Connect with us
Advertisement

Eveniment

Scandalul BMW-uri pentru Poliție. Lucian Bode: Drulă a aprobat cererea de finanțare când era ministru, inclusiv detaliile tehnice

Publicat

Ministrul de interne, Lucian Bode, a prezentat, joi, raportul Corpului de Control al Ministerului de Interne  tema achiziției celor 600 de BMW-uri de la firma lui Michael Schmidt, prietenul președintelui Klaus Iohannis.

Bode a spus că achiziția a trecut prin toate filtrele de legalitate și că ”licitația este corectă”.

„Anexa 2 a contractului este fișa cu detaliile tehnice, unde vom găsi la pagina 7 capacitatea cilindrică, cutia de viteze, tracțiunea, lungimea, caroseria, culoarea, foarte important – cutie automată 8+1 trepte.

Ce spunea dl Drulă acum câteva zile? Că am construit un caiet de sarcini în care am trecut cutie de viteze 8+1 viteze pentru a avantaja pe cineva, în condițiile în care domnul Drulă a semnat acest contract.

Cât tupeu să ai și să acuzi Poliția Română, MAI că au făcut anumite specificații cu dedicație, când nu au făcut altceva decât să preia specificațiile din proiectul tehnic semnat” a spus Bode.

De cealaltă parte, a fost întrebat dacă este sigur că pe document este semnătura lui Drulă, în condițiile în care înainte de semnătură există o bară, lucru uzual atunci când în locul cuiva semnează un subaltern sau un coleg.

”Nu fac analiză olografă” răspuns Bode, care a lăsat să se înțeleagă că nu știe sigur dacă e vorba despre semnătura lui Drulă.

Specificațiile tehnice din anexă au fost întocmite de specialiștii MAI, iar proiectul întreg a fost asumat de Ministerul Transporturilor.

Reamintim că Poliția a încheiat un acord cadru cu Automobile Bavaria pentru sute de autoturisme BMW, la un preț de 32.000 euro bucata.

Contract cu ”dedicație”

Sindicatul Europol, unul dintre cele mai mari din poliție, a criticat criteriile de achiziție, spunând că au favorizat firma lui Automobile Bavaria, al cărui șef este apropiat de președintele Klaus Iohannis.

Șeful statului a negat orice legătură cu achiziția Poliției Române și a cerut rapid clarificări.

Întrebați de reporterul G4Media dacă totalul de 600 de mașini necesare nu putea fi împărțit pe mai multe loturi, pentru a achiziționa si autospeciale mai ieftine, mai ales într-o perioadă în care guvernul a cerut restrângerea cheltuielilor, șefii Poliției au răspuns negativ:

„E obligatoriu să aibă aceste specificații pentru a le oferi siguranță polițiștilor”.

”Se dorește o autospecială cu o putere minimă de 130 kW, motor pe benzină, cuplu motor min. 290 Nm, tracțiune integrală 4×4 permanent (AWD), tipul caroseriei să fie AA, iar transmisia să fie automată pe o cutie de minim 8+1 trepte.

După aproximativ 2 săptămâni de căutări și discuții cu reprezentanți ai marilor dealeri auto, am ajuns la concluzia că singura marcă ce ,,pică” pe aceste specificații este BMW.

Iar tipul de BMW este 320ix”, a anunțat sindicatul Europol, care a acuzat că la mijloc ar fi un contract cu dedicație.

Și președintele USR, Cătălin Drulă, a explicat într-o postare pe rețeaua de socializare Facebook „cum au făcut băieții o licitație cu dedicație”.

„Să zicem că vrei să cumperi 600 de BMW-uri 320ix de la prietenul președintelui. Ai putea să ceri o berlină, relativ puternică (min. 175 cai putere), pe benzină, cu cutie automată, tracțiune integrală, accelerație de la 0-100km/h în cel mult 8 secunde? Ai putea.

Dar ce te faci dacă vine un ofertant cu Skoda Octavia 2.0 TSI DSG 4X4 care se potrivește la toate, dar costă numai 28.000€ pe când BMW-ul e 38.600€? Cum ce faci? Pui în caietul de sarcini înălțime maximă de 1450mm și Octavia nu se califică pentru că are 1469mm. Bonus: elimini și Volkswagen Passat-ul care are 1456mm.

Dar cum scapi de Audi A4 40 TFSI quattro care costă tot 38.600€ și se potrivește la toate cerințele sau le depășește? Cutie de viteze automată CU MINIM 8+1 TREPTE. Ce să vezi? Pe A4 e S-tronic cu 7+1 trepte. O diferența irelevantă în practică și mai ales în practica poliției.

Faci o căutare de piață și vezi că se mai potrivesc niște modele care te-ar putea amenința. Mercedes C 200 4MATIC. Ăsta e periculos. Are tot ce are și BMW-ul, ba chiar și cutie cu 9+1 trepte (9G-TRONIC). Prețul e competitiv, 41.000€, deci riști dacă nu-l elimini.

Soluția? Motor de minim 1,9 litri. Mercedesul are doar 1,5 litri, deși scoate din ei 224 de cai-putere și te lipește de scaun la 7,1 secunde până la 100km/h. Afară și cu C200.

Ce rămâne care să se potrivească cu specificația ta? Numai variante care nu pot concura. Un Mercedes C300 4MATIC de 47.000 €, un Alfa Romeo Giulia Veloce de 50.000 € și un Jaguar XE P300 AWD cu producție și disponibilitate mică.

Ți-a reușit dedicația, președintele și prietenul său sunt mulțumiți.

*toate prețurile sunt cele de listă, fără TVA inclus”, a scris Cătălin Drulă, pe pagina de Facebook.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement