Educație
Schimbări la admiterea în clasa a V-a în clase cu predare într-o limbă străină intensiv / bilingv. Decizia Ministerului Educației
Ministerul Educației a decis ca Testul de Competențe Lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a, la clasele cu predare într-o limbă străină intensiv/ bilingv va fi organizat și elaborat de câte o comisie județeană, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial.
Până acum, testarea competenței lingvistice pentru admiterea la clasa a V-a la clasele cu predare într-o limbă străină intensiv/bilingv era organizată de unitatea de învățământ.
Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Modele de subiecte și BAREME, teste de antrenament pentru elevii de clasa a VIII-a, la Română și Matematică, din ultimii ani
Ordinul va fi aplicat din acest an școlar, examenul fiind susținut până la finalul semestrului al II-lea sau după încheierea anului școlar potrivit edupedu.ro
Pentru examenul de admitere în clasa a V-a la clasele cu predare într-o limbă străină intensiv sau bilingv se va înființa o comisie la nivelul inspectoratului școlar care să realizeze subiectele si testarea de competențe lingvistice.
DOCUMENT: Ordinul ministrului Educației privind testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a
Comisia este alcătuită din președinte, secretar și 2—8 membri. Președintele comisiei este inspectorul școlar de limbi moderne, secretarul comisiei este un cadru didactic metodist cu specialitatea limbă modernă, care va fi studiată în regim intensiv, iar membrii comisiei sunt profesorii cu specialitatea limbă modernă, care va fi studiată în regim intensiv, potrivit unui ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial.
Ce atribuții are comisia inspectoratului școlar de organizare și evaluare a testului de competențe lingvistice
a) elaborează procedura de organizare și desfășurare a testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulație internațională;
b) stabilește graficul de organizare și desfășurare a testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulație internațională;
c) elaborează subiectele și baremele de evaluare și de notare pentru testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulație internațională, în baza structurii prevăzute în anexa nr. 2 a ordinului.
d) monitorizează organizarea și desfășurarea testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulație internațională în unitățile de învățământ care organizează testul de competențe lingvistice.
Recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine cu testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu predare intensiv al unei limbi moderne de circulație internațională se realizează conform unei proceduri specifice fiecărei limbi moderne studiate în regim intensiv, emisă de către inspectoratul școlar județean sau al municipiului București.
Când se organizează admiterea în clasa a V-a
În anii trecuți testarea elevilor care intrau în clasa a V-a la o clasă cu predare într-o limbă străină intensiv sau bilingv se organiza la nivelul unității de învățământ.
Din acest an organizarea este în sarcina IȘJ și va fi organizată până la finalul celui de-al doilea semestru al anului școlar sau după încheierea acestuia, pentru elevii clasei a IV-a, conform graficului stabilit de către Comisia județeană/a municipiului București de organizare și evaluare a testului.
În cazul în care testul se organizează până la finalul celui de-al doilea semestru al anului școlar, lista rezultatelor obținute de absolvenții clasei a IV-a se afișează după încheierea semestrului al II-lea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News