Eveniment
Salariile directorilor companiilor feroviare scad cu 10%, în timp ce unii angajați ai CFR SA vor pierde 20% din venituri

Directorii generali ai CFR Infrastructură și CFR Călători, directorii financiari ai celor două companii și directorii generali și financiari ai societăților Informatică Feroviară, Electrificare CFR și Tipografică Feroviară își vor reduce indemnizațiile cu 10%, a anunțat, miercuri, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban.
Pe de altă parte, veniturile unor angajați „simpli” de la CFR SA vor scădea cu 20%. Mai exact, la CFR Infrastructură, în plus față de reducerea indemnizațiilor, s-a luat decizia de a se reduce programul de lucru la 4 zile pe săptămână pentru un număr restrâns de angajați, fără a fi afectată siguranța circulației.
„În urma discuțiilor pe care le-am purtat cu directorii generali ai CFR Infrastructură și CFR Călători, aceștia, alături de directorii financiari ai celor două companii, își vor reduce indemnizațiile cu 10%. Totodată, și directorii generali și financiari ai filialelor CFR Infrastructură (Informatică Feroviară, Electrificare CFR și Tipografică Feroviară) își vor reduce indemnizațiile cu 10%. Tot cu 10%, își vor reduce indemnizațiile și directorul general și financiar de la SCRL Brașov – filială a CFR Călători. Este un gest necesar care transmite un semnal clar de responsabilitate și solidaritate”, a scris miercuri ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, pe pagina sa de Facebook.
Reamintim faptul că directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, se lăuda în luna iunie că are venituri lunare nete de 11.000 de euro, din care mai mult de jumătate provine din salarii la stat. Restul banilor provin din chiria încasată pe un apartament din Dubai.
Unii angajați ai CFR SA vor pierde 20% din venituri
În timp ce salariile șefilor din sistemul feroviar vor fi reduse cu 10%, pentru 1.400 de angajați ai Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA cărora le-a fost redus programul de lucru de la cinci la patru zile pe săptămână, veniturile vor scădea cu 20%, scrie ClubFeroviar.
„Luând în calcul un câştig mediu brut de 11.126 lei/salariat, la care se aplică contribuția asiguratorie pentru muncă de 2,25%, ceea ce determină o valoare totală de 11.376 lei/salariat, economiile la fondul de salarii rezultate prin aplicarea măsurii de reducere a programului de lucru cu 1 zi pe săptămână, respectiv reducerea cheltuielilor salariale cu 20%/ salariat, sunt de 2.275 lei/salariat/lună/brut (aplicând 20% la 11.376 lei/salariat, rezultă un venit diminuat la 9.101 lei/salariat)/brut. În această ipoteză se realizează o economie la fondul de salarii de aproximativ 3.255.525 lei/lună”, a transmis CFR SA, citat de ClubFeroviar.
Ministrul Transporturilor: A început un amplu proces de optimizare a cheltuielilor în cadrul companiilor din subordine
„Încă de la preluarea mandatului, am început un amplu proces de eficientizare și optimizare a cheltuielilor în cadrul companiilor din subordinea ministerului. La CFR Infrastructură, în plus față de reducerea indemnizațiilor, s-a luat o decizie curajoasă: programul de lucru va fi redus la 4 zile pe săptămână pentru un număr restrâns de angajați, fără a fi afectată siguranța circulației. Economia estimată prin această măsură este de aproximativ 3,25 milioane de lei lunar. Este în curs de implementare un sistem clar de reorganizare, optimizare și funcționare a subunităților din țară. Cu această măsură, CFR Infrastructură estimează că va economisi aproape 57 milioane de lei pe an”, a precizat ministrul Transporturilor
În plus, se va renunța la materialul rulant tehnologic învechit care poate fi casat și valorificat, ceea ce ar putea aduce înapoi, în bugetul companiei, aproximativ 8,7 milioane de lei până la sfârșitul anului.
„În paralel cu acestea, CFR Infrastructură continuă transformarea căii ferate prin proiecte strategice moderne, finanțate din fonduri europene nerambursabile”, a mai notat șeful de la Transporturi.
Și la CFR Călători se vor reduce cheltuielile nejustificate, prin aplicarea următoarelor măsuri: suspendarea unor trenuri neperformante (economii de 40 milioane lei); neacordarea orelor suplimentare și festive (economii de 47 milioane lei); demersuri către ARF pentru redimensionarea volumului de activitate și creșterea valorii unitare (economii de 40 milioane lei); reducerea indemnizațiilor conducerii (0,3 milioane lei) și sistarea cumulului pensie – salariu (economii de 1,5 milioane lei).
„Economii totale estimate până la finalul anului: peste 130 milioane lei! Totodată, am pornit un amplu proces de actualizare a indicatorilor de performanță de la companiile din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”, a arătat Ciprian Șerban, citat de Agerpres.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
miercuri, 23.07.2025 at 15:22
Ăștia merg după rețeta Bolojan, de la noi mai puțin de la pălmași mai mult. C-așa-i în democrație. Democreția lor.
Gica
miercuri, 23.07.2025 at 18:31
astia trag cu cardu miliardu, hai la anu si la multi bani !