Connect with us
Publicitate

Economie

Salariaţii şi foştii angajați vor putea avea acces online la datele proprii din Revisal. Proiect adoptat de Camera Deputaților

Publicat

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, un proiect care prevede posibilitatea ca salariaţii sau foştii angajați să aibă acces online la datele proprii din Registrul general de evidenţă a salariaţilor – Revisal.

S-au înregistrat 274 de voturi „pentru” şi o abţinere.

Propunerea legislativă modifică şi completează art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, în sensul creării cadrului legal pentru ca salariaţi/ foştii salariaţi să poată accesa online registrul de evidenţă a salariaţilor cu privire la datele proprii.

Potrivit proiectului, „Registrul general de evidenţă a salariaţilor se completează şi se transmite inspectoratului teritorial de muncă în ordinea angajării şi cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariaţilor, data angajării, funcţia/ ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative, nivelul şi specialitatea studiilor absolvite, tipul contractului individual de muncă, salariul, sporurile şi cuantumul acestora, perioada şi cauzele de suspendare a contractului individual de muncă, perioada detaşării şi data încetării contractului individual de muncă”.

„Registrul general de evidenţă a salariaţilor este accesibil online pentru salariaţi/ foşti salariaţi, în privinţa datelor care îi privesc. Dreptul de acces se limitează la vizualizarea, descărcarea şi tipărirea acestor date, precum şi la generarea online şi descărcarea unui extras din registru”, prevede proiectul.

De asemenea, actul normativ stabileşte că „vechimea în muncă şi/ sau în specialitate poate fi dovedită şi cu extrasul, în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului”.

„Metodologia de întocmire a registrului general de evidenţă a salariaţilor, înregistrările care se efectuează, condiţiile privind accesul online al salariaţilor sau al foştilor salariaţi la datele din registru, inclusiv condiţiile privind dovada vechimii în muncă şi/ sau în specialitate, precum şi orice alte elemente în legătură cu întocmirea acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului”, mai prevede proiectul.

În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, se stabilesc procedura de acces online a salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor modalitatea de generare şi descărcare a extrasului, precum şi condiţiile în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă şi/ sau în specialitate, potrivit dispoziţiilor art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, cu respectarea prevederilor legale privind protecţia datelor cu caracter personal, mai stabileşte actul normativ.

Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest proiect de lege.

sursa: agerpres.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate