Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

SÂMBĂTĂ: Peste 160 de candidaţi din Alba susţin proba scrisă la concursul pentru ocuparea a 58 de posturi de poliţişti la ordine publică sau rutieri

avatar

Publicat

sediu IPJ politia albaPeste 160 de candidaţi din Alba susţin sâmbătă, 19 noiembrie, proba scrisă în cadrul concursului pentru ocuparea celor 58 de posturi vacante la Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Alba.

Potrivit IPJ Alba, s-au înscris 163 de candidaţi pentru posturile de ordine publică, respectiv doi candidaţi pentru posturile de poliţie rutieră.

Testul constă în 60 de întrebări, cu trei variante de răspuns din care doar una este corectă.

Nota minimă de promovare a testului scris este 7.00 (șapte).

Candidații trebuie să se prezinte la sediul unității teritoriale de poliție, începând cu ora 9.00, accesul în sălile de concurs fiind permis până la cel mult ora 9.45.

Celor care nu sunt prezenți la ora 9.45 în săli nu li se va mai permite accesul și vor fi declarați “neprezentat”, indiferent dacă se află sau nu incinta instituției unde se susține proba.

Accesul în sala de concurs se face pe baza unui document de identitate valabil, respectiv carte de identitate, permis de conducere sau pașaport.

În sală, candidații vor avea asupra lor doar documentul de identitate și pix/stilou de culoare albastră. Nu se permit pixuri sau stilouri ce permit rescrierea.

Nu se admite accesul în sală cu materiale documentare, dicționare, notițe, însemnări sau alte mijloace de calcul ori comunicare.

Fraudele, precum şi tentativa de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaţilor în cauză.

Posturile scoase la concurs sunt următoarele:

Posturi în specialitatea ordine publică – mediul urban – 21 posturi:

– agent II  la Poliția Municipiului Alba Iulia – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 283 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția Municipiului Alba Iulia – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 287 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția Municipiului Alba Iulia – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 288 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția Municipiului Alba Iulia – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 289 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția Municipiului Alba Iulia – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 293 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția Municipiului Aiud – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 360 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția Municipiului Aiud – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 361 din statul de organizare al unității;

– agent III  la Poliția Municipiului Blaj – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 404 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția Municipiului Sebeș – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 438 din statul de organizare al unității;

– agent III  la Poliția Municipiului Sebeș – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 442 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția orașului Abrud – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 473 din statul de organizare al unității;

– agent III  la Poliția orașului Baia de Arieș – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 490 din statul de organizare al unității;

– agent III  la Poliția orașului Baia de Arieș – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 491 din statul de organizare al unității;

– agent III  la Poliția orașului Cugir – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 533 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția orașului Ocna Mureș – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 558 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția orașului Ocna Mureș – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 560 din statul de organizare al unității;

– agent III  la Poliția orașului Ocna Mureș – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 561 din statul de organizare al unității;

– agent III  la Poliția orașului Ocna Mureș – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 562 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția orașului Teiuș – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 574 din statul de organizare al unității;

– agent I  la Poliția orașului Zlatna – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 590 din statul de organizare al unității;

– agent II  la Poliția orașului Zlatna – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 591 din statul de organizare al unității;

Posturi în specialitatea ordine publică din mediul urban de conductori câini – 3 posturi:

– agent II  (și conductor câini) la Poliția Municipiului Alba Iulia – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 295 din statul de organizare al unității;

– agent II  (și conductor câini) la Poliția Municipiului Aiud – Biroul de Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 363 din statul de organizare al unității;

– agent II  (și conductor câini) la Poliția orașului Cugir – Ordine Publică – Siguranță publică și patrulare, prevăzut la poziția 532 din statul de organizare al unității;

Posturi în specialitatea ordine publică – mediul rural – 33 posturi:

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Cricău Tip I, prevăzut la poziția 611 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Ighiu Tip I, prevăzut la poziția 618 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Ighiu Tip I, prevăzut la poziția 619 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Ighiu Tip I, prevăzut la poziția 620 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Meteș Tip I, prevăzut la poziția 624 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Sîntimbru Tip I, prevăzut la poziția 626 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Sîntimbru Tip I, prevăzut la poziția 627 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Berghin Tip I, prevăzut la poziția 641 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Ciugud Tip I, prevăzut la poziția 646 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Ciugud Tip I, prevăzut la poziția 647 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Săliștea Tip I, prevăzut la poziția 649 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Vințu de Jos Tip I, prevăzut la poziția 659 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Hopârta Tip I, prevăzut la poziția 672 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Rădești Tip I, prevăzut la poziția 684 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Rîmetea Tip I, prevăzut la poziția 688 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Rîmeț Tip II, prevăzut la poziția 693 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Fărău Tip I, prevăzut la poziția 705 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Lunca Mureșului Tip I, prevăzut la poziția707 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Noșlac Tip I, prevăzut la poziția 710 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Bucerdea Grânoasă Tip I, prevăzut la poziția 724 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Cergău Tip I, prevăzut la poziția 727 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Mihalț Tip I, prevăzut la poziția 735 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Roșia de Secaș Tip I, prevăzut la poziția 738 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Sîncel Tip I, prevăzut la poziția 761 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Șona Tip I, prevăzut la poziția 766 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Cut Tip I, prevăzut la poziția 802 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Doștat Tip I, prevăzut la poziția 809 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Avram Iancu Tip I, prevăzut la poziția 836 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Poiana Vadului Tip I, prevăzut la poziția 850 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Vidra Tip I, prevăzut la poziția 859 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Vadu Moților Tip I, prevăzut la poziția 863 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Almașu Mare Tip I, prevăzut la poziția 906 din statul de organizare al unității;

– ajutor șef post la Post de poliție comunal Sălciua Tip I, prevăzut la poziția 926 din statul de organizare al unității.

– agent de poliţie în specialitatea poliţie rutieră din structura Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba (agent III la Poliţia Oraşului Teiuş – rutieră).

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

TVA de 9% pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare, de la 1 ianuarie 2019

avatar

Publicat

Apa, robinet

Începând cu data de 1 ianuarie 2019, în cazul serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare se va aplica o cotă de TVA de 9%. Legea nr. 175/2018 pentru modificarea și completarea Codului fiscal care introduce în lista prestărilor de servicii/livrărilor de bunuri asupra cărora se aplică TVA de 9% serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare a fost publicată în Monitorul Oficial marți, 17 iulie.

Actul normativ face referire şi la livrarea apei pentru irigații în agricultură, la ora actuală pentru aceste servicii fiind prezentă şi sintagma “apă potabilă”, ce va fi eliminată prin reformularea literei g) de la art. 291 alin. (2) din Codul fiscal.

Astfel, de la 1 ianuarie 2019, lista completă a prestărilor de servicii și/sau livrărilor de bunuri pentru care se aplică cota redusă de TVA de 9% va fi următoarea:

  • livrarea de proteze și accesorii ale acestora, definite prin normele metodologice conform legislației specifice, cu excepția protezelor dentare scutite de taxă;
  • livrarea de produse ortopedice;
  • livrarea de medicamente de uz uman și veterinar;
  • cazarea în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcție similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping;
  • livrarea următoarelor bunuri: alimente, inclusiv băuturi, cu excepția băuturilor alcoolice, destinate consumului uman și animal, animale și păsări vii din specii domestice, semințe, plante și ingrediente utilizate în prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau înlocui alimentele;
  • serviciile de restaurant și de catering, cu excepția băuturilor alcoolice, altele decât berea care se încadrează la codul NC 22 03 00 10;
  • livrarea apei pentru irigații în agricultură
  • livrarea de îngrășăminte și de pesticide utilizate în agricultură, semințe și alte produse agricole destinate însămânțării sau plantării, precum și prestările de servicii de tipul celor specifice utilizate în sectorul agricol, prevăzute prin ordin comun al ministrului finanțelor publice și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale;
  • serviciile de alimentare cu apă și de canalizare.

sursa: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ajutorul social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă. Legea, promulgată de Iohannis

avatar

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, miercuri, decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, a informat Administraţia Prezidenţială prin intermediul unui comunicat de presă.

Pe 20 iunie, deputaţii au adoptat proiectul de lege prin care dreptul la ajutor social încetează în cazul refuzului unui loc de muncă oferit. Decizia a fost luată cu 274 de voturi „pentru”, 4 „împotrivă” şi 2 abţineri.

Refuzul unui loc de muncă oferit sau refuzul de a participa la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă atrage încetarea dreptului la ajutorul social”, prevede iniţiativa pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat.

Proiectul mai prevede că, în situaţia pierderii dreptului la ajutor social, familia sau persoana singură poate solicita un nou drept după o perioadă de 12 luni de la data deciziei de încetare a acestui drept.

Iniţiativa legislativă stipulează că pentru sumele acordate ca ajutor social, una sau mai multe persoane majore apte de muncă, raportat la cuantumul ajutorului social din familia beneficiară, au obligaţia de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii.

În situaţia în care persoana nominalizată să efectueze acţiunile sau lucrările de interes local se află în incapacitate temporară de muncă sau şi-a pierdut total ori parţial capacitatea de muncă, obligaţia de a presta acţiunile sau lucrările de interes local (…) se transferă celorlalte persoane apte de muncă din familie, cu acordul primarului”, se mai arată în proiect.

În cazul în care, după o verificare, se constată că familia sau persoana singură a realizat venituri din alte surse şi acestea nu au fost declarate de titular, se dispune încetarea dreptului la ajutor social.

Iniţiativa legislativă stabileşte şi obligaţii pentru primari în scopul valorificării forţei de muncă locale. Astfel, aceştia au obligaţia de a întocmi planul de activităţi sezoniere pe baza solicitărilor primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forţă de muncă şi funcţionează pe raza unităţii administrativ-teritoriale. Planul de acţiune se aprobă prin dispoziţie a primarului, se afişează la sediul primăriei şi cuprinde activităţile sezoniere, beneficiarii de lucrări, precum şi repartizarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social pentru desfăşurarea activităţilor sezoniere.

Potrivit proiectului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei neîndeplinirea de către primar a obligaţiilor.

Proiectul stabileşte că repartizarea activităţilor sezoniere se realizează de către primar, după efectuarea de către beneficiarii de ajutor social a orelor de muncă stabilite, iar planul de acţiune se transmite agenţiilor teritoriale în luna următoare aprobării.

Refuzul repetat de două ori al persoanelor apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social de a efectua activităţile sezoniere conduce la încetarea dreptului. Fac excepţie (…) persoanele care au acceptat un loc de muncă oferit sau participă la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, după aprobarea listei”, se mai prevede în iniţiativa legislativă.

sursa: digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Anul şcolar 2018-2019 începe în 10 septembrie. Când sunt programate vacanţele şi noutăţi pentru elevi

avatar

Publicat

elevi clasa pregatitoare

Vacanţa de vară se încheie pe 9 septembrie, iar din 10 septembrie începe noul an şcolar, 2018-2019. Următoarea vacanţă pentru elevi ca fi din 22 decembrie, cea de iarnă.

Structura anului şcolar 2018-2019, potrivit ordinului semnat de ministrul Educaţiei (include 168 de zile lucrătoare, adică 34 de săptămâni, fiind împărţit în două semestre):

Semestrul I (10 septembrie 2018 – 1 februarie 2019):

Cursuri: luni, 10 septembrie 2018 – vineri, 21 decembrie 2018

Vacanţă pentru clasele din învăţământul primar şi grupele din ânvăţământul preşcolar: 27 octombrie – 4 noiembrie 2018

Vacanţa de iarnă: sâmbătă, 22 decembrie 2018 – duminică, 13 ianuarie 2019

Cursuri: luni, 14 ianuarie 2019  vineri, 1 februarie 2019

Vacanţa intersemestrială: sâmbătă, 2 februarie 2019 – duminică, 10 februarie 2019

Semestrul al II-lea (11 februarie 2019 – 14 iunie 2019):

Cursuri: luni, 11 februarie 2019- vineri, 19 aprilie 2019

Vacanţa de primăvară: sâmbătă, 20 aprilie 2019 – duminică, 5 mai 2019

Cursuri: luni, 6 mai 2019 – vineri, 14 iunie 2019.

Vacanţa de vară: sâmbătă, 15 iunie – duminică, 15 septembrie 2019.

Pentru clasele terminale din invatamantul liceal, anul şcolar se încheie în data de 31 mai 2019, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 7 iunie 2019, potrivit MEN.

Programul naţional „Şcoala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare pe parcursul anului şcolar şi poate fi derulat în perioada 1 octombrie 2018 – 31 mai 2019, pe baza unei planificări decise de şcoli.

Desfăşurarea programului „Şcoala altfel” nu coincide cu perioada alocată susţinerii tezelor semestriale. Acestea vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei şcolare, cu cel putin trei săptămâni înainte de finalul semestrului. Etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se organizează, în general, în perioada vacanţei de primăvară, potrivit unui calendar specific.

Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare vor marca prin manifestări specifice ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi ziua de 5 iunie – Ziua învăţătorului, în măsura în care, prin contractul colectiv de muncă aplicabil, nu sunt instituite ca zile nelucrătoare.

Stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenţii ciclului inferior al liceului, filiere tahnologică, cuprind 720 de ore, ce se desfăşoară în perioada propusă de unitatea de învăţământ organizatoare şi aprobată de inspectoratul şcolar, cu respectarea vacanţelor.

surse: edu.ro, hotnews.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Avertisment pentru românii care merg cu mașina în Grecia: Codul Rutier s-a modificat. Sancțiuni extrem de drastice

avatar

Publicat

Grecia a aplicat o serie de modificări Codului Rutier, potrivit cărora permisul de conducere poate fi ridicat pe loc dacă șoferul depășește cu 30 km/h viteză legală, dacă trece pe roșu, dacă vorbește lșa telefon fără dispozitiv Bluetooth sau chiar și dacă aruncă pe geam ”chiștoace”. Avertismentul a fost postat de Consulatul General al României la Salonic. Nerespectarea culorii roşii a semaforului se sancţionează cu amendă de 700 euro, iar pentru depășirea vitezei legale cu 30 km/h amenda este de 350 euro. În cele mai multe cazuri se reține și talonul pentru 60 de zile.

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află sau doresc să călătorească în Republica Elenă cu privire la modificările aduse de Noul Cod Rutier elen, privind sancțiunile și aplicarea acestora în cazul nerespectării prevederilor legale.

Modificări aduse Codului Rutier al Republicii Elene

1. Neutilizarea centurii de siguranță sau a căștii de protecție pentru motociclişti se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

2. Utilizarea telefonului mobil de către conducătorul auto în mers, fără dispozitiv Bluetooth sau fără ca telefonul să fie plasat în loc special pentru activarea difuzorului se sancţionează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului pentru o perioadă de 60 de zile.

3. Conducerea autovehiculului de către o persoană având ο concentrație de alcool de:

– 0,50-0,80 g/l ȋn sânge sau de 0,25-0,40 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 200 euro și imobilizarea autovehiculului;
– 0,80-1,10 g/l ȋn sânge sau de 0,40- 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu amendă de 700 euro, ridicarea permisului de conducere timp de 90 de zile și imobilizarea autovehiculului;
– peste 1,10 g/l ȋn sânge sau de peste 0,60 mg/l ȋn aerul expirat se sancţionează cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 180 de zile, cu închisoare de minimum două luni, amendă de 1.200 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare pentru o perioadă de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.

Conducătorii auto care recidivează în termen de 2 ani și care sunt depistaţi având o concentrație de alcool în sânge de peste 1,10 g/l sunt sancționați cu ridicarea permisului de conducere pentru o perioadă de 5 ani, cu închisoare de cel puțin 6 luni, amendă de 2.000 euro, ridicarea plăcuțelor de ȋnmatriculare de la 10 zile până la 6 luni (ȋn baza deciziei instanței competente) și imobilizarea autovehiculului.

4. Depășirea limitei de viteză cu peste 30 km/oră se sancţionează cu amendă de 350 euro şi ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

5. Nerespectarea culorii roşii a semaforului se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 60 de zile.

6. Νerespectarea semnificației indicatorului „STOP la intersecţie” se sancționează cu o amendă de 700 euro, ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp 20 de zile.

7. Efectuarea de manevre periculoase se sancţionează cu amendă de 700 euro și ridicarea permisului de conducere timp de 30 de zile, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

8. Staționarea – parcarea ilegală se sancţionează cu amendă de 40-150 euro, după caz, și ridicarea permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 10 zile.

9. Blocarea rampelor de trecere destinate persoanelor cu handicap sau parcarea în locuri destinate persoanelor cu handicap se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

10. Utilizarea pentru deplasare a benzii de urgență, indiferent de durată, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

11. Circulaţia constantă a camioanelor grele și a autobuzelor pe banda din stânga sau utilizarea acestei benzi pentru depăşiri care surprind șoferii care circulă de drept pe această bandă se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere timp de 60 de zile.

12. Aruncarea pe geam, ȋn timpul mersului, de obiecte sau substanțe care poluează sau pot provoca un incendiu sau accident, inclusiv țigările, se sancționează cu ridicarea pe loc a permisului de conducere, precum şi a plăcuțelor şi a certificatului de înmatriculare ale vehiculului timp de 60 de zile.

13. Plata a jumătate din cuantumul amenzii în termen de 10 zile a fost abrogată. Amenda se plătește în termen de 15 zile la Poșta Elenă sau la sediul primăriei pe raza căreia se află secția de poliție rutieră care aplică amenda.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ioan Dîrzu (PSD): „Deputații Olar și Răcuci nu au votat Codul administrativ. Nu le pasă de administrațiile locale”

avatar

Publicat

Ioan Dirzu, deputat PSD de Alba

Deputatul PSD de Alba, Ioan Dîrzu, susține că deputații PNL Corneliu Olar și Claudiu Răcuci nu au votat Codul administrativ.

„Pentru un om care erijează într-un mare apărător al administrațiilor publice locale, domnul deputat PDL Corneliu Olar dovedește că nu-i pasă deloc de acestea, scoțându-și cartela la votul electronic pentru adoptarea Codului administrativ al României. La fel a procedat și colegul dumnealui de partid, domnul Claudiu Vasile Răcuci.

Codul administrativ este cel mai important proiect politic pentru administrația publică din România modernă, fiind construit pe principiile descentralizării, deconcentrării, transferului de competențe de la central la local, al continuității serviciilor publice și al eficienței actului administrativ.

Domnii de la PDL-PNL, în frunte cu alt deputat ”celebru”, nu au avut alt scop decât să obțină avantaje personale pentru primarii lor, nu pentru cetățeni și administrațiile locale în ansamblu. În final, iată, s-au lăsat păgubași și nici nu au mai participat la votul pentru Codul administrativ.

PDL-PNL trebuie să înțeleagă că administrația publică locală nu înseamnă doar primari, ci înseamnă o comunitate a oamenilor și al nevoilor acestora, Administrația locală trebuie să servească cetățenii, nu primarii. Administrația locală trebuie să aibă consilii locale puternice, dezbatere publică și transparență decizională.

Totuși, trebuie să remarcăm că a existat o activitate permanentă a deputaților PDL-PNL de Alba în domeniul administrației publice, aceea de a fi portavocea primarului Mircea Hava care, la fiecare şedință de consiliu local, acuză că ”Guvernul i-a luat banii”. Guvernul a sancționat incompetența administrativă a unor primari care nu au fost în stare ani la rând să-și cheltuiască excedentul bugetar în investiții. Guvernul a redistribuit acei bani în proiecte concrete pentru județul Alba precum cele din PNDL 2 și cele dedicate Centenarului. Este mare păcat că niște persoane cu discernământ deplin au făcut jocurile murdare ale unui politician bătrân și înecat de datorii morale.

Dacă e cineva care a ajutat comunitățile locale, primăriile și cetățenii, trebuie amintit că PSD a creat programul PNDL 2 (30 miliarde lei), Strategia generală de descentralizare (HG 229/2017), Codul administrativ și Legea muntelui (pentru comunitățile locale din zona montană), toate fiind legi și politici publice în folosul administrațiilor publice locale. PDL-PNL, atunci când a fost la guvernare, a înțeles să centralizeze, să ia din atribuțiile autorităților locale și să împartă bugetul național numai între primarii PDL-iști.

PSD se pregătește serios să înceapă PNDL 3, care va fi axat pe finanțarea proiectelor de apă și canal. Sunt multe orașe mari, inclusiv Alba Iulia, unde nu toți cetățenii beneficiază de canalizări și apă în 2018. Vrem să schimbăm acest lucru. Anul 2019 va transfera tot mai multe competențe autorităților administrației publice locale, astfel încât la nevoi locale să se răspundă cu soluții locale.

Așa înțelege PSD să facă administrație, ajutând în primul rând oamenii, nu politicienii, în timp de PDL-PNL Alba se gândește cum să adune bani pe care să nu-i cheltuiască sau cum să nu participe la adoptarea legilor importante pentru administrația românească”, a transmis, într-un comunicat de presă, deputatul Ioan Dîrzu.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate