Administrație
Sală polivalentă la Alba Iulia. Primăria a pus documentația PUZ în consultare publică. Modificări propuse

Sală polivalentă la Alba Iulia. Primăria Alba Iulia a pus în consultare publică documentația PUZ pentru construirea sălii polivalente pe strada Brândușei, nr. 50. Este vorba despre reglementarea din punct de vedere urbanistic a terenului aflat în domeniul public al Municipiului Alba Iulia, pentru a se putea construi o sală polivalentă și un complex sportiv. Sala polivalentă ar urma să aibă 3000 de locuri.
Adiacent acesteia se mai propun zone de recreere, zone mixte pentru funcțiuni complementare, zone administrative. Minimum 30% vor fi spații verzi amenajate.
Amplasamentul pentru care este necesară elaborarea PUZ-ului este reprezentat de un teren de 89.208 mp, în intravilan, Alba Iulia.
Sunt 9 terenuri arabile, două terenuri în categoria pășune, trei care au destinația curți-construcții. Dintre toate, pe domeniul public este terenul de 45.418 mp (circa jumătate din suprafața totală), restul fiind proprietăți private.
Sală polivalentă la Alba Iulia. Zona studiată
Zona este Baza Sportivă Constructorul unde în prezent se pot practica tenis de camp pe șase terenuri de sport, un poligon de tragere pentru tir sportiv pescuit într-un iaz. Baza est eîntr-o stare avansată de degradare, potrivit documentației. În jur s-a dezvoltat cartierul rezidențial ”La Recea”.
Un sfert din suprafață (22.591 mp) nu este utilizat, fiind ocupat cu vegetație sau cu construcții/anexe construite fără forme legale, se arată în documentația PUZ.
Zona prezintă potențial de dezvoltare și datorită accesibilității ridicate date de viitoarea centură ocolitoare de sud (prelungirea Străzii Ion Lăncrănjan) ce va facilita accesul mai rapid spre autostrada A10, spre autogară și gară, se mai arată în documentație. De asemenea, este conectată și la sistemul Velo prin pista de biciclete de pe Strada Brândușei ce leagă proiectul de partea centrală a orașului.

Sală polivalentă la Alba Iulia. Cum va fi împărțit terenul
Se propune parcelarea în 8 loturi edificabile, ce vor avea următoarele destinații: 3 loturi cu destinația de spații verzi amenajate, 3 loturi destinate căilor de circulație carosabile și pietonale, un lot cu funcțiuni sportive și de agrement (aferent Sălii Polivalente) și un lot cu o funcțiune mixtă.
Amenajare de străzi
Sistemul carosabil va fi dezvoltat prin realizarea unor străzi noi cu două benzi , care să deservească toate parcelele nou propuse. Străzile noi sunt etapizate în 3 faze.
În prima fază se va face strada ce asigură legătura cu Strada Brândușei și conectivitatea cu sistemul velo și sistemul pietonal de pe aceasta. Totodată, în această fază se propune modernizarea străzii de acces spre Strada Zori de Zi.
Pentru a doua fază se va realiza un acces secundar, concomitent cu realizarea Bulevardului Ion Lăncrănjan (centura ocolitoare pe latura de sud, investiție în execuție) ce va lega zona de noua centură sudică a municipiului.
În cea de-a treia fază se va realiza o stradă în partea de nord cu dublu sens ce se va conecta și ea cu viitorul Bulevard Ion Lăncrănjan.
Racordările dintre circulațiile carosabile se propune a fi realizate utilizând o rază de minim 12 metri. Racordul la Centura ocolitoare va fi făcut cu o rază de 25 m.
Accesele carosabile pe parcele vor avea o lățime de minim 5 metri.
Se propune modernizarea tuturor străzilor existente în prezent în interiorul zonei de studiu. Profilele transversale vor cuprinde plantații de arbori în aliniament cu lățime de minim 2 m pentru zona verde plantată, trotuare de minimum 2 m lățime și trasee pentru bicicliști în dublu sens de minim 2,5 m lățime.
Străzi noi
De asemenea se propune trasarea de noi străzi pentru a deservi cât mai bine suprafața de teren.
Strada principală propusă vor avea o deschidere de 15 m, din care: zonă carosabilă cu dublu sens de 6 m, restul fiind ocupat cu rezervă teren benzi suplimentare de circulatie, zone verzi cu aliniament de copaci, piste de biciclete și trotuar pietonal. Se mai propun două noi strazi care să ofere acces pentru zona de nord și est a zonei de studiu, cu un profil variabil, de minim 13 m, cu două benzi de circulație.
Pe toate terenurile care sunt ocupate cu sistemul de circulație propus (atât carosabil cât și pietonal) se propune interdicție definitivă de construire, excepție făcând zona pentru parcaje, care poate acomoda în viitor un parcaj multietajat.
Pe domeniul public, distribuite uniform în teritoriu, se propune amenajarea a aproximativ 98 locuri publice de parcare pentru autoturisme mici și 14 locuri parcare supradimensionate pentru autobuze
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News