Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Sătenii din şapte comune din Alba, mai aproape de piaţa muncii prin programe de iniţiere şi calificare profesională


Publicat

Peste 100 de cetățeni din mai multe localități rurale din județul Alba au beneficiat de programe gratuite de formare și consiliere profesională, în scopul găsirii unui loc de muncă. Aceștia au fost inițiați în domeniul calculatoarelor, comerț, antreprenoriat, dar și pe filieră socio-educativă.

Programele de formare profesională, care contribuie la creşterea şanselor de găsire şi menţinere a unui loc de muncă pentru locuitorii de la sate, sunt organizate gratuit, printr-un proiect derulat de către Asociaţia „Centrul de Resurse pentru Servicii Sociale- CERESS Alba“, în parteneriat cu SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia. Beneficiarii proiectului sunt persoane care muncesc în propria gospodărie, şomeri de lungă durată, persoane în căutarea unui loc de muncă, dar şi persoane inactive (casnice) din comunele: Pianu, Vinţu de Jos, Galda de Jos, Sântimbru, Săsciori, Ighiu, Șugag.

Specialiştii proiectului s-au deplasat în localităţile rurale amintite, unde au furnizat gratuit servicii de informare profesională, consiliere şi orientare profesională, evaluare vocaţională, medierea muncii și consultanță antreprenorială pentru 104 persoane. Fiecare a primit cel puțin un serviciu. Practic, au fost instruiţi cum să-şi caute un loc de muncă, cum să se prezinte la un interviu de angajare și au aflat informaţii despre piaţa muncii şi evoluţia ocupaţiilor, dar și cum să înceapă o afacere pe cont propriu.

Cinci programe de iniţiere, calificare, perfecţionare

De asemenea, au fost ajutaţi să ia o decizie în plan profesional şi au fost evaluaţi în vederea înscrierii la programe de formare profesională continuă în ocupații solicitate pe piața muncii.

În luna februarie, a demarat programul de calificare pentru ocupaţia de „Administrator pensiune turistică“. Cursurile teoretice și practice sunt urmate, în regim de gratuitate, de 28 de persoane, în comuna Șugag. Tot aici, va fi organizat un alt program de calificare pentru această ocupație pentru cel puțin încă 20 de persoane. Prin proiect va mai fi organizat încă un curs de calificare pentru ocupația de „Lucrător comercial“, la Ighiu. Programul de inițiere în ocupația de „Utilizare calculator, prelucrare informații“ se va organiza la Galda de Jos, iar cel de „Competențe comune-competențe antreprenoriale“ la Sîntimbru și Săsciori.

Cursurile de perfecţionare în ocupația de „Animator socio- educativ“ se vor derula în comunele Pianu de Jos și Vințu de Jos. Menționăm faptul că absolvenții acestor programe de formare vor primi certificate recunoscute pe piața muncii atât în țară cât și în Uniunea Europeană.

Cei care doresc să participe la unul din programele amintite mai sus pot să solicitate informații suplimentare la tel/fax: 0258/813800, persoană de contact Popescu Bianca – asistent manager sau Savu Maria – expert implementare, responsabil procese.

Proiect derulat în 42 de sate din Alba

În cadrul proiectului a fost înființat un Centru de servicii integrate pentru dezvoltarea resurselor umane, care funcționează în comuna Pianu. Are rolul de a asigura legătura între beneficiarii proiectului și specialiștii centrului, astfel încât oferta de servicii să fie cât mai aproape de domiciliul membrilor grupului țintă, care trebuie implicați în rezolvarea problemelor pe care le au. În total, de serviciile proiectului vor beneficia cel puţin 200 de persoane din 42 de sate din cele șapte comune din Alba. Dintre acestea jumătate lucrează în agricultura de subzistenţă. Serviciile vor fi asigurate prin deplasarea specialiştilor proiectului în teren. Metodele de lucru ajută la completarea, diversificarea și îmbunătățirea serviciilor asigurate de instituțiile statului.

Proiectul se va finaliza în noiembrie 2013 și este co-finanțat de Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Axa prioritară: 5 „Promovarea măsurilor active de ocupare”, „Domeniul major de intervenţie: 5.2 „Promovarea sustenabilităţii pe termen lung a zonelor rurale în ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane şi ocuparea forţei de muncă”.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Tătaru: Există o transmitere comunitară în toată țara. Nu suntem în situația în care președintele să decreteze starea de urgență

Publicat

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a declarat miercuri la Digi24 că în acest moment există o transmitere comunitară a Covid-19 în toată țara.

Ministrul a evitat să spună dacă se impune carantinarea unor zone cu multe cazuri de infectare cu Covid-19, dar a avertizat că este posibil să se ajungă la ”măsuri complementare”.

”În acest moment nu suntem în situația în care președintele să decreteze starea de urgență. Întrebarea e dacă la 15 iulie ne putem permite noi măsuri de relaxare.

Cred că este timpul să fim luați în serios de alți parteneri de-ai noștri, fie că ei sunt politici sau nu.

Ne confruntăm cu o boală gravă. Dacă nici acum nu credem, avem o problemă”, a mai spus Nelu Tătaru.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2020: Înscrieri la concurs, de JOI. Model de cerere, lista posturilor disponibile și alte detalii pentru candidați

Publicat

examen

Înscrierile pentru concursul de Titularizare 2020 încep de joi, 9 iulie. Examenul scris va fi organizat în 29 iulie, iar primele rezultate vor fi cunoscute în 4 august.

În acest an, va fi doar proba scrisă, cu respectarea măsurilor igienico-sanitare în vigoare.

Un nou model de cerere pentru înscrieri a fost publicat miercuri, de IȘJ Alba. AICI model de cerere.

Tot miercuri, a fost actualizată lista posturilor vacante/rezervate în Alba. Sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total. Vezi AICI lista posturilor în Alba.

Cererile-tip de înscriere la concursul național de ocupare a posturilor didactice, sesiunea 2020, însoțite de copii de pe documentele solicitate, se înregistrează la secretariatul comisiei județene de organizare şi desfășurare a concursului, în perioada 9-16 iulie.

Vezi TITULARIZARE 2020 în Alba: Centrele de înscriere la examenul din 29 iulie, pe specializări. Calendarul concursului

Înscrierea candidaţilor se face după următorul program:

Joi, 9 iulie 2020 – în intervalul orar 10:00-14:00;

Vineri, 10 iulie 2020 – în intervalul orar 9:00-15:00;

Luni, 13 iulie 2020 – în intervalul orar 9:00-15:00;

Marţi, 14 iulie 2020 – în intervalul orar 9:00-15:00;

Miercuri, 15 iulie 2020 – în intervalul orar 9:00-15:00;

Joi, 16 iulie 2020 – în intervalul orar 9:00-16:00.

Potrivit IȘJ Alba, candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani, depun/transmit pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2020, la centrul de înscriere, cererea-tip însoțită obligatoriu de:

Fişa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură;

Copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele şi domiciliul;

Copii ale avizelor necesare ocupării postului didactic/catedrei (dacă este cazul);

Copii de pe certificatele de naștere şi căsătorie (pentru solicitanţii care şi-au schimbat numele);

Avizul/adeverinţa medical(ă) din care să rezulte ca sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ;

Adeverință/adeverinţe din care să rezulte că nu am fost sancţionat(ă) disciplinar în ultimii 2 ani şcolari încheiaţi şi nici pe parcursul anului școlar în curs cu desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă;

Declaraţie pe proprie răspundere că nu desfăşor activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, că nu am fost îndepărtat din învăţământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală şi nu mi s-a interzis dreptul de a fi încadrat într-o funcţie didactică printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;

Cazier judiciar din care reiese faptul că nu am antecedente penale;

Certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală;

Numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ din care să rezulte situaţia postului (structura pe ore şi discipline a catedrei, viabilitatea postului/catedrei, nivelul de învăţământ şi regimul de mediu) şi copii ale deciziilor de detaşare din perioada 01.09.2017 – 31.08.2020 (dacă este cazul).

Dacă Certificatul/adeverinţa de integritate comportamentală și Cazierul judiciar nu pot fi prezentate la dosar, din motive obiective, acestea vor fi prezentate, obligatoriu, în original, la unitatea de învățământ/unitățile de învățământ la care cadrul didactic/candidatul a fost repartizat până la încheierea contractului individual de muncă.

Proba scrisă se susține pe baza subiectelor elaborate de Centrul National de Politici şi Evaluare în Educație, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educației şi cercetării.

Vezi și TITULARIZARE 2020: Modele de subiecte și bareme de corectare pentru examen. Detalii pentru candidați

Proba scrisă se evaluează prin note de la 10 la 1, potrivit datelor puse la dispoziția candidaților de către IȘJ Alba.

CALENDAR TITULARIZARE 2020:

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Preoții din Protopopiatul Ortodox Câmpeni au donat sânge. Campanie în colaborare cu Centrul de Transfuzii Sanguine Alba

Publicat

Protopopiatul Ortodox Câmpeni, în colaborare cu Centrul de Transfuzii Sanguine Alba, a organizat o campanie umanitară de donare de sânge.

Cu acest prilej, în incinta Centrului din curtea Spitalului Județean de Urgență Alba, a fost prezent un grup de preoți și credincioși din cuprinsul protopopiatului, răspunzând în acest fel apelului Centrului de Transfuzie Sanguină Alba (aflat sub coordonarea doamnei Director Dr. Ana Savu) de a se alătura celorlalți donatori din cuprinsul Eparhiei.

Această acțiune reprezintă un gest de solidaritate cu cei aflaţi în suferinţă, constituind totodată un ajutor concret acordat unităţilor spitaliceşti ce se confruntă cu situaţii dificile, cauzate de insuficienţa sângelui necesar transfuziilor.

Astfel, în contextul crizei de sânge, este continuat demersul programului „Donează sânge, salvează vieți”, inițiat cu implicarea Înaltpreasfințitului Părinte Irineu, Arhiepiscop al Alba Iuliei.

Sursă: Pr. protopop Andrei Bâlde – Reintregirea.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Orange, amendată de ANCOM pentru un incident cu impact național, care a lăsat o parte dintre clienți fără semnal de voce și date

Publicat

Orange, cel mai mare operator local de comunicații mobile, a fost amendat cu 500.000 de lei de către arbitrul telecom (ANCOM) pentru incidentul de rețea cu impact național din luna ianuarie a acestui an, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate procesului.

Reamintim faptul că în data de 14 ianuarie, o parte dintre clienții Orange din mai multe județe, printre care și Alba, nu au mai putut primi apeluri sau accesa rețeaua de date și voce mobilă pentru mai mult timp. Potrivit surselor HotNews, peste 1,9 milioane de conexiuni de voce și date au fost afectate.

Citește și Probleme pentru Orange. Rețeaua a căzut în Alba și mai multe orașe din țară

Rețeaua mobilă și de date a operatorului de telefonie Orange a întâmpinat probleme de funcționare în mai multe zone din România în 14 ianuarie. Probleme au fost semnalate în Alba, București, Iași, Brașov, Buzău, Cluj, Botoșani și Bacău.

Incidentul care a avut loc în data de 14 ianuarie 2020 în rețeaua Orange a avut un impact la nivel național o parte din clienți fiind în imposibilitatea de a primi apeluri sau de a accesa rețeaua de date și voce mobilă, au precizat pentru HotNews.ro oficialii arbitrului telecom (ANCOM) la 2 zile după acest incident. Orange a transmis autorității o notificare inițială cu privire la acest incident, obligație legală pe care o au toți operatorii de rețele telecom când apar incidente care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute.

Incidentul care a avut loc în rețeaua Orange România a fost unul destul de serios, oamenii acuzând pe Facebook probleme de utilizare a serviciilor în mai multe orașe. Compania a anunțat public că întâmpină probleme, iar după ceva timp a anunțat că serviciile au început să funcționeze în parametrii normali, fără prea multe detalii.

„În cadrul incidentului au fost afectate serviciile de telefonie mobilă, SMS și transmisiuni de date mobile. Impactul a fost la nivel național, o parte din clienții Orange fiind în imposibilitatea de a primi apeluri sau de a accesa rețeaua de date și voce mobilă. Conform informațiilor preliminare furnizate de Orange, congestia pe rețeaua de semnalizare a fost rezolvată în 98 de minute, serviciile fiind restabilite complet în aceeași zi”, au declarat oficialii ANCOM.

sursa: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate