Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Schimbări la GRILA de SALARIZARE. Cât vor câştiga primarii, medicii sau profesorii. Se elimină sporurile


Publicat

baniA fost publicată noua grilă salarială propusă în Legea Salarizării Unitare. Raportul între salariul de bază minim şi cel maxim în sectorul bugetar va fi de 1 la 18, iar implementarea se va face etapizat prin legi anuale de salarizare. De asemenea, sunt eliminate sporurile din salariul de bază. Se poate acorda doar 15% pentru persoane cu handicap vizual, 15% spor doctorat, 10% spor pentru activitate de control financiar preventiv, 20% localități izolate.

Marţi are loc prima întâlnire a guvernului Cioloş cu sindicatele, în care se va stabili varianta de proiect a noii legi de salarizare unitară din sectorul bugetar, care urmează să fie discutată şi negociată cu confederaţiile sindicale.

Potrivit grilei, se va ţine cont de cinci clase: S – studii superioare, SSD – studii superioare de scurtă durată, PL – studii post-liceale, M – studii medii, M.G – studii medii şi generale. Salariul de bază se stabileşte pe funcţii, clase potrivit studiilor, grade/trepte şi gradaţii.

Grila va avea un raport între salariul de bază minim şi cel maxim în sectorul bugetar, de 1 la 18 (Legea din 2010 a adus o grilă care avea un raport între salariul de bază minim şi cel maxim în sectorul bugetar de 1 la 15, spre deosebire de 1 la 72 cât era în 2008).

Începând cu anul 2016 se aplică noile grile de salarizare, dar implementarea se va face etapizat prin legi anuale de salarizare. Salariile aflate în plată care sunt mai mari decât ceea ce e prevăzut pentru funcţia respectivă în anexele la lege se păstrează la nivelul aflat în plată.

Fiecare funcţie are 3 grade/ 3 trepte şi debutant + promovare din 3 în 3 ani dacă a primit calificativul „foarte bine” de cel puţin 2 ori din partea comisiei desemnate din care fac parte şi sindicatele sau reprezentanţii salariaţilor.

Fiecare grad/treapta are 5 gradaţii – se avansează din 5 în 5 ani, dar perioada de cinci ani poate fi redusă până la trei ani, dacă în ultimii doi ani consecutivi s-a obţinut calificativul maxim

Nivelul de salarizare va fi revizuit periodic în funcţie de evoluţia nivelului de salarizare existent pe piaţa muncii în România, astfel încât salariile din sectorul public să poată fi stabilite la un nivel competitiv, în limita sustenabilităţii financiare.

Se scot sporurile din salariul de bază. Sporuri care pot fi acordate: 15% pentru persoane cu handicap vizual, 15% spor doctorat, 10% spor pentru activitate de control financiar preventiv, 20% localități izolate

Suma sporurilor, compensaţiilor, primelor şi indemnizaţiilor individuale nu va depăşi 30% din salariul de bază. Aceeaşi limită de 30% pentru sporuri se aplică şi pe bugetul ordonatorului principal de credite raportat la suma salariilor de bază. Depăşirile pot fi autorizate prin HG.

Pentru orele suplimentare care nu pot fi compensate cu ore libere plătite în următoarele 60 de zile se va acorda un spor de 75% din salariul de bază. Plata muncii prestate peste durata normală a timpului de lucru se poate face numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă de şeful ierarhic, fără a se depăşi 360 de ore anual. În cazul prestării de ore suplimentare peste un număr de 180 de ore anual este necesar acordul sindicatelor reprezentative sau, după caz, al reprezentanţilor salariaţilor.

Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare în limita a 5% din cheltuielile cu salariile aferente personalului prevăzut în statul de funcţii, cu încadrare în fondurile aprobate prin buget şi respectând limita individuală a două salarii de bază lunare pe an.

Persoanele care ocupă funcţii de conducere pentru care condiţia de ocupare a postului este de studii superioare şi care nu au absolvit studii de acest nivel beneficiază de salariul de bază prevăzut pentru aceste funcţii, pentru o perioadă tranzitorie de maxim 5 ani în care să obţină nivelul de studii prevăzut de lege.

Exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii de conducere se realizează prin numirea unei persoane angajate care îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea funcţiei de conducere şi care nu a fost sancţionată disciplinar, pe o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic la care se mai pot adăuga maxim încă 6 luni, dacă în statute sau în legi speciale nu se prevede altfel.

Niciun câştig salarial pentru o funcţie inferioară nu va depăşi câştigul salarial unei funcţii superioare prevăzut în anexele la prezenta lege, atât la personalul civil, cât şi la personalul din domeniul apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.

Personalul din administraţia publică centrală sau locală parte a echipelor de proiecte cu fonduri europene se salarizează pentru timpul efectiv alocat realizării activităţilor din proiect potrivit cererilor de finanţare şi ghidului solicitantului, dar dacă salariul de bază ar fi mai mic decât în anexele la lege se aplică valorile din anexe.

Prevederile referitoare la detaşare, delegare şi mutare, acordarea concediilor, la cheltuieli de transport, cheltuieli cu cazarea şi locuinţa se menţin, arată Uniunea Sindicală Sanitas Bucureşti.

Grile de salarizare

Administraţie locală

Primar general al Capitalei :17600

Viceprimar al Capitalei:12402

Preşedinte al consiliului judeţean (cu peste 400.000 locuitori) :17600

Preşedinte al consiliului judeţean (pana la 400.000 locuitori) :16633

Vicepreşedinte al consiliului judeţean (cu peste 400.000 locuitori) :14095

Vicepreşedinte al consiliului judeţean (pana la 400.000 locuitori) :13493

Primar (localitate cu peste 400.000 locuitori – inclusiv sectoarele municipiului Bucuresti):14095

Primar (localitate cu 200.001 pana la 400.000 locuitori – inclusiv sectoarele municipiului Bucuresti) :12402

Primar (localitate cu 100.001 pana la 200.000 locuitori) :11400

Primar (localitate cu 50.001 pana la 100.000 locuitori) :10777

Primar (localitate cu 20.001 pana la 50.000 locuitori) :10478

Primar (localitate cu 10.001 pana la 20.000 locuitori) :10188

Primar (localitate cu 5.001 pana la 10.000 locuitori) :9364

Primar (localitate cu 3.001 pana la 5.000 locuitori) :9364

Primar (localitate cu 1.501 pana la 3.000 locuitori) :8137

Primar (localitate cu pana la 1.500 locuitori) :7479

Viceprimar (localitate cu peste 400.000 locuitori – inclusiv sectoarele municipiului Bucuresti) :10478

Viceprimar (localitate cu 200.001 pana la 400.000 locuitori – inclusiv sectoarele municipiului Bucuresti) :10188

Viceprimar (localitate cu 100.001 pana la 200.000 locuitori) :8607

Viceprimar (localitate cu 50.001 pana la 100.000 locuitori) :8369

Viceprimar (localitate cu 20.001 pana la 50.000 locuitori) :8137

Viceprimar (localitate cu 10.001 pana la 20.000 locuitori) :7692

Viceprimar (localitate cu 5.001 pana la 10.000 locuitori) :7272

Viceprimar (localitate cu 3.001 pana la 5.000 locuitori) :7272

Viceprimar (localitate cu 1.501 pana la 3.000 locuitori) :6874

Viceprimar (localitate cu pana la 1.500 locuitori) :6318

VEZI ȘI:  Primarii, viceprimarii și șefii CJ Alba pot aștepta liniștiți bătrânețea. Ce pensii speciale vor avea Hava, Dumitrel, Atanasiu și alți aleși locali

Secretar al unităţii administrativ-teritoriale (studii superioare de lungă durată -S) :5171 (grad I, comună sub 1.500 locuitori) – 8852(grad II, localitate peste 400.000 loc.)

Director general, controlor financiar şef (S) :Gr. I 6874– Gr. II 7692

Arhitect-şef (S) :6684 – 7479

Director general adjunct, controlor financiar şef adjunct(S) :6318-7272

Director, șef compartiment, director executiv, trezorier şef, şef administraţie financiară(S):6318-7272

Director adjunct, contabil șef, inginer șef, şef sector, director executiv adjunct, trezorier şef adjunct, şef administraţie financiară adjunct, şef birou(S) :5884 – 6874

Şef serviciu, şef administraţie financiară – nivel oraş, arhitect şef la nivel oraş, (S) :5399 – 6143

Şef birou, șef oficiu, şef administraţie financiară – nivel comună(S) :4353 – 5171

Auditor (S) – 3 grade, 5 gradaţii :2476 – 4563

Consilier, consilier juridic, expert, inspector (S) 3 grade +debutant, 5 gradaţii :2020 – 4005

Referent de specialitate(SSD) 3 grade +debutant, 5 gradaţii :1700 – 2909

Referent (M) 3 grade +debutant, 5 gradaţii :1500 – 2394

Sănătate

Medic primar ( S), în unităţi clinice :6318– 77867, în funcţie de gradaţie

Medic stagiar ( S), în unităţi clinice :2702 – 3364 lei

Farmacist stagiar ( S), în unităţi clinice :2624 – 3267 lei

Asistent medical ( S), în unităţi clinice :2782 – 3464 lei

Dentist debutant ( SSD), în unităţi clinice :1700 – 2117 lei

Medic primar ( S), în urgenţe :7070– 8803 lei

Medic rezident anul I (S), în urgenţe :3994– 4973 lei

Medic primar ( S), în unităţi sanitare :5171 – 6439 lei

Medic stagiar ( S), în unităţi sanitare :2704 – 3607 lei

Asistent medical debutant( S), în unităţi sanitare :2020 – 2515 lei

Educaţie

Inspector şcolar general (S), gr I sau II :7692 – 8607

Inspector şcolar general adjunct (S) gr I sau II :7272 – 8137

Inspector şcolar de specialitate, inspector şcolar (S) gr I sau II :6874 – 7692

Director unitate de învăţământ (S) gr I sau II :7272 – 8137

Director adjunct unitate de învăţământ (S) gr I sau II :6874 – 7692

Director casa corpului didactic (S) gr I sau II :7272 – 8137

Profesor universitar (S), peste 40 de ani vechime, 5 gradaţii :7692 – 9578

Preparator universitar, (S), până la 3 ani vechime, 5 gradaţii :2702 –3364

Profesor preuniversitar, grad 1, peste 40 de ani vechime, 5 gradaţii :4953 – 6167

Profesor preuniv debutant (S), 5 gradaţii :2080 – 2590

Învăţător, educator, grad I, peste 40 de ani vechime (M), 5 gradaţii :2782 – 3464

Profesor, învăţător, educator (M) fără pregătire de specialitate, sub 1 an vechime, 5 gradaţii :1597 – 1989

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Comunicat RER Vest-RETIM: Apel către voluntarii de mediu. Implică-te pentru Alba Iulia curată!

Publicat

Începând cu 1 decembrie 2021, Asocierea RER Vest-RETIM este noul operator de salubrizare în Alba Iulia. Lansăm un apel deschis către voluntarii de mediu pentru a se implica în activitatea de informare și conștientizare a cetățenilor privind regulile de colectare separată a deșeurilor.

Ce intenționăm să facem?

Colectarea separată a deșeurilor este încă o mare provocare. Regulile de colectare separată încă nu sunt suficient cunoscute, după cum există și convingerea multor cetățeni că „oricum nu contează pentru că se colectează amestecat și totul ajunge la groapa de gunoi”.

În noul sistem de colectare există toată infrastructura necesară (recipiente destinate fiecărei categorii de deșeu, mașini dedicate pentru colectarea separată, stație de sortare a deșeurilor), trebuie doar să depunem puțin efort pentru a face sistemul să funcționeze.

Pentru aceasta, pe lângă informarea și publicitatea pe care o facem prin mediile de comunicare cunoscute (ziare online, radio, social media, etc) vrem să demarăm o acțiune prin care să interacționăm direcat cât mai mult cu fiecare cetățean în parte.

Vom începe cu zona de blocuri, unde se înregistrează și cele mai mari probleme legate de colectarea separată și de modul de depozitare a deșeurilor. Știm că atunci când discuți personal cu un cetățean acesta răspunde pozitiv; este necesară participarea fiecăruia dintre noi, în mod egal, fiind foarte important să începem cât mai repede această schimbare a comportamentului nostru în ceea ce privește gestionarea deșeurilor.

De ce apelăm la voluntari?

Pentru că ne dorim un efect multiplicator în societate, astfel încât să scurtăm perioada de tranziție către noul sistem de colectare separată.

Cum putem colabora?

Dorim să-i implicăm pe toți cei cărora le pasă, activiști cu experiență sau simpli cetățeni care doresc să participe și să ni se alăture într-o acțiune de monitorizare continuă a punctelor de colectare a deșeurilor.

Ce vom face împreună cu voluntarii?

În prealabil vom instrui echipele referitor la regulile de colectare separată și de bună practică; avem pregătite materiale pe care să le distribuim cetățenilor
Vom face “de gardă” la punctele de colectare și vom consilia pe loc cetățenii despre cum trebuie depozitate corect deșeurile în fiecare container.
Ne bucurăm să ni te alături, te asigurăm că va fi o experiență interesantă și că rezultatele se vor vedea într-un timp scurt!

Pentru a participa la actiune te rugăm să ne suni la 0799109503,

Colectarea separată a deșeurilor este o obligație legală

În conformitate cu OUG 92/2021, toți producătorii și deținătorii de deșeuri au obligaţia să colecteze deşeurile separat şi să nu le amestece cu alte deşeuri sau materiale cu proprietăţi diferite. Deșeurile trebuie sortate și depuse corespunzător în recipientele de la platformele de la blocuri, astfel:

– RECIPIENTUL VERDE – ambalaje din sticlă (exclus plastic, PET etc)

– CONTAINERUL GALBEN – deșeuri reciclabile din plastic (ambalaje de PET) și metal (doze și conserve)

– CONTAINERUL ALBASTRU – deșeuri din hârtie și carton

– CONTAINERUL NEGRU – orice deșeu menajer rămâne după folosirea corectă a recipientelor colorate de mai sus. Excluse: deșeuri voluminoase, deșeuri periculoase, deșeuri din construcții sau deșeuri verzi (crengi, frunze etc.)

Ghidul complet de colectare separată pentru blocuri, precum și pentru case îl găsiți aici – https://rervest.ro/utile/zona-alba/ sau https://retim.ro/alba

Pentru înscriere în programul de voluntariat, scrieți-ne pe adresa de email sesizari.alba@rervest.ro sau ne puteți suna la numărul de Call Center +40374885694, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

DSP Alba: Vaccinul Moderna, disponibil la centrul de la Liceul ”Alexandru Domșa” din Alba Iulia, de joi

Publicat

dsp alba directia de sanatate publica

Direcția pentru Sănătate Publică (DSP) Alba a anunțat că de joi, 2 decembrie, se face vaccinare și cu serul de la Moderna la centrul din Alba Iulia de la Liceul ”Alexandru Domșa”.

În această locație se poate face imunizare cu trei tipuri de vaccin: Pfizer, Johnson&Johnson și Moderna.

Centrele de vaccinare din județul Alba:

Alba Iulia

  • Centrul de vaccinare de la Liceul ”Alexandru Domșa” (Pfizer, Moderna și Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0768572925
  • Centrul de vaccinare de la Sala de Sport a Universității ”1 Decembrie 1918” (Pfizer) – program program 8.00-20.00 – telefon 0769769790

Sebeș – Centrul de zi pentru persoane vârstnice Sebeș (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0712010360

Blaj – Centrul Cultural ”Iacob Mureșianu” (Pfizer) – program 8.00-20.00  – telefon 0712010365

Aiud – Sala de sport (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0777910194

Câmpeni – Sala de sport a Liceului Tehnologic Silvic Câmpeni (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00-20.00 – telefon 0712010371

Cugir – Centrul Cultural Cugir (Pfizer) – program 8.00-20.00 – telefon 0777910195

Teiuș – Sala de sport (Pfizer) – program 8.00-20.00 – telefon 0761112349

Ocna Mureș – Sala de spor a Școlii Gimnaziale ”Lucian Blaga” (Pfizer) – program program 8.00-15.00 – 0790238425

Zlatna – Cantina Liceului ”Corneliu Medrea” (Pfizer) – program 14.00–20.00 – 0786809506

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

29 noiembrie: 1.096 cazuri COVID și 92 decese în România, înregistrate în ultimele 24 de ore. Bilanțul parțial

Publicat

Au fost înregistrate 1.096 cazuri noi de COVID, în ultimele 24 de ore, potrivit datelor transmise luni, 29 noiembrie, de Grupul de Comunicare Strategică. 

Au fost confirmate 107 decese, din care 15 anterioare (față de 87 în 24 de ore, cu o zi în urmă).

Comparativ, cu o zi în urmă erau raportate 1.377 cazuri în 24 de ore.

”Conform datelor existente la nivelul CNCCI la data de 29 noiembrie 2021, ora 10.00, în intervalul de 24 de ore, au fost înregistrate 1.096 de cazuri de persoane pozitive cu SARS-COV-2. De asemenea, au fost raportate 107 decese dintre care 15 anterioare”, a transmis Grupul de Comunicare Strategică.

Datele vor fi completate la ora 13.00. Revenim cu amănunte.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Transporturilor a verificat lotul 2 al A10 Sebeș-Turda, ”fără să știe nimeni”. Autostrada se deschide cu restricții

Publicat

Lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda va fi deschi, potrivit noului ministru al Transporturilor Sorin Grindeanu, în ciuda problemelor care mai sunt încă în zonă. 

Ministrul spune că a intrat pe acest tronson vineri seară „fără să știe, nimeni”, alături de un coleg din Parlament și l-a testat.

„Dacă nu e nimic care să pună în pericol siguranța celor din trafic, vom da drumul la acest lot, îmi voi asumă acest lucru. Este noaptea minții să ai 25 de kilometri de autostradă gata, să nu îi inaugurezi, să nu cauți o soluție astfel încât pe acel kilometru să existe restricții și să stai cu acest lot până la primăvară când permit lucrările”, a declarat Sorin Grindeanu.

Este vorba despre un kilometru în zona Oiejdea, afectat de aluncări de teren.

Autorităţile vor ca pe 1 Decembrie să dea drumul traficului pe porţiunea de 24 de kilometri de şosea de mare viteză care leagă Alba-Iulia de Aiud ceea ce va face ca A10 Sebeș- Turda să devină prima autostradă complet finalizată din România de la Revoluție.

Deschiderea acestui lot le va permite şoferilor să circule pe autostradă de la Sibiu până dincolo de Cluj-Napoca, la Nădășelu. Sunt aproape 200 de kilometri de autostradă fără întrerupere, dar cu multe restricții.

Vezi și A10 Sebeș -Turda: Șapte ani pentru 70 de kilometri. România deschide de Ziua Națională prima autostradă terminată după Revoluție

Problemele încep pe A1, între Sibiu și Sebeș unde sunt restricții în fiecare zi pe segmentele în care apar crăpături pe asfalt și unde, în 2014, autostrada s-a stricat imediat după construire și a stat închisă ani de zile.

Tronsonul Sebes-Turda a fost împărțit în patru loturi:

Lot 1 – 17,00 km de la intrarea pe autostrada în Sebes până la Pârâul Iovului,

constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL.

Cost: 541.739.137 lei fara TVA

Lot 2 – 24,25 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori:

asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.

Cost: 549.332.494 lei fără TVA.

Lot 3 – 12,45 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea,

constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.

Cost: 420.511.921 lei fără TVA

Lot 4 – 16,30 km de la nodul Decea până în Turda,

constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH.

Cost: 470.004.894 lei fără TVA

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate