Connect with us
Advertisement

Eveniment

Schimbarea furnizorului de telefonie sau internet. În ce situații vor putea primi clienții despăgubiri

Publicat

Clienții vor putea primi despăgubiri dacă portarea numărului de telefon mobil respectiv schimbarea furnizorului de internet nu se va face în maximum o zi lucrătoare, potrivit unei legi publicate recent în Monitorul Oficial.

Legea nr. 198 din 6 iulie, pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice și pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice, a fost publicată joi în Monitorul Oficial, nr. 681. Documentul transpune în legislația română Codul european al comunicațiilor electronice.

Potrivit noilor reglementări, furnizorii de telefonie au obligația ca portarea numărului de telefon mobil să se facă în maximum o zi lucrătoare de la data convenită între client și furnizorul nou. De asemenea, întreruperea serviciului pentru portarea efectivă va putea fi de maximum o zi lucrătoare.

„Procesul de portare și activarea numerelor la noul furnizor trebuie să se realizeze în cel mai scurt termen posibil. Utilizatorului final care a încheiat un contract ce implică portarea unui număr la un alt furnizor i se va activa numărul respectiv în termen de o zi lucrătoare de la data pe care a convenit-o în mod explicit cu noul furnizor, fără ca întreruperea serviciului de comunicații electronice în timpul procesului de portare să poată depăși o zi lucrătoare. Furnizorul la ale cărui servicii se renunță continuă să presteze, în aceleași condiții, serviciile corespunzătoare, până la activarea numărului de către noul furnizor”, se precizează în lege.

Totodată, în eventualitatea eșuării portării, furnizorul la ale cărui servicii se renunță reactivează numărul utilizatorului final și îi prestează în continuare, în aceleași condiții, serviciile aferente, până la activarea serviciilor de către noul furnizor.

Furnizorii de servicii de comunicații electronice destinate publicului nu vor percepe utilizatorilor finali tarife pentru serviciul de portabilitate a numerelor.

Pe de altă parte, în cazul schimbării furnizorului de internet, documentul prevede că procesul trebuie să se deruleze cât mai repede cu putință, întreruperea serviciului putând fi de maximum o zi lucrătoare.

„Furnizorul al cărui serviciu de acces la internet este solicitat se asigură că activarea serviciului are loc în cel mai scurt termen posibil, în interiorul intervalului agreat cu utilizatorul final. Furnizorul la al cărui serviciu de acces la internet se renunță are obligația să continue furnizarea serviciului, în aceleași condiții, până la momentul activării serviciului de către noul furnizor. Întreruperea serviciului de acces la internet în timpul procesului de transfer prevăzut (…) nu poate depăși o zi lucrătoare”, se mai precizează în documentul citat.

Conform reglementărilor, „ANCOM stabilește, prin decizie, regulile pe baza cărora furnizorii acordă, într-un mod facil și în termen scurt, despăgubiri utilizatorilor finali în cazul nerespectării de către furnizori a obligațiilor (…) inclusiv în ipoteza în care procesele de portare, respectiv de transfer (…) nu sunt realizate în termen ori cu acordul utilizatorilor finali sau nu se respectă programările stabilite pentru servicii ori pentru instalare”.

Pe lângă despăgubirile acordate clienților, operatorii care nu respectă noile termene vor putea fi amendați de către Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

sursa: monitoruloficial.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement