Actualitate
SÂMBĂTĂ: AIUD Maraton 2017. 500 de persoane vor alerga pe traseele competiţiei. Invitată special, campioana Gabriela Szabo
Pe 25 martie, la Aiud se desfăşoară a treia ediţie a competiţiei Aiud Maraton 2017. Lista înscrierilor a fost închisă, fiind înregistraţi 500 de participanţi. Invitată special este campioana Gabriela Szabo.
Cei care vor să alerge, în afara concursului, pe traseele de maraton, respectiv semi-maraton, de la a treia ediţie a evenimentului sportiv iniţiat de maratonistul Levente Polgar Ioan, se mai pot înscrie în ziua competiţiei.
Aiud Maraton este o competiţie sportivă de alergare teren variat privată, organizată de Asociația Aiud Sport, în colaborare cu Primăria Aiud, Consiliul Local Aiud, Asociația “Am și eu copilul meu” prin Centrul Reacreativ Educațional Bianca. Donaţiile vor fi direcţionate către asociaţiile Invinctus România şi AHNR (Asociaţia Persoanelor cu Handicap Neuromotor din România).
Contul Asociației, în care puteți face donațiile pentru cele 2 asociaţii pe care le susținem anul acesta, este RO02RZBR0000060018977631 (RON), cu mențiunea Aiud Maraton.
Competiţia are două probe de concurs: maraton, cu o lungime totală a traseului de aproximativ 45 km, respectiv semimaraton, pe un traseu de 22,5 km.
Ambele probe şi cursa se desfăşoară în zona Aiud, pe drumuri publice, drumuri forestiere, poteci turistice marcate. Startul şi sosirea vor fi în centrul oraşului Aiud.
Categorii de concurs:
Feminin:
General Feminin (Open)
18 – 29 ani
30 – 39 ani
40 – 49 ani
50 +
Masculin:
General Masculin (open)
16 – 29 ani
30 – 39 ani
40+
Vor fi premiate doar categoriile pentru care există minimum 5 concurenţi.
Atât la maraton, cât şi la semi-maraton s-au putut înscrie persoanele care au împlinit vârsta de 18 ani şi sunt apte de efort susţinut din punct de vedere medical. Minorii pot participa numai dacă fac dovada scrisă a acordului părinţilor plus adeverinta medicală.
Validarea înscrierilor online se face la faţa locului, în ziua anterioară maratonului (între orele 16 şi 20 la punctul de înregistrare) şi în ziua maratonului (între orele 7 şi 8.00 la punctul de înregistrare). Pentru validare se va prezenta cartea de identitate a participantului, se va semna luarea la cunoştinţă a regulamentului şi declaraţia pe propria răspundere în caz de accident. Efectuarea validării îi dă dreptul participantului să primească numărul de concurs.
Startul în ambele probe de concurs va avea loc sâmbătă, 25 martie, la ora 9.00. Timpul intermediar de parcurgere a traseului este de 4 h semimaraton , 8 h maraton cu punct intermediar de 6 h la (crucea poieni).
Traseu maraton – 42 km
Startul se va da din centrul orasului Aiud, dupa 1 km asfalt, se va intra în pădure unde se va alerga pe un drum forestier, se va ieşi din padure pe o miriste la capatul acesteia se tranverseaza şoseaua (supravegheata de politie); maratonul va continua cu o urcare pe dealul Miraslaului, pe potecă, după care va intra în pădurea Miraslăului şi va iesi la Cicău, pe păşune, cu întoarcere după pădurea Miraslăului, pe acelas traseu, cu final în centrul oraşului Aiud.
Traseu Semimaraton 21,5 km
Startul se va da din centrul orasului Aiud, urmat de 1 Km de asfalt dupa care se intra in padure, dupa padure se ajunge pe o miriste la capatul carieia se afla o sosea de traversat unde se va desparti de traseul pentru maraton; după înconjurarea pădurii, se intoarce de unde s-a despartit de maraton si la un moment vom ajunge pe acelasi traseu de unde a fost luat startul, pana în centrul orasului Aiud.
Între Primăria Municipiului Aiud și Asociația Aiud Sport s-a încheiat un parteneriat, aprobat de Consiliul Local, prin HCL nr. 288/24.11.2016, prin care autoritatea locală se obligă să asigure logistica la locul de primire a invitaților și participanților (corturi, mese, scaune, bănci), să asigure ordinea publică la locul de primire a invitaților și participanților și la locul de premiere, să asigure prezența serviciului de prim ajutor, respectiv a Crucii Roșii Alba, precum și să promoveze evenimentul în mijloacele de informare în masă. De asemenea, joi, 16 martie 2017, a avut loc ședința de Consiliu Local, în cadrul căreia a fost aprobată suma de 5000 de lei, bani alocați pentru acest eveniment.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News