Connect with us
Publicitate

AIUD

Șapte familii din Aiud, afectate de inundații, nu au primit ajutoare financiare din cauza unor erori ale instituțiilor din Alba


Publicat

Șapte familii din Aiud, ale căror locuințe și gospodării au fost afectate de inundațiile din luna iunie, nu au primit ajutoare financiare din partea statului, din cauza unor încurcături birocratice. 

Deși echipe ale Primăriei Aiud au întocmit, în teren, fișe de evaluare a pagubelor, când documentele au ajuns să fie centralizate de o echipă mixtă instituită la nivelul Prefecturii Alba, o parte din date ”s-au pierdut”.

Este și cazul unei familii de vârstnici din Aiud, ale căror rude au relatat pentru alba24.ro ce s-a întâmplat.

De asemenea, la cererea reporterilor, Primăria Municipiului Aiud a venit cu o serie de clarificări asupra situației.

Cazul celor doi vârstnici

Potrivit rudelor, cei doi bătrâni în vârstă de 87 de ani au o casă pe strada Câmpului din Aiud – stradă afectată de inundațiile din luna iunie.

VEZI ȘI: VIDEO REPORTAJ – Inundațiile de la Aiud: ”De 15 ani nu am mai văzut așa ceva”. Viitura a făcut prapăd în jumătate de oră

După inundații, o echipă a primăriei a venit și a întocmit o fișă de constatare cu daunele provocate de ape. Pe fișa respectivă au fost trecute ca afectate de inundații casa, solarul și curtea. În casă, apa a ajuns până la genunchi și a fost distrus parchetul, mobila și mare parte din electrocasnice.

De asemenea, pagubele au fost filmate de reprezentanții primăriei.

Primăria Aiud a întocmit un tabel, iar familia în cauză s-a aflat pe poziția 67.  Tabelul cu persoanele afectate și daunele a fost trimis către Asociația Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba. Însă, potrivit familiei, pe tabelul ajuns la AJPIS Alba, familia figura doar cu grădina afectată de inundații, fără locuință, iar, din acest motiv, nu au primit ajutoare financiare din partea statului.

Ce a spus Primăria Aiud despre situație

La solicitarea alba24.ro, reprezentanții Primăriei Aiud au declarat că: ”în urma inundațiilor din data de 23 iunie 2020 echipe ale Primăriei Municipiului Aiud s-au deplasat pe străzile afectate pentru constatarea pagubelor, fiind întocmite fișe de evaluare pentru fiecare familie în parte.

VEZI ȘI: FOTO – VIDEO: Aiudul sub apă, luni dimineața. Autoritățile avertizează că urmează o a doua viitură

La preluarea informațiilor de pe fișe, de către comisia mixtă instituită de Instituția Prefectului Alba, formată din reprezentanți ai instituției Prefectului, Consiliul Județean Alba, Apelor Române și Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Unirea”, s-a produs o neconcordanță, datele preluate fiind incomplete.

În urma verficărilor efectuate, s-a constatat această eroare, identificându-se două cazuri în care datele preluate în centralizator nu corespundeau cu fișele întocmite în teren. Ulterior întocmirii centralizatorului, au apărut încă cinci cazuri asemănătoare”, au transmis reprezentanții Primăriei Aiud.

Mai exact, de pe fișele de constatare a daunelor, reprezentanții instituțiilor mai sus menționate nu au copiat cum trebuie datele, iar șapte familii nu au primit ajutor financiar din această cauză.

Cum se poate remedia problema

Primăria Aiud a mai transmis că vineri, 4 septembrie, Comitetul Local pentru Situații de Urgență s-a întrunit pentru a identifica o soluție. Potrivit acestora, va fi înaintată o nouă solicitare către Prefectura Alba, pentru ca Ministerul Muncii și Protecției Sociale să aloce fonduri pentru cele șapte familii.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Înmatricularea și radierea mașinilor se va simplifica, iar RAR va primi atribuții suplimentare. Proiect trecut de Senat

Publicat

RAR registrul auto roman Alba

Un proiect de lege, care prevede simplificarea procedurii de înmatriculare şi radiere a maşinilor printr-un singur drum la Registrul Auto Român, a trecut de Senat. RAR ar primi mult mai multe atribuții, prin acest proiect, iar procedura ar fi simplificată. 

Una dintre măsurile luate în calcul  în acest proiect este trecerea activităţilor de înmatriculare şi radiere a vehiculelor de la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), aşa cum e acum, la Registrul Auto Român (RAR).

Proiectul nu a fost dezbătut, astfel că a trecut tacit de Senat.

Ce modificări aduce proiectul

Transferarea activităţilor de înmatriculare şi înregistrare a vehiculelor de la DRPCIV, aşa cum e acum, la RAR, este o modificare importantă. Asta ar însemna un singur drum, la RAR.

Mai exact, RAR ar urma să se ocupe şi de „activitatea de înmatriculare sau radiere a vehiculelor, de eliberare şi evidenţă a certificatelor de înmatriculare şi a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor, precum şi de eliberare şi evidenţă a autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor”.

Plăcuţele de înmatriculare vor fi fabricate tot de RAR .

RAR va încasa tarifele pentru obţinerea documentelor de înmatriculare, confecţionării plăcuţelor de înmatriculare permanentă, de probă, temporare şi provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, furnizarea unor date privind vehiculul, respectiv contravaloarea certificatelor de înmatriculare şi a autorizaţiilor provizorii sau de probă.

RAR ar urma să comunice firmelor de asigurări, pentru a le permite acestora întocmirea dosarelor de despăgubire, informaţii legate de proprietarii maşinilor sau deţinătorii mandataţi ai acestora.

Procedura se schimbă

Procedura efectivă de înmatriculare, radiere, eliberare a certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare urmează să fie stabilită prin ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii.

Acest transfer de autoritate către RAR ar urma să reducă și costurile pentru cetățeni.

Camera Deputaților este for decizional.

Surse: Adevărul.ro, avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Vouchere de 1000 de lei pentru profesori la Alba Iulia. Ce vor putea cumpăra cu acestea. Proiect

Publicat

Cadrele didactice cu activitate de predare în unitățile de învățământ din Alba Iulia ar urma să primească un voucher în valoare de 1000 de lei fiecare, ca sprijin de la administrația locală, pentru achiziționarea materialelor necesare la școală, grădiniță sau liceu.

Proiectul, ce va fi prezentat pentru aprobare în ședința Consiliului Local Alba Iulia din 28 septembrie, este propus pentru a permite profesorilor să-și achiziționeze cărți școlare, materiale didactice, tablete sau laptopuri, strict pentru utilizarea în activitatea cu scop didactic.

Programul local prin intermediul căruia ar urma să fie acordate aceste stimulente se numește ”Voucher educațional” și a fost inițiat de consilierul independent Paul Victor Florea.

Cum se vor acorda stimulentele – proiect

În documentația proiectului se arată că voucherul de 1000 de lei se va acorda, pe întreaga durată a anului școlar 2021-2022, fiecărui cadru didactic care predă la una dintre unitățile de învățământ preuniversitar, publice, de pe raza municipiului Alba Iulia.

Stimulentele de tip voucher vor fi acordate profesorilor exclusiv pentru achiziționarea de carte școlară, laptopuri, tablete sau alte materiale didactice specifice și necesare disciplinei/disciplinelor predate de către cadrul didactic.

Fiecare cadru didactic va primi un voucher valoric de la primărie, iar aceasta va deconta suma operatorului economic de la care profesorul a achiziționat bunuri.

Propunerea nu are un buget estimativ

La acest moment, proiectul nu include și un buget estimativ, potrivit datelor din documentația prezentată consilierilor.

Se precizează că reprezentanții primăriei vor elabora regulamentul de acordare a voucherelor educaționale și decontare a acestora, vor cere de la Inspectoratul Școlar baza de date cu cadrele didactice și vor asigura gestionarea voucherelor.

Unitățile de învățământ vor trebui să centralizeze listele cu beneficiarii programului și să le pună la dispoziția IȘJ și primăriei și să distribuie voucherele către cadrele didactice.

Inițiatorul proiectului, consilierul Paul Victor Florea, precizează în documentație că ”sistemul voucherelor valorice permite UAT Alba Iulia să deconteze pe o perioadă mai lungă de timp, ceea ce nu va genera un efort asupra bugetului local. Cel mai probabil, plățile se pot efectua chiar și până în 2023”.

În Alba Iulia, sunt 1.191 de cadre didactice în activitate, inclusiv educatori și învățători. Efortul financiar de la bugetul local ar fi astfel de peste un milion de lei.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

FOTO: Peste 6,2 milioane de lei pentru amenajarea exterioară și peisagistică la Sala Polivalentă din Blaj. Cum va arăta zona

Publicat

Terenul de lângă Sala Polivalentă din Blaj urmează să fie amenajat printr-o investiție de peste 6,2 milioane de lei. Proiectul prevede căi de acces pietonale și auto, peste 100 de locuri de parcare, spații verzi, iluminat stradal și pietonal și mobilier urban. 

Primăria Blaj a lansat marți, 21 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru lucrări de amenajare exterioară și peisagistică aferente Sălii Polivalente de sport din municipiu, cu capacitate 1800-2000 de locuri.

Valoarea totală estimată este de 6.272.419,79 de lei, fără TVA. 

Potrivit proiectului, amplasamentul studiat are o suprafață de 17.118 mp și o formă a terenului neregulată. Accesul pietonal și auto se realizează din două direcții: la sud prin strada Al. G. Golescu și din vest, tot din strada Al. G. Golescu.

Terenul este delimitat la nord de albia râului Târnava Mare, la vest de o parcelă aflată în proprietatea Primăriei Blaj pe care în prezent există un stadion de fotbal, dar pe care se dorește amenajarea unui scuar verde, la sud de parcele cu locuințe individuale, iar la est de un teren aflat tot în proprietatea Primăriei Blaj, liber de construcții.

Pe amplasament există în prezent o clădire având suprafața construită de 324 mp., regimul de înălțime P (parter) și funcțiunea de vestiar, ce deservește terenul de fotbal de pe parcela alăturată. Clădirea este înconjurată de o platformă minerală betonată, având o alee cu același finisaj ce duce spre terenul de fotbal.

Se propune sistematizarea pe verticală a terenului din jurul sălii, cu asigurarea tuturor căilor de acces pietonale și auto și spații de parcări pentru toate categoriile de utilizatori, alături de amenajări peisagere.

Căile de rulare auto vor fi amenajate cu suprafață sigilată – sistem rutier cu beton asfaltic, spațiile de parcare vor fi amenajate cu suprafață nesigilată din pavaj din dale de beton prefabricate înierbate, iar traseele pietonale cu suprafață nesigilată din pavaj din dale de beton prefabricate.

Traseul pietonilor către intrarea principală a sălii de sport se va face pe o rampă pietonală pentru accesul publicului cu panta de 8%, dar și prin pachete de scări situate de pe laturilor sudice și estice ale sălii polivalente.

Pentru iluminatul stradal și pietonal se va propune un sistem de iluminat realizat într-un concept unitar. Se propune montarea aparatelor de iluminat pe stâlpi de-alungul pentru iluminatul public, alimentarea cu energie electrică fiind realizată din tabloul electric general al investiției.

Pentru iluminatul general din parcare și al aleilor pietonale, se vor folosi aparate de iluminat de tip LED 38 W, IP65, montate pe stalpi cu înălțimea de 4 m, iar pentru zona rampei de acces se vor utiliza aparate de iluminat LED 42 W, IP65, montate pe stâlpi cu înălțimea de 3 m, conform standardelor și normativelor în vigoare.

Se vor propune și aparate de iluminat rotunde încastrate în pavaj pe trotuarele și spațiile pietonale din jurul sălii polivalente pentru iluminatul fațadelor, conform standardelor și normativelor în vigoare și a fișelor tehnice anexate. Tipul de iluminat va fi cu lumină difuză, răspândit pe o arie mai largă. Instalația de iluminat va cuprinde aparatele de iluminat, stâlpii cu brațul de susținere, sistemul de fixare și panourile fotovoltaice.

Toate celelalte elemente ale infrastructurii edilitare existente în zonă se vor rezolva în sisteme subterane moderne. Reţeaua exterioară de canalizare este realizată în sistem separativ în interiorul incintei, existând o rețea pentru canalizarea apelor pluviale, și o rețea pentru canalizarea apelor menajere.

Se vor propune echipamente și mobilier urban realizate din materiale durabile și care asigure o patinare frumoasă în timp. Elementele de mobilier urban propuse sunt următoarele:

– Bolarzi metalici dreptunghiulari sau cilindrici

– Rastel de biciclete

– Cişmea apă

– Vitrină iluminată (1.200 x 1.700 mm)

– Terminal Intrare Parcare

– Terminal Ieșire Parcare

– Barieră electromecanică automată

– Casă automată pentru efectuarea plății parcării

Totodată se propune accesul controlat pe parcelă din strada Alexandru Golescu printr-un sistem de taxare a parcării dotat cu barieră electromecanică, terminale de intrare și ieșire din parcare și o casă automată de plată pentru parcare.

Vegetație și amenajări peisagere

Spațiile verzi propuse, inclusiv taluzele înierbate din jurul sălii polivalente vor fi amenajate cu gazon. Se propun plantații de aliniament de-alungul căilor de rulare auto și în spațiile amenajate pentru parcare, cu arbori din specia Platanus acerifolia, pentru retenția emisiilor de CO2 și pentru îmbunătățirea calității spațiului exterior.

Pe latura estică și sudică se propune realizarea unei împrejmuiri opace din panouri metalice pe soclu de beton armat, conform fișei tehnice anexate.

Împrejmuirea va dispune pe latura estică în vecinătatea digului de o poartă de acces cu lățimea de 4 m pentru întreținerea digului. Împrejmuirea propusă va fi dublată de un gard viu din specia Chiparos Leyland.

Instalații irigare spații verzi

La solicitarea beneficiarului a fost prevăzută o instalație automată de irigare cu aspersoare pentru taluzuril înierbate de lângă sala de sport.

Reţeaua şi sistemul de irigaţii permite asigurarea umidităţii impuse de spaţiile verzi într-un debit de 2,0 l/mp zi – eventual in perioadele de seceta 2,2 l/mp zi,

Zonificare funcțională și signalistică

Se propune organizarea traficului auto în jurul sălii polivalente și de-alungul digului existent de pe malul Târnavei Mari, cu acces de pe latura sudică din strada Alexandru Golescu și de pe latura vestică tot spre strada Alexandru Golescu.

Spațiile pentru parcare vor fi amenajate în zona sudică a amplasamentului, precum și de-alungul căilor de circulație de pe latura estică și vestică.

Spațiile de parcare cuprind 104 locuri de parcare pentru automobile (grupate în locuri pentru public, pentru mass-media și pentru VIP și oficiali), 2 locuri de parcare pentru autocare și un loc de parcare pentru autospeciale.

Spațiile de circulație pietonală vor fi amenajate în jurul sălii polivalente și a taluzurilor înierbate, spațiul pietonal cel mai generos fiind în fața intrării principale în sala de sport.

Se propune de asemenea realizarea unor trepte și a unor rampe pietonale pe taluzul existent în vederea unei amenajării viitoare a unei promenade de-alungul râului Târnava Mare.

Termenul de execuţie a lucrărilor este de 9 luni, de la emiterea ordinului de începere al lucrărilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Salariul minim va crește cu 8 până la 12 procente. Propunerea pe care Ministerul Muncii o face sindicatelor

Publicat

bani

Salariul minim va crește cu 8 până la 12 procente. Ministerul Muncii va face o propunere sindicatelor, săptămâna viitoare, anunță Raluca Turcan. 

Majorarea salariului minim va fi consistentă inclusiv pe partea de salariu net, a declarat miercuri, la Tulcea, în timpul unei conferinţe de presă susţinută la Prefectura judeţului, ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan.

„Cel mai probabil săptămâna viitoare, când vom avea Consiliul naţional tripartit, vom face o propunere sindicatelor şi patronatelor cu privire la creşterea salariului minim.

Solicitarea de majorare se încadrează între 8 şi 12%, iar împreună cu premierul am identificat o variantă ancorată în indicatorii economici reali astfel încât majorarea salariului minim să fie una consistentă inclusiv pe partea de salariu net”, a declarat ministrul Turcan, potrivit DC News.

Și prim-ministrul Florin Cîţu a menţionat, la finalul săptămânii trecute, că ia în considerare majorarea salariului minim brut cu 8%, iar creşterea acestuia ar putea fi realizată de la 1 noiembrie sau de la 1 decembrie 2021.

Salariul minim brut în România a ajuns la 2.300 lei pe lună în 2021, după o creștere de 70 de lei (3,1%) față de anul precedent, când se situa la 2.230 lei pe lună.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate