Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Şapte funcţionari de la Casa de Pensii Alba, printre care şi un director adjunct, trimişi în judecată pentru neglijenţă în serviciu


Publicat

casa_de_pensii_alba_Şapte funcţionari de la Casa de Pensii Alba, printre care şi un director adjunct, au fost trimişi în judecată pentru neglijenţă în serviciu. Cei şapte sunt acuzaţi că nu au verificat legalitatea şi corectitudinea unor documente din dosare de pensie producând un prejudiciu de aproximativ 119.000 lei. Cauza a fost disjunsă din celebrul dosar al ”pensiilor ilegale” în care au fost condamnaţi 165 de inculpaţi.

Funcţionarii de la Casa de Pensii Alba trimişi în judecată sunt Ionel Mihăilă, director adjunct al instituţiei, alături de Viorica Popa, Smaranda Oltean, Eugenia Victoria Pitic, Victoria Gabor, Daniel Mircea Suciu şi Dan Corneliu Petcu. Dosarul a fost disjuns din celebra cauză a ”pensiilor ilegale” în care au fost condamnaţi 160 de inculpaţi, printre care şi o fostă angajată a Casei de Pensii Alba, Viorica Călin, care a primit 5 ani şi 6 luni de închisoare cu executare.

DIICOT Alba Iulia a decis să transmită dosarul privind ceilalţi funcţionari publici, suspectaţi pentru ”neglijenţă în serviciu”, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Alba Iulia.

Procurori de la această structură de Parchet au decis, după cinci ani, să îi trimită în judecată pe cei şapte funcţionari publici. Faptele de care sunt acuzaţi au avut loc în perioada 2009 – 2011, iar, potrivit procurorilor, aceştia şi-ar fi îndeplinit în mod defectuos atribuţiile de serviciu, din culpă, în sensul că nu ar fi verificat legalitatea şi corectitudinea documentelor aflate la dosarele de pensie, cu consecinţa stabilirii în favoarea mai multor solicitanţi a unor pensii într-un cuantum mai mare decât li se cuvenea.

Prejudiciul cauzat Casei de Pensii Alba se ridică la aproximativ 119.000 de lei, din care suma de circa 13.000 de lei a fost recuperată. Dosarul va fi judecat pe fond la Judecătoria Alba Iulia. Dosarul pensiilor ilegale Dosarul pensiilor ilegale a fost trimis în judecată în 2012, după ce procurorii DIICOT Alba Iulia au descoperit o veritabilă reţea de falsificare dosare de pensie şi acte de studiu cu beneficiari din zona Munţilor Apuseni.În perioada 2009 – 2011, o grupare de falsificatori de cărţi de muncă, adeverinţe, diplome de studii şi alte documente au reuşit să fabrice dosare de pensie ilegale pentru aproape 150 de personae din Apuseni. Din grupare a făcut parte şi Viorica Călin, angajată la Casa de Pensii, care se ocupa cu colectarea documentelor şi plasarea dosarelor pentru a fi aprobate. Aproape toţi beneficiarii de pensii ilegale au recunoscut faptele şi au primit pedepse cu suspendare, plus achitarea daunelor financiare. Casele de Pensii Alba, Bihor, Cluj, Sectorul 2 Bucureşti, Sectorul 3 Bucureşti, Teleorman, s-au constituit părţi civile cu suma de 2,33 milioane de lei. Cea mai mare parte din sumă (2,1 milioane de lei) sunt bani primiţi ilegal de la Casa de Pensii Alba. Ultima decizie definitivă în acest dosar a fost pronunţată în aprilie 2016.

Cea mai mare pedeapsă a fost aplicată unuia dintre liderii grupării, Sabin Coasian. Acesta a fost condamnat la 15 ani şi 4 luni de închisoare şi la plata sumei de 216.000 de lei către casele de Pensii din Alba şi Bihor. Un alt membru al grupării, Olenici Dan Vasile, a primit 3 ani cu suspendare sub supraveghere. Toma Ionel a primit pedeapsa rezultantă de 7 ani şi 6 luni cu executare. De asemenea, Constantin Toma, a fost condamnat la 7 ani şi 6 luni de închisoare cu executare pentru înşelăciune în formă continuată. Pentru aceeaşi infracţiune a fost condamnat în 2013, la 6 ani de închisoare, inculpatul Vasile Toma. Alţi doi membri ai grupării infracţionale, Alexandrina Marcela Pop şi Vasile Dacian Pop, au primit 2 ani cu executare pentru complicitate la înşelăciune în formă continuată.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. ErOr89

    vineri, 07.10.2016 at 10:07

    LA puscarie cu hotii ! se fac manevre marii acolo e o mafie intreaga !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Curtea de Apel Alba Iulia, precizări despre ședințele de judecată și programul de lucru, în contextul noilor restricții

Publicat

Curtea de Apel Alba Iulia a făcut precizări legate de activitatea la instanță, în contextul restricțiilor care au intrat în vigoare de luni, 25 octombrie.

Activitatea va continua cu respectarea programării ședințelor de judecată anunțate anterior, fără modificarea programului de lucru cu publicul.

Vezi Noile RESTRICȚII din toată țara. Carantină de noapte, magazine deschise până la 21.00, certificat verde la acces în instituții

Se vor menține și, după caz, adapta măsurile de protecție sanitară și de organizare.

Anterior, Consiliul Superior al Magistraturii a precizat că activitatea instanțelor și parchetelor de pe lângă acestea se va desfășura în aceleași condiții ca și cele anterioare, atât în ceea ce privește actul de judecată și de urmărire penală, cât și ceea ce privește accesul justițiabililor în sediile acestora.

Anunțul de la Curtea de Apel Alba Iulia:

”Anunț important privind desfășurarea activității de înfăptuire a justiției la Curtea de Apel Alba Iulia și instanțele din circumscripția teritorială începând din 25.10.2021

Având în vedere reglementările și măsurile cuprinse în HG nr.1130/22.10.2021 care se aplică din 25.10.2021, pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, văzând prevederile Hotărârii nr. 734/12.05.2020 a Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii, cu modificările ulterioare, dispozițiile stabilite prin decizia Președintelui Curții de Apel Alba Iulia nr.40/2020, Curtea de Apel Alba Iulia face următoarele precizări:

Începând cu data de 25.10.2021, Curtea de Apel Alba Iulia şi instanţele din circumscripţia teritorială își continuă activitatea cu respectarea programării ședințelor de judecată anunțate anterior, fără modificarea programului de lucru cu publicul afișat la compartimentele publice, dar cu menținerea și, după caz, adaptarea măsurilor de protecție sanitară și de organizare necesare pentru desfășurarea activității instanțelor în condiții de maximă siguranță pentru sănătatea tuturor participanților la actul de justiție.

În măsura în care vor fi stabilite măsuri suplimentare privind accesul în instanțe sau desfășurarea ședințelor de judecată vom face publice de îndată modificările survenite.

Având în vedere riscul actual pentru sănătatea publică cauzat de numărul mare de infectări cu virusul SARS-CoV-2, recomandăm tuturor persoanelor care au termene de judecată în perioada următoare să evite prezența la sediul instanței, în cazul în care aceasta nu este absolut necesară, să respecte cu strictețe intervalele orare pentru care sunt programate cauzele în care sunt implicate, cu limitarea staționării în incinta instanței doar pentru timpul strict necesar îndeplinirii obligațiilor judiciare sau profesionale, folosirea exclusiv a mijloacelor electronice de comunicare cu instanța, de transmitere a documentelor și de informare disponibile permanent la nivelul instanței, în special aplicațiile Dosar Electronic și „TDS” (Trimitere Document Securizat) și nu în ultimul rând, respectarea tuturor măsurilor de protecție și prevenție recomandate de autoritățile sanitare.

Ne exprimăm speranța că, prin continuarea implementării cu succes a acestor recomandări, care depinde în mare măsură și de conduita responsabilă a publicului din instanțe, vom reuși să trecem împreună cu bine peste această perioadă dificilă”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Prima veste bună: Viteza de vaccinare a depăşit pentru prima dată viteza de infectare în valul 4, în România

Publicat

Viteza de vaccinare a depăşit viteza de infectare pentru prima dată în valul 4-Delta, în acest weekend, a declarat medicul Octavian Jurma. 

Acesta spune că, dacă vaccinarea continuă în ritmul mediu din ultimele şapte zile, la finalul lunii decembrie România va avea 10 milioane de persoane vaccinate cu prima doză şi, în martie anul viitor, 15 milioane.

„Dacă vaccinarea continuă în acest ritm, în 2 săptămâni viteza de scădere a populaţiei neimunizate recent se va dubla. Acest fenomen va accentua viteza de ieşire din valul 4-Delta şi va scurta perioada de platou care pare să instaleze în aceste zile” a declarat acesta.

Media ultimelor zile a fost de 62.400 de persoane imunizate pe zi cu doza 1.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CNAIR: Transfăgărășanul se închide de astăzi, 25 octombrie. Circulația rutieră va fi oprită între Piscu Negru și Bâlea Cascadă

Publicat

Luni, 25 octombrie, circulația rutieră va fi închisă pe DN 7C (Transfăgărăşan) de la km 104+000 (Piscu Negru) până la km 130+800 (Cabana Bâlea Cascadă).

Măsura a fost adoptată de către Comisia de Revizuire Specială din cadrul CNAIR conform Normativului privind circulația rutieră pe drumurile montane, DN 7C și DN 67C ”ind AND 615-2020” care prevede oprirea circulației pe Transfăgărășan.

Acest normativ reglementează unitar circulația rutieră pe DN 7C și DN 67C în vederea asigurării viabilității acestora prin prisma condițiilor meteorologice, climatice, altitudinii la care sunt situate și a caracteristicilor tehnice ale acestor drumuri montane.

Reprezentanții CNAIR au transmis că sectorul de drum închis circulaţiei va fi semnalizat corespunzător.

Aceștia reamintesc că din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile (polei și zăpadă), pentru siguranța participanților la trafic, CNAIR și Poliția Rutieră au decis ca circulația autovechiculelor să se mențină închisă pentru toate categoriile de autovehicule pe DN 67C (Transalpina), între Rânca și Obârșia Lotrului (km 34+800 – km 59+800).

Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale și autostrăzi pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 sau accesând pe prima pagina în caseta din stânga: www.cnadnr.ro – DISPECERAT – Situatia Drumurilor Naţionale.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Sebeș: Locații pentru preluarea cererilor de acordare a ajutorului pentru încălzirea locuinței în sezonul rece

Publicat

Primăria Municipiului Sebeș pune la dispoziția locuitorilor din Sebeș și localitățile aparținătoare – Lancrăm, Petrești și Răhău, începând cu data de 25 octombrie 2021, următoarele locații în vederea preluării cererilor de acordare a ajutorului pentru încălzirea locuinței în sezonul rece 2021-2022:

– Sediul Direcției Generale de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș din cartierul Aleea Lac, nr. 12, de luni- joi, între orele 09:00-17:00, vineri 09:00-14:30;

– Dispensarul Medical situat în Cartierul M. Kogălniceanu Sebeș (la etaj), de luni- joi, între orele 09:00-17:00, vineri 09:00-14:30;

– Școala Gimnazială Lancrăm – Sala de Sport, în zilele de luni, miercuri, între orele 09:00-17:00, vineri între orele 09:00-14:30;

– Centrul de Zi Petrești, situat pe strada Energiei, în zilele de luni, miercuri, între orele 09:00-17:00, vineri între orele 09:00-14:30;

– Școala Generală Răhău – “ Făgădău” în zilele de luni, miercuri, între orele 09:00-17:00, vineri între orele 09:00-14:30.

Informații suplimentare pot fi solicitate la D.G.A.S.M.C. Sebeș,  telefon 0258.731007 sau 0258.730611;  www.spas-sebes.ro.

Citește și Primăria Sebeș: Acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței sezonul 2021-2022 și a suplimentului pentru energie

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate