Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Săptămâna Mare la Penitenciarul Aiud: Deţinuţii participă la slujbe religioase şi la dezbateri cu educatori. Meniu de Paşti cu ou roşu şi produse de patiserie


Publicat

penitenciarul-aiudŞi în Penitenciarul Aiud sunt organizate în această perioadă o serie de activități pentru celebrarea celei mai mari sărbători ale creştinătăţii. Deţinuţii participă la slujbe religioase la biserica din incintă, la dezbateri cu educatori, vor primi pachete cu alimente şi alte produse, iar un grup va merge vineri la o biserică din Aiud.

În Săptămâna Mare sunt oficiate zilnic, la biserica din incintă, servicii religioase specifice Paştelui, deţinuţii participă la dezbateri mediate de educatori şi invitaţi din comunitate, asistă la proiecţii de filme tematice transmise prin studioul TV intern, prezentări power-point sau confecţionează obiecte artizanale (felicitări, ouă pictate, obiecte din material textil, din hârtie, icoane pe lemn), transmit reprezentanţii Penitenciarului Aiud.

Persoanele private de libertate nevizitate şi fără posibilităţi materiale vor primi pachete constând în produse alimentare precum şi produse de igienă personală oferite de către reprezentanţi ai cultelor religioase.

Un grup de persoane private de libertate se va deplasa în Vinerea Mare, împreună cu preotul capelan al unităţii, la Biserica „Adormirea Maicii Domnului” din Aiud pentru a asista la Denia celor 12 Evanghelii.

Pregătirile pentru Paşte mai cuprind acţiuni de igienizare ale incintelor penitenciarului (camere, cluburi, biserică, școală, alei), iar duminică persoanele private de libertate vor primi un meniu îmbunătăţit, completat cu ou roşu şi produse de patiserie.

Scopul proiectului este de a sprijini procesul de reintegrare socială a deţinuţilor aflaţi în custodia unităţii prin oferirea de oportunităţi pentru exercitarea libertăţilor religioase, atenuarea efectelor negative ale detenţiei și susţinerea stimei de sine.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cum au salvat medicii din Alba Iulia, un tânăr ”aflat la limita dintre viață și moarte” după un accident de motocicletă

Publicat

Un pacient în vârstă de 24 de ani, aflat la limita dintre viață și moarte după un grav accident de motocicletă, a fost salvat de către medicii Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, în urma unor intervenții medicale complexe. Pentru menținerea sa în viață, a fost necesară utilizarea simultană a plămânilor și rinichilor artificiali, precum și a augmentării activității miocardice.

În data de 11 iunie 2021, la SJU Alba Iulia a fost adus un pacient care prezenta multiple traumatisme, precum fractură de claviculă, fracturi ale ambelor oase ale antebrațelor, fracturi costale bilaterale, contuzie pulmonară majoră bilaterală, hemopneumotorax bilateral, contuzie miocardică, ruptură de splină, contuzie renală și fractură de femur stâng.

Acesta a fost supus, în regim de urgență, unei intervenții chirurgicale de splenectomie (înlăturare a splinei) deoarece sângera abundent, după care o atenție deosebită a fost acordată ventilației mecanice (deoarece avea mari dificultăți de respirație), tehnicii de hemodiafiltrare (pentru substituția funcției renale), dar și pentru acordarea suportului inotrop, necesar funcționării inimii. Acestea au trebuit asigurate simultan pentru menținerea pacientului în viață.

De asemenea, tânărul a fost operat la ambele membre superioare. În prezent, el este stabil hemodinamic, a fost detubat și respiră spontan. A avut o evoluție favorabilă în urma tratamentului și intervențiilor chirurgicale.

În următoarele zile, va fi operat la femur. El este internat pe secția de Anestezie și Terapie Intensivă.

Complexitatea cazului a fost generată de faptul că pacientul politraumatizat, operat pentru scoaterea splinei, cu picior, mâini și coaste fracturate, a avut nevoie concomitent de substituție hepatorenală (fiind necesară epurarea extrarenală) și respiratorie cu ventilatorul, respectiv de augmentare cardiacă.

Acesta a primit îngrijiri de specialitate de la cadrele medicale ale secției de Anestezie și Terapie Intensivă, condusă de către medic primar Silviu Tuzeș însă, de la aducerea sa în spital, a fost tratat și investigat de medici UPU, chirurgi, ortopezi și radiologi.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ASTĂZI: PRIMA PROBĂ la Evaluarea Națională 2021. Ce reguli trebuie să respecte elevii. Cum se pot depune contestațiile

Publicat

examen

Marți, 21 iulie se desfășoară prima probă de la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII 2021). Examenele se desfășura în perioada 22 iunie – 4 iulie 2021. Un număr de 131.177 de absolvenți ai clasei a VIII-a.

