folosesc acest trafic, nedepășindu-l niciodată. Alți 24% declară că îl folosesc foarte rar dincolo de limita de trafic și numai 10% admit că acest lucru li se întâmplă des sau foarte des. 38% dintre cei care depășesc traficul inclus renunță la a mai folosi internetul mobil în perioada respectivă de facturare, în timp ce 60% continuă să îl folosească, fie plătind costuri suplimentare, fie suportând viteze mult mai mici.
În cazul serviciilor de internet mobil, românii plătesc, în medie, 58 de lei pentru un serviciu achiziționat în mod individual, în timp ce, pentru un pachet de servicii cu internet mobil plătesc 109 lei. Cei mai mulți utilizatori plătesc între 23 și 45 de lei pentru un serviciu individual iar pentru un pachet de servicii, peste 90 de lei.
De asemenea, studiul a arătat că românii sunt, în general, mulțumiți de furnizorul actual de servicii de internet mobil, doar 5% dintre ei schimbându-și operatorul în ultimul an. Printre motivele invocate pentru schimbarea furnizorului au fost menționate dorința de a beneficia de o ofertă de servicii la pachet mai avantajoasă (24% dintre respondenți), dorința de a beneficia de ofertele pentru achiziționarea unui nou dispozitiv (telefon mobil/smartphone, tabletă sau laptop) (17%), volumul traficului inclus (17%), dar și aria de acoperire care nu corespundea nevoilor utilizatorilor (13%, cu precădere în mediul rural).
Internetul mobil este utilizat în principal pentru navigare, rețele de socializare și e-mail, însă și pentru comunicarea vocală sau mesagerie instant. 78% dintre utilizatori îl folosesc zilnic sau aproape zilnic, iar alți 15% îl folosesc de 2-3 ori pe săptămână. 76% dintre utilizatorii de internet mobil au în gospodărie și internet fix, conexiunea mobilă fiind utilizată, de regulă, atunci când nu funcționează cea fixă.
Studiul a fost realizat pentru ANCOM de International Consulting Expertise în colaborare cu CCSAS, pe un eșantion de 1.549 persoane fizice din România, care folosesc servicii de acces la internet la puncte mobile, având o eroare maximă de +/-2,5%, la un nivel de probabilitate de 95%.
sursa: agerpres
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News