Administrație
S-a aprobat regulamentul noului Program Județean de Transport Persoane. Transportatorii nu sunt de acord cu eliminarea unor trasee
Consilierii județeni au aprobat, marţi, regulamentul și caietul de sarcini privind programul de Transport Județean de Persoane prin curse regulate pe perioada 1 mai 2013 – 30 iunie 2019. Până la supunerea la vot a proiectului de hotărâre, ședința de CJ Alba a fost pigmentată de discuții în contradictoriu, pentru că transportatorii, prezenți în sală, nu erau de acord cu eliminarea unor trasee din programul de transport județean, ca urmare a introducerii acestora în AIDA – Transport Local.
Prima intervenție a fost cea a patronului firmei „Livio Dario”, Aurel Poptean, care este nemulțumit de faptul că traseele Alba Iulia – Sântimbru – Obreja şi Alba Iulia – Sântimbru – Mihalț au fost scoase din programul de transport județean și introduse în AIDA – Transport Local. Prin această măsură, transportatorul care asigură în prezent aceste trasee a pierdut rutele respective. Acesta, prin vocea avocatului Paul Teodorescu, a arătat că traseele ar putea fi incluse atât în programul de transport județean, cât și în cel local.
Reprezentanții CJ Alba au precizat, în răspuns la intervenția reprezentantului „Livio Dario”, că decizia scoaterii acestor trasee din programul județean este voința cetățenilor, materializată în Consiliile Locale și că CJ Alba nu poate interveni asupra acestora, dat fiind faptul că nu au fost atacate în contencios administrativ. Mai mult, directorul Serviciului Tehnic, Dan Popescu a precizat consilierilor că o cerere similară de eliminare a unor trasee a venit, marţi, și din partea CL Galda de Jos, care cere scoaterea traseelor Alba Iulia – Galda de Jos – Cetea și Alba Iulia – Oiejdea din programul de transport județean, deoarece au aderat la AIDA – TL.
„Fiecare CL a făcut dezbateri publice la care au participat și operatorii de transport. În consecință, hotărârile de Consiliu Local, atât timp cât nu sunt atacate în contencios administrativ, sunt o voință proprie a Consiliilor Locale și ele activează într-un program comun de transport” a declarat Dan Popescu. Mai mult, solicitările operatorilor de transport nu fac obiectul proiectului de hotărâre supus la vot marţi, prin care nu se urmărește altceva decât aprobarea regulamentului, caietului de sarcini și programului de transport în vederea organizării unei licitații publice.
După aproximativ 40 de minute de discuții în care și alți operatori prezenți în sală, precum „Boian Trans”, au arătat că au de pierdut din cauza STP Alba, care a acaparat toate traseele și care primește subvenții pentru activitățile pe care le prestează, consilierii au aprobat proiectul în forma inițială.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News