Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

SANITAS suspendă greva generală. Guvernul a aprobat deblocarea posturilor din sănătate şi plata dublă pentru munca în weekend a personalului medical


Publicat

Federaţia Sanitas suspendă conflictul de muncă cu Ministerul Sănătăţii, astfel greva generală din 28 noiembrie nu se va mai desfăşura. Informaţia a fost confirmată de prim-vicepreşedintele Sanitas, Marius Sepi. Decizia a fost luată după ce miercuri, Guvernul a a aprobat deblocarea unui număr de 1.124 posturi din sistemul de sănătate, în principal pentru medici pentru toate specializările, asistente şi moaşe, a avizat plata dublă a personalului medical pentru zilele nelucrătoare, sâmbăta, duminica şi sărbători şi a aprobat suplimentarea bugetului Sănătăţii cu 200 milioane lei în vederea plăţii arieratelor, după cum a anunţat ministrul Eugen Nicolăescu.

Revendicările care au fost acceptate de ministerul Sănătăţii sunt legate de deblocarea posturilor din sistem, plata orelor de weekend, iniţierea demersurilor pentru semnarea contractului colectiv de muncă la nivelul sectorului de sănătate, a precizat reprezentantul Sanitas Alba, Graţiela Indreica. Însă, potrivit aceleiaşi surse, dacă revendicările acceptate nu vor fi realizate în condiţiile şi la termenele convenite, sindicaliştii îşi rezervă dreptul de a continua protestele.

Executivul a aprobat, miercuri, o notă privind introducerea în regim de urgenţă în Parlament a unui amendament la legislaţia actuală în domeniu, astfel încât orele suplimentare efectuate de personalul medical în zilele nelucrătoare, sâmbăta, duminica şi de sărbători legale să fie plătite dublu.

Totodată, printr-o hotărâre, bugetul Ministerului Sănătăţii a fost suplimentat cu 200 milioane lei din Fondul de rezervă al Guvernului, sumă care, potrivit lui Nicolăescu, va fi transferată Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru plata arieratelor din sistem, astfel încât anul 2013 să se încheie fără datorii, cât şi pentru cheltuielile de funcţionare ale unităţilor medicale.

Ministrul Sănătăţii a arătat că este vorba de angajamente luate de Guvern cu sindicatele din domeniu, iar în urma şedinţei Executivului va avea o întâlnire cu Federaţia Sanitas în urma căreia speră să se pună capăt conflictului de muncă declanşat de aceasta, iar greva de joi să fie suspendată.

Nicolăescu a reafirmat cu acest prilej că este posibilă creşterea veniturilor personalului medical în 2014, dar etapizat şi în funcţie de veniturile pe care le va aduce în sistem introducerea pachetului de servicii medicale de bază.

Ministrul Sănătăţii, Eugen Nicoescu, a declarat luni, după întâlnirea cu reprezentanţii Sanitas, că a convenit împreună cu aceştia suspendarea oricărui conflict colectiv de muncă, urmând ca miercuri să aibă noi runde de discuţii.

Tot după negocierile de luni de la Ministerul Sănătăţii, prim-vicepreşedintele Sanitas, Marius Sepi, a anunţat că greva generală anunţată pentru 28 noiembrie ar putea fi suspendată miercuri, dacă revendicările Federaţiei Sanitas şi prezentate de ministrul Eugen Nicolăescu în şedinţa de Guvern vor fi acceptate.

Creşterea veniturilor pentru personalul medico-sanitar, deblocarea a peste 1.200 de posturi în sistem şi un nou contract colectiv de muncă au fost printre subiectele discutate la întâlnirea care a avut loc luni la Ministerul Sănătăţii.

Angajaţii din sistemul sanitar cer ca Sănătatea să primească treptat minimum 6 la sută din PIB, dar şi o legislaţie care să garanteze independenţa profesională a celor care lucrează în sistemul public şi privat, o lege a salarizării specifică sistemului de sănătate, apărarea demniţii şi renunţarea la denigrarea profesioniştilor de către autorităţi, organizarea unităţilor medicale cu paturi în sistem public pentru asigurarea unor servicii prompte şi de calitate pentru pacienţi, precum şi consultarea reală a Coaliţiei Profesioniştilor din Sănătate cu privire la orice măsură ce poate afecta funcţionarea sistemului de sănătate.

Consiliul Naţional al Federaţiei Sanitas a decis, pe 14 noiembrie, declanşarea grevei de avertisment în 25 noiembrie, între orele 8.00 şi 10.00, şi a grevei generale din 28 noiembrie, pe termen nelimitat.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

AVIZ FAVORABIL de la INSP pentru ieșirea din carantină a orașelor Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Abrud și Ciugud

Publicat

INSP a dat aviz favorabil propunerii DSP Alba pentru ieșirea din carantină a localităților Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Abrud și Ciugud.

Cu toate acestea, potrivit directorului DSP Alba, Alexandru Sinea, este necesară păstrarea și impunerea cu strictețe a măsurilor de precauție avute înainte de perioada de carantină.

INSP a avizat favorabil propunerile DSP Alba cu privire la ridicarea carantinarii localităților Alba Iulia, Blaj, Sebes, Ciugud, Abrud, toate acestea înregistrând punctaje finale ale analizelor de risc de sub 60 de puncte.

INSP nu a avizat măsura de ridicare a carantinarii orașului Cugir, analiza de risc având un punctaj de 61 de puncte. Reamintesc ca decizia finala conform legii o ia CJSU, a declarat Alexandru Sinea.

Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud au intrat în carantină în data de 17 noiembrie, ca urmare a incidenței COVID ridicate. Ultima zi de carantină este 30 noiembrie.

Acum, după avizul favorabil din partea INSP, urmează ca membrii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba să se întâlnească și să voteze terminarea carantinei.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

GRAFIC: Motivul ieșirii din carantină. Cum a evoluat incidența cazurilor noi la Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud

Publicat

Orașele Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și comuna Ciugud vor ieși din carantină, luni la ora 24.00. Comitetul Județean pentru Situații de Urgență va vota această măsură, în următoarele ore și va emite o o hotărâre în acest sens.

Autoritățile au decis să nu prelungească carantinarea, după ce au constatat că incidența cazurilor la mia de locuitori a intrat pe un trend descendent. Cel puțin așa arată graficele realizate de Alba24, pe baza raportărilor oficiale. 

Trendul infectărilor și al incidenței la mia de locuitori este unul dintre principalele criterii care se punctează atunci când se analizează carantinarea unei localități. În condițiile în care este descrescător, autoritățile consideră că localitățile respective pot fi scoase din carantină, chiar dacă incidența depășește cu mult 3 cazuri la mia de locuitori, un alt criteriu important.

Graficul poate fi vizualizat la o dimensiune mai mare, AICI. 

„La 14 zile după ce Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a decis intrarea în carantină a localităţilor Alba Iulia, Blaj, Sebeş, Cugir, Abrud şi Ciugud, DSP Alba a întocmit analizele de risc ale acestor localităţi, în baza datelor obţinute pe durata stării de carantină.

Aceste date ne indică o îmbunătăţire a contextului epidemiologic şi un trend descendent constant al îmbolnăvirilor. (…). Concluziile acestor analize ne permit să propunem CJSU Alba suspendarea stării de carantină în aceste localităţi”, a scris pe contul său de Facebook, directorul DSP Alba, Alexandru Sinea.

Directorul executiv al DSP Alba a adăugat că „situaţia este în continuare una gravă”, care obligă la păstrarea „anumitor măsuri” pentru limitarea efectelor pe care SARS-CoV-2 le provoacă.

„Propunerea specialiştilor din cadrul DSP Alba, care va fi înaintată către CJSU, este păstrarea şi impunerea cu stricteţe a măsurilor de precauţie avute înainte de perioada de carantină”, a menţionat Sinea.

Singura localitate care va rămâne în carantină este Vințu de Jos.

Citește și UPDATE OFICIAL: CARANTINĂ la Vințu de Jos de duminică, timp de 14 zile. Cum se va putea vota. MĂSURI

Acesta a făcut un apel către toţi cetăţenii judeţului Alba să respecte cu stricteţe măsurile de distanţare socială, să evite aglomeraţiile, să respecte măsurile de igienă şi să poarte masca de protecţie.

„Vom continua să efectuăm cât de multe teste putem, pentru că doar pe baza acestor teste putem afla cât mai exact nivelul de răspândire al virusului şi putem astfel efectua anchete epidemiologice, putem interveni direct în limitarea unor focare, putem izola persoanele pozitive şi contacţii direcţi ai acestora, aşa cum prevede metodologia de specialitate”, a conchis directorul executiv al DSP Alba.

În total, de la începutul pandemiei în Alba au fost prelucrate aproape 125.000 de teste.

Carantina zonală a intrat în vigoare în 17 noiembrie în cele 5  UAT-uri şi este valabilă până luni inclusiv.

Criteriile analizate atunci când se carantinează o localitate:

Sunt mai multe criterii, pe lângă incidență, de care se ține seamă atunci când se analizează măsura de carantinare a unei localități.

  • trend crescător pentru 14 zile
  • rata de infectare peste nivelul de alertă (3 cazuri/1000 de locuitori)
  • ponderea majoritară a cazurilor în cadrul comunității față de focarele înregistrate în comunități închise (centre rezidențiale, unități sanitare)
  • ponderea populației în vârstă de 65 de ani și peste, atât în localitate, cât și în zonele rurale ale județului
    personal insuficient pentru desfășurarea anchetelor epidemiologice în cadrul DSP, în raport cu numărul de cazuri confirmate
  • personal sanitar insuficient în spitalele care asigură asistența medicală pacienților suspecți/confirmați cu COVID-19 (focare în rândul personalului medico-sanitar), dotare insuficientă cu echipamente personale de protecție
  • gradul de ocupare al paturilor, atât pe secțiile COVID, cât și pe secțiile ATI mai mare de 90%, cu pacienți din zona respectivă

Criterii adiționale pentru luarea deciziei de carantinare zonală:

  • existența unui/unor medici de familie pe raza localității care să fie responsabilizat(i) cu contactarea și monitorizarea din punct de vedere medical a contacților izolați la domiciliu și acordarea asistenței medicale a populației din zona respectivă
  • existența unei unități comerciale pentru asigurarea nevoilor esențiale
  • existența unei farmacii pentru asigurarea medicamentelor necesare pentru tratamentul uzual al populației
    dacă localitatea este traversată de un drum județean/național
  • dacă la nivelul localității sunt suficiente resurse umane din cadrul poliției locale sau pot fi mobilizate alte resurse umane pentru asigurarea monitorizării zilnice a respectării regimului de izolare la domiciliu
  • în cazul localităților mai mari (orașe, municipii) evaluarea spitalului care asigură asistența medicală pacienților suspecți/confirmați COVID-19, din punct de vedere al gradului de ocupare, a situației stocurilor de echipamente, a numărului de personal medical.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ADR Centru: Dezbatere online cu locuitorii din Alba și Sibiu despre protecția mediului. Cum pot transmite idei autorităților

Publicat

ADR Centru organizează online, prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru, o dezbatere pe teme de mediu pentru locuitorii din județele Alba și Sibiu. Aceștia vor putea transmite autorităților publice locale idei privind protecția mediului.

Evenimentul se va desfășura în 3 decembrie, de la ora 12.00.

Vreau un aer mai curat! Avem nevoie de mai multe spații verzi! Aș dori să fie mai multe piste de biciclete!. Am auzit aceste afirmații de la cetățenii din Regiunea Centru, transmise fie online fie direct în cadrul evenimentelor pe care le-am organizat.

În 3 decembrie 2020, începând cu ora 12.00 vă așteptăm la evenimentul online, o dezbatere pe tema protecției mediului ”Energie verde-mai mult verde în Regiunea Centru – acțiuni, proiecte și propuneri.

Alături de cetățenii din Alba și Sibiu, interesați de un mediu înconjurător mai curat, am invitat să participe la întâlnire și reprezentanții Agențiilor de Protecție a Mediului, pentru a ne prezenta informații despre calitatea mediului din județ, alături de reprezentanții autorităților publice locale, primării și consilii județene, ca să prezinte proiectele pe care le implementează și modul în care susțin reducerea poluării pentru un climat mai curat.

Pe lângă problemele punctuale care le puteți aborda, puteți propune celor prezenți noi proiecte sau puteți afla modul în care fiecare dintre noi poate contribui la păstrarea calității mediului prin soluțiile de economie circulară care vor fi prezentate”, transmite ADR Centru.

Pentru participare, completați formularul AICI

Prin Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, din 2007 și până în prezent, am semnat și finanțat la nivelul Regiunii Centru, peste 1.440 de contracte de finanțare doar din fondurile Programului Operațional Regional, la care se adaugă alte 800 de contracte pe care le-am gestionat prin Programul de Competitivitate, adică sunt peste 2.200 proiecte care au aplicat soluții pentru protecția mediului. Acestea s-au concretizat în echipamente tehnologice sau construcții noi, ce au generat consum de resurse de energie și noxe reduse, dar și spații verzi, parcuri, spații de agrement, reabilitare termică, înlocuirea unor sisteme învechite sau modernizarea infrastructurii, fiecare proiect aducând o contribuție la îmbunătățirea calității mediului. Vor vorbi însă punctual reprezentanții primăriilor despre aceste proiecte, sau alte inițiative prin care au pus în practică sau vor duce în următorii ani la localități ”mai verzi”, la o stare de bine pentru o viață de calitate destinată fiecăruia dintre noi”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Schimbările climatice și degradarea mediului sunt o amenințare reală pentru Europa și pentru întreaga lume. Pentru a susține un mediu înconjurător curat, condiție esențială pentru o un stil viață european, Uniunea Europeană și-a  propus ca până în 2050 să devină neutră ca impact asupra climei. Eforturile Comisiei Europene pentru un mediu mai curat, pentru creșterea numărului de spații verzi, pentru curățarea apelor, pentru reducerea consumului energetic și obligarea statelor europene să aplice măsuri de protecție a mediului, au primit un nou impuls, odată cu lansarea Pactului Verde European. Pactul Verde European este foaia de parcurs a UE pentru a ajunge la o economie durabilă, oferă un plan de acțiune menit să stimuleze utilizarea eficientă a resurselor prin trecerea la o economie circulară, mai curată, să dorește să refacă biodiversitatea și să reducă poluarea. Pentru a transforma acest angajament politic în obligație juridică, Comisia Europeană a propus o lege europeană a climei și susține, prin fonduri europene și prin reglementări specific, acțiuni în toate sectoarele economiei, inclusiv prin investiții în tehnologii ecologice, prin sprijin pentru inovare în sectorul industrial, prin introducerea unor forme de transport privat și public mai puțin poluante, mai ieftine și mai sănătoase, prin decarbonizarea sectorului energetic și prin îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor, potrivit sursei citate.

Evenimentul este organizat de Centrul Europe Direct Regiunea Centru din cadrul ADR Centru, cu susținerea Comisiei Europene. Prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru se desfășoară acțiuni de comunicare dedicate și adaptate cetățenilor din Regiunea Centru, obiectivul său fiind de promovare a priorităților și acțiunilor Comisiei, dar mai ales implicarea locuitorilor din cele șase județe.

Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru s-a preocupat și se preocupă constant de informarea cetățenilor în privința rezultatelor și beneficiilor aduse comunității noastre de proiectele europene, susținând toate inițiativele care au dus la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor. În decursul timpului, datorită fondurilor nerambursabile, împreună, am susținut atât investițiile publice, cât și pentru mediul privat, precum și pentru dezvoltarea și protecția mediului din Regiunea Centru.

O parte din fondurile coordonate de ADR Centru, în cadrul Politicii europene de Coeziune – fie că au fost încadrate în planuri generale, fie că au fost încadrate în priorități specifice de investiții – au fost investite în proiectele de reabilitare termică, pentru achiziționarea de mijloace nepoluante de transport public, pentru crearea de piste de biciclete, modernizarea parcurilor și a spațiilor verzi, precum și pentru implementarea de soluții inovatoare în domeniul eficientizării consumurilor de energie, atât în clădirile publice, cât și în clădirile rezidențiale. Fie prin POR, fie prin alte programe de finanțare, autoritățile publice locale au derulat proiecte care au vizat activitățile de protecția mediului direct sau în subsidiar.

Pentru ca un număr cât mai mare de oameni să cunoască aceste informații și rezultatele proiectelor, precum și pentru a discuta alte idei de proiecte ce se pot implementa la nivel local, sau exemplele de bune practici, ADR Centru, prin Centrul Europe Direct Regiunea Centru, a propus organizarea unei dezbateri pe această temă, prin care se va realiza și o consultare a cetățenilor referitor la impactul și necesitățile pe tema mediului din fiecare județ al regiunii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rabla pentru electrocasnice începe pe 15 decembrie. Ce reducere primești dacă schimbi televizorul, laptopul sau mașina de spălat

Publicat

electrocasnice

Programul „Rabla pentru electrocasnice” începe în 15 decembrie, a anunțat ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet. Doritorii pot obține mai multe vouchere, dar pentru produse diferite.

Din 15 decembrie, românii își vor putea cumpăra electrocasnice și electronice noi prin Programul „Rabla pentru Electrocasnice”. Programul are un buget total de 40 de milioane de lei și va permite utilarea caselor cu aparate electrocasnice de ultimă generație, pentru cel puțin 100.000 de români.

„Practic, fiecare român poate beneficia de achiziţionarea a nouă categorii de produse. Există şi nişte elemente de noutate în acest program şi ne-am gândit că suprapunerea cu sărbătorile de iarnă ar putea să aducă un plus de valoare şi un plus de eficienţă pentru acest program. Avem un buget total de 40 de milioane de lei, dublu faţă de bugetul pe care l-am alocat atunci când a demarat acest program, în anul 2018. Noi estimăm că peste 100.000 de români vor putea să beneficieze de acest program. 

Există o mare așteptare pentru acest program. De aceea, investim un buget dublu față de anul 2018. Toți ne ajutăm acasă de astfel de echipamente și ne bucurăm ori de câte ori ne mai cumpărăm ceva nou și modern: fie că este vorba despre un frigider în bucătărie sau un smart tv în sufragerie. Din 15 decembrie, orice român își va putea înlocui un aparat electric sau electrocasnic vechi cu unul nou, în pas cu avansul tehnologic al zilei de astăzi”, a declarat ministrul Mircea Fechet.

Rabla pentru Electrocasnice 2020 a introdus în lista echipamentelor finanțate prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) patru produse care nu au existat în edițiile anterioare: aspiratoare, uscătoare de rufe, laptopuri și tablete.

Valoarea voucherului pentru fiecare dintre cele 9 echipamente fiananțate este de:

  • laptopuri – 500 de lei
  • aparate de aer condiționat, frigidere sau combine frigorifice, televizoare, uscătoare de rufe, mașini de spălat vase – 400 de lei
  • tablete și mașini de spălat rufe – 300 de lei
  • aspiratoare – 200 de lei

„Aceste sume vor ajunge la români sub formă de vouchere electronice, după un proces de înscriere, care se va desfășura online. Practic, se va intra în aplicația informatică de pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, unde trebuie completate datele personale ale solicitantului și bifat echipamentul pentru care se dorește finanțarea. Imediat după acest proces, aplicația va emite un voucher unic, electronic, cu o valabilitate de 15 zile. Cu acest voucher, orice român se va duce la un comerciant autorizat, va preda aparatul vechi pe care vrea să-l înlocuiască și va achiziționa aparatul nou”, a explicat ministrul Mircea Fechet.

Un solicitant poate obține mai multe vouchere, dar pentru produse diferite, respectiv un voucher pentru un anumit tip de produs. Echipamentul vechi care va fi predat comerciantului trebuie să fie de același tip cu cel nou achiziționat, cu două excepții: pentru uscătoarele de rufe și pentru mașinile de spălat vase, sunt acceptate aparate vechi din restul listei programului.

În următoarea săptămână se va desfășura procesul de validare a comercianților în program, urmând ca lista acestora să poată fi consultată pe site-ul AFM.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate