Connect with us
Publicitate

Actualitate

Săptămâna Europeană a Mobilităţii: Trei şcoli din Alba Iulia participă la campania „Oscar, şarpele hoinar”. Promovează mersul pe jos, cu bicicleta

Publicat

copii bicileta În cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii, trei școli din Alba Iulia, Școala Vasile Goldiș, Ion Agârbiceanu și Școala Mihai Eminescu, cu un număr total de aproximativ 150 de copii din clasele I – IV, vor lua parte la Traffic Snake Game. Este vorba despre o campanie creată pentru încurajarea elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice să adopte mersul pe jos, cu bicicleta, cu mijloacele de transport public sau să folosească în comun a aceleiaşi maşini atunci când se deplasează la şcoală. Este pentru prima oară când se organizează această campanie la nivel naţional în România, iar în paralel, se vor organiza campanii similare în alte 17 ţări europene. Jocul se va desfăşura în perioada 22 septembrie – 3 octombrie , în 13 oraşe din România.

În România, campania Traffic Snake Game va purta denumirea „Oscar, şarpele hoinar” şi va debuta în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii.

Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exerciţiu fizic recomandat zilnic copiilor. Pe termen lung însă, campania ţinteşte spre generarea unei percepţii uşor de înţeles la nivelul copiilor, cu privire la ce înseamnă o comunitate sănătoasă, guvernată de libertatea de mişcare, de calitatea vieţii şi de independenţa faţă de mijloacele de transport motorizat.

Reţeaua Traffic Snake Game a fost creată pentru a răspândi şi replica acest exemplu în Europa, 18 ţări fiind implicate în momentul de faţă în această iniţiativă. Principalul scop al reţelei este de a implementa campania TSG, de a extinde impactul acesteia şi de a disemina rezultatele şi experienţele participanţilor. Proiectul european Traffic Snake Game Network, implementat în România de Asociaţia OER, este co-finanţat în perioada 2014-2016, prin programul programul Intelligent Europe Energy, susținut în Alba Iulia de Primăria Municipiului, prin colaborarea directă și constantă cu OER și se desfășoară în școli cu acordul Inspectoratului Școlar Județean Alba.

Pentru a afla cum se pot alătura campaniilor viitoare, din anul școlar 2015-2016 şi pentru informaţii detaliate despre „OSCAR, ŞARPELE HOINAR”, școlile şi organizaţiile interesate pot contacta Asociaţia OER. Sau pot accesa site-urile: www.trafficsnakegame.eu/romania https://www.facebook.com/TrafficSnakeRomania

Municipalitatea Alba Iulia a făcut multe eforturi în ceea ce privește susținerea și promovarea permanentă a practicilor prietenoase cu mediul înconjurator, organizând campanii de conștientizare a populației municipiului asupra importanței respectării și protejării mediului înconjurător. În ultimii ani Primăria Municipiului Alba Iulia a făcut parte din echipa de implementare a mai multor proiecte finanțate de Comisia Europeană prin programul Intelligent Europe Energy. Proiecte precum: Conurbant, Cyclelogistics, Enclose. Aceste proiecte au urmărit să reducă energia folosită în transportul urban, să încurajeze renunţarea la autovehiculele motorizate şi folosirea mai multor biciclete în scopul deplasării dar și transportării de bunuri în centrele oraşelor.

Totodată Sala Unirii din Alba Iulia a găzduit, în zilele de 8 și 9 aprilie, cea de-a patra ediţie a “Forumului pentru Mobilitate Durabilă şi Dezvoltare Metropolitană”, organizată de Club Metropolitan – Asociaţia pentru Mobilitate Metropolitană (AMM), cu sprijinul Uniunii Internaţionale de Transport Public (UITP), Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia (AIDA), Primăria Alba Iulia, STP Alba şi Zona Metropolitană Oradea.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate