Administrație
Șapte trasee de transport județean, fără autobuze, după ce Excelent Trans a renunțat la licență din motiv că rutele sunt nerentabile
Locuitorii mai multor sate aflate pe șapte trasee de transport public intrajudețean au rămas fără autobuze, după ce firma care efectua servicii de transport pe aceste linii, SC Excelent Trans SRL, a renunțat la licență din motiv că rutele sunt nerentabile. Consilierii județeni din Alba vor vota joi, în ședință extraordinară, atribuirea unuia dintre trasee altei firme, singura care și-a exprimat disponibilitatea de a circula în această zonă. Până la apariția altor operatori, cetățenii vor fi nevoiți să găsească alternative la transportul public.
Este vorba despre traseele Aiud – Ponor – Geogel, Aiud – Livezile – Rimetea, Aiud – Lopadea Nouă – Hopârta, Aiud – Lopadea Nouă – Turdaș, Blaj – Cergău Mare și Blaj – Roșia de Secaș, pe care efectua transport SC Excelent Trans SRL și de traseul Alba Iulia – Ohaba, pe care opera „Gicu Trans” SRL.
„Urmare a acestei situații, Consiliul Județean Alba a solicitat Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice să precizeze procedura de urmat pentru atribuirea acestor trasee, având în vedere că autoritățile administrației publice locale din unele comune care sunt deservite de traseele respective au semnalat nemulțumiri din partea populației, existând riscul unor mișcări sociale greu de controlat”, se precizează în raportul de specialitate al proiectului pe care consilierii județeni îl vor supune la vot joi.
Primăriile comunelor Livezile și Rimetea au solicitat Consiliului Județean Alba măsuri urgente pentru asigurarea transportului public de persoane pe traseul Aiud – Livezile – Rimetea, având în vedere faptul că un număr mare de persoane din localitățile situate pe acest traseu fac naveta la Aiud unde au locurile de muncă, la acestea adăugându-se, în perioada cursurilor școlare, elevii navetiști.
„Pentru soluționarea acestei situații, s-au trimis adrese către 8 operatori de transport rutier de persoane, cu mențiunea că, în cazul în care sunt de acord să efectueze serviciul de transport public județean de persoane prin curse regulate pe traseele mai sus menționate, să depună la Consiliul Județean Alba o solicitare în acest sens, însoțită de certificatul de înregistrare fiscală, cărțile de identitate, certificatele de înmatriculare, certificatele de clasificare și copiile conforme ale autovehiculele cu care se va efectua transportul”, se mai precizează în raport.
O singură rută preluată de un operator de transport
Până în prezent, și-a exprimat disponibilitatea de a efectua serviciul de transport public județean de persoane prin curse regulate, prin atribuire directă, pe traseul Aiud – Livezile – Rimetea, operatorul de transport rutier SC Aitrans SA.
Firma va primi traseul prin atribuire directă, după aprobarea proiectului de hotărâre privind „aprobarea atribuirii directe a traseului Aiud – Livezile – Rimetea din Programul de transport public județean de persoane prin curse regulate pentru perioada 1 iulie 2008 – 31 decembrie 2013, în județul Alba”.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Vasile Muntean
miercuri, 10.07.2013 at 09:47
Dupa ce in anul 2008 Consiliul Judetean a efectuat ”manevre” ******, in vederea :
– stabilirii Oligarhiei financiare ,
– stabilirii pozitiei dominante a transportului de persoane ,
– stabilirii privilegiului pentru gastile monopoliste ,
” manevre ” prin care sau inlaturat/falimentat 50% din transportatorii de persoane din judet incepem sa culegem „roadele” .
CINE RASPUNDE ?
p.s. ACESTA E DOAR INCEPUTUL VOM VEDEA CE SE INTAMPLA IN MAXIM 2 ANI .
pensionar(a)
vineri, 12.07.2013 at 09:35
Scrisoare deschisa,
Domnule, Presedinte,
Aceasta situatie se cunoaste de multi ani, lipsa mijloacelor de transport in aceste zone defavorizate, izolarea mai mult sau mai putin voita .. .. a acestor oameni…..SPRE CE NE INDREPTAM???? SUNTEM IN MILENIU III…
DORESC SA INTREB TOTI FACTORII DE DECIZIE AI ACESTOR ZONE: PE VREMEA ,,IMPUSCATULUI” ERAU RENTABILE????
PROPUN: TOTI POLITICIENII DIN ALBA SA ISI DONEZE O PARTE DIN…..INDEMNIZATIII PENTRU SUSTINEREA ACESTOR MIJLOACE DE TRANSPOR ( 4 PE SAPTAMANA)….TOTI AU CERUT (CERSIT) VOTURILE ACESTOR COMUNITATI….FARA CULOARE POLITICA……????!!!
Un proiect de consiliu prin care :CJ. infiinteaza si administreaza o firma de transport pentru aceste zone….in PARTENERIAT CU: PRIMARIILE…1.PONOR, RAMET, RIMETEA……ETC.
Fie ca ne place ori nu ne place ….ESTE NEVOIE DE CENTRALIZARE….
Pingback: Au fost propuse tarifele pe traseul Aiud – Livezile – Rimetea. Vezi cât ar costa un bilet şi abonamentul pe această rută | Alba24