La Evaluarea Națională din sesiunea iunie-iulie 2021 s-au înscris 2171 de absolvenți ai clasei a VIII-a, dintre cei 2429 de elevi înscriși în clasa a VIII-a în anul școlar 2020-2021, conform centralizării realizate de Comisia Județeană de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Alba

Citește și MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

Contestaţiile la Evaluarea Naţională 2021 pot fi depuse în zilele de 29 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) şi 30 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). 

Acestea pot fi transmise şi prin mijloace electronice.

Candidaţii care depun/transmit contestaţiile prin mijloace electronice completează, semnează şi depun/transmit tot prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. 

Pentru candidaţii minori, documentele sunt semnate şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora.

Rezultatele finale la Evaluarea Naţională vor fi afişate sâmbătă, 4 iulie.

Lucrările vor fi corectate în alte judeţe, în 92 de centre de corectare. Nota obţinută după contestaţie este nota definitivă, indiferent de punctajul obţinut,

Această notă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele obţinute se trec pe fiecare lucrare în parte, cu cerneală roşie, de către profesorii evaluatori, după ce este verificată concordanţa cu borderourile individuale, şi se semnează de aceştia.

Nota finală se trece pe lucrare, în prezenţa profesorilor evaluatori, de către preşedintele comisiei. Preşedintele comisiei calculează nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, şi semnează, nota fiind înregistrată în catalogul evaluării naţionale.

În cazul în care diferenţa între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alţi doi profesori evaluatori numiţi de preşedintele comisiei.

După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale.

Media rezultată reprezintă nota finală care se trece pe lucrare şi este înregistrată în catalogul evaluării naţionale. Sub nota finală semnează cei patru evaluatori şi preşedintele comisiei.

Numărul pachetului şi numărul de ordine al lucrărilor care necesită o nouă evaluare sunt consemnate într-un proces – verbal, semnat de cei amintiţi anterior.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare iniţială.

În situaţia în care se constată o diferenţă de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii numeşte o nouă comisie de contestaţii formată din doi profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii.

Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi notare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de cea de a doua comisie de contestaţii este nota finală obţinută de candidat.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan: „Boala sistemului public este supraîncărcarea cu personal”. Economii, în urma reorganizării

Publicat

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, a declarat că sistemul public din România este supraîncărcat cu personal, astfel că pierderile sunt foarte mari.

Acesta a dat exemplu instituţia pe care o conduce şi a subliniat că în urma reorganizării s-au economisit 6 milioane de euro în numai un an.

„Boala sistemului public din România este supraîncărcarea cu personal, atât din punct de vedere al numărului de angajaţi, dar şi al salariilor în anumite sectoare unde sunt mult mai mari decât în sectoarele private. Ca atare, pierderile sunt foarte mari şi, practic, ce se întâmplă, gândiţi-vă că într-o comunitate locală, unde toţi banii care se încasează din taxe şi din impozite se duc pe cheltuielile de personal ale unei primării şi poate nici nu le acoperă, înseamnă nu că acea primărie există pentru cetăţeni ca să le ofere servicii, ci că cetăţenii există pentru ca oamenii ăia din primărie să aibă nişte posturi călduţe sau nu”, a declarat Ilie Bolojan, duminică, la Prima TV.

Bolojan susține că economisirea banilor rezultată din reduceri de personal se poate vedea în investiţii.

„Asta este o mare problemă şi dacă am putut să realizez în aceşti ani multe proiecte de investiţii este pentru că am avut grijă de banii pe care îi colectam de la contribuabili. Inclusiv prin reducerea cheltuielilor de personal. Aceste cheltuieli sunt de ordinul milioanelor de euro. La municipiul reşedinţă de judeţ pot să fie între 13 milioane de euro cum este la Oradea sau pot să ajungă la 25 milioane de euro într-un oraş identic ca mărime, ori dacă în fiecare an ai o economie de 10-12 milioane de euro la cheltuielile de personal, asta înseamnă nişte lucrări care se văd în oraş. Asta este o problemă pentru care noi nu reuşim să livrăm investiţii, performanţă în administraţie şi pentru că oamenii nu văd că din banii lor se face ceva, nu mai au încredere în lumea politică”, a declarat președintele CJ Bihor.

Ilie Bolojan a mai precizat că cu doar jumătate din angajaţii de la Consiliul Judeţean a angajat noi proiecte şi a început noi lucrări.

„Ce am făcut, practic, cu jumătate din angajaţii de la Consiliul Judeţean, s-a dovedit că nu s-a întâmplat nimic la Consiliu, dimpotrivă, am angajat alte proiecte, am început alte lucrări. Se poate face şi cu jumătate din oameni. Efectul este că economia doar la 80 de angajaţi care nu mai sunt a fost de 1.200.000 de euro într-un singur an de zile, ceea ce înseamnă într-o localitate din judeţul Bihor, un pod peste Crişul Repede, în Bulz se termină anul acesta un pod care nu ar fi putut fi finanţat, dacă nu am fi avut aceşti bani”, a declarat Bolojan.

Întrebat cum au fost angajaţi aceşti oameni, Ilie Bolojan a spus că o parte dintre ei au fost angajaţi pe filieră politică.

„Cum au fost angajaţi aceşti oameni, ce randamente au avut, este cât de poate de clar. Chiar dacă au fost oameni competenţi, practic nu aveau de lucru. Ori a ţine un om, chiar dacă este competent cu salarii fără să aibă de lucru, nu este o chestiune normală. O parte au fost pe filieră politică, o parte au fost angajaţi de-a lungul anilor. Gândirea a fost ca instituţiile publice să fie o bază de angajări. Aceste angajări se pot transforma în voturi, se pot transforma în agenţi politici. Aveam un număr de structuri adiacente cu vreo 80 de angajaţi, am concediat vreo 60 dintre ei, deci cu 20 de angajaţi facem exact aceleaşi lucruri pe care le făceam cu 80, dar vă puteţi imagina ce înseamnă asta în cheltuieli”, a declarat preşedintele CJ Bihor.

Ilie Bolojan a precizat că 6 milioane de euro este economia într-un singur an, la Consiliul Județean Bihor, după ce s-au făcut reduceri de personal. „Doar la nivelul CJ Bihor, în cursul acestui an, economiile la salarii, prin aceste reorganizări, înseamnă 6 milioane de euro. Faceţi nişte multiplicări, dacă s-ar face asta în multe locuri şi aţi vedea câte sume de bani pot fi eliberate pentru investiţii pe care le văd cetăţenii noştri”, a declarat Bolojan.

sursa: g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zile numărate pentru mașinile cu motoarele diesel și pe benzină. Ar mai putea fi vândute în UE doar 14 ani de acum înainte

Publicat

scumpiri

Mașinile noi cu motoare diesel și pe benzină ar mai putea fi vândute în Uniunea Europeană doar 14 ani de acum înainte, conform noilor obiective de emisii discutate la Bruxelles. Planurile de retragere au devenit mult mai agresive, ca de altfel întreg programul de reducere a amprentei de carbon în Uniunea Europeană.

Oficialii Comisiei Europene discută stabilirea unui obiectiv de emisii zero pentru vehiculele vândute după 2035 – o schimbare uriașă față de traiectoria actuală a standardelor din industrie care ar marca o revoluție pentru producătorii auto din Europa. „Bruxelles-ul pregătește condamnarea la moarte a motoarelor termice”, precizează publicația Politico, care citează trei oficiali europeni.

Noile reguli pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ar fi parte a revizuirii standardelor prezente în Green Deal, care prevedeau atingerea emisiilor zero în 2050. Însă acum, oficialii Comisiei analizează posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030, mult peste obiectivul de 37,5% menționat inițial. Până în 2035, obiectivul ar putea fi de reducere cu 100% a emisiilor, arată sursele citate.

Dacă propunerea va fi inclusă în textul final al proiectului, care va fi prezentat la 14 iulie, ar urma să intre ulterior în discuția statelor membre și a Parlamentului European. Însă, cel mai probabil, lobby-urile din industrie și țările cu economii care depind în mare măsură de fabricarea automobilelor se vor opune propunerii.

Și asta deoarece, deși mulți producători de automobile au început să producă mașini electrice, doar Volvo și Volkswagen au strategii pentru trecerea la electricitate până în 2030. Spre exemplu, Audi, parte a grupului Volkswagen, va opri vânzarea de autoturisme cu motoare termice din 2026, în vreme ce rivalii Daimler și BMW sunt printre cei mai puțin pregătiți să renunțe la combustia internă.

Lobby-iștii intră în acțiune

Reacțiile din partea puternicei industrii auto germane au sosit imediat. Șeful unui important grup de lobby al producătorilor auto a declarat că noile ținte ar duce nu doar la sfârșitul motorului cu ardere internă, ci și al mașinilor hibride plug-in. Reprezentanții constructorilor auto spun că planurile Comisiei Europene ar impune o trecere rapidă la vehiculele pe baterii, fără a lua în considerare alternativele.

„Dacă veți vrea să cumpărați o mașină nouă în 2036, nu va fi o alegere. Mașina va avea motor electric, chiar dacă se potrivește sau nu nevoii clientului, dacă este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde și infrastructura necesară pentru a o încărca”, spune secretarul general al Asociației Europene a Furnizorilor Auto.

Constructorii auto cer Uniunii Europene și statelor membre ca, înainte de a anunța interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice, să crească dramatic cheltuielile pentru instalarea de puncte de încărcare și să facă autovehiculele electrice mai atractive. Dar, din cauza temerilor tot mai mari cu privire la schimbările climatice, Comisia este nevoită să ia măsuri radicale.

Potrivit Green Deal, emisiile generate de sectorul transporturilor ar trebui să scadă cu 90 la sută până în 2050. Și având în vedere că mașinile au un ciclu de viață de 15 ani, 2035 este termenul limită pentru a opri vânzările de automobile cu motoare pe benzină și motorină pentru a atinge această țintă în 2050.

sursa: politico.eu, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate