Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Scandal între frați, aplanat de polițiștii din Ocna Mureș. Un bărbat de 53 de ani și-a bătut fratele mai mic cu 10 ani


Publicat

politie noaptea

Scandal între frați, aplanat de polițiștii din Ocna Mureș.

Potrivit unui comunicat al IPJ Alba, la data de 19 octombrie 2021, în jurul orei 21.00, în urma unui apel prin 112, polițiștii Secției 4 Poliție Rurală Ocna Mureș au intervenit pentru aplanarea unui scandal în care au fost implicați doi frați din comuna Fărău.

Din primele cercetări a rezultat că un bărbat de 53 de ani, din comuna Fărău, în timp ce se afla la domiciliu, ar fi provocat un scandal și l-ar fi agresat pe fratele său, în vârstă de 43 de ani.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, față de bărbatul de 53 de ani, polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu, pentru o perioadă de 5 zile.

Acesta este cercetat pentru violență în familie.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Consiliul Concurenţei: Investigație pe piața medicamentelor anticoagulante orale. Posibil abuz de poziție al unei companii

Publicat

Consiliul Concurenţei a anunțat luni că declanşat o investigaţie ce vizează un posibil abuz de poziție dominantă pe piața românească a medicamentelor anticoagulante orale directe și a celor destinate tratamentului bronhopneumopatiei cronice obstructive. Este vizată compania Boehringer Ingelheim RCV GmbH&Co. KG, Viena.

Autoritatea de concurenţă deţine indicii că Boehringer Ingelheim RCV GmbH&Co. a implementat unele strategii de marketing ce vizau ca, prin interacțiuni cu profesioniștii din domeniul sănătății, să influențeze prescrierea în favoarea medicamentului său, Pradaxa, din aria anticoagulantelor orale directe. În acest fel, s-a limitat dezvoltarea pieței și accesul pacienților la alte medicamente din această gamă, potrivit unui comunicat al Consiliului Concurenței.

De asemenea, Consiliul Concurenței deține indicii că Boehringer Ingelheim RCV GmbH&Co. a împiedicat intrarea pe piață a medicamentului generic al Spiriva, implementând o strategie de transfer a pacienților către Spiolto Respimat, produs inovativ având aceleși indicații terapeutice, mai arată sursa citată.

Atât Spiriva, cât și Spiolto Respimat sunt medicamente destinate tratamentului bronhopneumopatiei cronice obstructive, afecțiune din aria sistemului respirator.

Medicamentul inovativ este un medicament nou, care este protejat de brevet când este lansat pe piaţă. Medicamentul generic conţine aceeaşi substanţă activă, în aceeaşi cantitate ca şi medicamentul inovativ, dar nu mai este protejat de brevet.

Inspecție inopinată la sediul sucursalei din România

În acest context, Consiliul Concurenţei a efectuat o inspecţie inopinată la sediul sucursalei companiei investigate din România.

Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte existenţa unei încălcări a Legii concurenţei.

Documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice.

Inspecţia inopinată a fost autorizată de Curtea de Apel Bucureşti, fiind justificată de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilei practici anticoncurenţiale analizate.

Compania riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri

În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, compania implicată riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, compania care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, poate obţine imunitate la amendă sau o reducere substanţială a amenzii, potrivit Consiliului Concurenței.

Autoritatea de concurență a atras atenția de mai multe ori (în urma derulării unor analize pe piața farmaceutică) asupra faptului că gradul de penetrare al medicamentelor generice (mai ieftine) este redus față de celelalte state ale Uniunii Europene, deși acestea sunt cu cel puţin 35% mai ieftine decât variantele lor inovative, mai precizează sursa citată.

Amenzi aplicate companiilor farmaceutice

Consiliul Concurenței a aplicat mai multe amenzi companiilor din sectorul farmaceutic. Astfel, compania GlaxoSmithKline (GSK) SRL a fost amendată cu 11,9 milioane lei pentru nerespectarea unora dintre angajamentele pe care și le-a asumat în cadrul investigației privind un posibil abuz de poziţie dominantă.

Practic, GSK era obligată sa furnizeze medicamentele Avodart și Seretide pe piața din România timp de doi ani, în cantități care să acopere cererea pacienților, determinată pe baza datelor furnizate de surse independente, dar prin acțiunile sale, compania a determinat scoaterea acestor produse din lista de medicamente compensate a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS).

De asemenea, compania Roche România SRL a fost sancționată cu amenzi în valoare totală de 59.967.944 lei (12.857.897 euro) pentru abuz de poziţie dominantă pe piața unor produse oncologice din România.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

De astăzi: Uniqa Asigurări a sistat activitatea de distribuţie a poliţelor RCA. Ce se întâmplă cu cele în vigoare

Publicat

Uniqa Asigurări a sistat de luni activitatea de distribuţie a poliţelor RCA, însă va respecta în continuare obligaţiile asumate pe acest segment al asigurărilor, a comunicat compania.

Aceasta va oferi servisare, în acord cu condiţiile contractuale, pentru toate poliţele de răspundere civilă auto în vigoare.

Potrivit unui comunicat, Uniqa Asigurări are cea mai mică durată medie de plată a dosarelor de daună RCA dintre companiile care oferă astfel de asigurări, de 2,8 zile/dosar.

„Uniqa Asigurări SA a primit din partea Autorităţii de Supraveghere Financiară aprobarea deciziei de retragere, la cerere, a autorizaţiei pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă auto (RCA).

Începând cu data de 6.12.2021, compania sistează activitatea de distribuţie a poliţelor RCA. (…) Uniqa Asigurări respectă, în continuare, obligaţiile asumate pe segmentul asigurărilor RCA, oferind un nivel de servisare la cele mai înalte standarde, în acord cu condiţiile contractuale, pentru toate poliţele de răspundere civilă auto în vigoare în portofoliul companiei.

Potrivit celei mai recente analize privind dosarele de daună avizate pentru RCA, publicată de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, Uniqa este compania cu cea mai mică durată medie de plată a dosarelor de daună pe piaţa RCA din România, de doar 2,8 zile/dosar”, se menţionează în document.

Rată de lichiditate de 1,98. Compania susține că are capacitate de onorare a angajamentelor asumate

Conform datelor raportate la finalul lunii septembrie, Uniqa Asigurări are o rată de solvabilitate de 183%, pe care are capacitatea de a o susţine suplimentar din fonduri proprii neutilizate, aceasta fiind poziţionată peste rata medie de solvabilitate la nivelul pieţei de asigurări, de 154%, potrivit celor mai recente date disponibile, aferente primului semestru al anului 2021 şi în condiţiile în care cerinţa de reglementare la nivelul pieţei pentru acest indicator este 100%.

Totodată, rata de lichiditate a companiei este de 1,98, fiind situată la un nivel aproape dublu faţă de cerinţele impuse la nivelul pieţei, iar aceşti indicatori confirmă stabilitatea Uniqa Asigurări şi capacitatea acesteia de a-şi onora angajamentele asumate faţă de cei peste 300.000 de clienţi din România, care au ales-o drept partener de încredere în ceea ce priveşte soluţiile de protecţie prin asigurare, se spune în comunicat.

Cotă de piață de 0,5% pe segmentul RCA

Uniqa Asigurări a ajuns, în prezent, să deţină o cotă de piaţă de doar 0,5% pe segmentul asigurărilor RCA, ceea ce, din perspectiva volumului activităţii de vânzare a companiei, înseamnă în medie 50 de poliţe RCA vândute zilnic.

Directorul general al companiei şi preşedintele Directoratului Uniqa Asigurări, Paul Cazacu, a declarat că în prezent ponderea asigurărilor non-auto în portofoliul companiei a crescut la 50%.

„Avem o direcţie strategică constantă în ultimii şase ani, concentrându-ne pe dezvoltarea segmentelor de asigurări non-auto. Am crescut ponderea acestor segmente în portofoliul Uniqa Asigurări de la 20%, în 2015, la aproximativ 50%, în prezent. Uniqa continuă să îşi dezvolte activitatea în mod durabil, având o bază financiară solidă, standarde ferme pentru un business responsabil şi obiective clare în ceea ce priveşte calitatea experienţei oferită clienţilor şi partenerilor”, a spus Cazacu.

Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară a aprobat, pe 24 noiembrie, retragerea, la cerere, a autorizaţiei pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie acordată societăţii Uniqa Asigurări SA.

sursă: Agerpres

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Amenzile rutiere vor fi mai usturătoare, din ianuarie 2022. Punctul de amendă va crește cu peste 75%. Plafonarea, numai prin OUG

Publicat

politist amenda 1

Amenzile rutiere s-ar putea mări din ianuarie 2022, dacă autorităţile nu intervin şi nu mențin punctul de amendă la nivelul actual. Majorarea salariului minim ar putea însemna şi creşterea punctului de amendă.

Codul Rutier actual prevede că punctul de amendă are o valoare de 10% din salariul minim brut pe economie, iar odată cu creșterea salariului minim și punctul de amendă va crește.

Vezi și Modificări în Codul Rutier: Amenzi pentru șoferii care își împrumută mașinile altor persoane. În ce condiții se aplică sancțiuni

Totuși, de câțiva ani, valoarea punctului-amendă este plafonată, astfel că, deși valoarea salariului minim a tot crescut, nivelul amenzilor a rămas același. Concret, ultima creștere a amenzilor de circulaţie a avut loc în 2017, când punctul de amendă a fost majorat de la 125 la 145 de lei. Atunci, salariul minim brut pe economie era de 1.450 de lei.

Punctul de amendă a fost plafonat apoi, anual, prin ordonanţe de urgenţă.

De la 1 ianuarie, salariul minim brut va creşte de la 2.300 de lei cât este în prezent, la 2.550 de lei.

După lege, asta înseamnă că valoarea punctului de amendă ar trebui să urce cu aproape 76%, la 255 de lei, dacă Guvernul nu decide menținerea nivelului actual. Decizia se va lua, însă, într-o perioadă în care statul are mare nevoie de bani.

Salariul minim se va acorda maxim doi  ani

În acest an, deficitul bugetar rămâne ridicat, peste 7% din Produsul Intern Brut, în ciuda creşterii economice. Anul viitor, însă, el va trebui redus. Acest lucru se face prin reducere de cheltuieli, creșterea încasărilor la buget sau ambele. Încasările vor crește și din majorarea salariului minim. Chiar dacă salariul minim brut va crește cu 250 de lei, la oameni vor ajunge doar 138 de lei.

Restul intră în vistieria statului sub formă de impozitul pe venit, și contribuții sociale. Totodată, creşterea salariului minim va trage în sus şi alte salarii care sunt apropiate ca valoare, spun reprezentanții mediului de afaceri. Iar asta înseamnă o presiune în plus pe firme, care şi aşa se confruntă cu creşteri de preţuri în mai multe sectoare, în special cel energetic.

Salariul minim va fi acordat pentru cel mult doi ani. După această perioadă cele două părți trebuie să convină fie creșterea salariului, fie desfacerea contractului de muncă.

Se presupune că, în doi ani, acel angajat va evolua profesional astfel încât să obțină un salariu mai mare. Aproape unu din trei angajaţi din România este remunerat cu salariul minim pe economie.

Punctele amendă prevăzute în legislația rutieră din România

Constituie contravenții și se sanctionează cu 2 sau 3 puncte amendă următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice

  • 1. conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțîn 10km/hsub limita minimă obligatorie stabilă pe tronsonul de drum respectiv ;
  • 2. nerespectarea obligației de semnalizare a manevrei de schimbare a direcției de mers;
  • 3. nerespectarea de către pietoni a normelor privind circulăția pe drumurile publice;
  • 4. neîndeplinirea obigației proprietarului sau a utilizatorului de autovehicul de a solicită documentul de constatare a avariilor produse acestuia în alte împrejurări decât în urma unui accident de circulație;
  • 5. nerespectarea normelor privind circulația pe drumurile publice de către conducătorii coloanelor militare, ai grupurilor organizate autorizate și cortegiilor;
  • 6. nerespectarea semnificației semnalului luminos intermediar de forma uneia sau a unor săgeți de culoare galbenă ori albă cu vârful orientat în jos spre dreapta, care anunță schimbarea semnalului de culoare verde în cazul benzilor de circulație reversibilă;
  • 7. conducerea unui vehicul avariat peste termenul de de 30 de zile de la dată eliberării documentului de constatare a avariei;
  • 8. nerespectarea obligației conducătorului de autovehicul și a pasagerilor acestuia de a purta, în timpul deplasării pe drumurile publice, centură sau dispozitivele de siguranță omologate;
  • 9. nerespectarea obligației de către conducătorul de motocicletă sau moped de a purta, în timpul deplasării pe drumurile publice, cască de protecție omologată;
  • 10.  nerespectarea obligației conducătorului de vehicul de a lăsa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia, când drumul are o singură bandă;
  • 11. nerespectarea regulilor de circulație de către conducătorii de animale;
  • 12. nerespectarea obligației de a aplică semnul distinctiv pe autovehicule conduse de persoane care au mai puțin de un an vechime de la dobândirea permisului de conducere;
  • 13. lăsarea liberă în timpul conducerii a volanului, ghidonului sau a manetei de comandă a vehiculului;
  • 14. nerespectarea de către pasageri sau călători a obligațiilor ce le revin atunci când se află în vehicule;
  • 15. nerespectarea semnificației culorii galbene a semaforului;
  • 16. conducerea unui vehicul ale cărui plăcute cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare sunt deteriorate, murdare ori acoperite cu gheață sau zăpadă de natură a împiedică identificarea numărului de înmatriculare sau de înregistrare;
  • 17. conducerea unui vehicul pe ale cărui plăcute cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare sunt aplicate folii sau alte dispozitive care nu permit citirea numărului de înmatriculare ori plăcuțele nu corespund standardelor în vigoare;
  • 18. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul cu defecțiuni tehnice, altele decât cele prevăzute la art .102 alin .(3) lit. b)ori care are lipsa unul sau mai multe elemente de caroserie sau această este deteriorată vizibil;

Constituie contravenții și se sancționează cu 2 puncte amendă următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice

  • 1. folosirea incorectă a luminilor de drum la întâlnirea cu un autovehicul care circulă din sens opus;
  • 2. folosirea telefoanelor mobile în timpul conducerii, cu excepția celor prevăzute cu dispozitive de tip „mâini libere”;
  • 3. nerespectarea obligației de a purta, în timpul circulației pe drumurile publice, centură de siguranță ori căștile de protecție omologat, după caz;
  • 4. depășirea cu 10-20 de km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 5. circulăția pe un sector de drum pe care accesul este interzis;
  • 6. nerespectarea regulilor privind manevră de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers;
  • 7. nerespectarea obligației de a folosi luminile de întâlnire și pe timpul zilei, pe autostrăzi, drumuri expres și pe drumuri naționale europene (E);
  • 8. staționarea neregulamentară;
  • 9. refuzul înmânării actului de identitate, a permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, a celorlalte documente prevăzute de lege, la cererea polițistului rutier, precum și refuzul de a permite verificarea vehiculului;

Constituie contravenții și se sancționează cu 3 puncte amendă următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice

  • 1. oprirea nejustificată sau circulația pe bandă de urgență a autostrăzilor ori oprirea pe partea carosabilă a drumurilor expres sau a drumurilor naționale europene (E);
  • 2. depășirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 3. nerespectarea regulilor privind manevră de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers, dacă prin această s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
  • 4. nepastrarea unei distanțe corespunzătoare față de vehiculul care îl precede, dacă prin această s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
  • 5. nerespectarea semnifiactiei indicatorului „ocolire”, instalat pe refugiul stațiilor de tramvai;
  • 6. pătrunderea într-o intersecție atunci când circulăția în interiorul acesteia este blocată;

Constituie contravenții și se sancționează cu 4 puncte amendă următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice

  • 1. nerespectarea obligațiilor care îi revin în cazul vehiculelor rămase în până sau avariate;
  • 2. nerespectarea semnificației indicatorului „STOP”;
  • 3. depășirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 4. circulația în timpul nopții sau ziua, pe timp de ceață, ninsoare abundență sau ploaie torențială, cu un autovehicul fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare;
  • 5. conducerea unui autovehicul sau tractarea unei remorci atunci când dovadă înlocuitoare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare este eliberată fără drept de circulăție sau durata acesteia a expirat;

Constituie contravenții și se sancționează cu 4 sau 5 puncte amendă următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice

  • 1. nerespectarea semnalelor polițiștilor de frontieră în punctele de trecere a frontierei de stat a României, ale indrumatorilor de circulăție ai Ministerului Apărării, ale agenților de cale ferată, ale persoanelor desemnate pentru dirijarea circulăției, pe sectoarele de drum pe care se execută lucrări de reabilitare a acestora, precum și cele ale patrulelor școlare de circulație și ale nevăzătorilor;
  • 2. nerespectarea regulilor de utilizare a mijloacelor de avertizare sonoră de către conducătorii de vehicule, cu excepția celor care conduc autovehicule prevăzute la art . 32 alin .(2) lit .a) și b);
  • 3. nerespectarea semnificației indicatoarelor și marcajelor de obligare;
  • 4. neîndeplinirea obligației de a solicită autorității competențe, în termenul prevăzut de lege, eliberarea unui duplicat al permisului de conducere sau al certificatului de înmatriculare ori de înregistrare, în cazul în care acestea au fost declarate furate, pierdute, deteriorate sau nu mai corespund din punctul de vedere al formei și conținutului celor în vigoare;
  • 5. lipsa dotărilor specifice la autovehiculele destinate învățării conducerii auto, prevăzute în reglementările în vigoare;
  • 6. conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori sunt uzate peste limita admisă;
  • 7. conducerea unui autovehicul care, în mers sau staționare, poluează fonic sau emană noxe peste limita legal admisă;
  • 8. nerespectarea traseelor stabilite de poliția rutieră pentru pregătirea practică sau susținerea examenului pentru obținerea carnetului de conducere;
  • 9. nerespectarea obligației de a circulă pe un singur șir, indiferent de direcția de deplasare, într-o intersecție în care circulă și tramvaie și de a lasă liber traseul tramvaiului atunci când spațiul dintre șina din dreapta și trotuar nu permite circulația pe două șiruri;
  • 10. efectuarea de către conducătorul unui vehicul a unor activități de natură a-i distrage atenția de la conducere ori folosirea instalațiilor de sonorizare la un nivel de zgomot care afectează deplasarea în siguranță a lui și a celorlalți participanți la trafic;
  • 11. nerespectarea obligației ce revine conducătorului de motocicletă sau moped de a avea în funcțiune, în timpul zilei, luminile de întâlnire în circulăția pe drumurile publice;
  • 12. neutilizarea echipamentului de protecție-avertizare fluores-cent-reflectorizant de către persoană care execută lucrări în zona drumului public sau de către agentul de cale ferată care asigura trecerea la nivel;
  • 13. conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusa medicală, triunghiuri reflectorizante și stingator pentru incendii, omologate;

Constituie contravenții și se sancționează cu 6 puncte amenda următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice

  • 1. refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnica a acestuia;
  • 2. nerespectarea semnificației semnalelor regulamentare ale agenților de cale ferata care dirijează circulația la trecerile la nivel cu calea ferata;
  • 3. depășirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • 4. conducerea unui vehicul înmatriculat sau înregistrat care nu are montata una dintre plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare;
  • 5. circulația sau staționarea pe spațiul interzis care separă sensurile de circulație pe autostradă;
  • 6. staționarea ori parcarea autovehiculelor pe autostrada în alte locuri decât cele special amenajate și semnalizate;
  • 7. executarea pe autostradă a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediana sau racordurile dintre cele doua parti carosabile;
  • 8. nerespectarea semnificației indicatoarelor Trecere la nivel cu o cale ferată simpla, fară bariere; Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fară bariere sau Oprire, instalate la trecerea la nivel cu o cale ferata;
  • 9. schimbarea direcției de mers prin viraj spre stânga, daca prin aceasta se încalcă marcajul longitudinal continuu care separa sensurile de circulație;
  • 10. pătrunderea într-o intersecție dirijata prin semafoare, daca prin aceasta se produce blocarea circulației în interiorul intersecției.

Constituie contravenții și se sancționează cu 6-8 puncte amenda următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice

  • 1. conducerea unui autovehicul cu permis de conducere a cărui valabilitate a expirat;
  • 2. conducerea unui autovehicul de către o persoană care nu a preschimbat permisul de conducere national romanesc la schimbarea domiciliului sau reședinței, în termenul prevăzut de lege;
  • 3. conducerea unui autovehicul de către o persoană cu domiciliul în România care nu a preschimbat permisul de conducere obținut în alt stat, în termenul prevăzut de lege;
  • 4. neîndeplinirea obligațiilor de preschimbare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculului ori remorcii în cazurile prevăzute de lege;
  • 5. nepastrarea distantei laterale suficiente față de vehiculul care circula din sens opus;
  • 6. nerespectarea de către conducătorul de vehicul a semnificației indicatoarelor și marcajelor de interzicere sau restricție ori a celor temporare, cu excepția celor care interzic accesul sau depășirea care se încadrează în alta clasa e sancțiuni;
  • 7. nerespectarea obligației de a permite părăsirea intersecției conducătorului vehiculului rămas în interiorul acesteia;
  • 8. nerespectarea normelor privind circulația bicicletelor și mopedelor;
  • 9. nereducerea vitezei în cazurile prevăzute de regulament;
  • 10. montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de alta culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate;
  • 11. circulația cu un autovehicul, remorcă sau tramvai cu defecțiuni la sistemul de iluminare sau de avertizare sonora ori când acestea lipsesc;
  • 12. nerespectarea regulilor în cazul imobilizării involuntare în pasaje subterane și tuneluri;
  • 13. nerespectarea regulilor privind transportul persoanelor și al obiectelor în sau pe vehicule;
  • 14. pornirea de pe loc a autovehiculului sau tramvaiului cu ușile deschise, circulația cu ușile deschise ori deschiderea acestora în timpul mersului; deschiderea ușilor autovehiculului atunci când acesta este oprit sau staționat, fară asigurarea că nu se pune în pericol siguranță deplasării celorlalți participanți la trafic;
  • 15. oprirea autovehiculelor destinate transportului public de persoane în alte locuri decât în stațiile semnalizate că atare;
  • 16. nerespectarea regulilor privind circulația pe benzi;
  • 17. conducerea pe drumurile publice a vehiculelor cu două roti, fară a se asigura contactul cu partea carosabila pe ambele roti.

Constituie contravenții și se sancționează cu 6-9 puncte amenda plus suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 60 de zile

  • a) nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere, depășirea sau trecerea la culoarea roșie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care au
  • rezultat avarierea unui vehicul sau alta pagube materiale;
  • b) nerespectarea interdicției temporare de circulație instituite pe un anumit segment de drum public;
  • c) nerespectarea regulilor de circulație la trecerea unei coloane oficiale sau intercalarea într-o astfel de coloana;
  • d) circulația pe sens opus, cu excepția cazurilor în care se efectuează regulamentarmanevra de depășire.

Constituie contravenții și se sancționează cu 9-20 puncte amendă următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice

  • 1. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al cărui termen de valabilitate a inspecției tehnice periodice a expirat;
  • 2. conducere ape drumurile publice a unui vehicul fără a avea montată una dintre plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori dacă plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare nu sunt fixate în locurile special destinate;
  • 3. conducerea unui vehicul cu tracțiune animală neînregistrat;
  • 4. neefectuarea radierii vehiculelor din evidență, în cazurile și termenele prevăzute de lege;
  • 5. conducerea unui autovehicul destinat transportului public de persoane sau de mărfuri fără a deține atestatul profesional;
  • 6. neefectuarea verificării medicale periodice;
  • 7. neîndeplinirea de către medicul de familie a obligațiilor prevăzute la art. 22 alin. (6) în cazul implicării, cu vinovăție, a conducătorului de vehicul aflat în evidență să într-un accident de circulație în urmă căruia au rezultat numai pagube materiale;
  • 8. deținerea simultană a două permise de conducere naționale, dintre care unul eliberat de o autoritate competență străină;
  • 9. lipirea de afișe, inscripțîi sau înscrisuri pe indicatoare sau dispozitivele ce servesc la semnalizarea rutieră, inclusiv pe suporturile acestora;
  • 10. deținerea, montarea sau folosirea în circulația pe drumurile publice a mijloacelor speciale de avertizare sonoră sau luminoasă pe vehiculele care nu au acest drept;
  • 11. deținerea, montarea sau folosirea în circulația pe drumurile publice a dispozitivelor care perturbă funcționarea normală a dispozitivelor de măsurare a vitezei;
  • 12. folosirea nejustificată a mijloacelor speciale de avertizare luminoase sau sonore de către conducătorii autovehiculelor care au regim de circulație prioritară;
  • 13. nerespectarea semnalelor regulamentare ale agenților de cale ferată la trecerea la nivel;
  • 14. necomunicarea de către proprietarul sau utilizatorul unui vehicul, la solicitarea poliției rutiere, a identitățîi persoanei căreia i-a încredințat vehiculul spre a fi condus;
  • 15. neîndeplinirea obligațiilor ce îi revin conducătorului de vehicule care efectuează transport public de persoane sau de mărfuri;
  • 16. nerespectarea obligațiilor ce revin conducătorilor de vehicule cu tracțiune animală;
  • 17. nerespectarea dispozițiilor art. 74 privind circulăția pe autostrăzi;
  • 18. neîndeplinirea obligațiilor prevăzute la art. 79 alin. (2) în cazul implicării conducătorului de autovehicul într-un accident de circulație din care au rezultat numai pagube materiale;
  • 19. efectuarea transportului de mărfuri sau persoane cu autovehicule și remorci care circulă în baza autorizației pentru probe;
  • 20. conducerea unui autovehicul care circulă în baza autorizației pentru probe în afară județului sau a municipiului București în rază căruia își are sediul titularul autorizației;
  • 21. nerespectarea semnificației luminii roșii a dispozitivelor instalate pentru semnalizarea benzilor cu circulație reversibilă;
  • 22. săvârșirea de către conducătorii de vehicule sau pasagerii acestora de gesturi obscene, proferarea de injurii, adresarea de expresii jignitoare sau vulgare participanților la trafic;
  • 23. aruncarea, lăsarea ori abandonarea pe drumul public de obiecte, materiale, substanțe sau vehicule, după caz;
  • 24. nerespectarea regulilor privind remorcarea vehiculelor;
  • 25. neprezentarea, în mod nejustificat, în termenul stabilit la unitatea de poliție rutieră la care au fost invitate pentru soluționarea oricărei probleme legate de calitatea de participantla trafic sau de proprietar ori utilizator de vehicul;
  • 26. pătrunderea pe drumurile publice modernizate cu un vehicul care are pe roți sau pe caroserie noroi ce se depune pe partea carosabilă ori din care cad sau se scurg produse, substanțe sau materiale ce pun în pericol siguranță circulației;
  • 27. transportul copiilor în vârstă de până la 12 ani sau al animalelor pe locurile din față ale vehiculelor;
  • 28. conducerea autovehiculului cu masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone pe drumurile acoperite cu gheață, zăpadă sau polei, fără a avea montate pe roți lanțuri sau alte echipamente antiderapante omologate;
  • 29. neaplicarea, în partea din spate a unui vehicul înmatriculat într-un stat care nu este semnatar al Convenției asupra circulației rutiere, a semnului distinctiv al statului care a efectuat înmatricularea;
  • 30. staționarea neregulamentară pe drumurile publice în condiții de vizibilitate redusă;
  • 31. lovirea, deteriorarea sau ocolirea porților de gabarit instalate înaintea trecerii la nivel cu calea ferată;
  • 32. lovirea și/sau deteriorarea pasajelor superioare de pe drumurile publice, prin nerespectarea gabaritului de liberă trecere semnalizat corespunzător;
  • 33. montarea pe autovehicul a unui sistem antifurt sonor a cărui durata a semnalului depășește mai mult de un minut consecutiv, iar intensitatea semnalului depășește pragul fonic prevăzut de lege;
  • 34. neaplicarea, în partea din spate a autovehiculului care efectuează transport public de persoane sau de mărfuri, a indicatorului cu limitele de viteză admise pentru categoria din care face parte vehiculul condus;
  • 35. aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, lunetă sau pe geamurile laterale, cu excepția celor omologate și/sau certificate de către autoritatea competență și care sunt marcate corespunzător;
  • 36. aplicarea de afișe, reclame publicitare, înscrisuri sau accesorii pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale care restrâng sau estompează vizibilitatea sub limita legal admisă ori împiedică sau diminuează eficacitatea dispozitivelor de iluminare și semnalizare luminoasă ori citirea numărului de înmatriculare;
  • 37. încălcarea obligațiilor referitoare la circulația pe drumurile publice a vehiculelor care transporta produse sau mărfuri periculoase ori a vehiculelor cu masă și/sau gabaritul depășit;
  • 38. nerespectarea obligației de comunicare prevăzute la art. 80 sau comunicarea de date inexacte sau incomplete.

Constituie contravenții și se sancționează cu 9-20 puncte amendă plus suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 90 de zile

  • a) conducerea sub influență băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracțiune;
  • b) conducerea vehiculului cu defecțiuni grave la sistemul de frânare sau la mecanismul de direcție, constatate de poliția rutieră împreună cu specialiștii Registrului Auto Român;
  • c) neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune;
  • d) nerespectarea dispozițiilor prevăzute la art. 35 alin.(3);
  • e) depășirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic.

Constituie contravenții și se sancționează cu 21-100 de puncte amendă următoarele fapte săvârșite de către persoane fizice sau juridice

  • 1. nesemnalizarea sau semnalizarea nerespunzatoare a drumului public sau a trecerilor la nivel cu calea ferată, conform standardelor în vigoare; neinlaturarea obstacolelor care împiedică vizibilitatatea conducătorilor de vehicule la trecerile la nivel cu calea ferată;
  • 2. neîndeplinirea obligațiilor de instalare a mijloacelor de semnalizare rutieră, precum și a dispozitivelor speciale de acest fel;
  • 3. nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare, conform standardelor în vigoare, a obstacolelor sau lucrărilor aflate în zona drumului public;
  • 4. neasigurarea stării de viabilitate a părții carosabile potrivit standardelor în vigoare, precum și neluarea măsurilor de înlăturare a obstacolelor aflate pe partea carosabilă;
  • 5. amplasarea în zona drumului public de dispozitive care pot fi confundate cu indicatoarele ori instalațiile care servesc la semnalizarea rutieră ori realizarea de construcții sau instalații ori ceearea de alte obstacole de natură să le limiteze vizibilitatatea sau eficacitatatea;
  • 6. instituirea de restricții de circulăție pe drumurile publice fără autorizația administratorului drumului și avizul poliției rutiere;
  • 7. nerespectarea termenelor și condițiilor stabilite de administratorul drumului public și de poliția rutieră privind amplasarea și executarea de lucrări în zona drumului public;
  • 8. nerespectarea obligațiilor de către executant sau, după caz, beneficiar că, după terminarea lucrărilor în partea carosabilă, acosta-ment sau trotuar, să readucă drumul public cel puțin la starea inițială;
  • 9. neîndeplinirea obligațiilor ce le revin, potrivit normelor legale, în legătură cu vehiculele și conducătorii acestora;
  • 10. necomunicarea, în termen, la cererea poliției rutiere, a identitățîi persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice;
  • 11. lipsa dotărilor specifice obligatorii pentru admiterea și menținerea în circulație a vehiculelor;
  • 12. neasigurarea insotirii deplasării vehiculelor care efectuează transport de mărfuri sau produse periculoase, precum și a celor cu mase sau gabarite depășite;
  • 13. nerespectarea obligației de a echipa personalul de execuție a lucrărilor în zona drumului public cu echipamente de protecție-avertizare fluorescent-reflectorizant;
  • 14. amplasarea stațiilor mijloacelor de transport public de persoane fără avizul poliției rutiere;
  • 15. practicarea actelor de comerț pe trotuar, pe acostament sau pe partea carosabilă, iar în afară localităților, în zona de siguranță a drumului public;
  • 16. refuzul nejustificat de a înmatricula sau de a înregistra un vehicul ori de a elibera plăcuțele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori de a menționa în certificatul de înmatriculare datele de identificare a utilizatorului;
    17. neîndeplinirea, de către proprietarul sau deținătorul mandatat al vehiculului, a obligației de a solicită autorității competențe înscrierea în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare a datelor de identificare a utilizatorului;
  • 18. neîndeplinirea obligațiilor ce revin organizatorilor întrecerilor autorizate de a lua toate măsurile necesare pentru desfășurarea în siguranță a acestora, precum și pentru protecția celorlalți participanți la trafic;
  • 19. neîndeplinirea obligației, de către autoritățile publice locale, de a efectua amenajări rutiere destinate circulației pietonilor, bicicliștilor, vehiculelor cu tracțiune animală și calmarii traficului, precum și nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare a acestora;
  • 20. încredințarea unui vehicul destinat transportului public de persoane sau de mărfuri pentru a fi condus pe drumurile publice de către un conducător de autovehicul sau tramvai care nu are atestat profesional;
  • 21. dispunerea efectuării transportului de mărfuri și produse periculoase sau a vehiculelor cu masă și/sau gabaritul depășit fără autorizație specială emisă în condițiile legii ori pe alte trasee decât cele stabilite de autoritatea competență;
  • 22. neîndeplinirea obligației de înștiințare a poitiei rutiere de pe a cărei rază de competență pleacă transportul de mărfuri sau produse periculoase cu privire la traseul stabilit și localitatea de destinație;
  • 23. neîndeplinirea obligației de către autoritățile administrației publice locale de a amenaja drumuri laterale în condițiile art. 71 alin. (2);
  • 24. nerespectarea obligației administratorului drumului public sau autorității publice locale de a execută sau, după caz, de a desființa amenajările rutiere, în termenul stabilit împreună cu poliția rutieră ;
  • 25. punerea în aplicare a planurilor de urbanism generale, zonale sau de detaliu, fără că acestea să fie avizate în prealabil de către administratorul drumului public și poliția rutieră;
  • 26. încălcarea dispozițiilor legale privind efectuarea de modificări și completări în certificatul în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori în cartea de identitate a vehiculului, precum și verificarea tehnică periodică a acestuia fără solicitarea prezentării de către proprietar a dovezii existenței asigurării de răspundere civilă pentru pagube produse terților prin accidente de autovehicule;
  • 27. neîndeplinirea obligației de întreținere a drumului public pe timp de iarnă, potrivit reglementărilor în vigoare;
  • 28. nerespectarea obligației de comunicare prevăzute la art .80 sau comunicarea de date inexacte ori incomplete.
Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Mihaela Cuturescu, noul CEO al companiei Alpin 57 Lux din Sebeș. Ioan Istrate rămâne președintele Consiliului de Administrație

Publicat

Mihaela Cuturescu a fost numită în funcția de CEO al companiei Alpin 57 Lux, producător român de înghețată cu sediul în Sebeș, județul Alba. Anterior, aceasta a ocupat pozitia de CFO (director financiar) al companiei. 

De la înființarea sa în 1994, Alpin 57 Lux se numără printre jucătorii tradiționali de top în segmentele de înghețată, produse congelate și de patiserie.

Alpin 57 Lux are peste 500 de angajați și produce peste 100 de sortimente de produse, sub 10 branduri. Din 2016, Alpin 57 Lux face parte din grupul internațional Food Union Group, jucător european important în industria de înghețată și produse lactate.

„Sunt fericită și recunoscătoare pentru încrederea acordată, de a conduce echipa dedicată și pasionată a Alpin57Lux, în eforturile pe care le depune pentru a accelera creșterea companiei.

Am multe planuri să continui transformarea, precum și energie și determinare pentru acest nou capitol. Cred că trebuie să ne valorificăm punctele forte pe care le avem ca producător român cu tradiție de lungă durată, dar să și avem curajul să inovăm în permanență, în acest domeniu plin de viață și efervescență”, a spus Mihaela Cuturescu, CEO Alpin 57 Lux.

Cine este Mihaela Cuturescu

Mihaela Cuturescu are o experiență de peste 15 ani în corporate finance, cu expertiză semnificativă în procese specifice ciclului tranzacțiilor, de la inițiere până la implementare, în România.

În ultimii 10 ani, Mihaela a fost Manager Transaction Advisory Services la EY (Ernst&Young) România, acumulând experiență în servicii de analiza diagnostic, finanțe corporative și audit financiar extern în domenii ca: sănătate, energie și utilități, bunuri industriale, telecom sau FMCG.

În 2016, an în care Alpin 57 Lux a fost preluată de trustul Food Union, Mihaela a devenit CFO în cadrul companiei.

„Mihaela a fost prezentă la fiecare pas a

l poveștii Alpin 57 Lux, de la preluarea de către grupul Food Union. De-a lungul anilor, am reușit să aducem schimbări majore în organizație pentru a ține pasul cu mediul de afaceri și piața locală. Sunt încântat că a preluat această funcție și că va continua să consolideze organizația care reprezintă cu mândrie atât tradițiile românești de fabricare a înghețatei, cât și inovațiile centrate pe consumator, pentru a performa într-o piață complexă și saturată cum este România”, a transmis Normunds Stanevics, CEO al Food Union Group din Europa.

Despre ALPIN 57 LUX

Alpin 57 Lux este una dintre cele mai mari companii de înghețată din România. Înființată de Ioan Istrate ca afacere de familie, în 1994, compania a fost preluată de Food Union în 2016.

Cu zeci de ani de experiență și creștere continuă bazată pe inovație, Alpin 57 Lux este unul dintre jucătorii de top în industria înghețatei, produselor de patiserie și în segmentul de legume congelate.

Alpin 57 Lux are peste 500 de angajați și produce peste 100 de sortimente de produse, sub 10 branduri, printre care cele mai populare sunt sortimentele de înghețată premium Transalpina, Fulg de Nea – cornet negru care a a câștigat titlul „Produsul Anului pentru inovatie in categoria înghețată” în 2021, mărcile de înghețată legendare Polar și Sandwich, înghețata fără zahăr adăugat, cu număr redus de calorii, Suplette și mărci de înghețată pentru copii precum Tedi (marca licențiată, deținută de Maspex Group Poland).

Din 2001, Alpin 57 Lux a început producția și distributia unei game variate de produse de patiserie și brutărie, care împreună cu legumele congelate cumulează aproximativ 20% din vânzările totale ale lui Alpin 57 Lux. Alpin 57 Lux își desfășoară activitatea în fabrica din Sebeș, județul Alba.

Fabrica este situată pe o platformă industrială nouă, care dispune de spații de producție și depozitare de ultimă generație certificate prin IFS Food version 7, ISO 22 000:2018 și BSCI – The Business Social Compliance Initiative.

Fondatorul Alpin57Lux, Ioan Istrate, rămâne în companie, în calitate de președinte al Consiliului de Administrație.

Despre FOOD UNION

Food Union este lider în industria de bunuri de larg consum, dezvoltând mărci locale și oferind produse delicioase în Europa, Belarus, Rusia, China și Asia Pacific.

Food Union este principalul producător de înghețată în Țările Baltice și Danemarca, iar în Norvegia, România, Rusia și Belarus deține o poziție solidă.

Food Union Group este un jucător dinamic în sectorul european de producție și prelucrare a produselor lactate. Strategia grupului a fost de a achiziționa și dezvolta mărci naționale de top din întreaga Europă.

Grupul este format din două dintre cele mai mari companii de produse lactate și înghețată din Letonia – Rīgas piena kombināts și Valmieras piens.

Grupul include cel mai mare producător de înghețată din Estonia și Lituania – Premia TKH și Premia KPC, cel mai mare producător danez de înghețată – Premier Is, precum si compania daneză de livrare a înghetatei la ușă – Hjem Is, compania de înghețată din Norvegia – Isbjør, dar și compania de livrare a înghețatei la ușă – Den Norske Isbilen,  producătorul român de înghețată Alpin57Lux, compania de înghețată din Belarus  – Ingman Ice Cream și cel mai mare producător de înghețată din Rusia – Khladokombinat.

Grupul Food Union este susținut de compania de investiții Meridian Capital Limited din Hong Kong și de PAG, una dintre cele mai mari firme de capital privat din Asia.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate